Постанова
від 25.10.2011 по справі 2а/1570/2081/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/2081/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2011 року головуючого судді Танцюра К.О.,

при секретарі Ватренко Т.С.

за участю сторін:

представника позивача -Денисенко А.В.(довіреність №08/08/11 від 08.08.2011р.)

представника відповідача -Бровченко А.М.(довіреність №26087/9/10-0 від 25.08.2010р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмежаною відповідальністю Веста Сервіс`до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Державної податкової адміністрації в Автономній Республіці Крим про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Веста Сервіс (далі -ТОВ) звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Державної податкової адміністрації в Автономній Республіці Крим (далі -ДПА) про скасування податкового повідомлення-рішення від 24.02.2011р. за №0000101610.

В адміністративному позові позивач зазначає, що висновок ДПА в Автономній Республіці Крим щодо порушення ним п. 9 та п. 12 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`є таким, що не відповідає дійсності, суперечить нормам чинного законодавства у зв`язку з чим підлягає скасуванню. Позивач зазначає, що, відповідачем в порушення положень ст.5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності`не було у десятиденний строк надіслано позивачу письмового повідомлення про проведення планового заходу, оскільки відповідно до направлення №1651 від 21.12.2010р., вищевказана перевірка проводилася як планова, про що свідчить відповідна відмітка у направленні. Позивач вважає, що застосувавши штрафні санкції за не щоденне роздрукування фіскальних звітних чеків податковий орган порушив п.4 ст.17 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг , якою розмір штрафних санкцій за невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій становить 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Позивач незгоден з висновком щодо незабезпечення ведення ним обліку товарно -матеріальних цінностей та зазначив, що перевіряючими не враховано, що на момент перевірки первинні документи не знаходилися на АЗС, а були відправленні в головний офіс для ведення обліку після чого їх копії мали повернути на АЗС. Також, позивач зазначає, що законодавством не передбачено порядку обліку товарних запасів на складах та/або за місцем реалізації, проте позивач, вважає що забезпечив ведення обліку товарно-матеріальних цінностей, про що свідчить касова стрічка, де відображено облік усіх товарів.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримала та просила суд задовольнити його у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечувала у повному обсязі, зазначивши, що співробітниками ДПІ у м. Євпаторії проведена перевірка господарської одиниці АЗС, розташованої за адресою: м.Євпаторія, вул.Чорноморське шосе, 12, що належить ТОВ Веста Сервіс , щодо дотримання суб`єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій. За результатами проведеної перевірки складено акт №1346/01/05/23/30251215 від 28.12.2010р. Данною перевіркою встановлено порушення позивачем п. 9 та п. 12 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг .

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ДПА в Автономній Республіці Крим повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи, але до судового засідання не з`явився (а.с.125).

Суд, заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи та надані докази, всебічно та повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, проаналізувавши положення чинного законодавства, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 25.12.1998р. Овідіопольською районною державною адміністрацією Одеською області здійснена реєстрація юридичної особи ТОВ Веста Сервіс`та включено до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, присвоєно ідентифікаційний код юридичної особи № 30251215(а.с.57-58). ТОВ Веста Сервіс`згідно довідки №33 від 19.01.2011р. перебуває на обліку Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі. (а.с.105).

Судом встановлено, що 28.12.2010р. старшими державними податковими ревізорами-інспекторами ДПІ в м.Євпаторії Поповим В.В. та Головий Л.Р. на підставі направлення №1651 від 21.12.2010р.(а.с.103) та плану- графіку проведення перевірок на грудень 2010 року, затвердженого начальником ДПІ в м.Євпаторії (а.с.126-127) проведена перевірка господарської одиниці АЗС, розташованої за адресою: м.Євпаторія, вул. Чорноморське шосе, 12, що належить ТОВ Веста Сервіс , щодо дотримання суб`єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), наявності торгових патентів і ліцензій, за результатами якої складено акт, зареєстрований за №1346/01/05/23/30251215 (а.с. 107-108).

Перевірка була проведена у присутності начальника АЗС ОСОБА_1 та оператора-касира ОСОБА_2 .

Під час проведення перевірки перевіряючими встановлено порушення позивачем Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг :

- п. 9 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг , а саме: не забезпечено роздрукування фіскальних звітних чеків: так, за 03.08.2010р. роздрукований 04.08.2010р. об 00:01год. Z-звіт №1611; за 19.12.2010р. роздрукований 20.12.2010р. об 00:13год Z-звіт №1755.

- п. 12 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг , а саме не забезпечення ведення обліку товарно-матеріальних цінностей у порядку, встановленому законодавством, за місцем їх реалізації на загальну суму 27 453,60 грн.

На підставі зазначеного акту перевірки Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у м. Одесі прийнято податкове повідомлення-рішення від 24.02.2011р. №0000101610, яким до ТОВ Веста Сервіс`за порушення п. 9 та п. 12 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 55 587,20грн. (а.с.41).

Постановою Євпаторійського міського суду АР Крим від 25.01.2009р. по справі №3-132/2011р., яка набула чинності 07.02.2011р., оператора-касира ТОВ Веста Сервіс`ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності відповідно до ч.1 ст.155-1КпАП у вигляді штрафу у розмірі 34,00грн. за порушення п. 9 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг , а саме не забезпечення щоденного друкування та зберігання фіскальних звітних чеків на АЗС №5 по Чорноморському шосе, 12 в м. Євпаторії АР Крим (а.с.73).

Суд не приймає до уваги та вважає помилковими твердження представника позивача щодо порушення податковим органом порядку проведення перевірки у зв`язку з неповідомленням ТОВ Веста Сервіс`не пізніш чим за 10 днів про проведення перевірки, не надання перевіряючими направлення на проведення перевірки та копії наказу керівника податкового органу про проведення перевірки, а також проведення планової перевірки ТОВ Веста Сервіс , яка не повинна була проводитися оскільки ТОВ Веста Сервіс`не є особою, що використовує спрощену систему оподаткування з огляду на наступне.

Так, відповідно до положень Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`контроль за застосуванням РРО здійснюється податковими органами у вигляді проведення перевірок згідно із законодавством України.

У питаннях застосування РРО і контролю за їх застосуванням цей закон є спеціальним та має пріоритет над іншими нормативно-правовими актами в контексті регулювання спірних правовідносин.

Зокрема, відповідно до ст.15 зазначеного Закону контроль за додержанням суб`єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.

Відповідно до ст.16 зазначеного Закону контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону. Планові або позапланові перевірки осіб, що використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки або книги обліку розрахункових операцій, здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України.

Положеннями Закону України Про державну податкову службу в Україні (в редакції, яка була чинна на момент здійснення перевірки) визначалися права, функцій та повноваження податкових органів. Так, пунктом 2 частини 1 статті 11 зазначеного Закону органам державної податкової служби було надано право здійснювати у т.ч. контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.

Отже, при здійсненні контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), органи державної податкової служби повинні були керуватися вимогами Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг , який застосовується в даному випадку з урахуванням положень статей 9 -11 (щодо функцій та повноважень податкових органів) та ст.11 - 2 Закону України Про державну податкову службу в Україні , в частині дотримання умов допуску посадових осіб органів державної податкової служби до проведення планових та позапланових перевірок.

Відповідно до ст.11 - 2 Закону України Про державну податкову службу в Україні (в редакції чинній на час проведення перевірки) посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки, зокрема, за умови надання платнику податків під розписку направлення на перевірку, копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення. При цьому і планові, і позапланові перевірки РРО, що проводяться податковими органами, для цілей Закону України Про державну податкову службу в Україні`вважаються позаплановими про що прямо зазначено в ч. 7 ст. 11 - 1 даного Закону.

Виходячи з наведених положень Закону України Про державну податкову службу в Україні`у взаємозв`язку з положеннями Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг , при організації перевірок, які проводяться на виконання Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`не передбачається попереднє інформування об`єкту перевірки про проведення такої перевірки, оскільки б в іншому випадку таке попередження суперечило суті і призначенню таких перевірок, якими передбачається здійснення контролю за дотриманням закону на певний час та певну дату.

Відтак, податковий орган не повинен повідомляти про проведення перевірки з питань дотримання вимог Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`за 10 днів до початку проведення такої перевірки.

Також, суд вважає помилковими посилання позивача на те, що перевіряючими всупереч ст.11-2 Закону України Про державну податкову службу в Україні`не було надано копію наказу про проведення перевірки оскільки, згідно п.2 ч.1 зазначеної статті посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та тривалість. Тому, наказ керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки не потрібен для планової перевірки (згідно плану-графіку), щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб`єктами господарювання.

Направлення на проведення перевірки ТОВ Веста Сервіс`від 21.12.2010р. №1651 було надано для ознайомлення 28.12.2010р. начальнику перевіряємої АЗС ТОВ Веста Сервіс`КіященкоВ.П. та оператору-касиру ОСОБА_2 , про що свідчать їх підписи (а.с.103).

У ході перевірки було встановлено порушення п. 9 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг , а саме не забезпечення роздрукування фіскальних звітних чеків Z-звіту. Так, за 03.08.2010р. роздрукований 04.08.2010р. об 00:01год. Z-звіт №1611 та за 19.12.2010р. роздрукований 20.12.2010р. об 00:13год. Z-звіт №1755.

Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та /або в безготівковій формі ( із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуги) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за винятком автоматів) з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Відповідальність за дане правопорушення передбачена п. 4 ст. 17 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`а саме, відповідно до зазначених положень Закону у редакції чинній на час застосування фінансових санкцій, до суб`єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги) за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцять неоподаткованих мінімумів доходів громадян -у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій (17грн. х 20 = 340,00грн.)

У зв`язку з встановленням не забезпечення щоденного роздрукування двох фіскальних звітних чеків відповідачем правомірно застосовано до позивача штрафну санкцію у розмірі 680 грн. (340грн. х 2 = 680 грн.)

Також, співробітниками податкового органу встановлено факт не забезпечення ведення обліку товарно-матеріальних цінностей у порядку, встановленому законодавством, за місцем їх реалізації на загальну суму 27 453,60 грн., про що свідчить додаток 3 до акту перевірки -відомість про результати перевірки щодо повноти оприбуткування, реалізації та фактичних залишків запасів (товарно -матеріальних цінностей) станом на 28.12.2010р., підписаною начальником перевіряємої АЗС ТОВ Веста Сервіс`Кіященко В.П. та оператором - касиром ОСОБА_2 . У зауваженнях до акту перевірки ОСОБА_1 зазначив, що по розпорядженню центрального органу документи (накладні) були передані в Одеси до бухгалтерії.

Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуги) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).

Відповідно до ст. 6 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`облік товарних запасів юридичною особою (її філією, відділенням, іншими відокремленим підрозділом) ведеться у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до п. п. 1, 3, 5 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні`підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

При цьому, жодного документу підтверджуючого ведення на перевіряємій АЗС ТОВ Веста Сервіс`обліку товарних запасів щодо товару зазначеного у додатку 3 до акту перевірки на момент проведення перевірки перевіряючим надано не було.

Згідно ст. 20 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`до суб`єктів підприємницької діяльності, що здійснюють реалізацію товарів, які необліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, податковим органом за вказане порушення правомірно застосовано до позивача штрафну (фінансову) санкцію у сумі 54907,2грн. ( 27 453,60грн. х 2 =54907,2грн.)

Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Приймаючи до уваги вищевикладене, оцінюючи надані докази у сукупності, суд вважає, що відповідач діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, податкове повідомлення -рішення №0000101610 від 24.02.2011р., яким до ТОВ ВЕСТА СЕРВІС застосовано штрафні санкції у сумі 55587,20 грн. винесено правомірно, а тому позовні вимоги ТОВ ВЕСТА СЕРВІС`про скасування зазначеного повідомлення-рішення задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст.158-163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністративного позову ТОВ ВЕСТА СЕРВІС`до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі про скасування податкового повідомлення-рішення від 24.02.2011р. №0000101610 про застосування штрафних (фінансових) санкцій -відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Уразі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею25 жовтня 2011 року

Суддя К.О. Танцюра

Дата ухвалення рішення25.10.2011
Оприлюднено01.07.2020
Номер документу90118012
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/2081/2011

Постанова від 25.10.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 19.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 30.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 14.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні