Рішення
від 01.07.2020 по справі 640/20662/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 липня 2020 року м. Київ № 640/20662/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кармазіна О.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Сав Транс Груп доДержавної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,- В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Сав Транс Груп (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Грушевського, 26, код ЄДР: 39577677) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл. 8, код ЄДР: 39292197), в якому просить суд:

скасувати рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 20.02.2018 № 598527/39577677, яким ТОВ Сав Транс Груп відмовлено у в реєстрації податкової накладної № 86 від 21.11.2017;

зобов`язати ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну № 86 від 21.11.2017, подану ТОВ Сав Транс Груп .

Позиція позивача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що підприємство є юридичною особою та платником ПДВ.

Зазначає, що вказана п/н була направлена для реєстрації в ЄРПН, однак її реєстрація була зупинена з посиланням на п. 6. Критеріїв ризиковості платника податку без зазначення конкретних підстав та будь-якого обґрунтування. Також запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію п/н.

Позивач наголошує, що на вимогу контролюючого органу надав в електронному вигляді сканкопії документів, а саме: рахунок на оплату № 1369 від 21.11.2017, акти-приймання - здачі наданих послуг з ТОВ ТД Конті від 21.11.2017 № 1368, акт наданих послуг № 4192 від 21.11.2017, заявки на перевезення вантажу від 17.11.2017, товаро-транспортні накладні № 4317 та № 4311, договір транспортного експедирування від 02.11.2015, додаткову угоду до договору транспортного експедування.

Тобто, за словами позивача, товариством надано усі необхідні документи, які безперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній № 86 від 21.11.2017.

Однак, як зазначає позивач, 20.02.2018 відповідачем прийнято оскаржуване рішення про відмову у реєстрації п/н з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Разом з тим позивач наголошує, що будь-яких зрозумілих підстав для зупинення рішення фіскального органу не містить. Товариству взагалі невідомо, що слугувало достатньою та законною підставою для зупинення реєстрації п/н.

Наголошує також на тому, що всі операції з контрагентами фактично виконані та підтверджені первинними документами, вважає, що були відсутні правові та фактичні перешкоди для зупинення реєстрації п/н, відмови у їх реєстрації та просить у зв`язку з цим задовольнити позов.

Позиція відповідача.

ДФС України відзиву на позовну заяву не надано.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України суд кваліфікує таку бездіяльність як визнання позову відповідачем.

Процесуальні дії, вчинені у справі.

11.12.2018 ухвалою судді прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику сторін.

Вказана ухвала отримана учасниками справи, зокрема, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення № 0105103386876 копію вказаної ухвали отримано ДФС України 17.12.2018, а також відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення № 0105103386868 копію вказаної ухвали отримано представником позивача 03.01.2019.

Встановлені судом обставини.

02.10.2015 між ТОВ Сав Транс Груп (експедитор) та ТОВ Торговий дім Конті (клієнт) укладено договір транспортного експедирування № 0160/9/15 ТД, відповідно до умов якого експедитор зобов`язується на свій ризик забезпечити здійснення перевезення вантажу чи за допомогою залучення осіб експедування вантажів автомобільним транспортом на території України або міжнародні автомобільні перевезення за її межами, а також надати інші послуги обумовлених даним договором або додатковими угодами до нього, пов`язаних з перевезенням/експедуванням вантажів, а клієнт зобов`язується оплатити прийняті послуги експедитора.

Відповідно до вказаного договору клієнтом на адресу експедитора виписано заяву на перевезення вантажу від 17.11.2017, відповідно до якої ТОВ Торговий дім Конті проссить ТОВ Сав Транс Груп надати автотранспорт відносно перевезення вантажу по маршруту м. Дніпро (Моторна) - м. Київ (с. Квітневе).

20.11.2017 сформовано товаро-транспорту накладну № 4317, відповідно до якої ТОВ Сав Транс Груп на замовлення ТОВ Торговий дім Конті (замовник, вантажовідправник) з пункту навантаження: Дніпровська область, Дніпровський район, с/рада Чумаківська, комплекс будівель та споруд (автодорога Дніпро-Царичанка-Кобелянки-Решетилівка 24 км) надало послуги перевезення вантажу у пункт розвантаження: Київська область, Броварський район, с. Квітневе, вул. Григорівська, 1а.

21.11.2017 сформовано акт наданих послуг № 4192, укладеного між експедитором - ТОВ Сав Транс Груп та виконавцем - ТОВ Глобал Юніверсал Лоджистік Лімітед про надання транспортних послуг.

В той же день, між експедитором - ТОВ Сав Транс Груп та клієнтом - ТОВ Торговий дім Конті складено акт № 1368 прийому здачі наданих транспортних послуг на загальну суму 9350,00 грн., у т.ч. ПДВ 1558,33 грн.

На підстав вказаного акту продавцем наданих послуг - ТОВ Сав Транс Груп на адресу покупця послуг - ТОВ Торговий дім Конті виписано податкову накладну від 21.11.2017 № 86 на загальну суму 9350,00 грн., у т.ч. ПДВ 1558,33 грн.

13.12.2017 податкова накладна від 21.11.2017 № 86 на суму ПДВ 1558,33 грн. направлена для реєстрації в ЄРПН та отримано квитанцію про зупинення реєстрації.

Зазначено, що п/н відповідає п. 6 Критеріїв ризиковості платника податку , затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. Запропоновано надати пояснення/документи достатні для прийняття рішення про реєстрацію п/н.

Як зазначає позивач у позовній заяві, товариством у відповідності до вимог п/п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України на адресу податкового органу було направлено скановані копії первинних документів, а саме: рахунок на оплату № 1369 від 21.11.2017, акти-приймання - здачі наданих послуг з ТОВ ТД Конті від 21.11.2017 № 1368, акт наданих послуг № 4192 від 21.11.2017, заявки на перевезення вантажу від 17.11.2017, товаро-транспортні накладні № 4317 та № 4311, договір транспортного експедирування від 02.11.2015, додаткову угоду до договору транспортного експедування.

Однак, оскаржуваним рішенням комісії ДФС України від 20.02.2018 № 598527/39577677 позивачу відмовлено у реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 86 від 21.11.2017.

Підстава: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Оскаржуване рішення не містить деталізації - які саме документи позивач мав надати, але не надав.

01.03.2018 позивачем подано скаргу на рішення комісії ДФС України від 20.02.2018 № 598527/39577677 в якому зазначено, що товариством у відповідності до вимог п/п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України на адресу податкового органу було направлено скановані копії первинних документів, а саме: рахунок на оплату № 1369 від 21.11.2017, акти-приймання - здачі наданих послуг з ТОВ ТД Конті від 21.11.2017 № 1368, акт наданих послуг № 4192 від 21.11.2017, заявки на перевезення вантажу від 17.11.2017, товаро-транспортні накладні № 4317 та № 4311, договір транспортного експедирування від 02.11.2015, додаткову угоду до договору транспортного експедування.

Як зафіксовано у скарзі ТОВ Сав Транс Груп надало усі необхідні документи, які безперечно підтверджують реальність здійснення операції по податковій накладній № 86 від 21.11.2017.

До вказаної скарги також було надано копії наступних документів: податкову накладну № 86 від 21.11.2017, рахунок на оплату № 1369 від 21.11.2017, акти-приймання - здачі наданих послуг з ТОВ ТД Конті від 21.11.2017 № 1368, акт наданих послуг № 4192 від 21.11.2017, заявка на перевезення вантажу від 17.11.2017, товаро-транспортні накладні № 4317 та № 4311, договір транспортного експедирування від 02.11.2015 з додатковою угодою на 13 арк.

Відповідно до штампу вхідної кореспонденції така скарга зареєстрована в ДФС України 01.03.2018 за вх. № 2890016.

07.03.2018 прийнято рішення Комісії з питань розгляду скарг, яким скаргу ТОВ Сав Транс Груп від 01.03.2018 залишено без задоволення, а рішення комісії ДФС України від 20.02.2018 № 598527/39577677, без змін.

Під час розгляду справи відповідачем так і не надано жодних зауважень щодо юридичної значимості та повноти вказаних документів , у т.ч первинних.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до п. 188.1 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (п. 201.1. ПК України).

Згідно з пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (Порядок № 1246), податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Слід додати, що відповідно до п. 201.7. ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Пунктом 201.10 ПК України також передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Таким чином, є обов`язком постачальника робіт/товарів/послуг видати податкову накладну з урахуванням наведених вище вимог.

У даному випадку на дату наданих послуг (згідно акту прийому-здані наданих послуг від 21.11.2017 № 1368) у позивача виник обов`язок формування та реєстрації податкової накладної, тобто ці дії він зобов`язаний вчинити незалежно від волі фіскального органу та, відповідно, правомірне вчинив.

Між тим, відповідно до положень ПК України:

п. 201.16: реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

п/п. 201.16.1 : у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

п/п. 201.16.2: письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

п/п. 201.16.3 : письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

74.2. : в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до приписів Порядку № 1246:

п. 13: за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

п. 14: квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

п. 17: у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

У свою чергу слід зазначити, що вищезгадані Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначені/затверджені наказом Міністерства фінансів України 13 червня 2017 року N 567.

Пунктом 6 Критеріїв в редакції на дату направлення п/н для реєстрації визначено наступне.

Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60 % - від 0,02 до 0,03; більше 50 % - від 0,015 до 0,02; більше 40 % - від 0,01 до 0,015, більше 30 % - від 0,005 до 0,01, більше 20 % - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначений цим же наказом.

Таким чином , зупиняючи реєстрацію п/н, фіскальний орган має у відповідній квитанції визначити конкретний критерій, що дає можливість платнику ПДВ визначитись у розрізі Критеріїв з конкретним переліком матеріалів, які слід надати, що однак (визначення конкретного п/п. пункту 6 Критеріїв), у даному випадку не вчинено контролюючим органом, що, відповідно, унеможливлює виконання позивачем вимог щодо надання певного переліку документів, тобто - за відсутності визначення контролюючим органом конкретного Критерію, визначеного п. 6 Критеріїв

При цьому , є очевидним, що в силу наведених вище вимог профільного законодавства та з метою дотримання принципу належного урядування (у т.ч. дотримання принципу правової визначеності), а також для цілей надання позивачем певних, конкретно визначених документів, контролюючий орган має деталізувати перелік документів, які слід надати, враховуючи специфіку та особливості певних видів господарських операцій, що у даному випадку не було вчинено контролюючим органом, що також унеможливлювало виконання вимог щодо надання документів та пояснень.

Слід додати, що відповідно до постанови КМ України від 29 березня 2017 р. № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

У даному випадку , як вбачається з квитанції, реєстрація податкової накладної була зупинена у зв`язку з її відповідністю, як зазначено ДФСУ, п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків - за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 49.41, що однак кваліфікується як послуга - Вантажний автомобільний транспорт.

Поряд з цим, вказані обставини не можуть бути підставою для відмови у реєстрації ПН від 21.11.2017 № 86 в ЄРПН оскільки, по-перше , як вже було зазначено судом у квитанції від 13.12.2017 податковим органом не конкретизовано, які саме документи позивачу слід надати на підтвердження реальності виконання господарської операції та правомірності формування ПН від 21.11.2017 № 86.

По-друге, у квитанції від 13.12.2017 міститься посилання, що фіскальним органом виявлено невідповідність обсягів постання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 49.41 , однак даний код класифікує послуги, а не товари.

Тобто, код УКТ ЗЕД 49.41 передбачає послугу вантажний автомобільний транспорт, який включає всі види перевезень вантажним автомобільним транспортом.

Відповідач по суті заявив претензію відносно товару , хоча предметом поставки є послуги , що вказує, що спірне рішення було прийнято без врахування всіх обставин, що мали значення для прийняття рішення, та на логічну помилку фіскального органу (його штучного інтелекту).

З наведеного слід додати, що послуги щодо перевезення позивачем не придбавались, а виконувались та реалізовувались (іншими словами - вироблялися та постачалися) самостійно власними силами, про наявність яких податковий орган повідомлявся, зокрема, останньому було надіслано рахунок на оплату № 1369 від 21.11.2017, акти-приймання - здачі наданих послуг з ТОВ ТД Конті від 21.11.2017 № 1368, акт наданих послуг № 4192 від 21.11.2017, заявки на перевезення вантажу від 17.11.2017, товаро-транспортні накладні № 4317 та № 4311, договір транспортного експедирування від 02.11.2015, додаткову угоду до договору транспортного експедування.

Суд звертає увагу відповідача на те, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень полягає у тому, щоб рішенням було прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), з оцінкою усіх фактів та обставин, що мають значення. Європейський Суд з прав людини в рішенні у справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), N 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень .

Натомість, зважаючи на те, що реєстрація податкової накладної від 21.11.2017 № 86 була зупинена з підстав невідповідності обсягів постання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 49.41 тоді як вказаний код передбачає перевезення, тобто надання послуг щодо перевезення, що свідчить про хибність висновків податкового органу про невідповідність обсягів постання обсягам придбання по товарах, у зв`язку з чим суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення є необґрунтованим та безпідставним, а відтак є протиправними та підлягає скасуванню.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність правових підстав як для зупинення реєстрації п/н, так і для відмови у реєстрації податкової накладних, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її фактичного надходження.

Суд також зазначає, що обраний спосіб захисту, щодо зобов`язання відповідача вчинити відповідні дії узгоджується зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту), відповідно до якої кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Відтак, виходячи з меж заявлених позовних вимог та їх обґрунтування, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки досліджених доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на з`ясуванні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Відповідно до положень ст. 139 КАС України судовий збір підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями статтями 2, 5 - 11, 19, 72 -77, 90, 139, 241 - 246, 250, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Сав Транс Груп (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Грушевського, 26, код ЄДР: 39577677) задовольнити повністю .

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 20.02.2018 № 598527/39577677 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 21.11.2017 № 86 Товариства з обмеженою відповідальністю Сав Транс Груп .

Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДР 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну 21.11.2017 № 86, видану Товариством з обмеженою відповідальністю Сав Транс Груп датою її фактичного надходження для реєстрації - 13.12.2017.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сав Транс Груп (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Грушевського, 26, код ЄДР: 39577677) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДР 39292197) судовий збір у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 КАС України.

Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 292, 293, 295, 296 КАС України з урахуванням положень п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України та п. 3 Розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України (в редакції Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX).

Суддя О.А. Кармазін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.07.2020
Оприлюднено03.07.2020
Номер документу90148170
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/20662/18

Рішення від 01.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні