Рішення
від 03.07.2020 по справі 160/6075/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 липня 2020 року Справа № 160/6075/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Жукової Є.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОНГ-ТРЕЙД до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області; до відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1538366/40717122 від 24.04.2020 р.; зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №56 від 17.03.2020 р., що подана ТОВ "СТРОНГ-ТРЕЙД" на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків; визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1538369/40717122 від 24.04.2020 р.; зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №57 від 17.03.2020 р., що подана ТОВ "СТРОНГ-ТРЕЙД" на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків, -

ВСТАНОВИВ :

03 червня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "СТРОНГ-ТРЕЙД" (вул. Верхня, буд.2, смт. Новопокровка, Дніпропетровська обл., 52441) до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м.Дніпро, 49005), Державної податкової служби України (Львівська пл. 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1538366/40717122 від 24.04.2020 р.; зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №56 від 17.03.2020 р., що подана ТОВ "СТРОНГ-ТРЕЙД" на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків; визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1538369/40717122 від 24.04.2020 р.; зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №57 від 17.03.2020 р., що подана ТОВ "СТРОНГ-ТРЕЙД" на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків.

Вищевказану справу розподілено судді Жуковій Є.О.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2020 року, провадження у справі №160/6075/20 було відкрито та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним.

Товариство з обмеженою відповідальністю СТРОНГ-ТРЕЙД (далі - ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД ; Позивач) зареєстроване 01.09.2016 року як платник податку на додану вартість згідно Витягу № 2004304500005 з реєстру платників податку на додану вартість, дата формування Витягу 14.01.2020 р., індивідуальний податковий номер 407171226555, та здійснює господарську діяльність з таких видів як: Код КВЕД 10.11 Виробництво м`яса; Код КВЕД 10.13 Виробництво м`ясних продуктів (основний); Код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; Код КВЕД 46.23 Оптова торгівля живими тваринами; Код КВЕД 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 47.22 Роздрібна торгівля м`ясом і м`ясними продуктами в спеціалізованих магазинах.

Позивачем сформовано податкову накладну №56 від 17.03.2020 р., на обсяг постачання без ПДВ 54 743,52 грн., сума ПДВ 10 948,70 грн., з кодом УКТ ЗЕД (0203) згідно Українського класифікатора товарів ЗЕД для контрагента Товариство з обмеженою відповідальністю КРЕМІНЬ 2019 (код ЄДРПОУ 43334599).

14 квітня 2020 р. ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40717122) відправлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №56 від 17.03.2020 р. за допомогою програмного забезпечення для надання звітності МЕДОК .

14 квітня 2020 р. ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД (через ПЗ для надання звітності МЕДОК ) отримало квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 9080486498, в якій було зазначено:

Документ прийнято. Реєстрація зупинена. . Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 17.03.2020 №56 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0203, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Керуючись пунктом 56.3 статті 56 ПК України, 22.04.2020 р. ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД (через ПЗ для надання звітності МЕДОК ) відправлено Повідомлення № 14 від 22.04.2020 р. до ПН №56 від 17.03.2020 року, яка була зупинена 14.04.2020 р., щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК в якому надані пояснення і скановані копії підтверджуючих документів, щодо здійснення операції.

24 квітня 2020 року ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД через особистий кабінет електронного сервісу Електронний кабінет платника , отримало Рішення №1538366/40717122 від 24.04.2020 року, про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Керуючись п. 56.23 ст.56 ПКУ та вимогами Постанови кабінету міністрів № 1165 від 11 грудня 2019 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Позивачем 06.05.2020 р. подану Скаргу до Державної податкової служби України.

12 травня 2020 року ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД через особистий кабінет електронного сервісу Електронний кабінет платника , отримало Рішення № 18615/40717122/2 від 12.05.2020 року, про залишення Скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Позивачем сформовано податкову накладну №57 від 17.03.2020 р., на обсяг постачання без ПДВ 17 441,86 грн., сума ПДВ 2 906,98 грн., з кодом УКТЗЕД (0203) згідно УКТ ЗЕД для контрагента Товариство з обмеженою відповідальністю КРЕМІНЬ 2019 (код ЄДРПОУ 43334599).

14 березня 2020 р. ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40717122) відправлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №57 від 17.03.2020 р. за допомогою програмного забезпечення для надання звітності МЕДОК .

14 березня 2020 р. ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД (через ПЗ для надання звітності МЕДОК ) отримало квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 9080484450, в якій було зазначено:

Документ прийнято. Реєстрація зупинена. . Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 17.03.2020 №57 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0203, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Керуючись пунктом 56.3 статті 56 ПК України, 22.04.2020 р. ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД (через ПЗ для надання звітності МЕДОК ) відправлено Повідомлення № 14 від 22.04.2020 р. до ПН №57 від 17.03.2020 року, яка була зупинена 14.04.2020 р., щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК в якому надані пояснення і скановані копії підтверджуючих документів, щодо здійснення операції.

24 квітня 2020 року ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД через особистий кабінет електронного сервісу Електронний кабінет платника , отримало РІШЕННЯ №1538369/40717122 від 24.04.2020 року, про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Керуючись п. 56.23 ст.56 ПКУ та вимогами Постанови кабінету міністрів № 1165 від 11 грудня 2019 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Позивачем 07.05.2020 р. подану Скаргу до Державної податкової служби.

12 травня 2020 року ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД через особистий кабінет електронного сервісу Електронний кабінет платника , отримало РІШЕННЯ № 18539/40717122/2 від 12.05.2020 року, про залишення Скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД в повній мірі не згодне з даними рішеннями відповідачів, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню та просить суд визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1538366/40717122 від 24.04.2020 року та зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області та Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 56 від 17.03.2020р., що подана ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків та визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1538369/40717122 від 24.04.2020 року та зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області та Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 57 від 17.03.2020 р., що подана ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків.

24.06.2020 року, на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду, надійшов відзив на позовну заяву від представника відповідача-1 - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, який подано до канцелярії Дніпропетровського окружного адміністративного суду 25.06.2020 року, з підписом повноважного представника, в якому останній просить відмовити у задоволенні позовної заяви в повному обсязі, з огляду на наступне.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (далі - Порядок №1165).

Пунктом 2 Порядку №1165 передбачено, що автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Відповідно до п.5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п.6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідач-1 зазначає, що критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначені в додатку 1 до Порядку №1165.

Пунктом 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.2 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п.п. 5,6 Порядку №520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Відповідач-1 зазначає, що позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №56 від 17.03.2020 року з номенклатурою товару - свинина н/к без шкури обрізна 1 кат. на ТОВ Кремінь 2019 на загальну суму з ПДВ 65 692,22 грн., ПДВ у сумі 10 948,70 грн., а також податкову накладну №57 від 17.03.2020 року з номенклатурою товару - свинина н/к без шкури обрізна 1 кат. на ТОВ Кремінь 2019 на загальну суму з ПДВ 17 441,86 грн., ПДВ у сумі 2 906,98 грн.

Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1538366/40717122 від 24.04.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної №56 від 17.03.2020 року з причини надання копій документів платником податку, складених з порушенням законодавства.

Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1538369/40717122 від 24.04.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної №57 від 17.03.2020 року з причини надання копій документів платником податку, складених з порушенням законодавства.

Посилаючись на положення Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Наказу Мінфіну України від 12.12.2019 року №520 Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , відповідач-1 вважає прийняті рішення законними, обґрунтованими та такими, що відповідає чинному законодавству України.

24.06.2020 року, на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду, надійшов відзив на позовну заяву від представника відповідача-2 - Державної податкової служби України, який подано до канцелярії Дніпропетровського окружного адміністративного суду 25.06.2020 року, з підписом повноважного представника, в якому останній просить відмовити у задоволенні позовної заяви в повному обсязі, з огляду на наступне.

Відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією контролюючого органу.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.

Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД про зобов`язання відповідача-2 - ДПС України зареєструвати вищезазначену податкову накладну є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасними.

Посилаючись на норми Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вважаючи вимогу позивача щодо зобов`язання зареєструвати податкові накладні похідною вимогою до Державної податкової служби України, представник відповідача-2 просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

30.06.2020 року, до канцелярії Дніпропетровського окружного адміністративного суду, надійшла відповідь на відзиви відповідачів від представника позивача - ТОВ СТРОНГ ТРЕЙД , в якому останній повністю не згоден з доводами відповідачів з огляду на наступне.

У відповіді на відзив відповідача-1 представник позивача зазначає про те, що відповідач-1 жодним чином не доводить свою позицію, викладену у відзиві на позовну заяву, належними та допустимими доказами, а також не наводить жодного конкретного порушення чинного законодавства з боку позивача, окрім цитування норм нормативно-правових актів.

З огляду на вищевикладене, представник позивача просить суд звернути увагу на необґрунтованість та неповноту доводів відповідача-1, наведені у відзиві на позовну заяву та задовольнити позовні вимоги повністю.

Щодо позиції відповідача-2, викладеної у відзиві на позовну заяву, представник позивача зазначає, що задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні №56 та №57 від 17.03.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, що подані ТОВ "СТРОНГ-ТРЕЙД" на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків не буде втручанням у дискреційні повноваження суб`єкта владних повноважень, а лише виступає ефективним способом для захисту порушених прав позивача, оскільки відсутність факту реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних позбавляє платника податку можливості на формування податкового кредиту, що, в свою чергу, тягне за собою негативні наслідки для здійснення господарської діяльності.

З огляду на вищевикладене, представник позивача просить суд не брати до уваги доводи відповідача-2, наведені у відзиві на позовну заяву та задовольнити позовні вимоги повністю.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю СТРОНГ-ТРЕЙД (далі - ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД ; Позивач) зареєстроване 01.09.2016 року як платник податку на додану вартість згідно Витягу № 2004304500005 з реєстру платників податку на додану вартість, дата формування Витягу 14.01.2020 р., індивідуальний податковий номер 407171226555, та здійснює господарську діяльність з таких видів як: Код КВЕД 10.11 Виробництво м`яса; Код КВЕД 10.13 Виробництво м`ясних продуктів (основний); Код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; Код КВЕД 46.23 Оптова торгівля живими тваринами; Код КВЕД 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 47.22 Роздрібна торгівля м`ясом і м`ясними продуктами в спеціалізованих магазинах.

ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД є господарюючим суб`єктом, який перебуває на обліку у ДПС, є платником податку на додану вартість, має відкриті розрахункові рахунки у банківських установах, співпрацює з більш ніж ЗО контрагентами, середньомісячний товарообіг складає більше 4 000 000 млн. грн. без ПДВ.

ТОВ СТРОНГ-ТРЕДЙ зареєстровано 04.08.2016 р., номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, ФОП та громадських формувань 1 070 102 0000 064411. Код ЄДРПОУ 40717122.

Місцезнаходженням юридичної особи є: 52441, Україна, Дніпропетровська обл., Солонянський р-н., смт. Новопокровка, вул. Верхня, буд. 2.

Для зберігання продукції позивач орендує складські приміщення, а саме приміщення за адресою: Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Краснопільська, буд. 31.

Судом встановлено, що ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД та ТОВ КРЕМІНЬ 2019 (ЄДРПОУ 43334599) уклали договір поставки № 23300 від 29 січня 2020 року, згідно якого 17 березня 2020 року відвантажено свинину н/к без шкури обрізна 1 кат (видаткова накладна №1081858 від 17.03.2020 р., ТТН 4985 від 17.03.2020 р.). Відвантаження здійснювалося за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Краснопільська , будинок 31 на транспорт ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД (договір оренди транспортного засобу 11/02/2020 від 11.02.2020 р., додаткова угода № 2 від 06.03.2020 р. ТОВ ПІДПРИЄМСТВО 3АТИШНЕ (код ЄДРПОУ 41310644), пункт розвантаження склад покупця: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Приходько, 92.

На розрахунковий рахунок ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД 17.03.2020 р. та 20.03.2020 р. ТОВ КРЕМІНЬ 2019 здійснив сплату грошових коштів , що підтверджується банківськими виписками, копії яких містяться в матеріалах справи.

Відповідно суми видаткової накладної, по першій події, позивачем було виписано податкову накладну, а саме : податкова накладна № 56 від 17.03.2020 р. - 65 692,22 грн., в т.ч. ПДВ на суму 10 948,70 грн. (з кодом УКТ ЗЕД 0203) по якій була прийнята - квитанція № 9080486498 від 14.04.2020 р., але реєстрація якої зупинена.

14 квітня 2020 р. ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40717122) було відправлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №56 від 17.03.2020 р. за допомогою програмного забезпечення для надання звітності МЕДОК .

14 квітня 2020 р. ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД (через ПЗ для надання звітності МЕДОК ) отримало квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 9080486498, копія якої міститься в матеріалах справи в якій було зазначено:

Документ прийнято. Реєстрація зупинена. . Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 17.03.2020 №56 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0203, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Судом встановлено, що позивач, через ПЗ для надання звітності МЕДОК , відправив Повідомлення № 14 від 22.04.2020 р. до ПН №56 від 17.03.2020 року, яка була зупинена 14.04.2020 р., щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК в якому надані пояснення і скановані копії документів, що подані у якості первинних, щодо здійснення операції.

24 квітня 2020 року ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД через особистий кабінет електронного сервісу Електронний кабінет платника , отримало Рішення №1538366/40717122 від 24.04.2020 року, про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, копія якого міститься в матеріалах справи.

Відповідно суми видаткової накладної вищевказаної господарської операції, по першій події, позивачем було виписано податкову накладну, а саме : податкова накладна № 57 від 17.03.2020 р. - 17 441,86 грн., в т.ч. ПДВ на суму 2 906,98 грн. (з кодом УКТ ЗЕД 0203) по якій була прийнята - квитанція № 9080484450 від 14.04.2020 р., але реєстрація якої зупинена.

14 березня 2020 року позивачем було відправлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №57 від 17.03.2020 р. за допомогою програмного забезпечення для надання звітності МЕДОК .

14 березня 2020 р. ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД , через ПЗ для надання звітності МЕДОК , отримало квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 9080484450, копія якої міститься в матеріалах справи, в якій було зазначено:

Документ прийнято. Реєстрація зупинена. . Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 17.03.2020 №57 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0203, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом встановлено, що позивачем, після отримання квитанції, було відправлено Повідомлення № 14 від 22.04.2020 р. до ПН №57 від 17.03.2020 року, яка була зупинена 14.04.2020 р., щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК в якому надані пояснення і скановані копії документів, в якості первинних, щодо здійснення операції.

24 квітня 2020 року ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД через особистий кабінет електронного сервісу Електронний кабінет платника , отримало РІШЕННЯ №1538369/40717122 від 24.04.2020 року, про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як встановлено судом, не погоджуючись з отриманими рішеннями, позивач 06.05.2020 року подав скаргу на рішення №1538366/40717122 від 24.04.2020 року, про відмову у реєстрації податкової накладної №56 в Єдиному реєстрі податкових накладних до Державної податкової служби України, а 12.05.2020 року позивач, через особистий кабінет електронного сервісу Електронний кабінет платника , отримав рішення №18615/40717122/2 від 12.05.2020 року про залишення скарги без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

Щодо податкової накладної №57 - позивач, надіславши скаргу на рішення №1538369/40717122 від 24.04.2020 року, про відмову у реєстрації податкової накладної №57 в Єдиному реєстрі податкових накладних до Державної податкової служби України, отримав рішення №18539/40717122/2 від 12.05.2020 року про залишення скарги без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

Правовідносини сторін, що виникають у сфері внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, регулюються нормами Конституції України від 28.06.1996р. № 254к/96-ВР, Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. №117 тощо.

Відповідно до ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до ст. ст.8, 9 Кодексу адміністративного судочинства України усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом, а розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За змістом ч. 4 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з`ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів. Суд прийшов до висновку, що поданих сторонами доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Суд зазначає, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Суд зазначає, що порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 142 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами , затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формуєтеся квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Суд зазначає, що порядок зупинення реєстрації ПН/РК визначено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , а також Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 6 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 7 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п.11 Порядку №1165, У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Пунктами 25, 26 Порядку №1165 визначено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник | податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.п. 1 п. 201.1 ст. 201).

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, і передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (п.п. 10 п. 201.1 ст. 201).

Відповідно до пункту 4 Наказу Мінфіну №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Наказу Мінфіну №520 визначено, що Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до пунктів 6 та 7 Наказу Мінфіну №520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період (п.п. 19 п. 201.1 ст. 201).

Судом встановлено, що позивачем відповідно до статей 185, 186, 187, 201 Податкового кодексу України було виписано та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні №56 та №57 від 17.03.2020 року, реєстрацію яких було спочатку безпідставно зупинено відповідачем-1, а потім взагалі було відмовлено у реєстрації останніх.

Судом встановлено, що відповідачем-1 не було зазначено конкретного критерію чи критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної. Також, не зазначено, які саме порушення чинного законодавства допущені позивачем при складанні документів, що надавалися до перевірки в якості первинних, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом встановлено, що після отримання відповідних квитанцій за номерами № 9080484450 та № 9080486498 від 14.04.2020 року про зупинення реєстрації податкових накладних, позивачем було направлено до Державної податкової служби України повідомлення № 14 від 22.04.2020 року щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК в якому надані пояснення і скановані копії документів, в якості первинних, щодо здійснення операції.

Зі змісту зазначених вище по тексту квитанцій судом встановлено, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність направлених позивачем на реєстрацію податкових накладних критеріям ризиковості платника податку, визначених п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій , що містяться в додатку 1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165.

Суд зазначає, що позивач не відповідає жодному з 6 підкритеріїв Критеріїв ризиковості, про що свідчить детальний аналіз відомостей та доказів, що містяться в матеріалах справи, а також посилання відповідача-1 на те, що позивач, на момент розгляду справи, відсутній в переліку ризикових платників податку.

Судом встановлено з доданих до позовної заяви документів, що в квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних підставою вказано лише про відповідність вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, однак не зазначено, які саме порушення чинного законодавства допущені позивачем при складанні документів, що надавалися до перевірки в якості первинних.

Суд зауважує, що такий висновок кореспондується позиції Верховного Суду, викладеній в постанові Верховного Суду від 23.10.2018 року у справі №822/1817/18, в якій зазначається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, суд зазначає, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

У свою чергу, суд зазначає, що позивачем наданий достатній обсяг необхідних документів, у якості первинних, які не мають жодних недоліків щодо форми, змісту та походження, для підтвердження здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Суд зауважує, що при розгляді зазначеної справи особлива увага була приділена саме з`ясуванню підстав, що передували неприйняттю для реєстрації в Єдиному реєстрі відповідних податкових накладних, відповідно до Квитанцій про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відтак суд зазначає, що представником відповідача-1 та представником відповідача-2, у відповідності до норм ст.73, 74 КАС України, не було надано до суду жодних доказів або інших заперечень щодо позовних вимог та правомірності підстав відмови у прийнятті для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідних податкових накладних, всупереч положенням ст.77 КАС України, якою визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Натомість, позивачем з урахуванням належних письмових доказів в розумінні ст. ст. 73, 74 КАС України, доданих до позовної заяви, детально наведених вище, в повній мірі доведено свою позицію, викладену у позовній заяві, в порядку ст.77 КАС України.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про задоволення позовної вимоги щодо визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації відповідних податкових накладних, а саме: №1538366/40717122 від 24.04.2020 року, про відмову у реєстрації податкової накладної №56 від 17.03.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та №1538369/40717122 від 24.04.2020 року, про відмову у реєстрації податкової накладної №57 від 17.03.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №56 та податкову накладну №57 ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40717122), що подані на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків, суд приходить до висновку про задоволення вимоги, оскільки задоволення даної вимог не є втручанням в дискреційні повноваження контролюючого органу, а є способом належного захисту порушених прав позивача.

Аналізуючи дані положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №56 та податкову накладну №57, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ч. 8 ст. 6 Закону України Про судовий збір розподіл судового збору між сторонами та перевірка повноти сплати судового збору здійснюються відповідно до процесуального законодавства.

Відповідно до платіжного доручення №98326 від 19 травня 2020 року позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 2 102,00 грн., який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету.

Відповідно до платіжного доручення №98532 від 27 травня 2020 року позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 2 102,00 грн., який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету.

Враховуючи задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОНГ-ТРЕЙД (52441, Дніпропетровська область, Солонянський район, смт. Новопокровка, вул. Верхня, буд. 2) до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.17-А); до відповідача-2: Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд.8) про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1538366/40717122 від 24.04.2020 р.; зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №56 від 17.03.2020 р., що подана ТОВ "СТРОНГ-ТРЕЙД" на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків; визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1538369/40717122 від 24.04.2020 р.; зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №57 від 17.03.2020 р., що подана ТОВ "СТРОНГ-ТРЕЙД" на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків у повному обсязі, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОНГ-ТРЕЙД з оплати судового збору у розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн., 00 коп.); за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОНГ-ТРЕЙД з оплати судового збору у розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн., 00 коп.).

Керуючись ст. ст.ст. 242 - 244, 246, 250, 254, 255, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОНГ-ТРЕЙД до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області; до відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1538366/40717122 від 24.04.2020 р.; зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №56 від 17.03.2020 р., що подана ТОВ "СТРОНГ-ТРЕЙД" на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків; визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1538369/40717122 від 24.04.2020 р.; зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №57 від 17.03.2020 р., що подана ТОВ "СТРОНГ-ТРЕЙД" на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1538366/40717122 від 24.04.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №56 від 17.03.2020 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №56 від 17.03.2020 року, що подана ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків відповідно до норм чинного податкового законодавства України.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1538369/40717122 від 24.04.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №57 від 17.03.2020 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №57 від 17.03.2020 року, що подана ТОВ СТРОНГ-ТРЕЙД на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків відповідно до норм чинного податкового законодавства України.

Стягнути судові витрати пропорційно задоволеним позовним вимогам, а саме: за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОНГ-ТРЕЙД з оплати судового збору у розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн., 00 коп.); за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОНГ-ТРЕЙД з оплати судового збору у розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн., 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Є.О. Жукова

Дата ухвалення рішення03.07.2020
Оприлюднено06.07.2020
Номер документу90190462
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6075/20

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 18.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 31.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Рішення від 03.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні