Рішення
від 23.06.2020 по справі 500/2056/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №500/2056/19

23 червня 2020 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

за участю:

секретаря судового засідання Семеха В.Т.

представників позивача Вишневського С.Ф., Курила В.І.

представника відповідача фінансового управління Чортківської міської ради Гуйван І.М.

представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чортківської міської ради Гуйван І.М.

представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області Сидоренка П.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Регіонального сервісного центру МВС у Тернопільській області до фінансового управління Чортківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чортківська міська рада, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Заводська селищна рада Чортківського району Тернопільської області, управління Державної казначейської служби України у Чортківському районі Тернопільської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся Регіональний сервісний центр МВС у Тернопільській області з адміністративним позовом до фінансового управління Чортківської міської ради, третя особа яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чортківська міська рада, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Заводська селищна рада, управління Державної казначейської служби України у Чортківському районі Тернопільської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, в якій позивач просить:

- зобов`язати фінансове управління Чортківської міської ради погодити Регіональному сервісному центру МВС в Тернопільській області, адресоване Головному управлінню Державної казначейської служби України у Чортківському районі подання, оформлене відповідно до вимог Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №787 від 03.09.2013 щодо повернення Регіональному сервісному центру МВС в Тернопільській області помилково перерахованих коштів в сумі 783210,22 грн.

- визнати дії керівника фінансового управління Чортківської міської ради щодо непогодження подання, оформленого відповідно до вимог Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №787 від 03.09.2013 щодо повернення Регіональному сервісному центру МВС в Тернопільській області помилково перерахованих коштів в сумі 783210,22 грн. (сімсот вісімдесят три тисячі двісті десять гривень 22 коп.) протиправними.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що в с. Угринь Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області по вул. Обїзна, 1 розташований та функціонує територіальний сервісний центр №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області та надає адміністративні послуги фізичним та юридичним особа, пов`язані із реєстрацією та перереєстрацією транспортних засобів, видачею та обміном посвідчення водія, видачею довідкою про не притягнення до відповідальності, дозволів на перевезення небезпечних вантажів та інші.

У 2018 році на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 Чортківської міської ради з ТСЦ №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області помилково надійшло 466729 грн. 20 коп., а з 01.01.2019 по 12.03.2019 року 316481 грн.02 коп.

Так як територіальний сервісний центр №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області знаходиться на території Заводської селищної ради, то зазначені кошти мали би надійти на розрахунковий рахунок Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області.

18.04.2019 Регіональний сервісний центр МВС в Тернопільській області звернувся до Чортківської міської ради із листом про повернення помилково зарахованих до бюджету коштів у сумі 783210,22 грн. згідно подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету №1 від 11.04.2019.

11.06.2019 Чортківською міською радою надано лист - відповідь, що питання про повернення плати за надання інших адміністративних послуг, яка справляється за місцем їх надання вивчається та просила надати належно завірену копію заяви територіального сервісного центру МВС в Тернопільській області до Заводської селищної ради щодо зміни поштової адреси.

21.06.2019 року РСЦ МВС направило міському голові Чортківської міської ради копію заяви про зміну поштової адреси об`єкта нерухомого майна, адресовану селищному голові смт. Заводське Чортківського району Тернопільської області від 02.03.2017 за №31/19-986, а також світлокопію рішення виконавчого комітету Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області про присвоєння поштової адреси територіальному сервісному центру №6142 РСЦ МВС в Тернопільській області від 31 березня 2017 року №22, а також додатково надано копію Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 11.05.2017 №86801059 із зазначенням адреси нерухомого майна: Тернопільська область, Чортківський район, с. Угринь, вулиця Об`їзна, будинок 1; земельна ділянка місця розташування: 6125588000:02:001:0040.

12.08.2019 позивачем отримано листа від Чортківської міської ради №01- 19/966/1 від 31.07.2019 про те, що Чортківська міська рада не погоджується із рішенням Заводської селищної ради від 31.03.2017 №22 "Про присвоєння поштової адреси територіальному сервісному центру №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області" та має намір оскаржувати вказане рішення в судовому порядку.

23.05.2019 Регіональний сервісний центр МВС в Тернопільській області повторно звернувся до керівника фінансового управління Чортківської міської ради із листом щодо погодження подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету №1 від 11.04.2019.

Проте станом на дату подання адміністративного позову відповіді від керівника фінансового управління щодо погодження подання чи відмова у такому поданні не надходило, що і стало підставою звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 16.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін у судове засідання на 16.10.2019.

07.10.2020 від відповідача фінансового управління Чортківської міської ради через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду поступив відзив на позовну заяву.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.10.2019 задоволено клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі і провадження в адміністративній справі №500/2056/19 за позовом Регіонального сервісного центру МВС у Тернопільській області до фінансового управління Чортківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чортківська міська рада, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Заводська селищна рада, управління Державної казначейської служби України у Чортківському районі Тернопільської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії зупинено до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №500/1934/19.

02.03.2020 ухвалою суду поновлено провадження в адміністративній справі №500/2056/19 за позовом Регіонального сервісного центру МВС у Тернопільській області до фінансового управління Чортківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чортківська міська рада, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Заводська селищна рада, управління Державної казначейської служби України у Чортківському районі Тернопільської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії і призначено до судового розгляду на 02.04.2020.

02.04.2020 розгляд справи не проводився, про що складено довідку секретарем судового засідання та відкладено на 28.04.2020.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 28.04.2020 розгляд справи №500/2056/19 за позовною заявою Регіонального сервісного центру МВС у Тернопільській області до фінансового управління Чортківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чортківська міська рада, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Заводська селищна рада, управління Державної казначейської служби України у Чортківському районі Тернопільської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії відкладено на 01 червня 2020 року.

В судовому засіданні 01.06.2020 розгляд справи відкладено до 16.06.202.

16.06.2020 в судовому засіданні оголошено перерву до 23.06.2020.

В судовому засіданні 23.06.2020 представники позивача Регіонального сервісного центру МВС у Тернопільській області позовні вимоги підтримали з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача фінансового управління Чортківської міської ради в судовому засіданні 23.06.2020 проти задоволення позову заперечив з мотивів наведених у відзиві на позовну заяву.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чортківської міської ради заперечив щодо задоволення позову.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області просив позов задовольнити.

Заслухавши в судовому засіданні пояснення учасників справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України 07 листопада 2015 року №1419 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 19 травня 2017 року №420) затверджено Положення про регіональний сервісний центр МВС в Тернопільській області.

Як встановлено судом територіальний сервісний центр №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області розташований та функціонує в с. Угринь Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області по вул. Обїзна, 1 і надає адміністративні послуги фізичним та юридичним особа, пов`язані із реєстрацією та перереєстрацією транспортних засобів, видачею та обміном посвідчення водія, видачею довідкою про не притягнення до відповідальності, дозволів на перевезення небезпечних вантажів та інші.

Рішенням виконавчого комітету Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області від 31 березня 2017 року №22 "Про присвоєння поштової адреси ТСЦ №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області" вирішено присвоїти об`єкту нерухомого майна, а саме адміністративному приміщенню територіального сервісного центру №6145 регіонального сервісного центру в Тернопільській області (стара адреса: Тернопільська область місто Чортків вулиця Копичинецька 128) поштову адресу: Тернопільська область Чортківський район село Угринь вулиця Об`їзна 1.

У 2018 році на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 Чортківської міської ради з ТСЦ №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області помилково надійшло 466729,20 грн., з 01.01.2019 по 12.03.2019 року 316481,02 грн.

18.04.2019 Регіональний сервісний центр МВС в Тернопільській області звернувся до Чортківської міської ради із листом щодо погодження подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету №1 від 11.04.2019.

Листом від 11.06.2019 Чортківська міська рада повідомила позивача, що питання повернення плати за надання інших адміністративних послуг, яка справляється за місцем їх надання вивчається.

Крім того у вказаному листі Чортківська міська рада просила надати належно завірену копію заяви територіального сервісного центру МВС в Тернопільській області до Заводської селищної ради щодо зміни поштової адреси.

Також зазначено, що після вивчення отриманих документів, в тому числі і від Заводської селищної ради, буде прийнято рішення про повернення (або відмову у поверненні) вказаних коштів.

21.06.2019 Регіональний сервісний центр МВС в Тернопільській області направило міському голові Чортківської міської ради копію заяви про зміну поштової адреси об`єкта нерухомого майна, адресовану селищному голові смт. Заводське Чортківського району Тернопільської області від 02.03.2017 за №31/19-986, а також світлокопію рішення виконавчого комітету Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області про присвоєння поштової адреси територіальному сервісному центру №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області від 31 березня 2017 року №22, а також додатково надано копію Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 11.05.2017 №86801059 із зазначенням адреси нерухомого майна: Тернопільська область, Чортківський район, с. Угринь, АДРЕСА_1 , будинок 1; земельна ділянка місця розташування: 6125588000:02:001:0040.

Згідно листа Чортківської міської ради адресованого Регіональному сервісному центру МВС в Тернопільській області №01-19/966/1 від 31.07.2019 Чортківська міська рада не погоджується із рішенням Заводської селищної ради від 31.03.2017 №22 "Про присвоєння поштової адреси територіальному сервісному центру №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області" та має намір оскаржувати вказане рішення в судовому порядку.

23.05.2019 Регіональний сервісний центр МВС в Тернопільській області звернувся до керівника фінансового управління Чортківської міської ради із листом щодо погодження подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету №1 від 11.04.2019.

Відповіді від керівника фінансового управління Чортківської міської ради щодо погодження подання чи відмова у такому поданні позивачу не надходило.

Не погоджуючись з такими діями відповідача позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За нормами частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року №889 "Про утворення територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ" - Регіональний сервісний центр МВС в Тернопільській області є юридичною особою публічного права з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ.

У відповідності до пункту 1 Положення про територіальний сервісний центр МВС затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 29.12.2015 №1646 (далі - Положення про ТСЦ) - Територіальний сервісний центр МВС (далі - ТСЦ МВС) є структурним підрозділом територіального органу МВС - регіонального сервісного центру МВС (далі - РСЦ МВС).

Розділом II Положення про ТСЦ визначено основні функції СЦ, а саме: надає платні та безоплатні послуги;

здійснює комплекс заходів, пов`язаних з проведенням державної реєстрації (перереєстрації) та зняттям з обліку призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортних засобів усіх типів;

здійснює контроль за відповідністю конструкції транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, за дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також ведення їх обліку;

видає свідоцтва про допуск транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів;

проводить реєстрацію (перереєстрацію) транспортних засобів з видачею свідоцтв про реєстрацію, тимчасових реєстраційних талонів (далі - реєстраційні документи) та номерних знаків на транспортні засоби, здійснення обміну реєстраційних документів та номерних знаків на транспортні засоби, зняття з обліку зареєстрованих транспортних засобів;

здійснює в установленому порядку державний облік зареєстрованих транспортних засобів юридичних та фізичних осіб - власників транспортних засобів і формування Єдиного державного реєстру МВС;

вносить до Єдиного державного реєстру МВС інформацію про накладення або зняття встановлених у визначеному законодавством порядку обмежень щодо транспортних засобів або їх власників;

приймає та передає в РСЦ МВС для направлення до ГСЦ МВС заявки на виготовлення індивідуальних номерних знаків транспортних засобів;

видає індивідуальні номерні знаки власникам транспортних засобів за прийнятими заявками;

приймає та передає в РСЦ МВС документи для направлення на погодження до ГСЦ МВС заявок на проведення дублювання первинних ідентифікаційних номерів чи нанесення спеціальних індивідуальних номерів на складові частини транспортних засобів;

видає та продовжує термін дії свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів;

видає довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості, її зняття, погашення;

здійснює оформлення та видачу дозволів на встановлення та використання на транспортних засобах спеціальних звукових і світлових сигнальних пристроїв;

проводить огляд транспортних засобів для здійснення процедури їх переобладнання;

проводить перевірку придатності транспортних засобів для видачі свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;

проводить обстеження транспортних засобів на відповідність кольорографічних схем, написів та емблем;

взаємодіє з фахівцями експертної служби МВС під час здійснення комплексу заходів із проведення державної реєстрації (перереєстрації) та зняття з обліку транспортних засобів;

приймає іспити на право керування транспортними засобами всіх категорій, здійснює видачу та обмін національного й міжнародного посвідчень водія на право керування транспортними засобами відповідної категорії та вносить інформацію до Єдиного державного реєстру МВС;

здійснює ведення обліку надходження, витрачання, наявності номерних знаків і бланкової продукції, а також надання в РСЦ МВС інформації про їх потребу;

забезпечує зберігання посвідчення водія на право керування транспортними засобами у разі позбавлення особи права на керування транспортним засобом, а також копій документів про позбавлення спеціального права;

забезпечує повернення посвідчення водія на право керування транспортними засобами після закінчення строку позбавлення спеціального права та успішного складання іспитів;

здійснює облік закладів, які здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та контроль за їх діяльністю;

веде реєстр підприємств, установ, організацій та інших суб`єктів господарювання, які здійснюють торгівлю транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери;

перевіряє суб`єктів господарювання щодо відповідності матеріально-технічної бази та документації встановленим вимогам до діяльності, пов`язаної з реалізацією транспортних засобів, з видачею акта (висновку);

визначає стан матеріально-технічної бази закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів;

забезпечує формування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, загальнодержавної бази даних про результати обов`язкового технічного контролю транспортних засобів на підставі інформації про результати перевірки технічного стану транспортного засобу, що надається суб`єктами проведення обов`язкового технічного контролю, та інформації про укладення договорів обов`язкового страхування цивільно - правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що підлягають обов`язковому технічному контролю, що надається страховиками;

здійснює прийом фізичних або юридичних осіб і розгляд звернень громадян з усіх питань, що належать до повноважень ТСЦ МВС;

забезпечує присутність адміністраторів при укладанні та оформленні безпосередньо в ТСЦ МВС договорів, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортні засоби;

здійснює контроль за додержанням законодавства у сфері своєї діяльності у встановлених законодавством випадках;

проводить щомісячні внутрішні перевірки матеріалів, що стали підставами для державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів, оформлення та видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, приймання іспитів для отримання права керування транспортними засобами та видачі посвідчень водія, свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;

сприяє підвищенню якості послуг, що надаються ТСЦ МВС;

розробляє та надає в РСЦ МВС пропозиції щодо покращення діяльності ТСЦ МВС;

розробляє та надає в РСЦ МВС пропозиції щодо матеріального і технічного забезпечення роботи ТСЦ МВС;

виконує інші функції відповідно до чинного законодавства.

Згідно підпункту 1 пункту 4 Положення про регіональний сервісний центр МВС в Тернопільській області затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України 07 листопада 2015 року №1419 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 19 травня 2017 року №420) РСЦ МВС в Тернопільській області відповідно до покладених на нього завдань: 1) надає платні та безоплатні послуги.

Постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2007 року №795 (із змінами) "Про затвердження переліку платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розміру плати за їх надання" затверджено перелік платних послуг, що надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розмір плати за їх надання.

Згідно із зазначеною Постановою плата справляється за наступні види послуг Територіальними органами з надання сервісних послуг МВС:

11. Видача посвідчення водія на право керування транспортними засобами:

після закінчення навчального закладу та складення іспитів 26

повторне прийняття іспитів з Правил дорожнього руху та навичок керування транспортними засобами 26

повторне прийняття іспитів з навичок керування транспортними засобами 13

після закінчення строку позбавлення права на керування транспортним засобом, що становить 12 і більше місяців (із складенням іспитів) 26

у разі відкриття іншої категорії (із складенням іспиту) 26

у разі відкриття нижчої категорії (із складенням іспиту) 13

12. Видача свідоцтва про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі (із складенням іспитів): 78

повторне прийняття іспитів у водія на право керування транспортними засобами з небезпечними вантажами 78

видача свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів (із складенням іспитів) 75

повторне прийняття іспитів у кандидата на право уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів 75

13. Видача свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів 93

14. Реєстрація, перереєстрація колісних транспортних засобів з видачею свідоцтва про реєстрацію та номерних знаків, зняття з обліку транспортного засобу з видачею облікової картки та номерних знаків для разових поїздок:

транспортних засобів усіх категорій вітчизняного виробництва та країн СНД 152,63

транспортних засобів усіх категорій іноземного виробництва 190,15

мототранспорту, причепів вітчизняного виробництва та країн СНД 148,63

мототранспорту, причепів іноземного виробництва 186,15

мопедів 54,83

15. Видача свідоцтва про реєстрацію колісних транспортних засобів для виїзду за кордон:

автомобілів, автобусів 26

мототранспорту, причепів 22

16. Видача тимчасового реєстраційного талона на право керування транспортним засобом:

автомобілів, автобусів 15

мототранспорту, причепів 15

17. Оформлення та видача:

дозволу на встановлення і використання на транспортних засобах спеціальних звукових та/або світлових сигнальних пристроїв синього чи жовтого кольору 68

18. Розгляд проектів нормативно-технічної документації щодо погодження проектів конструкцій транспортних засобів у частині дотримання вимог щодо забезпечення безпеки дорожнього руху з видачею свідоцтва про погодження конструкції 199

19. Видача тимчасового реєстраційного талона на транспортний засіб особистого користування, тимчасово ввезений на митну територію України 83

20. Видача висновку щодо можливості:

дублювання ідентифікаційних номерів транспортних засобів 94

нанесення спеціальних індивідуальних ідентифікаційних номерів транспортних засобів 86

22. Виготовлення макетів індивідуальних номерних знаків транспортних засобів, які виготовляються на замовлення власників транспортних засобів, з видачею номерних знаків (за один комплект):

три символи 300

кожний наступний (до восьми символів) 90

графічний елемент 500

23. Оформлення та видача погодження (висновку) на заміну номерного агрегата транспортного засобу, а також на переобладнання транспортного засобу без заміни номерних агрегатів 98

24.Оформлення дозволу на реалізацію складових частин транспортного засобу, що мають ідентифікаційні номери (двигун, кузов, рама) 36

Судом встановлено, що у 2018 році на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 Чортківської міської ради з ТСЦ №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області помилково надійшло 466729,20 грн., з 01.01.2019 по 12.03.2019 року 316481,02 грн.

Однак, оскільки ТСЦ №6145 РСЦ МВС в Тернопільській області знаходиться на території Заводської селищної ради, то зазначені кошти мали би надійти на розрахунковий рахунок Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області.

Відповідно до пункту 36 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України, до доходів загального фонду бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, належать: плата за надання інших адміністративних послуг, що справляється за місцем надання послуг.

Згідно пункту 20-1 частини першої статті 69 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів належать: плата за надання інших адміністративних послуг, що справляється за місцем надання послуг.

Відповідно до частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України недотримання якої ставиться в провину відповідачу, порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме, зарахування доходів бюджету до іншого, ніж визначено цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України, бюджету, в тому числі внаслідок здійснення поділу податків і зборів та інших доходів між бюджетами з порушенням визначених розмірів.

При цьому в розумінні частини третьої статті 19 Бюджетного кодексу України учасниками бюджетного процесу є органи, установи та посадові особи, наділені бюджетними повноваженнями (правами та обов`язками з управління бюджетними коштами).

В свою чергу, процедура повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою (місцевими бюджетами) або під державні (місцеві) гарантії, визначається Порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, який затверджений наказом Міністерства фінансів України 03.09.2013 №787 (далі Порядок №787).

Згідно пункту 3 Розділу 1 Порядку №787, повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів у національній валюті здійснюється органами Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) з відповідних бюджетних рахунків для зарахування надходжень (далі - рахунки за надходженнями), відкритих в органах Казначейства відповідно до законодавства, шляхом оформлення розрахункових документів.

Повернення платежів у національній валюті здійснюється на рахунки одержувачів коштів, відкриті в банках або органах Казначейства, вказані у поданні або заяві платника. Повернення платежів фізичним особам, які не мають рахунків у банках, може здійснюватись шляхом повернення у готівковій формі коштів за чеком органу Казначейства з відповідних рахунків, відкритих у банках на ім`я органу Казначейства, або з відповідних рахунків банку чи підприємства поштового зв`язку, вказаних у поданні або заяві платника (його довіреної особи).

Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за ухвалою суду, яка набрала законної сили (пункт 5 Розділу 1 Порядку №787).

Подання за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку подається платником до органу Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.

Заява про повернення коштів з бюджету, яка подається до відповідного органу Казначейства, складається платником у довільній формі з обов`язковим зазначенням такої інформації: причини повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб`єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи та номер контактного телефону, сума платежу, що підлягає поверненню, спосіб перерахування коштів з бюджету - у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів чи у готівковій формі.

Пунктом 9 Розділу 1 Порядку №787 встановлено, що у випадках повернення платежів, що зараховані до місцевих бюджетів, а також платежів, що підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, орган, який контролює справляння надходжень бюджету або який здійснює облік заборгованості в розрізі позичальників, передає подання на погодження відповідному місцевому фінансовому органу.

Відповідний місцевий фінансовий орган протягом двох робочих днів погоджує подання шляхом засвідчення підписом керівника місцевого фінансового органу, скріпленим гербовою печаткою, і не пізніше наступного робочого дня після погодження повертає його органу, який подав подання, для подальшої передачі до органів Казначейства відповідно до законодавства.

Із аналізу наведених норм видно, що повернення коштів здійснюється органами казначейства за заявою платника, яка подається разом із поданням органу, що контролює справляння надходжень бюджету та оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.

Отже, за відсутності заяви платника та, відповідно, оригіналу або копії документа на переказ, або паперової копії електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету, у органу місцевого самоврядування відсутні правові підстави для повернення помилково або зайво сплачених суб`єктами коштів та/або для їх перерахування на рахунки інших установ.

Таким чином, не погодження відповідачем поданого документу, позбавляє можливості позивача надати заяву до органів державного казначейства на повернення помилково зарахованих коштів.

Крім того суд зазначає, що рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 08.11.2019 у справі №500/1934/19 відмовлено в позові Чортківської міської ради Тернопільської області до виконавчого комітету Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Регіональний сервісний центр МВС в Тернопільській області про визнання протиправним та скасування рішення від 31.03.2017 №22 "Про присвоєння поштової адреси ТСЦ №6145 РСЦМВС в Тернопільській області".

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.02.2020 апеляційну скаргу Чортківської міської ради Тернопільської області залишено без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 08 листопада 2019 року у справі №500/1934/19 без змін.

Таким чином рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 08.11.2019 у справі №500/1934/19 набрало законної сили 18.02.2020.

За нормами частини четвертої статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи наведені положення законодавства та виходячи з встановлених обставин у цій справі, суд дійшов до висновку про наявність підстав для визнання дій керівника фінансового управління Чортківської міської ради щодо непогодження подання, оформленого відповідно до вимог Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №787 від 03.09.2013 про повернення Регіональному сервісному центру МВС в Тернопільській області помилково перерахованих коштів в сумі 783210,22 грн. протиправними та зобов`язання фінансового управління Чортківської міської ради погодити Регіональному сервісному центру МВС в Тернопільській області, адресоване управлінню Державної казначейської служби України у Чортківському районі Тернопільської області подання, оформлене відповідно до вимог Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №787 від 03.09.2013 щодо повернення Регіональному сервісному центру МВС в Тернопільській області помилково перерахованих коштів в сумі 783210,22 грн.

Суд також враховує положення Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Також згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах "Салов проти України" (заява №65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява №63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява №4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закріплений у частині першій статті 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини другої статті 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За змістом частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На думку суду відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, покладений на них обов`язок доказування з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 КАС України, не виконано та не доведено правомірність та законність його дій, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Зобов`язати фінансове управління Чортківської міської ради погодити Регіональному сервісному центру МВС в Тернопільській області, адресоване управлінню Державної казначейської служби України у Чортківському районі Тернопільської області подання, оформлене відповідно до вимог Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №787 від 03.09.2013 щодо повернення Регіональному сервісному центру МВС в Тернопільській області помилково перерахованих коштів в сумі 783210,22 грн.

Визнати дії керівника фінансового управління Чортківської міської ради щодо непогодження подання, оформленого відповідно до вимог Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №787 від 03.09.2013 щодо повернення Регіональному сервісному центру МВС в Тернопільській області помилково перерахованих коштів в сумі 783210,22 грн. (сімсот вісімдесят три тисячі двісті десять гривень 22 коп.) протиправними.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань фінансового управління Чортківської міської ради в користь Регіонального сервісного центру МВС у Тернопільській області судовий збір в розмірі 1921 (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну) грн. 00 коп., сплачого згідно платіжного доручення №819 від 05.09.2019.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 30 червня 2020 року.

Позивач:

-Регіональний сервісний центр МВС у Тернопільській області код ЄДРПОУ 40112233 вул. Стрийська, 5, с. Підгороднє, Тернопільський район, Тернопільська область, 46400

Відповідач:

-Фінансове управління Чортківської міської ради код ЄДРПОУ 39112041 вул. Шевченка, 21, м. Чортків, Тернопільська область, 48501

Треті особи:

- Чортківська міська рада Тернопільської області, код ЄДРПОУ 24636045, вул. Шевченка, 21, м.Чортків, Тернопільська область, 48500

- Заводська селищна рада Чортківського району Тернопільської області, 04525550, вул. Чарнецького 7, смт. Заводське, Чортківський район, Тернопільська область, 48523

- Управління Державної казначейської служби України у Чортківському районі Тернопільської області, 37938481, вул. Ст.Бандери, 20, м. Чортків, 48501

Головуючий суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2020
Оприлюднено01.07.2020
Номер документу90118319
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2056/19

Постанова від 04.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 23.06.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 23.06.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні