ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 червня 2020 року м. Київ № 640/18376/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Мазур А.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу:
за позовомГоловного управління Державної фіскальної служби у м. Києві до Приватного підприємства "Будбетон Сервіс" простягнення заборгованості в розмірі 231 698,24 грн.
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва до Приватного підприємства Будбетон Сервіс з позовом в якому просить стягнути з ПП Будбетон Сервіс податковий борг в сумі 231 698,24 грн. та допустити негайне виконання рішення.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.11.2018 позов Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення та виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до довідки розрахунку податкового боргу станом на 12.06.2018 року платник податків має заборгованість по податку на додану вартість у сумі 172 354, 46 грн. та податку на прибуток приватних підприємств в сумі 59 343,78 грн. Податковий борг виник на підставі самостійно узгоджених сум податкових зобов`язань, згідно податкової звітності та податкових зобов`язань за податковими повідомленнями рішеннями.
Позивачем згідно чинного законодавства були вжиті заходи щодо стягнення відповідної заборгованості, проте боржником зазначена сума податкового боргу у розмірі 231 698,24 грн. не сплачена. Тому, керуючись нормами п. 20.1.34 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України позивач звернувся до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу з платника податку та просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідачем у встановлені строки наданий відзив на позовну заяву, у якому він просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог, вважаючи необґрунтованим розрахунок пені. Нарахування податку на додану вартість вважає безпідставним, тому що податкове повідомлення - рішення №000582302 від 06.02.2012 скасоване постановою Окружного адміністративного суду міста Києва № 2а-2257/12/2620 від 12.12.2014, яка залишена в силі постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 04.02.2015. Наголошує, що податковий борг на загальну суму 231 698, 214 не підтверджений будь - якими документами.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Приватне підприємство Будбетон Сервіс знаходиться на обліку, як платник податків у Головному управлінні Державної фіскальної служби у місті Києві.
Згідно інформації позивача станом на 12.06.2018 року за відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість ( код платежу 14010100) пеня - 64475, 93 грн, сума грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість - 107896,33 грн., з податку на прибуток приватних підприємств (код платежу 110201000) пеня - 11259, 58 грн., сума грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств - 48084,20 грн.
06.02.2012 податковим органом прийняте повідомлення - рішення № 0000582302 на підставі акту перевірки № 316/2302/33692801 від 19.01.2012, яким позивачу за порушення п.п. 198.1, 198.2, 198.6 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 94025,20 грн., в т.ч. за основним платежем в сумі 94022,20 грн., штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 3 грн.
Позивачем вказане податкове повідомлення - рішення було оскаржене до Окружного адміністративного суду м. Києва. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду по справі 2а-2257/12/2670 від 04.02.2015 року задоволена апеляційна скарга податкової інспекції та скасована постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2014 року, якою податкове повідомлення рішення №0000582302 від 06.02.2012 було скасоване
Податкові зобов`язання, визначені у податковому повідомленні рішення №0000582302 від 06.02.2012 набули статусу узгоджених після ухвалення Київським апеляційним адміністративним судом постанови від 04.02.2015 (справа 2а-2257/12/2670) про відмову у задоволенні позову про скасування податкового повідомлення-рішення.
Ухвалою Вищого Адміністративного Суду України від 04.07.2015 № К/800/8358/15 вказана Постанова апеляційної інстанції по справі 2а-2257/12/2670 залишена в силі.
У зв`язку з чим, починаючи з вересня 2015 року податковим органом нараховувалась пеня за несвоєчасну сплату податкового зобов`язання.
Всього заборгованість з податку на додану вартість складає 172354,46 грн., у тому числі:
- пеня за несвоєчасно сплачені податкові зобов`язання за податковим повідомленням-рішенням (форма 'Р') N 0000582302 від 06.02.2012
дата нарахування 25.09.2015 в сумі 192,85 грн.;
дата нарахування 26.10.2015 в сумі 843,09 грн.;
дата нарахування 24.11.2015 в сумі 1611,63 грн.;
дата нарахування 24.12.2015 в сумі 518,06 грн.;
дата нарахування 26.01.2016 в сумі 608,4 грн.;
дата нарахування 26.02.2016 в сумі 285,31 грн.;
дата нарахування 24.03.2016 в сумі 87,63 грн.;
дата нарахування 25.04.2016 в сумі 182,96 грн.;
дата нарахування 29.04.2016 в сумі 701,06 грн.;
дата нарахування 23.05.2016 в сумі 63,43 грн.;
дата нарахування 31.05.2016 в сумі 385,92 грн.;
дата нарахування 24.06.2016 в сумі 1116,12 грн.;
дата нарахування 29.06.2016 в сумі 586,72 грн.;
дата нарахування 01.08.2016 в сумі 136,65 грн.;
дата нарахування 23.09.2016 в сумі 5,77 грн.;
дата нарахування 04.10.2016 в сумі 213,78 грн.;
дата нарахування 15.11.2016 в сумі 135,44 грн.;
дата нарахування 23.02.2017 в сумі 2727,46 грн.;
дата нарахування 24.04.2017 в сумі 1829,84 грн.;
дата нарахування 26.05.2017 в сумі 2663,01 грн.;
дата нарахування 26.06.2017 в сумі 377,75 грн.;
дата нарахування 27.06.2017 в сумі 3143,8 грн.;
дата нарахування 25.07.2017 в сумі 391,3 грн.;
дата нарахування 27.07.2017 в сумі 647,11 грн.;
дата нарахування 29.08.2017 в сумі 4237,49 грн.;
дата нарахування 24.11.2017 в сумі 3995,38 грн.;
дата нарахування 26.12.2017 в сумі 8344,27 грн.;
дата нарахування 26.01.2018 в сумі 23550,91 грн.;
дата нарахування 23.02.2018 в сумі 1390,57 грн.;
дата нарахування 23.02.2018 в сумі 3,11 грн.;
дата нарахування 23.02.2018 в сумі 1351,89 грн.;
дата нарахування 23.02.2018 в сумі 1256,41 грн.;
дата нарахування 23.02.2018 в сумі 37,7 грн.
Також відповідачем нарахована пеня за несвоєчасну сплату самостійно визначених платником податкових зобов`язань за податковими деклараціями:
дата нарахування 23.02.2018 в сумі 162,89 грн.; на податкову декларацію №9097110549.
дата нарахування 23.04.2018 в сумі 162,89 грн.; на податкову декларацію від 15.05.2015 №9097110549 в сумі 377,45 грн.
дата нарахування 23.04.2018 в сумі 276,12 грн.; на податкову декларацію від 1' 4.02.2018 №9145102400 в сумі 276,12 грн.;
Загальна сума заборгованості з податку на додану вартість включає також заборгованість самостійно визначену позивачем.
Податкова декларація з податку на додану вартість N 9145102400 від 13.07.2015 термін сплати 30.07.2015 на суму 2676,25 грн. (термін сплати 30.07.2015);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9192359467 від 16.09.2015 на суму1157 грн. (термін сплати 30.09.2015)
податкова декларація з податку на додану вартість N 9214577824 від 19.10.2015 на суму 4274 грн. (термін сплати 30.10.2015);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9236011226 від 18.11.2015 на суму7135 грн. (термін сплати 30.11.2015);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9255662350 від 17.12.2015 на суму2028 грн. (термін сплати 30.12.2015);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9272870584 від 15.01.2016 на суму 2113 грн. (термін сплати 30.01.2016);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9018238508 від 16.02.2016 на суму 896 грн. (термін сплати 01.03.2016);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9036312869 від 15.03.2016 на суму 254 грн. (термін сплати 30.03.2016);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9056831301 від 15.04.2016 на суму 2329 грн. (термін сплати 30.04.2016);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9080420597 від 18.05.2016 на суму 1094 грн. (термін сплати 30.05.2016);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9095071492 від 09.06.2016 на суму 3893 грн. (термін сплати 30.06.2016);
податкова декларація з податку на додану вартість № 9118024135 від 12.07.2016 на суму 289 грн. (термін сплати 30.07.2016);
податкова декларація з податку на додану вартість № 9167572672 від 14.09.2016 на суму 410 грн. (термін сплати 30.09.2016);
податкова декларація з податку на додану вартість № 9021175651 від 16.02.2017 на суму 4037 грн. (термін сплати 02.03.2017);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9068223574 від 18.04.2017 на суму 2490 грн. (термін сплати 30.04.2017);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9090816432 від 16.05.2017 на суму 3501 грн. (термін сплати 30.05.2017);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9117091140 від 19.06.2017 на суму 4414 грн. (термін сплати 30.06.2017);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9140893594 від 20.07.2017на суму 1256 грн. (термін сплати 30.07.2017);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9165040912 від 16.08.2017 на суму 4927 грн. (термін сплати 30.08.2017);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9242346902 від 16.11.2017 на суму 4224 грн. (термін сплати 30.11.2017);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9267484703 від 14.12.2017 на суму 8537 грн. (термін сплати 30.12.2017);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9295861821 від 16.01.2018 на суму 23364 грн. (термін сплати 30.01.2018);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9073279208 від 20.04.2018 на суму 1351,89 грн. (термін сплати 30.04.2018);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9021135099 від 14.02.2018 на суму 7293 грн. (термін сплати 02.03.2018);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9072642156 від 19.04.2018 на суму 7919 грн. (термін сплати 30.04.2018);
податкова декларація з податку на додану вартість N 9096797783 від 18.05.2018 на суму 482 грн. (термін сплати 30.05.2018),
Також позивачем платнику податків нараховані штрафні санкції8 за податковим повідомленням - рішення №0053691201 від 03.11.2016 дата нарахування 24.11.2019 на суму 6934,18 грн., пеня на уточнюючий розрахунок № 9104701519 від 25.05.2016 на суму 1256,41грн., дата нарахування 23.02.2018 та пеня на уточнюючий розрахунок № 9104701519 від 25.05.2016 на суму 37,7грн., дата нарахування 23.02.2018.
Заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств, виникла за податковим повідомленням - рішенням №0002812201 від 03.06.2014, яке винесено на підставі акту перевірки № 3656/26-52-22-01 від 28.04.2014, яким позивачу за порушення гл3 ст.134 138 139 п.139.1 139.9 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на загальну суму 5049,2 грн., пеня у сумі 6210,36 грн.
Заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств, виникла по податковому повідомленню - рішенню №0007731102 від 16.02.2016 на суму 51035 грн., прийнятому за порушення ст. 1206 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України штраф у розмірі 20% за затримку на 207 календарних днів сплати суми грошового зобов`язання у сумі 2112,2 грн. на підставі акта перевірки № 316/2302/33692801 від 19.01.2012.
Заборгованість з податку прибуток (самостійно визначені податкові зобов`язання платником):
- податкова декларація від 07.02.2016 № 9275237659 (за 2015 рік) на суму 11736 грн. (термін сплати 10.03.2016);
- податкова декларація від 06.02.2017 № 9269242184 (за 2016 рік) на суму 14400 грн. (термін сплати 11.03.2017);
- податкова декларація від 06.02.2018 № 9275237659 (за 2017 рік) на суму 19636 грн. (термін сплати 11.03.2018);
Всього заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств складає - 59343, 78 грн.
У зв`язку із наявністю у відповідача податкового боргу контролюючим органом виставлено ПП Будбетон Сервіс податкову вимогу від 08.08.2014 № 1135-25 станом на 07.08.2014 на суму - 115837,99 грн., у тому числі: код платежу - 11021000, податок на прибуток приватних підприємств -52627, 66 грн.; код платежу 14010100, податок на додану вартість -6 3210, 33 грн..
Податкову вимогу отримана відповідачем 09.09.2014, про що свідчить особистий підпис директора ПП Будбетон Сервіс Горбаченко О.В. на копії вимоги, що знаходиться в матеріалах справи.
06.12.2017 року позивачем прийняте рішення № 1135-25 про опис майна боржника у податкову заставу, яке рекомендованим повідомленням за трек-номером Київ -116 0411616724824, направлено на податкову адресу платника: м. Київ вулиця Анни Ахматової, будинок 5, квартира (офіс) - 241. Рекомендоване повідомлення було вручено платнику 19.12.2017, про що на ньому зроблений відповідний підпис про отримання.
Станом на 12.06.2018 відповідно до інтегрованих карток інформаційно - телекомунікаційних систем контролюючого органу у платника податків обліковується податковий борг на загальну суму -231 698,24 грн.
Відповідач в добровільному порядку не сплатив податковий борг, у зв`язку з чим Головне управління ДФС у м. Києві звернулось до суду з даним позовом.
Предметом спору у даній справі є стягнення суми заборгованості з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств, яка утворилася та набула статусу узгодженого податкового зобов`язання, податкового боргу, в різні періоди часу та з різних підстав, за стягненням якої податковий орган звернувся, подавши позов, зокрема й поза межами 1095 днів - строку давності, встановленого законом.
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 67 Конституції України встановлено обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Порядок погашення зобов`язань юридичних та фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і плати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, вжиття контролюючим органом заходів з метою погашення платниками податкового боргу врегульовано Податковим кодексом України.
Відповідно до п.14.1.137 ст.14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п. 15.1 ст. 15, п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг це сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Стаття 36 ПК України закріплює, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (підпункт 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України).
Згідно пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно положень абзацу першого пункту 58.1 статті 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації.
Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу (абзац перший пункту 58.3 статті 58 ПК України).
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг (абзац другий пункту 58.3 статті 58 ПК України).
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення (абзац третій пункту 58.3 статті 58 ПК України).
Згідно пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання (абзац перший пункту 59.3 статті 59 ПК України).
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (абзац другий пункту 59.3 статті 59 ПК України).
Відповідно до статті 42 ПК України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику) (пункт 42.2 статті 42 ПК України).
Якщо платник податків у порядку та у строки, визначені статтею 66 цього Кодексу, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата (пункт 42.3 статті 42 ПК України).
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95-99 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).
Пунктом 95.3 цієї статті визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З матеріалів справи вбачається, що податковий борг складається з суми податкових зобов`язань визначених самостійно платником податків у поданій до податкового органу податковій звітності та податкового боргу за податковими повідомленнями-рішеннями, які направлені платнику податків за податковою адресою відповідача, та є врученими згідно правил статей 42 та 58 ПК України. Платнику вручена податкова вимога згідно статей 42 та 58 ПК України.
Встановленими судом обставинами не підтверджено твердження відповідача про скасування №0000582302 від 06.02.2012 Окружним адміністративним судом міста Києва зазначеного повідомлення-рішення. Податкові зобов`язання, визначені у податковому повідомленні рішення №0000582302 від 06.02.2012 набули статусу узгоджених після ухвалення Київським апеляційним адміністративним судом постанови від 04.02.2015 (справа 2а-2257/12/2670) про відмову у задоволенні позову про скасування податкового повідомлення-рішення.
Отже, заявлені до стягнення нараховані суми грошових зобов`язань є узгодженими та несплаченими, що є порушенням обов`язку платника податків щодо сплати.
Враховуючи вищенаведене податкові зобов`язання самостійно визначені платником та грошові зобов`язання за податковими повідомленнями - рішеннями набули статусу узгоджених, проте, у визначений строк з моменту їх узгодження сплачені відповідачем не були, позивачем було виконано направлено відповідачу податкову вимогу, а в подальшому, у зв`язку з несплатою податкових зобов`язань станом на червень 2018 у позивача були правові підстави для звернення до суду з цим позовом.
В свою чергу, ст. 102 п. 102.4. ПК України визначає, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Таким чином, наведені норми в їх системному аналізі дозволяють дійти висновку про те, що законодавцем встановлена така процедура визначення платнику податків грошового зобов`язання та його наступного стягнення - протягом 1095 днів контролюючий орган має право за наслідками перевірки визначити платнику податків суму грошового зобов`язання. У випадку, якщо таке грошове зобов`язання визначено, але платник податків відмовляється самостійно його погасити, контролюючий орган вживає заходи для його стягнення ще протягом 1095 днів.
Отже, строк у 1095 днів є присічним для контролюючого органу протягом і в межах якого ним можуть бути вжиті заходи щодо погашення податкового боргу, в тому числі і шляхом звернення до суду з позовом, проте норми пункту 102.4 ст. 102 Податкового Кодексу України не є такими, що обмежують суд у праві ухвалювати судове рішення про стягнення податкового боргу після закінчення 1095-денного строку, з вимогою про стягнення якого контролюючий орган звернувся вчасно.
Стаття 20 п. 20.1. пп. 20.1.34. ПК України наділяє відповідача правом звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідач з позовною заявою про стягнення з позивача податкового боргу, звернувся до суду в листопаді 2018.
У зв`язку з наведеним суд вважає, що заявлений позов про стягнення податкового боргу підлягає частковому задоволенню, тому що суми податкового боргу, заявленого до стягнення заявлені поза межами 1095 днів - строку давності, встановленого Податковим Кодексом України, а саме про стягнення пені за несвоєчасну сплату податкового зобов`язання за податковим повідомленням-рішенням (форма 'Р') N 0000582302 від 06.02.2012
дата нарахування 25.09.2015 в сумі 192,85 грн.;
дата нарахування 26.10.2015 в сумі 843,09 грн., а також сума податкового боргу за податковою декларацією з податку на додану вартість N 9145102400 від 13.07.2015 термін сплати 30.07.2015 на суму 2676,25 грн. (термін сплати 30.07.2015);
податковою декларацією з податку на додану вартість N 9192359467 від 16.09.2015 на суму1157 грн. (термін сплати 30.09.2015)
податковою декларацією з податку на додану вартість N 9214577824 від 19.10.2015 на суму 4274 грн. (термін сплати 30.10.2015).
Загалом на суму 9143,19 грн.
Натомість суд зазначає про наявність підстав для стягнення з рахунків в обслуговуючих банках відповідача в дохід бюджету на погашення податкового боргу коштів в сумі 222555,05 грн.
Стосовно спонукання відповідача до негайного виконання рішення суд зазначає, що відповідно до пункту 1 частини першої статті 371 КАС України негайно виконуються рішення суду про присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць. Отже, відсутні правові підставі допустити негайне виконання рішення про стягнення суми боргу з відповідача.
Відповідно до ч. 1 статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи вищевикладене, суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню
Згідно з частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають розподілу.
Керуючись, ст. ст. 2, 19, 77, 90, 139, 194, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві ( 04116, м. Київ, вул. Шолоденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) задовольнити частково.
Стягнути з Приватного підприємства Будбетон Сервіс (2068, м. Київ, вулиця Анни Ахматової, буд. 5, кв. 24, код ЄДРПОУ 33692801) податковий борг в сумі 222 555,05 грн. (двісті двадцять дві тисячі п`ятсот п`ятдесят п`ять) гривень 05 копійок з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
В іншій частині позову - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя А.С. Мазур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2020 |
Оприлюднено | 03.07.2020 |
Номер документу | 90124552 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Мазур А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні