ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
02 липня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2348/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Форестплюс про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Луганській області (далі також - позивач) до Товариство з обмеженою відповідальністю Форестплюс (далі також - відповідач, ТОВ Форестплюс ), в якій просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Форестплюс кошти за податковим боргом у загальній сумі 137734,11 грн, в тому числі з основного платежу 3406,00 грн., штрафних санкцій 134328,11 грн. з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ, який належить платнику податків на користь Державного бюджету України.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ Форестплюс перебуває за основним місцем обліку у Рубіжанському управлінні Головного управління ДПС у Луганській області, як платник податків та зборів з 02.08.2011.
Відповідач не сплачував до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу з податку на додану вартість на загальну суму 137734,11 грн., в тому числі з основного платежу 3406,00 грн., штрафних санкцій 134328,11 грн.
Податковий борг ТОВ Форестплюс з основного платежу виник в результаті несплати самостійно поданих податкових звітних декларацій з ПДВ № 9146961951 від 17.07.2018 на суму 2002,00 грн., № 9172407679 від 15.08.2018 на суму 1404,00 грн. Податковий борг зі штрафних санкцій виник на підставі прийнятих за результатами актів камеральних перевірок: № 200/12-32-51-05/37324986 від 21.02.2019 про результати камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за березень, квітень, жовтень, листопад, грудень 2017 року, лютий, березень, квітень, травень, червень 2018 року, податкового повідомлення-рішення форми Н № 0004625105 від 04.04.2019 на суму 99949,91 грн.; № 370/12-32-51-04/37324986 про результати камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН з грудня 2016 року по травень 2018 року податкових повідомлень-рішень форми Ш № 0017475104 від 03.12.2019 на суму 29156,71 грн. та форми Ш № 0017485104 від 03.12.2019 на суму 5221,49 грн.
Відповідачу було направлено податкову вимогу форми Ю від 20.03.2018 № 5105-17, яка вважається отриманою, згідно поштового повідомлення, 30.04.2018.
Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг Відповідача залишається несплаченим.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи за відсутності представника ГУ ДПС у Луганській області, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити (а.с. 43, 44, 45).
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. Поштове відправлення із судовою повісткою, направлене на адресу відповідача, не вручено адресату (а.с. 47). Відповідно до частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів.
По справі вчинені такі процесуальні дії.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 22.06.2020 відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, судове засідання призначено на 02.07.2020 (а.с. 40-41).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
ТОВ Форестплюс зареєстровано в якості юридичної особи з 01.08.2011 (ідентифікаційний код: 37324986, місцезнаходження: 93007, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Трудова, буд. 42) та перебуває за основним місцем обліку у Рубіжанському управлінні Головного управління ДПС у Луганській області, як платник податків та зборів з 02.08.2011 (а.с. 9-11, 37-39).
Відповідач не сплачував до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу з основного платежу виник в результаті несплати самостійно поданих податкових звітних декларацій з ПДВ № 9146961951 від 17.07.2018 на суму 2002,00 грн., № 9172407679 від 15.08.2018 на суму 1404,00 грн; та зі штрафних санкцій, який виник на підставі прийнятих за результатами актів камеральних перевірок: № 200/12-32-51-05/37324986 від 21.02.2019 про результати камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за березень, квітень, жовтень, листопад, грудень 2017 року, лютий, березень, квітень, травень, червень 2018 року, податкового повідомлення-рішення форми Н № 0004625105 від 04.04.2019 на суму 99949,91 грн.; № 370/12-32-51-04/37324986 про результати камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН з грудня 2016 року по травень 2018 року податкових повідомлень-рішень форми Ш № 0017475104 від 03.12.2019 на суму 29156,71 грн. та форми Ш № 0017485104 від 03.12.2019 на суму 5221,49 грн. (а.с. 12-13, 18, 25, 27).
Згідно з розрахунку податкового боргу та витягу з інтегрованої картки відповідача загальна сума податкового боргу ТОВ Форестплюс з податку на додану вартість складає 137734,11 грн., в тому числі з основного платежу 3406,00 грн., штрафних санкцій 134328,11 грн. (2, 4, 5-8).
Відповідно до статті 59 ПК України ГУ ДФС у Луганській області було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 20.03.2018 № 5105-17, яка вважається отриманою, згідно поштового повідомлення, 30.04.2018 (а.с. 11).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Відповідно до частини першої статті 6 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ) від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України) податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 ПК України:
- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 ПК України зазначено, що кожна особа зобов`язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.
Підпунктом 4.1.3 пункту 4.1 статті 4 ПК України встановлено невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства.
Пунктами 49.1 та 49.3 статті 49 ПК України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Згідно з пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 200.2 статті 200 ПК України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов`язань, перераховує суми податку до бюджету.
Згідно з підпунктом 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з пунктом 203.1 статті 203 розділу V ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Податковий борг ТОВ Форестплюс з основного платежу виник в результаті несплати самостійно поданих податкових звітних декларацій з ПДВ № 9146961951 від 17.07.2018 на суму 2002,00 грн., № 9172407679 від 15.08.2018 на суму 1404,00 грн (а.с. 12, 13).
Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до пункту 123.1 статті 120 Податкового кодексу України У разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
21.02.2019 посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за березень, квітень, жовтень, листопад, грудень 2017 року, лютий, березень, квітень, травень, червень 2018 року, за результатами якої складено акт від 21.02.2019 № 200/12-32-51-05/37324986, у висновках якого встановлено несвоєчасна реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі накладних протягом строків, визначених пунктом 201.10 статті 201 ПК України (а.с. 14-16).
На підставі акта перевірки від 21.02.2019 № 200/12-32-51-05/37324986 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Н від 04.04.2019 № 0004625105, яким до відповідача застосовані штрафні санкції на загальну суму 99949,91 грн (арк. спр. 18-20), яке було направлено на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вважається отриманим, згідно поштового повідомлення від 04.04.2019 (арк. спр. 21).
26.11.2019 посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість з грудня 2016 року по травень 2018 року, за результатами якої складено акт від 26.11.2019 № 370/12-32-51-04/37324986, у висновках якого встановлено порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість ТОВ Форестплюс , протягом строків, визначених пунктом 203.2 статті 203 ПК України (а.с. 22-23).
На підставі акта перевірки від 26.11.2019 № 370/12-32-51-04/37324986 Головним управлінням ДПС у Луганській області винесені податкове повідомлення-рішення форми Ш від 03.12.2019 № 0017485104, яким до відповідача застосовані штрафні санкції у розмірі 10% в сумі 5221,49 грн, та податкове повідомлення-рішення форми Ш від 03.12.2019 № 0017475104, яким до відповідача застосовані штрафні санкції у розмірі 20% в сумі 29156,71 грн, (арк. спр. 25-26, 27-28), які булу направлену на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вважається отриманим, згідно поштового повідомлення від 03.12.2019 (арк. спр. 29).
В порушення вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в загальній сумі 137734,11 грн, про що свідчить інтегрована картка платника з податку на додану вартість станом на 01.07.2020 (арк. спр. 46).
Наявність у ТОВ Форестплюс податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 312401,72 грн, у тому числі основного платежу 3406,00 грн., штрафних санкцій 134328,11 грн станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунками податкового боргу (арк. спр. 3, 4) та відображена в інтегрованій картці платника податків за вказаними видами платежів (арк. спр. 46).
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).
Головним управлінням ДФС у Луганській області на адресу ТОВ Форестплюс надіслано податкову вимогу форми Ю від 20.03.2018 № 5105-17, яка вважається отриманою, згідно поштового повідомлення, 30.04.2018 (а.с. 11).
Оскільки податкова вимога від 20.03.2018 № 5105-17 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).
З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.
Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у загальному розмірі 137734,11 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки відповідно до частини другої статті 139 КАС України у справах, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Форестплюс про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Форестплюс (ідентифікаційний код: 37324986, місцезнаходження: 93007, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Трудова, буд. 42) кошти за податковим боргом у загальній сумі 137734,11 грн (сто тридцять сім тисяч сімсот тридцять чотири гривні 11 коп.), в тому числі з основного платежу 3406,00 грн., штрафних санкцій 134328,11 грн. з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ, який належить платнику податків, на користь Державного бюджету України.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Борзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2020 |
Оприлюднено | 06.07.2020 |
Номер документу | 90146148 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні