Рішення
від 30.06.2020 по справі 640/13208/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 липня 2020 року м. Київ№ 640/13208/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справуза позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФідеядоМіністерства оборони Українипровизнання протиправним та скасування рішення,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Фідея (далі ТОВ Фірма Фідея, позивач) з позовом до Міністерства оборони України (далі МОУ, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення тендерного комітету Міністерства оборони України щодо відміни переговорної процедури закупівлі палива дизельного п`ять лотів № UA-2020-02-12-002362-a за лотами 1 і 2, викладене в протоколі засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо проведення переговорної процедури закупівлі нафти і дистилятів (09130000-9) (паливо дизельне) від 10.06.2020 р. № 75/28/21.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ Фірма Фідея бере участь у переговорній процедурі №UA-2020-02-12-002362-а за лотом 1 (2 500 л палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0 для постачання до військових частин НОМЕР_1 та НОМЕР_2 ) та лотом 2 (3 000 л палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0 для постачання до військової частини НОМЕР_3 ).

Протоколами засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо розгляду пропозицій учасників відбору на закупівлю нафти і дистилятів (09130000-9) (паливо дизельне) від 25.02.2020 р. №75/28/10 та №75/28/3 було вирішено робочій групі тендерного комітету Міністерства оборони України, 27.02.2020 р. провести переговори з товариством з обмеженою відповідальністю ''ФІРМА "ФІДЕЯ" за лотом 1 та 2 щодо закупівлі палива дизельного.

Водночас, рішенням тендерного комітету Міністерства оборони України від 10.06.2020 року №75/28/21, оформленим протоколом засідання тендерного комітету Міністерства оборони України відмінено переговорну процедуру закупівлі палива дизельного за лотами 1 і 2 у зв`язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.

На переконання позивача, оскаржуване рішення прийнято з порушенням приписів Закону України Про публічні закупівлі та Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони.

Зокрема, в порушення принципу відкритості та прозорості процедури закупівлі відповідачем не обґрунтовано, не надано пояснень та документально не підтверджено, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, слугували підставою для відміни переговорної процедури закупівлі.

З огляду на викладене, позивач вважає оскаржуване рішення протиправним, та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 червня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено до розгляду в судове засідання на 30.06.2020 року.

Даною ухвалою від відповідача витребовувалися належним чином засвідчені копії усіх матеріалів, з приводу чого подано позов. Одночасно відповідачу також запропоновано подати відзив на позовну заяву.

У судове засідання представник відповідача не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, що в силу положень статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України, не перешкоджає судовому розгляду.

У зв`язку з поданням позивачем заяви про розгляд справи у порядку письмового провадження та неявки у судове засідання представника відповідача, суд на підставі частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов до переконання про можливість завершення її розгляду в письмовому провадженні.

Розглянувши наявні документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

В С Т А Н О В И В:

28.02.2020 року Міністерством оборони України оголошено проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони щодо предмету закупівлі: нафта і дистиляти (09130000-9) (паливо дизельне):

Лот 1. (09134200-9) дизельне паливо (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0);

Лот 2. (09134200-9) дизельне паливо (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0);

Лот 3. (09134200-9) дизельне паливо (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0);

Лот 4. (09134200-9) дизельне паливо (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0);

Лот 5. (09134200-9) дизельне паливо (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0).

Код за ДК 021:2015: 09130000-9 нафта і дистиляти.

Протоколом засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо розгляду пропозицій учасників відбору на закупівлю нафти і дистилятів (09130000-9) (паливо дизельне) від 05.03.2020 р. №75/28/10 було вирішено робочій групі тендерного комітету Міністерства оборони України, провести о (об): 12-30 10.03.2020 р. переговори з товариством з обмеженою відповідальністю Фірма Фідея за лотом 1 щодо закупівлі палива дизельного.

Протоколом засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо розгляду пропозицій учасників відбору на закупівлю нафти і дистилятів (09130000-9) (паливо дизельне) від 25.02.2020 р. №75/28/3 було вирішено робочій групі тендерного комітету Міністерства оборони України, провести о (об) 12:30 27.02.2020 р. переговори з товариством з обмеженою відповідальністю Фірма Фідея за лотом 2 щодо закупівлі палива дизельного.

Згідно з витягом з протоколу засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо проведення переговорної процедури закупівлі нафти і дистилятів (09130000-9) (авіаційний гас) від 10.06.2020 року №75/28/21 вирішено відповідно до частини другої статті 2 Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони (надалі Закону) та абзацу третього частини четвертої статті 35 Закону України Про публічні закупівлі відмінити переговорну процедуру закупівлі палива дизельного п`ять лотів за лотами 1 і 2 у зв`язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.

Вважаючи рішення тендерного комітету Міністерства оборони України щодо проведення переговорної процедури закупівлі нафти і дистилятів (09130000-9) (паливо дизельне), оформлене протоколом від 10.06.2020 року №75/28/21 протиправним, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Особливості здійснення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони в особливий період, у період проведення антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану визначає Закон України від 12.05.2016 року № 1356-VIII Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони (із змінами і доповненнями) (далі також - Закон №1356).

Згідно зі статтею 2 Закону №1356 цей Закон застосовується Міністерством оборони України та його розвідувальним органом, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національною гвардією України, Національною поліцією України, Державною прикордонною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Управлінням державної охорони України та іншими військовими формуваннями та/або частинами (далі - замовники), які здійснюють закупівлю товарів, робіт і послуг (далі - товари, роботи і послуги) для гарантованого забезпечення потреб оборони в особливий період, у період проведення антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану, якщо вартість товарів і послуг дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулюються Законом України від 25.12.2015 року № 922-VIII Про публічні закупівлі (із змінами і доповненнями) (далі також Закон №922).

Принципи здійснення закупівель встановлені статтею 3 Закону № 922, згідно з якою такими принципами є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно з частиною першою статті 11 Закону №922 для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб).

Відповідно до частини першої статті 12 Закону №922 закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.

Замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою цієї статті, шляхом використання електронної системи закупівель (частина друга статті 12 Закону №922).

За приписами частини третьої статті 12 Закону №922 електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.

Відповідно до статті 35 Закону №922 переговорна процедура закупівлі це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

Замовник під час проведення переговорів вимагає від учасника подання ним підтвердженої документально інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 цього Закону.

Відповідно до частини третьою статті 3 Закону №1356 у разі прийняття замовником рішення про застосування переговорної процедури закупівлі відбір учасників здійснюється через електронну систему закупівель у порядку, визначеному цим Законом.

Згідно з частиною третьою статті 3 Закону №1356 для проведення відбору учасників замовник оприлюднює оголошення про проведення відбору через авторизовані електронні майданчики на веб-порталі Уповноваженого органу.

Частиною п`ятою статті 3 Закону №1356 установлено, що одночасно з розміщенням оголошення про проведення відбору замовник також оприлюднює проект договору про закупівлю.

За умовами частини першої статті 6 Закону №1356 рішення про запрошення учасника на переговори приймається тендерним комітетом або уповноваженою особою (особами) за результатами відбору, про що повідомляється учасник. Переговори призначаються не раніше ніж на наступний робочий день після прийняття такого рішення.

Під час проведення переговорів перевіряється відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником, та вимогам, визначеним у статті 17 Закону України Про публічні закупівлі (частина третя статті 6 Закону №1356).

Частиною четвертою статті 6 Закону №1356 передбачено, що у разі виявлення замовником невідповідності документів учасника встановленим вимогам або відсутності будь-якого із документів учасник відбору може усунути недоліки в документах, крім випадку підтвердження подання забезпечення цінової пропозиції, шляхом прикріплення уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом наступних 24 годин з моменту ознайомлення на переговорах учасника з такими недоліками.

За результатами здійснення оцінки виправлених учасником недоліків у документах повторні переговори з учасником не проводяться (частина третя статті 6 Закону №1356).

Відповідно до частини шостої та сьомої статті 6 Закону №1356 у разі виявлення невідповідності товару, роботи чи послуги технічним, кількісним або якісним характеристикам предмета закупівлі та/або учасника - кваліфікаційним критеріям та вимогам, визначеним у статті 17 Закону України Про публічні закупівлі, та/або виявлення факту зазначення у поданих учасником документах будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, тендерний комітет або уповноважена особа (особи) приймає рішення про проведення переговорів з учасником відбору, цінова пропозиція якого є наступною.

Після проведення переговорів складається протокол.

Відповідно до частини третьої статті 35 Закону №922 за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір обов`язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення та повинно містити: найменування та місцезнаходження замовника; найменування, кількість товару та місце його поставки, вид робіт і місце їх виконання або вид послуг та місце їх надання; строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасника (учасників), з яким проведено переговори; ціну пропозиції; обґрунтування застосування переговорної процедури.

Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п`ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв`язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.

При цьому, згідно з приписами частини четвертої статті 35 Закону України Про публічні закупівлі переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель.

Переговорна процедура закупівлі може бути відмінена замовником частково (за лотом).

З матеріалів справи судом встановлено, що підставою відміни відповідачем переговорної процедури закупівлі авіаційного гасу чотири лоти за лотами 1 і 2 є неможливість усунення порушень, що виникли через виявленні порушення законодавства з питань публічних закупівель.

Разом з тим, з матеріалів справи та відомостей з офіційного порталу оприлюднення інформації про публічні закупівлі України за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-02-12-002362-a, судом встановлено відсутність відповідного протоколу переговорів про зобов`язання позивача оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу документів задля усунення виявлених на переговорах недоліків та на підтвердження відсутності підстав відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі, визначених статтею 17 Закону України Про публічні закупівлі.

На переконання суду, зазначене свідчить про те, що безпосередньо відповідачем в особі тендерного комітету Міністерства оборони України, не встановлювалося порушень, що виникли через виявленні порушення позивачем законодавства з питань публічних закупівель в порядку, встановленому статтею 6 Закону №1356.

Поряд з цим, суд зазначає, що відповідно до статті 7 Закону №922, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальними органами протягом проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його виконання, може здійснюватися моніторинг закупівлі.

Згідно з частиною першою статті 7-1 Закону №922 моніторинг закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.

Рішення про початок моніторингу закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник за наявності однієї або декількох із таких підстав: 1) дані автоматичних індикаторів ризиків; 2) інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель; 5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону.

Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону №922 для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, можуть використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю; дані органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, замовників та учасників процедур закупівель, що можуть бути отримані органами державного фінансового контролю у порядку, встановленому законом.

Рішення про початок моніторингу закупівлі оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття в електронній системі закупівель органом державного фінансового контролю із зазначенням унікального номера оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також опису підстав для здійснення моніторингу закупівлі. Рішення про початок моніторингу закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом.

Згідно з частиною третьою статті 7-1 Закону №922 строк здійснення моніторингу закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з дати оприлюднення рішення про початок моніторингу закупівлі в електронній системі закупівель.

Протягом строку проведення моніторингу закупівлі орган державного фінансового контролю має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, повинен надати відповідні пояснення через електронну систему закупівель.

Відповідно до частини п`ятої статті 7-1 Закону №922 замовник у межах строку здійснення моніторингу закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.

За результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання (частина 6 статті 7-1 Закону України Про публічні закупівлі).

У висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг закупівлі, його ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, місцезнаходження; 2) найменування предмета закупівлі та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю необхідною для більш детального опису результатів моніторингу закупівлі.

Відповідно до частини сьомої статті 7-1 Закону №922 якщо за результатами моніторингу закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку.

Згідно з частиною восьмою статті 7-1 Закону №922 протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

Відповідно до частини дев`ятої статті 7-1 Закону №922 у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника, уповноважена особа замовником не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.

Положеннями частин десятої, двадцятої статті 7-1 Закону №922 передбачено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.

Форма висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Аналіз наведених норм законодавства свідчить, що за наявності ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель органами державного фінансового контролю на підставі рішення керівника органу державного фінансового контролю, яке протягом двох днів із дня його прийняття оприлюднюється в електронній системі закупівель, здійснюється моніторинг публічних закупівель.

Протягом строку проведення моніторингу закупівлі орган державного фінансового контролю має право запитувати у замовника пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, а замовник повинен надати відповідні пояснення через електронну систему закупівель.

За результатами моніторингу закупівлі керівником органу державного фінансового контролю або його заступником затверджується висновок про результати моніторингу закупівлі, який підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. Висновок про результати моніторингу закупівлі, повинен, зокрема, містити опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу закупівлі.

Наведене дає підстави стверджувати, що відміна переговорної процедури закупівлі з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель здійснюється за результатами проведення органами державного фінансового контролю моніторингу публічних закупівель, в тому числі оприлюднення рішення про початок моніторингу закупівлі та висновку про результати такого моніторингу закупівлі в електронній системі закупівель.

Суд звертає увагу, що ухвалою суду від 26.06.2020 року судом зобов`язано Міністерство оборони України подати відзив на позовну заяву та належним чином засвідчені копії усіх матеріалів, з приводу чого подано позов, в тому числі і на підставі яких прийнято оскаржуване рішення про відміну переговорної процедури закупівлі, оформлене протоколом від 10.06.2020 року №75/28/21.

Разом з тим, відповідачем на виконання вказаної ухвали суду не надано ані відзиву, ні рішення про початок проведення моніторингу закупівлі, висновку про результати моніторингу закупівлі, яким встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами моніторингу закупівлі; ні матеріалів, на підтвердження існування порушень законодавства в сфері публічних закупівель за лотами 1 і 2, які слугували підставою для відміни переговорної процедури закупівлі №UA-2020-02-12-002362-a.

Зокрема, таких відомостей також не міститься й на веб-порталі Уповноваженого органу за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-02-12-002362-a.

Таким чином, суд дійшов висновку, що моніторинг закупівлі щодо предмету закупівлі нафта і дистиляти (09130000-9) (паливо дизельне) органом державного фінансового контролю не проводився.

Суд також звертає увагу, що в оскаржуваному рішенні, оформленому протоколом від 10.06.2020 року №75/28/21 відповідачем не зазначено, в чому та які саме виявлено підстави для відміни переговорної процедури, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, що вказує на необґрунтованість підстав для відміни переговорної процедури.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У той же час, відповідно до приписів ч. 4 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України суд може кваліфікувати неподання суб`єктом владних повноважень відзиву, як визнання позову.

З огляду на викладене, а також факт ненадання відповідачем витребуваних матеріалів та відзиву, суд кваліфікує вказану обставину, як визнання позову.

Відповідно до положень чч. 1 та 2 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положення ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Частинами 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оцінюючи подані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд прийшов до переконання про доведеність позивачем заявлених вимог та необхідності задоволення адміністративного позову.

Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 250, 263, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Фідея (код ЄДРПОУ 41223117, адреса: 49000, м. Дніпро, вул. А. Фабра, буд. 1А, офіс 10) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення тендерного комітету Міністерства оборони України щодо відміни переговорної процедури закупівлі дизельного палива №UA-2020-02-12-002362-а за лотами 1 і 2, оформлене протоколом засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо проведення переговорної процедури закупівлі нафти і дистилятів (09130000-9) (авіаційний гас) від 10.06.2020 року №75/28/21.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Фідея (код ЄДРПОУ 41223117, адреса: 49000, м. Дніпро, вул. А. Фабра, буд. 1А, офіс 10) сплачену суму судового збору у розмірі 2 102, 00 грн. (дві тисячі сто дві грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 00034022, адреса: 03168, м. Київ, пр-т Повітрофлотський, 6).

Рішення набирає законної сили у порядку та в строки, визначені статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини четвертої статті 282 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених цією статтею, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

СуддяІ.М. Погрібніченко

Дата ухвалення рішення30.06.2020
Оприлюднено12.09.2022

Судовий реєстр по справі —640/13208/20

Постанова від 13.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Рішення від 30.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Постанова від 22.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні