Рішення
від 01.07.2020 по справі 560/1914/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/1914/20

РІШЕННЯ

іменем України

01 липня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Транскар" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки в Хмельницькій області про скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом від 25.04.2020, в якому просить визнати протиправним та скасувати постанови Управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області про застосування адміністративно-господарських штрафів від 12.03.2020 №№ 175662, 175663, 175664, 175665, 175666, 175667, 175668, 175669, 175670, 175671, 175672, 175673, 175674, 175675, 175676, 175677, 175678, 175679, 175680, 175681, 175682, 175683, 175684, 175685, 175686, 175687, 175688, 175689, 175690 до ТОВ Транскар в сумі 680 грн по кожній з них.

В обґрунтування вимог позову зазначив, що при винесенні оскаржуваних постанов відповідач послався на порушення вимог ЄУТР. Однак, у постановах не зазначив пункт (пункти) ЄУТР, вимоги якого (яких) порушив перевізник. Оскаржувані постанови не містять посилання на акт перевірки від 28.01.2020 №206528 та порушення, встановлені цим актом. Разом з тим, в акті перевірки від 28.01.2020 №206528 посадові особи Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області в графі "виявлено порушення" зазначили, що під час перевезення вантажу у міжнародному сполученні згідно CMR №1129482 ТЗ обладнано електронним тахографом водій не використовує особисту чіп карту водія. У графі "порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України Про автомобільний транспорт - вказано, що без оформлення щоденних реєстраційних листків праці та відпочинку водія за 28.01., 27.01., 25.01., 24.01., 23.01., 22.01., 21.01., 20.01., 19.01., 18.01., 17.01., 16.01., 15.01., 14.01, 13.01., 12.01., 11.01., 10.01., 09.01., 08.01., 07.01., 06.01., 05.01., 04.01., 03.01., 02.01., 01.01.2020, 31.12.2019 або бланку підтвердження діяльності водія порушено ЄУТР ч. 1 абз. 11 статті 60 Закону Про автомобільний транспорт . Водночас, під час перевірки, водієм ОСОБА_1 на вимогу працівників Укртрансбезпеки у Полтавській області наданий видрук з приладу обліку роботи і відпочинку водія (цифрового тахографу) лише за день перевірки, за решту 28 днів відповідні відомості не надавались, оскільки їх працівники трансбезпеки не вимагали. Автомобіль DAF, реєстраційний номер НОМЕР_1 , упродовж з 30.12.2019 по 23.01.2020 жодних рейсів не здійснював і знаходився на стоянці 'ГОВ Транскар , що розташована у м. Хмельницький, вул. Київська, 4.

Ухвалою від 30.04.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (арк. спр. 62-63).

19.06.2020 до суду електронним зв`язком надійшов відзив на позов без реєстраційного номера та дати (вх. №32474 від 19.06.2020), згідно якого відповідач просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що з 20.12.2010 набула чинності Поправка №6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, підписаної в Женеві 01.07.1970 року, в частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних дні, а в разі відсутності тахокаот надання Бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом. В акті № 206528 віл 28.01.2020 зазначається, що водій ОСОБА_2 здійснював перевезення вантажу. При перевірці водій надав для перевірки посвідчення водія, що вказане в акті перевірки, а саме ВХО 812658. Звертає увагу, що у видруку з цифрового тахографа від 28.01.2020 зазначено іншого водія, який не керував на момент перевірки транспортним засобом DAF, номерний знак НОМЕР_1 , а саме ОСОБА_3 , що у свою чергу являється порушенням законодавства про автомобільний транспорт.

З`ясувавши обставини, на які сторони посилаються, як на підставу своїх вимог, так і заперечень, та оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

28.01.2020 о 16:00 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області було проведено перевірку транспортного засобу DAF, номерний знак НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 , водій: ОСОБА_2 , та за результатами якої складено Акт №206528 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 28.01.2020 (далі - Акт від 28.01.2020). В Акті від 28.01.2020 зазначено, що під час перевірки виявлено порушення: "під час перевезення вантажу у міжнародному сполученні згідно CMD 1129482 ТЗ обладнано електронним тахографом водій не використовує особисту чіп карту водія", у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" "без оформлення щоденних реєстраційних листків праці та відпочинку водія за 28.01., 27.01., 26.01., 25.01., 24.01., 23.01., 22.01., 21.01., 20.01., 19.01., 18.01., 17.01., 16.01., 15.01., 14.01., 13.01., 12.01., 11.01., 10.01., 09.01., 08.01., 07.01., 06.01., 05.01., 04.01., 03.01., 02.01., 01.01.2020, 31.12.2019 або бланку підтвердження діяльності водія порушено ЄУТР ч. 1 абз. 11 статті 60 Закону Про автомобільний транспорт .

Постановою управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області про застосування адміністративно-господарського штрафу №175662 від 12.03.2020 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Транскар" застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 680,00 грн. Вказано про допущення порушення вимог ЄУТР, відповідальність за що передбачена абзацом 11 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" (арк. спр. 31).

Також, відповідачем винесено ще 28 постанов від 12.03.2020 з номерами 175662-175690 про застосування адміністративно-господарського штрафу, якими до Товариства з обмеженою відповідальністю "Транскар" застосовано штраф у розмірі 680,00 грн кожною з постанов та вказано про допущення порушення вимог ЄУТР, відповідальність за що передбачена абзацом 11 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" (арк. спр. 3-30).

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05.04.2001 (далі - Закон №2344-III) .

Відповідно до ст. 48 Закону №2344-III, автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Згідно з абз. 11. ч. 1 ст. 60 Закону №2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за управління транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без контрольних пристроїв (тахографів) реєстрації режимів праці чи відпочинку водіїв транспортних засобів чи вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку - штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У п. 3.3 Розділу ІІІ Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 № 385 (далі - Інструкція №385), зазначено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом, забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.

Відповідно до п. 3.5 Розділу ІІІ Інструкції №385, перевізники: забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий); зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії; аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому.

Отже, водій транспортного засобу, обладнаного тахографом, повинен мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу та роздруківку даних роботи тахографа.

Разом з позовною заявою позивачем надано копії видруків з цифрового тахографу (щодо автомобіля з реєстраційним номером НОМЕР_1) датованих 03.04.2020 на водія ОСОБА_3 (арк. спр. 32-33). Однак приписи статті 48 Закону №2344-III зобов`язують автомобільних перевізників, водіїв мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. При цьому, під час проведення перевірки транспортного засобу 28.01.2020 водієм був ОСОБА_2 а не ОСОБА_3 , що стверджено Актом від 28.01.2020, і ОСОБА_2 також надав видрук з цифрового тахографу (щодо автомобіля з реєстраційним номером НОМЕР_1 ) датований 28.01.2020 на водія ОСОБА_3 .

Таким чином, суд погоджується з висновками відповідача в частині наявності факту порушення, виявленого перевіркою, однак зазначає, що до відповідальності у такому випадку необхідно було притягнути один раз, а не 29 (період з 31.12.2019 по 28.01.2020), оскільки відповідачем не встановлено, та не надано жодного доказу щодо цього, а саме коли водій керував відповідним транспортним засобом, зокрема щодня в період з 31.12.2019 по 28.01.2020. Як наслідок, суд вважає правомірною постанову № 175662 від 12 березня 2020 року, та протиправними 28 інших наступних постанов - №№ 175663, 175664, 175665, 175666, 175667, 175668, 175669, 175670, 175671, 175672, 175673, 175674, 175675, 175676, 175677, 175678, 175679, 175680, 175681, 175682, 175683, 175684, 175685, 175686, 175687, 175688, 175689 та 175690 від 12 березня 2020 року.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд вважає, що позивач частково довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, не довів правомірності прийняття 28 постанов за встановленим в Акті від 28.01.2020 правопорушенням, що підтверджено доказами, перевіреними в суді, тому позов задовольняється частково.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Позивачем сплачено 2102,00 грн судового збору за подання позовної заяви із майновими вимогами, тому такі витрати слід присудити на його користь пропорційно задоволеним вимогам (у розмірі 2029,85 грн) за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Транскар" задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати постанови Управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області №№ 175663, 175664, 175665, 175666, 175667, 175668, 175669, 175670, 175671, 175672, 175673, 175674, 175675, 175676, 175677, 175678, 175679, 175680, 175681, 175682, 175683, 175684, 175685, 175686, 175687, 175688, 175689 та 175690 від 12 березня 2020 року.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Транскар" судові витрати в розмірі 2029,85 (дві тисячі двадцять дев`ять гривень вісімдесят п`ять копійок) гривень за рахунок бюджетних асигнувань Управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 01 липня 2020 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Транскар" (вул. Східна, 45, с. Підлісний Мукарів, Дунаєвецький район, Хмельницька область, 32435 , код ЄДРПОУ - 30172008) Відповідач:Державна служба України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки в Хмельницькій області (вул. Соборна, 75, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39816845)

Головуючий суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2020
Оприлюднено02.07.2020
Номер документу90123752
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/1914/20

Рішення від 01.07.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 30.04.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні