Рішення
від 01.07.2020 по справі 200/2727/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 липня 2020 р. Справа№200/2727/20

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Логойди Т.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Курахівського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 2 Мар`їнської районної ради Донецької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

в с т а н о в и в:

У березні 2020 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі - ГУ ДСНС України у Донецькій області) звернулося до суду з вказаним адміністративним позовом, в якому просило застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, а саме будівлі Курахівського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 2 Мар`їнської районної ради Донецької області, що розташована за адресою: 85612, Донецька обл., Мар`їнський р-н, м. Курахове, вул. Пушкіна, 11а, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації зазначеного об`єкту.

Позов обґрунтовувало тим, що під час перевірки відповідача встановлені порушення, які створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому зазначав, зокрема, що ним вжито всі можливі заходи для усунення більшої частини виявлених під час проведення перевірки порушень та вчиняються дії, спрямовані на усунення решти порушень. Просив в задоволенні позову відмовити.

Позивач подав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату, час і місце судового засідання повідомлявся належним чином. Неявка у судове засідання таких осіб не перешкоджає розгляду справи по суті.

Судом встановлено, що посадовою особою 7 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Донецькій області (підпорядкованого позивачу підрозділу) проведено позапланову перевірку щодо додержання Курахівським закладом загальної середньої освіти I-III ступенів № 2 Мар`їнської районної ради Донецької області (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, за результатами якої складено акт від 02 січня 2020 року № 119, яким встановлені порушення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки (Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417 (в акті - ППБУ) та техногенної безпеки, а саме:

- не забезпечено працівників об`єкта засобами колективного та індивідуального захисту (порушено п. 2 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України);

- не забезпечено проведення ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об`єктів, скласти Повідомлення про результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об`єкта (порушено п. 9 наказу МНС від 23 лютого 2006 року № 98);

- не забезпечено проходження навчання персоналу діям та способам захисту в разі виникнення аварійних ситуацій та аварій, із відповідними відмітками у журналі реєстрації вступного інструктажу з питань техногенної безпеки (порушено п. 4 гл. 2 розд. III Правил техніки безпеки);

- не заборонено допуск до роботи осіб, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань цивільного захисту (порушено п. 4 гл. 6 розд. V Правил техніки безпеки);

- не забезпечено обробку дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (порушено п. 2.5 гл. 2 розд. III Правил пожежної безпеки України);

- не забезпечено обладнання приміщень системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Система протипожежного захисту (порушено п. 1.2 гл. 1 розд. V Правил пожежної безпеки України, пп. 7.3 п. 7, табл. А. 1 ДБН В. 2.556:2014);

- не обладнано будівлю системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією типу СО-3 (порушено п. 1.2 гл. 1 розд. V Правил пожежної безпеки України, додаток Б табл. Б. 1 ДБН В. 2.556:2014);

- не виконано з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (порушено п. 1.6 гл. 1 розд. IV Правил пожежної безпеки України);

- cходові клітини, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням (порушено п. 2.31 гл. 2 розд. III Правил пожежної безпеки України);

- не забезпечені приміщення відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности (порушено п. 8 розд. II Правил пожежної безпеки України);

- не виконано план евакуації на основі фотолюмінісцентного матеріалу (порушено п. 5 розд. II Правил пожежної безпеки України, п. 10.7 ДСТУ 7313:2013);

- не встановлено для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (порушено п. 3.10 гл. 3 розд. V Правил пожежної безпеки України);

- не встановлено сертифіковані протипожежні двері в отворі протипожежної стіни вихід на горище 2-го типу з межею вогнестійкості не менше ЕІ 30 (порушено п. 2.3 гл. 2 розд. III Правил пожежної безпеки України);

- пожежні кран-комплект № №1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 не укомплектовані пожежними рукавами однакового з ним діаметра та стволами та важелями для полегшення відкривання вентилів. Елементи з`єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола мають бути однотипними (порушено пп. 2 п. 2.2 гл. 2 розд. V Правил пожежної безпеки України);

- пожежні кран-комплекти № №1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 не розміщено у вбудованих або навісних шафках, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання (порушено пп. 6 п. 2.2 гл. 2 розд. V Правил пожежної безпеки України);

- не проведено технічне обслуговуванню і перевірка на працездатність шляхом пуску води пожежних кран-комплектів № №1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 не рідше одного разу на рік з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Допускається утримання пожежних кран-комплекти у неробочому стані та не доступними для використання (порушено пп. 9 п. 2.2 гл. 2 розд. V Правил пожежної безпеки України);

- не забезпечено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до норм та правил (настанови з технічного обслуговування вогнегасників) (порушено п. 3.17 гл. 3 розд. V Правил пожежної безпеки України);

Акт підписано відповідачем без зауважень (відображено, що зауважень немає).

У зв`язку з тим, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей, позивач на підставі п.п. 1, 4, 6, 8 ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Під час знаходження справи в суді відповідач усунув частину порушень.

Так, судом також встановлено, що посадовою особою відділу забезпечення заходів з попередження надзвичайних ситуацій у Мар`їнському районі Центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС України у Донецькій області (підпорядкованого позивачу підрозділу) проведено комісійне обстеження Курахівського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 2 Мар`їнської районної ради Донецької області щодо усунення порушень, вказаних в акті позапланової перевірки додержання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки від 02 січня 2020 року №119. За результатами проведення комісійного обстеження складено акт від 14 травня 2020 року, яким встановлено, що порушення усунуті частково, залишилися не усунутими наступні порушення:

- не забезпечено працівників об`єкта засобами колективного та індивідуального захисту;

- не забезпечено обробку дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- не забезпечено обладнання приміщень системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Система протипожежного захисту ;

- не обладнано будівлю системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією типу СО-3;

- cходові клітини, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;

- не забезпечені приміщення відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;

- не виконано план евакуації на основі фотолюмінісцентного матеріалу;

- не встановлено для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями;

- не встановлено сертифіковані протипожежні двері в отворі протипожежної стіни вихід на горище 2-го типу з межею вогнестійкості не менше ЕІ 30;

- пожежні кран-комплект № №1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 не укомплектовані пожежними рукавами однакового з ним діаметра та стволами та важелями для полегшення відкривання вентилів. Елементи з`єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола мають бути однотипними;

- пожежні кран-комплекти № №1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 не розміщено у вбудованих або навісних шафках, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання;

- не проведено технічне обслуговуванню і перевірка на працездатність шляхом пуску води пожежних кран-комплектів № №1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 не рідше одного разу на рік з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Допускається утримання пожежних кран-комплекти у неробочому стані та не доступними для використання;

- не забезпечено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до норм та правил.

Акт підписаний відповідачем без зауважень.

Судом також встановлено, що посадовою особою відділу забезпечення заходів з попередження надзвичайних ситуацій у Мар`їнському районі Центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС України у Донецькій області (підпорядкованого позивачу підрозділу) проведено комісійне обстеження Курахівського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 2 Мар`їнської районної ради Донецької області щодо усунення порушень, вказаних в акті позапланової перевірки додержання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки від 02 січня 2020 року №119. За результатами проведення комісійного обстеження складено акт від 24 червня 2020 року, яким встановлено, що порушення усунуті частково, залишилися не усунутими наступні порушення:

- не забезпечено працівників об`єкта засобами колективного та індивідуального захисту;

- не забезпечено обробку дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- не забезпечено обладнання приміщень системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Система протипожежного захисту ;

- не обладнано будівлю системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією типу СО-3;

- cходові клітини, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;

- не забезпечено приміщення відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;

- не виконано план евакуації на основі фотолюмінісцентного матеріалу;

- не встановлено для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями;

- не встановлено сертифіковані протипожежні двері в отворі протипожежної стіни вихід на горище 2-го типу з межею вогнестійкості не менше ЕІ 30.

Акт підписаний відповідачем без зауважень.

Дослідивши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, які правові норми належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню таких підстав.

Відповідно до ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Статтею 20 Кодексу визначені завдання і обов`язки суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Згідно з ч.ч. 6 та 7 ст. 7 вказаного Закону за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Норми Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності є загальними.

Спеціальні норми права, що регулюють спірні правовідносини, містять аналогічні положення.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Пунктом 3 вказаного Положення визначено, що основними завданнями ДСНС є, зокрема: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Згідно з п.п. 39 та 48 п. 4 вказаного Положення ДСНС відповідно до покладених на неї завдань:

- організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання;

- складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту

Відповідно до пп. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною 2 ст. 68 вказаного Кодексу визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Визначення небезпечного чинника наведено у п. 26 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Отже, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Відповідно до ч. ч. 2 та 3 ст. 64 вказаного Кодексу центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять:

1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду;

2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки;

3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Головне управління ДСНС України у Донецькій області є територіальним органом ДСНС.

Згідно з ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема:

- недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

- нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

- невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

- відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій (п.п. 1, 4, 6, 8 ч. 1 ст. 70 Кодексу).

Частиною 2 ст. 70 вказаного Кодексу визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Виявлені позивачем порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на час звернення до суду з позовом існували та створювали загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Під час розгляду даної адміністративної справи до суду подано наступні акти перевірки, з яких вбачається часткове усунення виявлених контролюючим органом порушень, що свідчить про добросовісність намірів відповідача щодо проведення ним роботи по усуненню порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи навчального закладу та вжиття відповідних заходів.

Разом з цим, на час розгляду справи доказів, які б свідчили про повне усунення виявлених порушень надано не було. А ті порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які залишися, продовжують створювати загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема учням та працівникам навчального закладу.

Відповідно до ст. 3 Конституції України, зокрема, людина, її життя і здоров`я, її безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Статтею 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, яке нерозривно пов`язано зі здоров`ям. Обов`язок держави - захищати життя людини.

Статтею 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини ч. 1 ст. 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує держави вживати необхідних заходів щодо захисту життя осіб, які знаходяться під їх юрисдикцією. За певних умов влада повинна вживати превентивні оперативні заходи для захисту людини, чиє життя наражається на небезпеку.

Виходячи з наведених положень законодавства, встановлених обставин та досліджених судом доказів суд дійшов висновку про наявність правових підстав для застосування до Курахівського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 2 Мар`їнської районної ради Донецької області заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) її будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи навчального закладу.

При цьому застосування таких заходів реагування, які є тимчасовими, спрямовано саме на захист життя та здоров`я людей, що, як зазначалося, є прямим обов`язком держави.

Керуючись статтями 32, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (87547, Донецька обл., м.Маріуполь, вул.Митрополитська, 175, код ЄДРПОУ 38652962) до Курахівського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 2 Мар`їнської районної ради Донецької області (85612, Донецька обл., Мар`їнський р-н, м. Курахове, вул. Пушкіна, 11а, код ЄДРПОУ 25687995) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду задовольнити.

Застосувати до Курахівського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 2 Мар`їнської районної ради Донецької області заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, а саме будівлі Курахівського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 2 Мар`їнської районної ради Донецької області, що розташована за адресою: 85612, Донецька обл., Мар`їнський р-н, м. Курахове, вул. Пушкіна, 11а, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи навчального закладу.

Рішення набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 255 КАС України, і може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення судом складено 01 липня 2020 року.

Суддя Т.В. Логойда

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2020
Оприлюднено02.07.2020
Номер документу90116527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2727/20-а

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 09.08.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні