СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 червня 2020 р. Справа № 480/4269/19
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Опімах Л.М.,
за участю секретаря судового засідання - Бондаренко Л.В.,
представника позивача - адвоката Іваненко Н.О.,
представника відповідача - Семерні І.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
У жовтні 2019 року позивач ОСОБА_1 , звернулася до суду з позовом, який її представник підтримала в судовому засіданні, мотивуючи вимоги тим, що Головним управлінням ДФС у Сумській області 03.05.2018 прийняте податкове повідомлення-рішення №253937-1308-1819, яким визначено позивачу податкове зобов`язання з орендної плати за землю з фізичних осіб у розмірі 34301,68 грн.
Із зазначеним рішенням позивач не погоджується, просить визнати його протиправним і скасувати, зазначаючи, що 12.02.2014 року нею був укладений договір оренди земельної ділянки до 18.12.2018 року з Сумською міською радою на земельну ділянку площею 0,0716 га, кадастровий номер 5910136300:08:058:0043, за адресою: АДРЕСА_1 , на якій розташована нежитлова будівля. 13 вересня 2017 року позивачем укладений договір купівлі-продажу нежитлової будівлі, за яким продано нежитлову будівлю, магазин № 107 за вказаною адресою.
11.10.2017 року на адресу ДПІ в м. Сумах ГУ ДФС в Сумській області направлений лист, в якому повідомлялось про відчуження нерухомого майна і зазначалось про відсутність підстав для нарахування плати за землю.
Проте, податковим органом всупереч положень ст.ст.285-287 Податкового кодексу України проведені нарахування з орендної плати за 2018 рік позивачу та видане протиправне податкове повідомлення-рішення.
Відповідач подав відзив на позов, в якому проти задоволення позову заперечив. Представник відповідача в судовому засіданні пояснив, що відповідно до п.288.1 ст.288 Податкового кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Пунктом 288.2 ст.288 Податкового кодексу України визначено, що платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Між ОСОБА_1 та Сумською міською радою 12.02.2014 року був укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,0716 га, кадастровий номер 5910136300:08:058:0043, за адресою: АДРЕСА_1 , про що здійснений запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Відомостей про припинення права користування земельною ділянкою позивачем до реєстру не внесені. При цьому самим договором було передбачено, що у разі дострокового припинення ( розірвання) договору, орендна плата нараховується включно до дня внесення запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про припинення права оренди на земельну ділянку. Крім того, листом від 21.11.2017 податковий орган повідомив позивача про необхідність розірвання договору та внесення такої інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно . Відтак, відповідачем правомірно нараховано орендну плату з фізичних осіб за 2018 рік.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази у справі, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Головним управлінням ДФС у Сумській області 03.05.2018 прийняте податкове повідомлення-рішення №253937-1308-1819, яким визначено ОСОБА_2 податкове зобов`язання з орендної плати за землю з фізичних осіб у розмірі 34301,68 грн. ( а.с.32)
Це рішення суд вважає протиправним і таким, що підлягає скасуванню з огляду на таке.
Відповідно до п.288.1 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Пунктом 288.7 ст.288 цього Кодексу визначено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Відповідно до п.286.5. ст.286 Кодексу нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Судом встановлено, що 12.02.2014 року ОСОБА_1 був укладений договір оренди земельної ділянки до 18.12.2018 року з Сумською міською радою на земельну ділянку площею 0,0716 га, кадастровий номер 5910136300:08:058:0043, за адресою: АДРЕСА_1 , на якій розташована нежитлова будівля ( а.с.34-37). 13 вересня 2017 року позивачем укладений договір купівлі-продажу нежитлової будівлі, за яким вона продала нежитлову будівлю, магазин № 107 за вказаною адресою ( а.с.11-13, 14).
11.10.2017 року на адресу ДПІ в м. Сумах ГУ ДФС в Сумській області позивачем направлений лист, в якому повідомлялось про відчуження нерухомого майна і зазначалось про відсутність підстав для нарахування плати за землю у зв`язку з переходом права власності на будівлю, розташовану на земельній ділянці ( а.с.17).
Таким чином, починаючи із жовтня 2017 року були відсутні підстави для нарахування орендної плати ОСОБА_1 , відтак податкове повідомлення-рішення №253937-1308-1819, яким визначено позивачу податкове зобов`язання з орендної плати за землю з фізичних осіб у розмірі 34301,68 грн. за 2018 рік є протиправним і підлягає скасуванню.
Відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України позивачу належить відшкодувати судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у розмірі 768,40 грн. (а.с.3).
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ) до Головного управління ДПС у Сумській області ( код ЄДРПОУ 43144399, вул.Іллінська, 13, м.Суми, 40009) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Сумській області №253937-1308-1819 від 03 травня 2018 року про визначення ОСОБА_1 податкового зобов"язання з орендної плати з фізичних осіб у розмірі 34301 ( тридцять чотири тисячі триста одна) грн.68 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області на користь ОСОБА_1 768,40 грн. в рахунок відшкодування судових витрат.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до п. 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.
Повне рішення складене 30 червня 2020 року.
Суддя Л.М. Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2020 |
Оприлюднено | 01.07.2020 |
Номер документу | 90118287 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні