Рішення
від 02.07.2020 по справі 320/3075/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 липня 2020 року м. Київ № 320/3075/20

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у

Київській області

до Гірського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Берізка Гірської сільської ради

про застосування заходів реагування у вигляді зупинення роботи

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області із позовом до Гірського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Берізка Гірської сільської ради про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель Гірського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Берізка Гірської сільської ради (код ЄДРПОУ 36229997), за адресою: Київська обл., Бориспільський район, с. Гора, вул. Тургенєва, буд. 5, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 13.01.2020 №6.

Позов мотивовано недотриманням відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки під час експлуатації приміщення дитячого садку, що створює реальну загрозу життю і здоров`ю людей, які працюють, перебувають на вказаному об`єкті, та є підставою для зупинення експлуатації зазначеного об`єкта до повного усунення виявлених порушень.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.05.2020 відкрито спрощене провадження з проведенням судового засідання, запропоновано відповідачу подати відзив на позовну заяву.

Відповідачем подано письмовий відзив на позовну заяву, згідно якого позов не визнано. Зазначено про усунення більшої частини виявлених порушень, вказаних в акті від 13.01.2010 №6, та про вжиття відповідачем всіх можливих дій з усунення виявлених порушень техногенної та пожежної безпеки.

Сторони участі повноважних представників у судовому засіданні не забезпечили, про час, дату та місце проведення судового засідання повідомлялись належним чином.

Позивачем до суду подано письмову заяву про розгляд справи без участі представника позивача.

Зважаючи на відсутність перешкод у розгляді справи за неявки у судове засідання представників сторін, на підставі частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України судом вирішено здійснювати подальший розгляд справи у письмовому провадженні.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.

Гірський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Берізка Гірської сільської ради, ідентифікаційний код 36229997, місцезнаходження: 08324, Київська область, Бориспільський район, с. Гора, вул. Тургенєва, 5, зареєстрований як юридична особа 23.03.2001, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено 27.01.2009 запис №13301200000001561.

На підставі наказу від 03.01.2020 №10 Про проведення позапланових перевірок , посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 03.01.2020 №71 Бориспільським районним відділом ГУ ДСНС України у Київській області проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання - Гірським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) Берізка Гірської сільської ради вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, про що складено акт від 13.01.2020 №6.

Як убачається зі змісту зазначеного акта, за результатами проведення заходу встановлено наявність порушень відповідачем вимог законодавства, а саме: приміщення закладу не обладнано системою пожежної сигналізації (відповідно до пункту 7.2, додатку А, таблиці А-1 ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ) (пункт 1.2, глави 1, розділу V ППБУ); приміщення закладу не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей типу СО-3 (відповідно до пункту 4, таблиці Б.1, додатку Б ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ) (пункт 1.2, глави 1, розділу V ППБУ); дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності (пункт 2.5 глави 2, розділу ІІІ ППБУ); сходові клітки, внутрішні відкриті, зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням (відповідно до пунктів 9.7.1., 9.7.2., 9.7.3., 9.7.4., 9.7.5 ДБН В.2.5-56:2014) (пункт 2.31, глави 2, розділу III ППБУ); основні евакуаційні виходи не позначено світловими покажчиками з написом Вихід білого кольору на зеленому фоні, підключеними до джерела живлення евакуаційного (аварійного) освітлення, або такими, що переключаються на нього автоматично у разі зникнення живлення на їх основних джерелах живлення (пункти 2.31, 2.32, глави 2 розділу III ППБУ); приміщення не в повній мірі забезпечені первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) відповідно до норм належності (пункт 3.6, глави 3, розділу V ППБУ); для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не установлені вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки новітні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2.5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (пункт 3.10, глави 3, розділу V ППБУ); двері евакуаційних виходів не обладнані пристроями для відкривання їх із середини без ключа (відповідно до пункту 7.2.10 ДБН В.1.1-7:2016) (пункт 2.37, глави 2, розділу III ППБУ); електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (пункт 1.16, глави 1, розділу IV ППБУ); не представлені документи, щодо відповідності групи горючості утеплювача, якими облицьовано зовнішні стіни будівлі школи (пункт 22, розділу ІІ ППБУ); двері виходів з сходових кліток не обладнані пристроями для самозачинення дверей та ущільнення в притулах (пункт 2.37, глави 2, розділу ІІІ ППБУ); люк виходу на горище не виконаний протипожежним 2-го типу (відповідно до пунктів 6.2., 6.4., таблиці 3, ДБН В.1.1.7-2016) (пункт 4, розділу I, пункт 2.3, глави 2, розділу III ППБУ); на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку не вказані після літерного індексу ПК порядковий номер крана та помер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів (підпункт 8, пункту 2.2, глави 2, розділу V ППБУ); пожежні кран-комплекти на другому поверсі не розміщено у вбудованих або навісних шафках, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання (підпункт 6, пункту 2.2, глави 2, розділу V ППБУ); пожежні кран-комплекти на другому поверсі не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом (підпункт 2, пункту 2.2, глави 2, розділу V ППБУ); нe проводиться технічне обслуговування перевірка на працездатність шляхом пуску води пожежних кранів з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування не рідше одного разу на рік (підпункт 9, пункту 2.2, глави 2, розділу V ППБУ); для контролю працездатності мережі систем зовнішнього протипожежного водопроводу не проводиться 1 раз на рік випробування пожежного гідранту на тиск та витрату води з оформленням акта (підпункт 4, пункту 2.1, глави 2, розділу V ППБУ); біля місць розташування пожежного гідранту не встановлено покажчик (об`ємний зі світильником або плоский із застосуванням світловідбивних покриттів) (підпункт 9, пункту 2.1, глави 2, розділу V ППБУ); в приміщенні закладу на першому поверсі з`єднувальна коробка електропроводів не закрита кришкою з негорючих або важко горючих матеріалів (пункт 1.7, глави 1, розділу IV ППБУ); у підвальному приміщенні лампи розжарювання не обладнанні ковпаками із суцільного скла (плафонами) (пункт 1.18, глави 1, розділу V ППБУ); у підвальному приміщенні з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснюються в скрутку не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (пункт 1.6, глави розділу IV ППБУ); пожежний щит не укомплектовано засобами пожежогасіння, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт. (пункт 3.11, глави 3, розділ V ППБУ); не проведено ідентифікацію щодо віднесення до об`єкту підвищеної небезпеки (на території закладу знаходиться газова котельня) (пункт 1 постанова КМУ №956 від 11.07.2002 Порядок ідентифікації та обліку об`єктів підвищеної небезпеки ); працівників не забезпечено засобами колективного та індивідуального захисту (Кодекс цивільного захисту України, стаття 20, пункт 1, підпункт 2, Правила техногенної безпеки, пункт 2, розділу ІІІ).

Зазначений акт підписаний завідувачем Гірського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Берізка Гірської сільської ради без зауважень.

Через існування небезпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до адміністративного суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повної зупинки експлуатації належного відповідачу об`єкта до повного усунення виявлених під час перевірки порушень.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі по тексту - Закон №877-V).

Відповідно до частини п`ятої статті 4 Закону №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду (абзац перший), відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень (абзац другий).

Абзацом четвертим частини першої статті 6 Закону №877-V встановлено, що підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Згідно частини сьомої статті 7 Закону №877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI врегульовано відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами (пункт 1 частини 1); повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга).

Судом встановлено, що в результаті проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки під час експлуатації Гірського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Берізка Гірської сільської ради, який знаходиться за адресою: Київська обл., Бориспільський район, с. Гора, вул. Тургенєва, буд. 5.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697) затверджено Правила пожежної безпеки в Україні , якими встановлено загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд.

Правилами пожежної безпеки в Україні передбачено, зокрема, що Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах (пункт 2). Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4).

Як убачається зі змісту акта перевірки від 13.01.2020 №6, відповідачем допущено ряд значних порушень Правил пожежної безпеки в Україні, що є небезпечними факторами для виникнення пожежі на об`єкті (заклад дошкільної освіти), який знаходиться за адресою: Київська обл., Бориспільський район, с. Гора, вул. Тургенєва, буд. 5.

На думку суду, порушення відповідачем вимог пожежної безпеки, зокрема, такі як необроблення дерев`яних конструкцій вогнезахистом, невиконання з`єднань, відгалужень та окінцювання жил проводів і кабелів у приміщеннях об`єкту за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, необладнання ламп розжарювання ковпаками із суцільного скла (плафонами), відсутність кришок з негорючих або важкогорючих матеріалів на з`єднувальних коробках електропроводів є потенційно небезпечними чинниками виникнення пожежі.

З наданих відповідачем доказів на підтвердження усунення порушень, зазначених в акті від 13.01.2020 №6, убачається укладення ряду договорів з підрядниками на виконання ремонтних робіт на об`єкті - ДНЗ Берізка , який знаходиться за адресою: Київська обл., Бориспільський район, с. Гора, вул. Тургенєва, буд. 5, в тому числі, робіт з вогнезахисної обробки дерев`яних конструкцій.

Втім, надані відповідачем докази не підтверджують фактичного усунення порушень техногенної та пожежної безпеки на вказаному об`єкті, зазначених в акті перевірки від 13.01.2020 №6.

Крім того, суд вважає неналежними доказами надані відповідачем фотозображення усунутих порушень, оскільки неможливо ідентифікувати приналежність зазначених фотозображень до об`єкту - ДНЗ Берізка , який знаходиться за адресою: Київська обл., Бориспільський район, с. Гора, вул. Тургенєва, буд. 5.

Отже, враховуючи ненадання відповідачем належних та достатніх доказів на підтвердження усунення порушень пожежної безпеки, встановлених в акті перевірки від 13.01.2020 №6, суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель Гірського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Берізка Гірської сільської ради (код ЄДРПОУ 36229997), за адресою: Київська обл., Бориспільський район, с. Гора, вул. Тургенєва, буд. 5, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 13.01.2020 №6. Відтак, позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області підлягає задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2102,00 грн. (платіжне доручення від 19.03.2020 №975).

Оскільки позивачем не надано доказів понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати присудженню не підлягають.

Керуючись статтями 241-246Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель Гірського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Берізка Гірської сільської ради (код ЄДРПОУ 36229997), за адресою: Київська обл., Бориспільський район, с. Гора, вул. Тургенєва, буд. 5, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 13.01.2020 №6.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області (ідентифікаційний код 38537963, місцезнаходження: 04071, м. Київ, вул. Межигірська, 8).

Відповідач - Гірський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Берізка Гірської сільської ради (ідентифікаційний код 36229997, місцезнаходження: 08324, Київська область, Бориспільський район, с. Гора, вул. Тургенєва, 5).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України процесуальні строки, визначені цим рішенням, продовжуються на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Суддя Колеснікова І.С.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 02 липня 2020 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2020
Оприлюднено06.07.2020
Номер документу90145977
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/3075/20

Рішення від 02.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні