Рішення
від 30.06.2020 по справі 540/1051/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 червня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/1051/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Чаплинське" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Новокаховського управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Фермерське господарство ЧАПЛИНСЬКЕ (далі - позивач, ФГ ЧАПЛИНСЬКЕ ) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі (далі - відповідач 1, ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі), Новокаховського управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - Відповідач 2) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, в якому просить, з урахуванням уточнених позовних вимог:

- зобов`язати Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі визнати податкову звітність платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік Фермерського господарства ЧАПЛИНСЬКЕ , подану до Каланчацької ДПІ (2114) Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, а саме: звітну податкову декларацію від 12.04.2020р. реєстраційний №9076913604 з додатками до неї;

- зобов`язати Новокаховське управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийняти податкову звітність платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік Фермерського господарства ЧАПЛИНСЬКЕ , подану до Чаплинської ДПІ Новокаховського управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, та вважати її поданою 20.02.2020 року, а саме:

- податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову загальну) від 20 лютого 2020 року за № 9030717030 з невід`ємним додатком розрахунком частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік від 20.02.2020р. за №9030235043;

- податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову звітну) від 20 лютого 2020 р. за № 9030717079;

- податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову звітну) від 20 лютого 2020 р. за № 9030848017;

- визнати протиправними дії та скасувати рішення Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі № 47/21-22-04-04/35686192 від 19.03.2020р. про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2020 року Фермерського господарства ЧАПЛИНСЬКЕ (код ЄДРПОУ 35686192, місцезнаходження: 75200, Херсонська область, Чаплинський район, смт. Чаплинка, вул. Франко, буд.11, кв.55);

- зобов`язати Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі поновити Фермерське господарство ЧАПЛИНСЬКЕ (код ЄДРПОУ 35686192, місцезнаходження: 75200, Херсонська область, Чаплинський район, смт. Чаплинка, вул. Франко, буд.11, кв.55) у Реєстрі платників єдиного податку четвертої групи з 01.01.2020 року з наданням відповідного документального підтвердження;

- судові витрати покласти на відповідачів.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що позивачем у визначений законодавством строк нарахована сума податку та подана 20 лютого 2020 року податкова звітність, передбачена Податковим кодексом України для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік, а відповідачем - прийнята така звітність, що підтверджується квитанціями №2 з реквізитами результату обробки прийнято пакет .

Крім того, у додатку до загальної податкової декларації, а саме у відомостях про наявність земельних ділянок, які подані позивачем до контролюючого органу 20.02.2020р., чітко прописаний орган місцевого самоврядування за місцем розташування земельних ділянок, що орендує позивач, - Каланчацької ДПІ за кодом 6523283100 та зазначена площа земельних ділянок- 649,5865га. Зазначена вище податкова звітність складена позивачем з дотриманням приписів ст. 48 ПК України та містить всі обов`язкові реквізити, що підтверджується фактом прийняття податкової звітності контролюючим органом. Більш того, ним вчасно та у повному обсязі подано до контролюючого органу документи для щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи, чим повністю виконано вимоги пп.298.8.1 п.298.8 ст.298 ПК України.

Позивач наголошує, що до 20 лютого 2020 року він подав звітну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо земельної ділянки, яка орендується ним на території Каланчацького району Херсонської області, що була прийнята контролюючим органом за №9030717111 від 20.02.2020р. Однак під час електронного декларування позивач допустив технічну помилку, в зв`язку з чим вказану звітну податкову декларацію, що направлялася позивачем до контролюючого органу Каланчацької ДПІ (код органу - 2114), отримала Чаплинська ДПІ (код органу - 2121). Відтак, Позивач, виявивши свою помилку та з метою її виправлення, 12.04.2020р. подав повторно звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік до Каланчацької ДПІ за кодом контролюючого органу 2114. Уточнюючу декларацію до податкової декларації (нової звітної) від 20.02.2020р. Позивач не зміг подати, в зв`язку з тим, що в електронному кабінеті платника податків технічно не передбачена можливість внести уточнення саме щодо коду контролюючого органу. Таким чином, помилкове вказаний код органу не може слугувати підставою для неприйняття податкової звітності. ФГ ЧАПЛИНСЬКЕ не погоджується із рішенням № 47/21-22-04-04/35686192 від 19.03.2020р. про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2020 року, вважає зазначене рішення незаконним та необґрунтованим, у зв`язку з чим просить визнати протиправним та скасувати.

Ухвалою суду від 27.05.2020 року відрито спрощене провадження по справі за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників сторін (в письмовому провадженні).

15.06.2020 року від представника відповідача-1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що позивачем в порушення норм ПКУ декларація платника єдиного податку 4 групи до Каланчацької ДПІ не подавалась взагалі. Згідно з вимогами п. 299.10 ст. 299 ПКУ, реєстрація платника єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі, якщо платником єдиного податку 4 групи не подану податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 ст. 295 цього Кодексу. На цій підставі відповідачем проведено камеральну перевірку щодо порушення позивачем умов перебування на спрощеній системі та складено акт від 19.03.2020 № 47/21-22-04-04/35686192, яким встановлено факт неподання податкової декларації єдиного податку 4 групи до Каланчацької ДПІ. За результатами перевірки, відповідачем 1 прийнято рішення від 19.03.2020 № 47/21-22-04-04/35686192 про анулювання реєстрації позивача платником єдиного податку 4 групи.

Також, відповідач 1 звертає увагу суду, що 12.04.2020 року позивач таки подав до Каланчацької ДПІ податкову декларацію платника єдиного податку 4 групи № 9076913604, проте на час її подання реєстрація позивача платником єдиного податку 4 групи вже була анульована оскаржуваним рішенням, а тому листом від 13.04.2020 року № 4816/10/21-22-51-04-15-03 позивача повідомлено про невизнання її як податкової звітності. Окрім того, відповідач 1 наголошує, що твердження позивача про те, що декларація від 20.02.2020 № 9030717111 не була визнана недійсною податковим органом не відповідає дійсності, оскільки листом від 21.02.2020 року № 2155/10/21-22-50-04-13 вказану декларацію не було визнано податковою звітністю у зв`язку з невірним зазначенням коду КОАТУУ. Наведене, на думку відповідача 1, є підставами для відмови в задоволенні позовних вимог.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив, що Фермерське господарство ЧАПЛИНСЬКЕ є належним чином зареєстрованою юридичною особою, відомості щодо якої міститься в єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та є платником єдиного податку четвертої групи.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем у відповідності підпункту 298.1.1 пункту 298.1 статті 298 ПК України подано засобами електронного зв`язку податкові декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік (№9030717030 від 20.02.2020 року, №9030717111 від 20.02.2020 року, №9030717079 від 20.02.2020 року, №9030717073 від 20.02.2020 року та №9030848017 від 20.02.2020 року).

Крім того, позивачем було подано розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік та відомості про наявність земельних ділянок в якості додатків до вищевказаних податкових декларацій.

Однак, під час оформлення і подачі податкової декларації (нової звітної) через електронний кабінет платника, що була прийнята контролюючим органом за №9030717111 від 20.02.2020р., в графі код контролюючого органу допущена технічна помилка та вказаний код 2121, що відповідає контролюючому органу за назвою ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (Чаплинський), та не відповідає органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельних ділянок за КОАТУУ 6523283100 (що заначений в самій декларації), замість необхідного коду 2114 - ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (Каланчацький).

19.03.2020 року Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято рішення № 47/21-22-04-04/35686192 про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2020 року, через порушення абз.5 п.299.10 ст.299 ПК України - якщо платником єдиного податку 4ї групи не подана податкова звітність, передбачена пп.295.9.1. п. 295.9 ст.295 ПК України.

Вважаючи рішення податкового органу від 19.03.2020 №47/21-22-04-04/35686192 протиправним та таким, що порушує права та інтереси позивача, останній звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд зазначає, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

За визначенням, наведеним у пункті 46.1 статті 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок, - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу в строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до пунктів 48.1-48.2 статті 48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.

Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов`язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Обов`язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.

Порядок подання податкової звітності до контролюючого органу визначається статтею 49 ПК України.

Пунктом 49.1 статті 49 ПК України встановлено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідно до пункту 49.3 статті 49 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Єдиною підставою для відмови у прийнятті податкової декларації засобами електронного зв`язку в електронній формі є недійсність електронного цифрового підпису такого платника податків, у тому числі у зв`язку із закінченням строку дії сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.

Згідно з пунктом 49.8 статті 49 ПК України прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Пунктом 49.9 статті 49 ПК України передбачено, що за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.

За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою:

- за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв`язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою;

- у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.

Відповідно до пункту 49.10 статті 49 ПК України відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від`ємного значення об`єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов`язань тощо) забороняється.

Пунктом 49.11 статті 49 ПК України передбачено, що у разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий контролюючий орган зобов`язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.

Системний аналіз наведених норм свідчить про те, що контролюючий орган може відмовити у прийнятті податкової декларації виключно у випадку порушення платником податку при її заповненні вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 ПК України.

Згідно з пунктом 48.3 податкова декларація повинна містити такі обов`язкові реквізити:

тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий);

звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація;

звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку);

повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами;

код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер;

реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);

місцезнаходження (місце проживання) платника податків;

найменування контролюючого органу, до якого подається звітність;

дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми);

ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків;

підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

У окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов`язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період; дата та номер рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій; ознака неприбутковості організації; повне найменування нерезидента; місцезнаходження нерезидента; назва та код держави резиденції нерезидента (пункт 48.4 статті 48 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)).

Таким чином, прийняття податкової декларації органом доходів і зборів є, по суті, формальним рівнем податкового контролю, під час якого працівник контролюючого органу здійснює візуальну перевірку декларації та її аналіз за формальними ознаками. В свою чергу, підставою для невизнання податкової декларації податковою звітністю є такі дефекти її заповнення, які впливають на порядок адміністрування податку.

Відповідно до п.п.295.9.1. п.295.9. ст.295 ПК України платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Форму податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи (далі - Декларація) затверджено наказом Міністерства фінансів України №578 від 19.06.2015 "Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за №799/27244 (далі - Наказ №578).

Відповідно до пунктів 291.2, 291.3 ст.294 Податкового кодексу України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Суб`єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку: 1) перша група; 2) друга група; 3) третя група; 4) четверта група - сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75%.

Відповідно до п.п.298.1.1 п.298.1 ст.298 ПК України для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб`єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.

У відповідності до п.299.6 ст.299 ПК України підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб`єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно:

1) невідповідність такого суб`єкта вимогам, встановленим статтею 291 цього Кодексу;

2) наявність у суб`єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов`язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;

3) недотримання таким суб`єктом вимог, встановлених підпунктом 298.1.4 пункту 298.1 статті 298 цього Кодексу.

За приписами пунктів 299.1, 299.2 статті 299 ПК України, реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.

Відповідно до підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 ПК України, сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року: загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку); звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи).

Згідно зі статтею 296 ПК України податкова декларація подається до контролюючого органу за місцем податкової адреси (пункт 296.4 ст.296), форми податкових декларацій платника єдиного податку, визначених пунктами 296.2 і 296.3 цієї статті, затверджуються в порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу (пункт 296.9 ст.296).

У відповідності до п.49.3. ст.49 ПК України позивачем в електронному вигляді у відповідності до вимог чинного законодавства України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі по тексту - Порядок) подано загальну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік.

Згідно п. 8 Розділу ІІ Порядку .у разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.

Автоматизована перевірка електронного документа включає:

перевірку правового статусу ЕЦП шляхом встановлення чинності посиленого сертифіката ключа підписувача на час підписання електронного документа та відповідності особистого ключа підписувача відкритому ключу, зазначеному у посиленому сертифікаті. При цьому дата та час накладення ЕЦП встановлюються за даними позначки часу, отриманої підписувачем від АЦСК в момент підпису, а чинність посиленого сертифіката на цей момент встановлюється за даними відповідного онлайн-сервісу АЦСК (OCSP) та/або даними актуальних списків відкликаних сертифікатів (CRL) зазначеного АЦСК;

перевірку обов`язковості та послідовності накладення та електронний документ ЕЦП підписувачів та електронної печатки (за наявності) у встановленому порядку;

перевірку відповідності електронного документа затвердженого формату (стандарту);

перевірку наявності обов`язкових реквізитів;

перевірку наявності Заяви про приєднання до Договору;

перевірку дії Договору (п.10 Порядку).

Згідно п.11 Розділу ІІ Порядку, перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.

Подана податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік зареєстрована контролюючим органом 20.02.2020 за №№ 9030717030, 9030717111 9030717079, 9030717073, 9030848017.

19.03.2020 року Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято рішення № 47/21-22-04-04/35686192 про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2020 року, через порушення абз.5 п.299.10 ст.299 ПК України - якщо платником єдиного податку 4ї групи не подана податкова звітність, передбачена пп.295.9.1. п. 295.9 ст.295 ПК України.

Відповідно акту ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі Про результати перевірки щодо порушення платником єдиного податку умов перебування на спрощеній системі оподаткування від 19.03.2020р. № 47/21-22-04-04/35686192, результатами перевірки встановлено порушення позивачем абз.5 п.299.10 ст.299 ПК України - якщо платником єдиного податку 4ї групи не подана податкова звітність, передбачена пп.295.9.1. п. 295.9 ст.295 ПК України, а саме не подано у строк до 20 лютого звітну податкову декларацію по Каланчацької ДПІ Херсонського управління ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Крім того, позивач отримав лист Новокаховського управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 20.03.2020 р. №3739/10/21-2250-04-013 щодо спрощеної системи оподаткування, в якому йдеться, що на підставі анулювання Відповідачем реєстрації платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2020 р., визнано недійсною податкову звітність, подану Позивачем до Чаплинської ДПІ Новокаховського управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, а саме: податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову загальну) від 20 лютого 2020 року за № 9030717030, податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову звітну) від 20 лютого 2020 р. за № 9030717079, податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову звітну) від 20 лютого 2020 р. за № 9030848017, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік від 20.02.2020р. за №9030235043.

Позивачем, 20.02.2020 отримано квитанції №2 з реквізитами результату обробки прийнято пакет .

Податковий орган не наділений повноваженнями не приймати вже отриману податкову декларацію у разі її складання з дотриманням вимог статті 48 ПК України, оскільки прийняття податкової звітності є обов`язком контролюючого органу.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 31.07.2018 у справі №810/1570/16.

Таким чином, з урахуванням вищенаведеного, вбачається, що податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову загальну) від 20 лютого 2020 року за № 9030717030, податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову звітну) від 20 лютого 2020 р. за № 9030717079, податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову звітну) від 20 лютого 2020 р. за № 9030848017, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік від 20.02.2020р. за №9030235043 є прийнятими контролюючим органом, а тому підстав та повноважень у контролюючого органу для невизнання неподаною такої податкової декларації у останнього немає.

Щодо заявленої позовної вимоги, вважати податкові декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік (нову загальну) від 20 лютого 2020 року за № 9030717030, за № 9030717079, за № 9030848017 та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік від 20.02.2020р. за №9030235043 поданими в день їх фактичного подання - 20.02.2020 року, суд зазначає наступне, відповідно до абзацу 1 частини четвертої статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Саме по собі визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі про відмову у прийнятті податкових декларацій платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік не гарантує позивачу повний судовий захист його порушеного права.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.

З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі поновити Фермерське господарство ЧАПЛИНСЬКЕ у Реєстрі платників єдиного податку четвертої групи з 01.01.2020 року з наданням відповідного документального підтвердження та зобов`язати Чаплинське ДПІ Новокаховського управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (Чаплинський район) прийняти податкову звітність платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік Фермерського господарства ЧАПЛИНСЬКЕ та вважати поданою датою їх фактичного подання - 20.02.2020 року, а саме: податкові декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік (нову загальну) від 20 лютого 2020 року за № 9030717030, за № 9030717079, за № 9030848017 та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік від 20.02.2020р. за №9030235043.

Стосовно визнання протиправним та скасування рішення від 19.03.2020р. № 47/21-22-04-04/35686192 про анулювання Фермерське господарство ЧАПЛИНСЬКЕ реєстрації платника єдиного податку четвертої групи, суд зазначає, що спірне рішення є похідним від правовідносин, пов`язаних з невизнанням відповідачем податкових декларацій платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік за від 20 лютого 2020 року за № 9030717030, податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову звітну) від 20 лютого 2020 р. за № 9030717079, податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову звітну) від 20 лютого 2020 р. за № 9030848017, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік від 20.02.2020р. за №9030235043.

Як встановлено судом, відповідач протиправними діями створив ситуацію, при якій у товариства виникли обставини для анулювання реєстрації платника єдиного податку викладені в абз.5 ст.299.10 ст.299 ПК України.

З урахуванням висновків суду про протиправність дій відповідача щодо відмови у прийнятті податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи та про визнання такої декларації поданою в день її реєстрації - 20.02.2020 року, спірне рішення №47/21/-22-04-04/35686192 від 19.03.2020 року про анулювання ФГ ЧАПЛИНСЬКЕ реєстрації платника єдиного податку четвертої групи також визнається протиправним та підлягає скасуванню.

За відсутності правових підстав для анулювання реєстрації платника єдиного податку в Єдиному державному реєстрі платників єдиного податку, необхідним є покладення на відповідача обов`язку поновити таку реєстрацію.

Згідно з ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи наявні докази, суд дотримується позиції, вказаної у рішенні Європейського суду з прав людини, яку він висловив у пункті 53 рішення у справі Федорченко та Лозенко проти України , відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення поза розумним сумнівом .

Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч.2 ст.74 КАС України)

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч.2 ст.77 КАС України).

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

Отже, враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що позивач належними доказами підтвердив правомірність своїх вимог, в зв`язку із чим позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань з ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов Фермерського господарства ЧАПЛИНСЬКЕ (код ЄДРПОУ 35686192, 75200, Херсонська область, с.м.т. Чаплинка, вул. Франко, 11, кв. 55) до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (код ЄДРПОУ 43143201, м.Херсон , пр. Ушакова, 75, 73026), Новокаховського управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (код ЄДРПОУ 43190225, 74900, м.Нова Каховка, вул. Горького, 11а) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії- задовольнити в повному обсязі.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (код ЄДРПОУ 43143201, м.Херсон, пр. Ушакова, 75, 73026) визнати податкову звітність платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік Фермерського господарства ЧАПЛИНСЬКЕ (код ЄДРПОУ 35686192, 75200, Херсонська область, с.м.т. Чаплинка, вул. Франко, 11, кв. 55) , подану до Каланчацької ДПІ (2114) Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі, а саме: звітну податкову декларацію від 12.04.220 року, реєстраційний № 9076913604 з додатками до неї.

Зобов`язати Новокаховське управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (код ЄДРПОУ 43190225, 74900, м.Нова Каховка, вул. Горького, 11а) прийняти податкову звітність платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік Фермерського господарства ЧАПЛИНСЬКЕ та вважати поданою 20.02.2020 року, а саме: податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову загальну) від 20 лютого 2020 року, реєстраційний номер № 9030717030, податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову звітну) від 20 лютого 2020 р. за № 9030717079, податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (нову звітну) від 20 лютого 2020 р. за № 9030848017, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік від 20.02.2020р. за №9030235043.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі (код ЄДРПОУ 43143201, м.Херсон , пр. Ушакова, 75, 73026) № 47/21-22-04-04/35686192 від 19.03.2020р. про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2020 року Фермерського господарства ЧАПЛИНСЬКЕ (код ЄДРПОУ 35686192, місцезнаходження: 75200, Херсонська область, Чаплинський район, смт. Чаплинка, вул. Франко, буд.11, кв.55).

Зобов`язати Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі (код ЄДРПОУ 43143201, м.Херсон , пр. Ушакова, 75, 73026) поновити в Єдиному державному реєстрі платників єдиного податку відомості щодо Фермерське господарство ЧАПЛИНСЬКЕ (код ЄДРПОУ 35686192, місцезнаходження: 75200, Херсонська область, Чаплинський район, смт. Чаплинка, вул. Франко, буд.11, кв.55) як платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік та надати відповідний витяг (довідку).

Стягнути з Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, просп. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 43143201) за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору на користь Фермерського господарства ЧАПЛИНСЬКЕ (код ЄДРПОУ 35686192, місцезнаходження: 75200, Херсонська область, Чаплинський район, смт. Чаплинка, вул. Франко, буд.11, кв.55) в сумі 12612,00 (дванадцять тисяч шістсот дванадцять грн. 00 коп.) грн., шляхом безспірного списання.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)", від 02.04.2020 року Розділ VІ Прикінцевих положень КАС України доповнено п. 3 відповідно до якого під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.

Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Суддя Д.К. Василяка

кат. 111010000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2020
Оприлюднено02.07.2020
Номер документу90085662
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1051/20

Рішення від 30.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні