ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
30 червня 2020 року (о 17 год. 45 хв.)Справа № 808/3611/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Калашник Ю.В., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, 65, код ЄДРПОУ 38625593) до Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області (72503, Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 73, код ЄДРПОУ 25487960) про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 30 шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію будівлі гімназії за вказаною адресою, окрім робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що за результатами проведеної перевірки позивачем встановлено порушення вимог правил пожежної та техногенної безпеки при експлуатації об`єкта відповідача - будівля, приміщення та територія Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 73, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, у зв`язку з чим наявні підстави для зупинення будівлі гімназії за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 30, до усунення виявлених порушень. На підставі вищевикладеного, позивач просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив. В обґрунтування заперечень зазначив, що на момент перевірки були недоліки та порушення вимог пожежної безпеки, більшість з яких була усунута у найкоротший термін. Загрози життю та здоров`ю персоналу та учнів, яка б потребувала зупинення експлуатації будівлі навчально-виховного комплексу Якимівська гімназія , розташованої за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна 73, немає.
23.06.2020 до суду від представника позивача до суду надійшло клопотання (вх. №29051) про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про причини неявки суду не повідомив. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно з частиною четвертою статті 229 КАС України, при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно з ч. 4 с. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Відповідно до ч. 2 ст. 193 КАС України, суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
Судом встановлено, що у період з 06.11.2017 по 10.11.2017, на підставі наказу від 24.10.2017 №345, наказу на перевірку від 24.10.2017 №345 та посвідчення на перевірку від 06.11.2017 №2655, співробітниками позивача проведено позапланову перевірку Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 73, за результатами якої складено Акт № 62 від 10.11.2017 (а.с.23-27).
В ході перевірки позивачем встановлено, що об`єкт відповідача - будівля, приміщення та територія Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 73, експлуатується з порушеннями норм пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:
1. Не обладнано приміщення закладу системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".
Відповідно до вимог пункту 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту". Система пожежної сигналізації, оповіщення та управління евакуацією людей при пожежі повинні бути встановлені на об`єктах, де вплив небезпечних факторів пожежі може призвести до травматизму та (або) загибелі людей.
2. Приміщення закладу не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності.
Відповідно до вимог пункту 3.6 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України від 05 березня 2015 р. за № 252/26697, територія підприємств, будинки, споруди, приміщення, технологічні установки повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку.
3. Місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не обладнані вказівними знаками згідно ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір", ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности".
Відповідно до вимог пункту 3.10 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України від 05 березня 2015 р. за № 252/26697, для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння слід становлювати вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби).
4. Не проведено вогнезахисну обробку, несучих дерев`яних конструкцій горищних приміщень.
Відповідно до вимог пункту 2.5 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України від 05 березня 2015 р. за № 252/26697, дерев`яні конструкції в будинках усіх ступенів вогнестійкості, крім V, повинні піддаватися вогнезахисному оброблянню, за винятком вікон, дверей, воріт, підлоги, стелажів. Під час пожежі спостерігаються велика швидкість розповсюдження вогню, що призводить до передчасного руйнування як окремих конструкцій, так і будівель в цілому, що несе загрозу для здоров`я і життя людей.
5. В приміщені не демонтовано горюче облицювання стін та стелі на шляхах евакуації з будівлі або не замінено його на негорюче.
Відповідно до вимог пункту 2.17 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за N 252/26697, у приміщеннях громадського призначення (крім приміщень, розташованих у будинках V ступеня вогнестійкості), в яких можливе перебування 50 та більше х:іб, опорядження (облицювання) стін та стель забороняється з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж:
Г2, В2, Д2, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування до 1500 осіб;
Г1,В1,Д1,Т2- для приміщень, у яких можливе перебування 1500 та більше осіб.
Під час пожежі спостерігаються велика швидкість розповсюдження вогню, чому можуть сприяти горючі матеріали на шляхах евакуації, а також виділення токсичних продуктів горіння, що несе загрозу для здоров`я і життя людей.
6. Не проведено технічне обслуговування вогнегасників, які є в наявності на об`єкті.
Відповідно до вимог пункту 3.17 глави 3 розділу V, пункту 2.2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 50.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05.03.2015р. за №252/26697, технічне обслуговування вогнегасників повинно здійснюватися відповідно до Правил експлуатації вогнегасників, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту І населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року № 152, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за № 555/9154, а також ДСТУ 4297-2004 "Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги".
7. Посадові особи та працівники закладу не пройшли навчання й перевірки знань з питань пожежної безпеки.
Відповідно до вимог пунктів 16 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05.03.2015р. зa № 252/26697, посадові особи та працівники проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям надзвичайних ситуаціях . Відповідно до вимог пунктів 20 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 ь 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05.03.2015р. за № 252/26697, приступати до роботи особам, які не пройшли навчання, протипожежного інструктажу і перевірки знань з питань пожежної безпеки, забороняється.
8. Допущено зменшення розмірів евакуаційних виходів з будівлі школи, клас вогнестійкості несучих та огороджувальних конструкцій, застосовано будівельні матеріали з вищими показниками пожежної небезпеки.
Відповідно до вимог пункту 2.23 розділу II Правил пожежної безпеки в "країні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05.03.2015 за №252/26697, забороняється зменшувати кількість та розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, кваси вогнестійкості несучих та огороджувальних конструкцій, застосовувати будівельні матеріали з вищими показниками пожежної небезпеки, змінювати інженерні та планувальні рішення й умови освітлення згідно з нормованою вимогою.
9. Не проведено підкладання під електровимикачі та електророзетки, що встановлені на горючі основи (панелі) суцільний негорючий матеріал, що виступав би за габарити апарата не менше ніж на 0,01 м.
Відповідно до вимог пункту 1.17 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05.03.2015р. за N 252/26697, електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати повинні встановлюватися на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра.
10. Стаціонарні зовнішні пожежні сходи не пофарбовані.
Відповідно до вимог пункту 2.15 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05.03.2015 за № 252/26697. стаціонарні зовнішні пожежні сходи, сходи на перепадах висот і огорожі на покриттях будівель та споруд необхідно утримувати справними, пофарбованими. Відсутність фарбування призводить до корозії металу та несправності зовнішніх пожежних сходів, а вже несправність зовнішніх пожежних сходів призводить до збільшення часу локалізації та ліквідації пожежі, та несе загрозу для здоров`я і життя людей.
11. Не оброблено дерев`яні елементи сходової клітини між першим та другим поверхом корпусу школи вогнезахисним розчином. Уклон сходів (сходових маршів) повинен бути не більше ніж 1:1; ширина проступів - не менше ніж 0,25 і. а висота присхідця - не більше ніж 0,22 м.
Відповідно до вимог пункту 2.5 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05.03.2015р. за № 252/26697, у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Під час пожежі спостерігаються велика швидкість розповсюдження вогню, що призводить до передчасного руйнування як окремих конструкцій, так і будівель в цілому, що несе загрозу для здоров`я і життя людей.
12. Допущене захаращення горючими матеріалами підвальних приміщень.
Відповідно до вимог пункту 2.1 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05.03.2015 за № 252/26697, усі будинки, приміщення і споруди повинні своєчасно очищатися від горючого сміття та заходів виробництва. Терміни очищення встановлюються технологічними регламентами або інструкціями, що затверджуються керівником об`єкта або підприємства.
13. Не проведене обов`язкове особисте страхування членів добровільної пожежної охорони (добровільної пожежної дружини другої категорії).
Відповідно до вимог пункту 12 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, з метою проведення заходів із запобігання виникненню пожеж та організації їх гасіння на підприємствах створюється добровільна пожежна охорона, для забезпечення функціонування якої утворюються пожежно-рятувальні підрозділи. Порядок функціонування добровільної пожежної охорони затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року № 564.
14. Не проведено ідентифікацію об`єкту та не узгоджено її з державним інспектором цивільного захисту.
Відповідно до вимог пункту 3.1.1 Правил техногенної безпеки у сфері повільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях , затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 № 557, керівники потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів повинні забезпечити проведення ідентифікації та паспортизації відповідно до Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об`єктів, затвердженого наказом МНС від 18.12.2000 № 338, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 24.01.2001 за №62/5253.
Відповідно до вимог пункту 10 Методики ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів , затвердженого наказом МНС України від 23.02.2006 № 98, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 березня 2006 р. за № 286/12160, відповідальні особи об`єктів господарської діяльності, які проводять ідентифікацію, узгоджують результати ідентифікації з місцевими органами державного нагляду у сфері цивільного захисту.
15. Не забезпечено працюючий персонал засобами захисту органів дихання.
Відповідно до вимог п. 4.8.3 Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях , затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 №557 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за №1006/14273. При накладенні зон можливого забруднення від різних видів небезпечних хімічних речовин (далі - НХР) і зон радіоактивного забруднення, у яких може опинитися об`єкт на такому об`єкті і в аварійно-рятувальних формуваннях, які залучатимуться для виконання аварійно-рятувальних робіт у цих зонах, повинні використовуватись засоби захисту органів дихання від кожної конкретної НХР і засоби захисту органів дихання і шкіри від радіоактивних речовин або уніфіковані багатофункціональні) засоби захисту, прилади радіаційної, хімічної розвідки та дозиметричного контролю.
16. Не організовано та не проведено навчання персоналу діям та способам захисту на випадок виникнення аварійних ситуацій та аварій.
Відповідно до вимог пункту 4.5.2. "Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях", затвердженні Наказом МНС України № 557 від 15 серпня 2007 p., зареєстрованого в Мінюсті України від 03 вересня 2007р. № 1006/14273, навчання персоналу діям та способам захисту на випадок виникнення аварійних ситуацій та аварій на підприємствах, в установах та організаціях проводиться у формі інструктажів та навчань, які проводяться в системі охорони праці, з включенням злітань техногенної безпеки, відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 26.01.2005 №15 (z0231-05), зареєстрованого Мін`юсті 15.02.2005 за №231/10511
Зазначені порушення стали підставою для звернення позивача до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації до Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області.
Суд, зазначає що законом, який визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) є Закон України Про основні засади державного нагляду контролю у сфері господарської діяльності .
Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Частиною 4 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.
Згідно частини 1 статті 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Відповідно до частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема:
11) складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень;
12) звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Крім того, слід зазначити, що зі змісту даної норми слідує, що право на звернення до суду виникає у органу державного нагляду на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, та за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг.
При цьому суд вважає за необхідне зазначити, що виходячи із системного аналізу положень Кодексу цивільного захисту України та Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органи ДСНС мають право звертатися до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей. У разі якщо такі порушення не створюють загрозу життю та здоров`ю людей, орган ДСНС зобов`язаний скласти припис за допомогою якого зобов`язати підконтрольний об`єкт усунути виявлені порушення та застосувати штрафні санкції у разі невиконання у встановлені строки припису, що не потребує зупинення виробництва та відповідно звернення до адміністративного суду.
Суд зазначає, що відповідно до наказу № 345 від 24.10.2017 Про проведення позапланових перевірок призначено проведення позапланової перевірки стану пожежної і техногенної безпеки Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області, яка розташована за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 73.
Як вбачається з Акту перевірки № 62 від 10.11.2017, перевірка проводилась будівель та приміщень Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області, які розташовані за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 73 на якій і встановлено експлуатацію будівель з порушеннями норм пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Разом з цим, позивач просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 30.
Як встановлено судом, будівля за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 30 не була предметом перевірки, що виключає можливість застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за вказаною адресою.
Разом з цим, судом встановлено що відповідно до рішення № 5 від 28.07.2016 Про районну Програму збереження культурної спадщини містобудування та архітектури Якимівського району на 2016-2017 роки , за адресою: Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 30 знаходиться Адмінприміщення центральної районної лікарні на якій розташована пам`ятка архітектури Якимівського району Синагога (а.с.104-105).
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення його експлуатації, оскільки за адресою наведеною у прохальній частині позовної заяви відповідач не знаходиться, натомість за зазначеною адресою розташована Синагога , яка відноситься до пам`яток архітектури Якимівського району Запорізької області.
Таким чином, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, 65, код ЄДРПОУ 38625593) до Якимівської загальноосвітньої гімназії І-ІІІ ступенів Якимівської районної ради Запорізької області (72503, Запорізька область, смт. Якимівка, вул. Центральна, 73, код ЄДРПОУ 25487960) про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації, - відмовити у повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк, визначений ст.295 КАС України, а також інші процесуальні строки щодо апеляційного оскарження, продовжуються на строк дії такого карантину.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 30.06.2020.
Суддя Ю.В. Калашник
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2020 |
Оприлюднено | 02.07.2020 |
Номер документу | 90116994 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні