Рішення
від 02.07.2020 по справі 520/4201/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

02 липня 2020 р. № 520/4201/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тітова О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Заступника керівника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області до Відділу освіти Вовчанської районної державної адміністрації, третя особа - Вовчансько - Хутірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу освіти Вовчанської районної державної адміністрації, третя особа - Вовчансько - Хутірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність відділу освіти Вовчанської районної державної адміністрації Харківської області щодо невжиття заходів з організації та контролю діяльності Вовчансько-Хутірської загальноосвітньої школи І-ІII ступенів Вовчанської районної ради Харківської області з оформлення земельної ділянки, якою користується заклад освіти;

- зобов`язати відділ освіти Вовчанської районної державної адміністрації Харківської області вжити заходів щодо організації оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, площею 3 га, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Вовчанський район, с. Вовчанські Хутора, вул. Миру, 10 для обслуговування Вовчансько-Хутірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області.

В обґрунтування позову зазначено, що Чугуївською місцевою прокуратурою, з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави проводилось вивчення етапу дотримання вимог земельного законодавства під час використання земельних ділянок закладами освіти.

Вивченням встановлено, що протягом тривалого часу залишається неоформленим право постійного користування земельною ділянкою Вовчансько-Хутірською загальноосвітньою школою I-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування навчального закладу та здійснення учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду.

Ухвалою суду від 01.04.2020 відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

У встановлений судом строк відповідач відзив на позовну заяву не надав. Копію ухвали від 01.04.2020 отримав 08.04.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Так, частиною 4 статті 159 КАС України визначено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи.

Водночас, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Розгляд справи було призначено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Згідно з п.10 ч.1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Частиною 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч.1 ст.258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Чугуївською місцевою прокуратурою Харківської області, з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави проводилось вивчення стану дотримання вимог земельного законодавства під час використання земельних ділянок закладами освіти.

Вивченням встановлено, що протягом тривалого часу залишається неоформленим право постійного користування земельною ділянкою Вовчансько-Хутірською загальноосвітньою школою I-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області.

Відповідно до п. 1.3. Статуту засновником Вовчансько-Хутірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області є Вовчанська районна рада Харківської області.

Відповідно до п. 5.1. Статуту визначено, що матеріально-технічна база закладу складається з основних і оборотних фондів. До основних фондів відносяться приміщення, будівлі, споруди, транспортні засоби, обладнання та інше, що є спільною комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міста Вовчанського району, яка перебуває в управлінні Вовчанської районної ради. Оборотні фонди є власністю закладу. Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу.

Пунктом 5.2. Статуту передбачено, то майно закладу належить йому на правах користування відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування. Статуту навчального закладу та укладених угод.

Відповідно до п. 6.1. фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі його кошторису.

Пунктом 6.3. Статуту визначено, що джерелами формування кошторису навчального закладу є кошти Вовчанського районного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти, кошти фізичних, юридичних осіб, як благодійні внески, кошти, отримані за надання платних освітніх послуг відповідно до чинного законодавства, доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств та інших видів господарської діяльності, від плати за передані в оренду приміщення, споруди, обладнання гімназії.

Згідно з п. 1.1. Статуту навчальному закладу встановлено наступну юридичну адресу: 62508, Харківська область, Вовчанський район, с. Вовчанські Хутори, вул. Миру, будинок 10.

За результатами моніторингу і прийнятих рішень встановлено, що протягом тривалого часу Вовчансько-Хутірською сільською радою Вовчанського району Харківської області рішення щодо розроблення, затвердження та видачу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, якою фактично користується Вовчансько-Хутірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області не приймались.

Відповідно до листа Вовчансько-Хутірської сільської ради Вовчанського району Харківської області №91 від 02.03.2020 правовстановлюючі документи на земельну ділянку, якою користується Вовчансько-Хутірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області відсутні.

Крім того, відповідно до листа з відділу освіти Вовчанської районної державної адміністрації №01-25/327 від 28.02.2020, встановлено, що правовстановлюючі документи на земельну ділянку площею 3 га, на якій розташована Вовчансько-Хутірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області не оформлені.

Згідно ст. 4 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, ратифікованої Україною 27.02.1991, держави-учасниці Конвенції вживають всіх необхідних законодавчих, адміністративних та інших заходів для здійснення прав, визнаних у цій Конвенції. Щодо економічних, соціальних і культурних прав Держави-учасниці вживають таких заходів у максимальних рамках наявних у них ресурсів і при необхідності в рамках міжнародного співробітництва.

Статтею 28 Конвенції про права дитини визначено, що держави-учасниці визнають право дитини на освіту, і з метою поступового досягнення здійснення цього права на підставі рівних можливостей вони, поміж іншим вводять безоплатну й обов`язкову початкову освіту; сприяють розвиткові різних форм середньої освіти, як загальної, так і професійної, забезпечують її доступність для всіх дітей та вживають таких заходів, як введення безоплатної освіти та надання у випадку необхідності фінансової допомоги.

У свою чергу, ст. 53 Конституції України гарантовані доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної освіти, різних форм навчання.

В частині 2 ст. 18 Закону України «Про освіту» передбачено, що навчальні заклади, засновані на загальнодержавній або комунальній власності, мають статус державного навчального закладу.

Відповідно до ст. 80 Закону України «Про освіту» земельні ділянки державних навчальних закладів, установ та організацій системи освіти передаються їм у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України.

Згідно з ч.2 ст.92 Земельного кодексу України заклади освіти незалежно від форми власності набувають право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності без встановлення строку.

Таким чином, земельна ділянка, якою користується Вовчансько-Хутірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області має перебувати у неї на праві постійного користування.

Суд зазначає, що статтею 125 Земельного кодексу України визначено, що право власності чи право постійного користування на земельну ділянку виникає після отримання власником або користувачем земельної ділянки документа, що посвідчує таке право, та його державної реєстрації.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування регламентові ст. 123 Земельного кодексу України.

Стаття 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вказує, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до ч. 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

В порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України «Про освіту» правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує заклад освіти, не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

Також суд зазначає, що у 2012 році прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України №802-р від 17.10.2012 «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» , яким зобов`язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов`язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Таким чином, необхідність оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під загальноосвітніми навчальними закладами прямо передбачалося у розпорядженні Кабінету Міністрів України №802-р від 17.10.2012, але залишається всупереч вимогам законодавства невиконаним.

В даному випадку Вовчансько - Хутірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області, як зацікавлена особа відповідно до ст.123 Земельного Кодексу України повинна подати клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки до органу місцевого самоврядування, а саме до Вовчансько-Хутірської сільської ради Вовчанського району Харківської області, яка згідно з повноваженнями, визначеними ст.122 Земельного Кодексу України, передає у користування вказану земельну ділянку. Відділ освіти Вовчанської районної державної адміністрації, в свою чергу, повинен організувати та проконтролювати виконання закладом освіти вимог чинного законодавства в цій частині.

Судом встановлено, що згідно з п. 2 Положення про відділ освіти Вовчанської районної державної адміністрації, яке затверджено розпорядженням голови Вовчанської районної державної адміністрації № 73 від 21.02.2018 (далі - Положення) відділ освіти Вовчанської районної державної адміністрації є структурним підрозділом районної державної адміністрації, підзвітним, підконтрольним голові районної державної адміністрації, Департаменту науки і освіти та Департаменту у правах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації. Діяльність Відділу спрямовується та контролюється заступником голови районної державної адміністрації згідно з розподілом обов`язків між головою районної державної адміністрації та його заступником.

Відповідно до п. 17 Положення відділ освіти є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах Державної казначейської служби України, кутовий штамп і печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.

До основних завдань відділу освіти належить участь у забезпеченні реалізації державної політики в галузі освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності, трансферу технологій, інтелектуальної власності; координація діяльності закладами освіти, ідо належать до сфери управління районної державної адміністрації, організація роботи з їх нормативного, програмного, матеріально-технічного і науково-методичного забезпечення; управління закладами освіти, що є комунальною власністю і перебувають у безпосередньому підпорядкуванні; визначення потреб, розроблення пропозицій щодо розвитку та удосконалення мережі закладів освіти тощо (п. 5 Положення).

Відділ освіти, відповідно до покладених на нього завдань, здійснює керівництво і контроль за діяльністю структурних підрозділів освіти районної державної адміністрації (закладів освіти); координує роботу підприємств, установ та організацій району незалежно від їх підпорядкування і форм власності з питань навчання й виховання дітей дошкільного та шкільного віку; сприяє розвитку мережі закладів освіти району, утворенню в межах своїх повноважень закладів освіти або внесення в установленому порядку пропозиції щодо їх утворення, реорганізації та ліквідації, створення освітніх округів; вживає заходів із забезпечення закладами освіти належного рівня дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, організовує їх навчально-методичне й інформаційне забезпечення, сприяє підвищенню кваліфікації та розвитку творчості педагогічних працівників; розробляє і подає на розгляд райдержадміністраціям пропозиції щодо фінансування та матеріально- технічного забезпечення, необхідного для виконання програм і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища молоді, оздоровлення та відпочинок дітей, збереження та розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, розвиток фізичної культури та спорту; розробляє пропозиції щодо встановлення нормативів бюджетних асигнувань на тіпання закладів освіти комунальної форми власності та соціальний захист; учасників освітнього процесу; контролює роботу органів місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень в галузі освіти, координує роботу в межах компетенції з використання капітальних вкладень і сприяє раціональному розміщенню нового будівництва об`єктів освіти, тощо (п. 6 Положення).

Згідно з п. 13 ч. 1 ст. 44 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні районні ради делегують повноваження щодо управління освітою відповідним місцевим державним адміністраціям. В свою чергу, відповідно до ст. 14 Закону України Про місцеві державні адміністрації місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження місцевого самоврядування, делеговані М відповідними радами.

Відповідно до п. 7.2. Положення, встановлено, що на підставі п. 16 рішення II сесії Вовчанської районної ради VII скликання від 10.12.2015 №11-VII Про делегування повноважень Вовчанської районної ради VII скликання Вовчанській районній державній адміністрації (на даний час, рішення Вовчанської районної ради Харківської області XXXIV сесії VII скликання Про внесення змін до рішення II сесії Вовчанської районної ради VII скликання від 10.12.2015 № 11-VII Про делегування повноважень Вовчанської районної ради VII скликання Вовчанській районній державній адміністрації зі змінами №1047-УІІ від 28.02.2019) відділ освіти Вовчанської районної державної адміністрації за рахунок коштів, які надаються з районного бюджету на утримання закладів освіти, здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідне обладнання, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування учнів.

У ст. 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

У ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, зокрема щодо надання у користування земельних ділянок та здійснення контролю за додержанням земельного законодавства, використанням і охороною земель.

У положенні п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно ч.ч. 1, 4, 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності.

При цьому, у ч.ч. 1, 2 ст. 80 Закону України Про освіту зазначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством. Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються ЗК України.

У ст. 44 Закону України Про загальну середню освіту також визначено, що матеріально-технічна база закладів загальної середньої освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання/транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно закладів загальної середньої освіти належить їм па правах, визначених законодавством України. Вимоги до матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов`язкового навчального та іншого обладнання в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

Відповідно до ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою- це право володіння та користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній та комунальній власності без встановлення строку.

Таким чином, освітній заклад, який є суб`єктом та зацікавленою особою щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою, згідно ст. 123 Земельного кодексу України, повинен був звернутися з клопотанням до органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, а відділ освіти, в свою чергу, організувати та проконтролювати виконання закладом освіти вимог чинного законодавства в цій частині.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що Відділ освіти Вовчанської районної державної адміністрації, відносячись до суб`єктів, які виконують повноваження у земельній сфері щодо організації роботи з надання земельних ділянок підпорядкованим їм закладам освіти у користування, здійснюють контроль за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти, не виконали покладені на них вищезазначеними нормами повноваження, не вжили необхідних дій для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій знаходиться Вовчансько - Хутірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Відповідач не надав до суду будь-яких доказів, які б доводили вчинення ними дій на реалізацію контрольних функцій щодо належного оформлення земельної ділянки, на якій розташований підпорядкований йому заклад освіти.

Таким чином, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Розподіл судових витрат здійснюється у відповідності до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 19, 241-247, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов заступника керівника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області (вул. Харківська, буд. 98, м. Чугуїв, Харківська область, 63500) до Відділу освіти Вовчанської районної державної адміністрації (вул. Гоголя, буд. 31, м. Вовчанськ, Харківська область, 62503, код ЄДРПОУ 02146400), третя особа - Вовчансько-Хутірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області (вул. Миру, 10, с. Вовчанські Хутори, Вовчанський район, Харківська область, 62508, код 24329746) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність відділу освіти Вовчанської районної державної адміністрації Харківської області щодо невжиття заходів з організації та контролю діяльності Вовчансько-Хутірської загальноосвітньої школи І-ІII ступенів Вовчанської районної ради Харківської області з оформлення земельної ділянки, якою користується заклад освіти.

Зобов`язати відділ освіти Вовчанської районної державної адміністрації Харківської області вжити заходів щодо організації оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, площею 3 га, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Вовчанський район, с. Вовчанські Хутора, вул. Миру, 10 для обслуговування Вовчансько-Хутірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Вовчанської районної ради Харківської області.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.М. Тітов

Дата ухвалення рішення02.07.2020
Оприлюднено06.07.2020

Судовий реєстр по справі —520/4201/2020

Рішення від 02.07.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні