Рішення
від 18.06.2020 по справі 380/1547/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/1547/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2020 року м. Львів

10 год. 18 хв. Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Гордійчук Г.В., представника позивача Підгайного І.В. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області (79026 м. Львів вул. Стрийська 35) до приватного підприємства ТЛШ (79066 м. Львів вул. Зелена 407) про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках -

УСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Львівській області (далі - позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до приватного підприємства ТЛШ (далі - відповідач, ПП ТЛШ ), у якому просить стягнути до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів у розмірі 265 469,40 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог вказав, що на даний час суми податків є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу, відтак позивач звернувся до суду з позовом про стягнення відповідних сум.

Ухвалою суду від 26.02.2019 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві. Просив позов задовольнити.

Відповідач у судове засідання не прибув, належним чином повідомлений, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення ШКІ 7901827640495. Відзиву на позовну заяву у строк, встановлений ухвалою від 26.02.2020, не надав, клопотань про відкладення чи іншого змісту на адресу суду не надходило.

Відповідно до положень ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд заслухав вступне слово представника позивача, всебічно і повно з`ясував усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та встановив таке.

Приватне підприємство ТЛШ зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та присвоєно код 33862524 (а.с. 7, 8), має відкриті рахунки в банківських установах та рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритий в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів (а.с. 5, 6).

Судом встановлено, що відповідно до довідки Головного управління ДПС у Львівській області про податкову заборгованість приватного підприємства ТЛШ № 619/9/51-08 від 21.01.2020 станом на 21.01.2020 за відповідачем рахується борг зі сплати податку на додану вартість у розмірі 265 299,40 грн (з яких: 242 409,00 - основний платіж; 17 309,82 грн - штрафні санкції та 5 580,58 грн - пеня) та податку на прибуток приватних підприємств, що складається із штрафної санкції, у розмірі 170,00 грн (а.с. 9).

Заборгованість відповідача виникла на підставі:

1) щодо податку на прибуток:

- податкового повідомлення-рішення Галицького управління ГУ ДФС у Львівській області № 0044545012 від 13.06.2019 на суму 170,00 грн, винесеного на підставі акта про результати перевірки № 1389/50.12/33862524 від 03.04.2019;

2) щодо податку на додану вартість:

- податкового повідомлення-рішення Галицького управління ГУ ДПС у Львівській області № 0076465104 від 12.11.2019 на суму 0,78 грн, винесеного на підставі акта про результати перевірки № 3372/51.04/33862524 від 07.11.2019;

- податкового повідомлення-рішення Галицького управління ГУ ДФС у Львівській області № 0040925012 від 29.05.2019 на суму 3,89 грн, винесеного на підставі акта про результати перевірки № 1620/50.12/33862524 від 10.05.2019;

- податкової декларації з податку на додану вартість приватного підприємства ТЛШ від 16.07.2019 на суму 122 755,00 грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок приватного підприємства ТЛШ від 16.10.2018 на суму 14 917,00 грн;

- податкового повідомлення-рішення Галицького управління ГУ ДФС у Львівській області № 0016485012 від 28.02.2019 на суму 7 872,72 грн, винесеного на підставі акта про результати перевірки № 136/13-01-50-12/33862524 від 04.01.2019;

- податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області № 0018485012 від 05.03.2019 на суму 19,46 грн, винесеного на підставі акта про результати перевірки № 790/50.12/33862524 від 24.01.2019;

- податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області № 0221791221 від 31.08.2018 на суму 97,30 грн, винесене на підставі акта про результати перевірки № 2206/13-01-12-21/33862524 від 24.07.2018;

- податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області № 0218591221 від 29.08.2018 на суму 3 010,41 грн, винесеного на підставі акта про результати перевірки № 1555/13-01-12-21/33862524 від 12.07.2018;

- податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області № 0171981221 від 11.12.2017 на суму 5 818,78 грн, винесеного на підставі акта про результати перевірки № 596/13-01-12-21/33862524 від 24.11.2017;

- податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області № 0057221221 від 28.02.2018 на суму 486,48 грн, винесеного на підставі акта про результати перевірки № 420/13-01-12-21/33862524 від 29.01.2018;

- податкової декларації з податку на додану вартість приватного підприємства ТЛШ від 16.03.2017 на суму 1 785,00 грн;

- податкової декларації з податку на додану вартість приватного підприємства ТЛШ від 21.08.2017 на суму 17 528,00 грн;

- податкової декларації з податку на додану вартість приватного підприємства ТЛШ від 20.10.2017 на суму 1 269,00 грн;

- податкової декларації з податку на додану вартість приватного підприємства ТЛШ від 20.11.2017 на суму 20 877,00 грн;

- податкової декларації з податку на додану вартість приватного підприємства ТЛШ від 16.02.2018 на суму 5 437,00 грн;

- податкової декларації з податку на додану вартість приватного підприємства ТЛШ від 19.03.2018 на суму 25 409,00 грн;

- податкової декларації з податку на додану вартість приватного підприємства ТЛШ від 18.09.2018 на суму 5 448,00 грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість приватного підприємства ТЛШ від 01.04.2018 року на суму 15 152,00 грн;

- податкової декларації з податку на додану вартість приватного підприємства ТЛШ від 19.12.2017 на суму 11 832,00 грн;

- пені на суму 5 580,58 грн, вказаної на зворотному боці облікової картки.

Державною податковою інспекцією у Сихівському районі м. Львова Головного управлінням ДФС у Львівській області виставлено податкову вимогу форми Ю № 580-23 від 10.03.2015 про стягнення з відповідача до бюджету податкового боргу у сумі 9 558,95 грн (а.с. 21).

Зазначена податкова вимога надіслана на адресу відповідача та отримана останнім 16.03.2015, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення ШКІ 7902605422194 (а.с. 49).

Оскільки узгоджений податковий борг відповідачем не погашено, позивач звернувся до суду із цим позовом про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках у розмірі 265 469,40 грн.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 2 ст. Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених вказаним Кодексом та законами з питань митної справи і подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений вказаним Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

В силу п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.2 ст. 57 ПК України у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов`язання платника податків з причин, не пов`язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання у строки, визначені в цьому Кодексі, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.

Згідно з вимогами п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем узгодження.

Згідно з п. 59.1 та 59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Як видно із матеріалів справи, усупереч наведеним нормам чинного законодавства платник податків не вжив жодних заходів для погашення податкових зобов`язань.

Згідно з п. 4 ст. 102 ПК України у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Відповідно до п. 41.2 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Відповідно до положень підпункту 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до підпункту 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку, що станом на момент розгляду справи податковий борг у сумі 265 469,40 грн є узгодженим, у встановлені законом строки не сплачений, доказів вжиття заходів щодо погашення податкового боргу відповідачем не надано, такий підлягає стягненню з відповідача.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Ураховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Львівській області є обґрунтованими та підтверджені долученими до матеріалів справи письмовими доказами.

Відтак позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати у вигляді судового збору з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 263, п.п. 15.5 п. 15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з приватного підприємства ТЛШ (79066 м. Львів вул. Зелена 407; код за ЄДРПОУ 33862524) до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів у розмірі 265 469 (двісті шістдесят п`ять тисяч чотириста шістдесят дев`ять) гривень 40 копійок.

3. Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

У зв`язку з відсутністю головуючого судді на роботі (перебуванням на лікарняному у період з 22.06.2020 по 26.06.2020) повний текст рішення виготовлено та підписано в перший робочий день головуючого судді - 30.06.2020.

Суддя Р.П. Качур

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2020
Оприлюднено02.07.2020
Номер документу90117580
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1547/20

Рішення від 18.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні