Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
03 липня 2020 р. Справа №200/10450/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Христофорова А.Б., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Стальремонт про заміну сторони виконавчого провадження, -
В С Т А Н О В И В :
23 червня 2020 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Стальремонт Косенка С.С., про заміну сторони виконавчого провадження, обґрунтована тим, що рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 17 грудня 2019 року, був задоволений адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Стальремонт до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення. Скасоване податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області № 0006331415 від 09 серпня 2019 року, на загальну суму 554605,00 грн. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Стальремонт судовий збір в сумі 8 319 грн. 01 коп.
Посилаючись на постанову Кабінету Міністрів України № 537 від 19.06.2019 року Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , відповідно до якої Головне управління ДФС у Донецькій області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Донецькій області, внаслідок чого, функції Головного управління ДФС у Донецькій області перейшли до Головного управління ДПС у Донецькій області, заявник просив суд замінити сторону виконавчого провадження, з виконання виконавчого листа виданого Донецьким окружним адміністративним судом на підставі вищевказаного рішення Донецького окружного адміністративного суду від 17 грудня 2019 року, у справі № 200/10450/19-а - Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (ЄДРПОУ: 39406028), його правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у Донецькій області (ЄДРПОУ: 43142826).
Представник заявника, представники ГУ ДФС у Донецькій області та ГУ ДПС у Донецькій області, у судове засідання 03 липня 2020 року на 10 год. 00 хв. не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Неприбуття зазначених осіб у судове засідання не перешкоджає судовому розгляду (ч. 2 ст. 379 КАС України). Клопотань від учасників справи про відкладення судового засідання до суду не надходило.
Відповідно до ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року, яка ратифікована Україною 17.07.1997 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи у продовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру. Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору (рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України").
При цьому суд зазначає, що саме по собі оголошення карантину не зупиняє роботи судів, участь учасників справи в судовому засіданні судом обов`язковою не визнавалась, та сторонами не повідомлено причин, які безпосередньо перешкоджають приймати участь у судовому засіданні, а тому з метою недопущення невиправданого затягування судового процесу, суд доходить висновку про можливість проведення розгляду справи у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження та матеріали справи, судом встановлено наступне.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 17 грудня 2019 року, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 18 березня 2020 року був задоволений адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Стальремонт до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення. Скасоване податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області № 0006331415 від 09 серпня 2019 року, на загальну суму 554605,00 грн. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Стальремонт судовий збір в сумі 8 319 грн. 01 коп.
На підставі вищезазначеного рішення, Донецьким окружним адміністративним судом, 07 квітня 2020 року, був виданий виконавчий лист № 200/10450/19-а про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Стальремонт судового збору в сумі 8 319 грн. 01 коп.
06 березня 2019 року постановою Кабінету Міністрів України № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України було затверджено положення про Державну податкову службу України.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів державної податкової служби Головне управління ДФС у Донецькій області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Донецькій області.
За відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 31 липня 2019 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис 12741020000017695 про реєстрацію юридичної особи Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області (ГУ ДПС у Донецькій області ЄДРПОУ: 43142826, місцезнаходження: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59).
21 серпня 2019 року розпорядження Кабінету Міністрів України №682-р Питання Державної податкової служби , в редакції розпорядження №846 від 25.09.2019, на Державну податкову службу України покладені функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Отже, на теперішній час функції і повноваження Державної фіскальної служби України з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування перейшли до Державної податкової служби України.
За визначенням ст. 1 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон № 1404) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Положеннями статті 379 КАС України (далі - КАС України) закріплено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Аналогічна норма міститься у частині 5 статті 15 Закону України Про виконавче провадження № 1404-VIII (далі - ЗУ №1404-VIII), відповідно до якої у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Суд зазначає, що під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливо на всіх стадіях виконавчого провадження - з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення.
Відповідно до ч. 4 ст. 379 КАС України, заміна сторони виконавчого провадження застосовується також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Відтак, заміна сторін в площені виконання рішення суду може проводитись на стадії виконання рішення суду до та під час примусового виконання.
Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи зі складу спірного матеріального правовідношення.
Статтею 33 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців визначено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Відповідно до ст. 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
09 вересня 2019 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у справі №916/376/15-г досліджував питання особливостей правонаступництва органів державної влади при заміні сторони виконавчого провадження. Предметом судового розгляду в цій справі була заява позивача (органу державної влади) про заміну сторони виконавчого провадження у зв`язку із правонаступництвом органу виконавчої влади іншим державним органом.
Верховний Суд дійшов наступних висновків:
… інститут правонаступництва органів державної влади різниться від інституту правонаступництва суб`єктів приватного права, оскільки є більш ширшим за змістом, включаючи в себе: правонаступництво в завданнях, функціях та повноваженнях як складових категорії компетенції органу виконавчої влади, а також щодо конкретних управлінських (організаційних) прав та обов`язків, які складають зміст відповідних правовідносин - тобто публічне правонаступництво за якого відбувається перехід владних прав та функції органу, що реорганізовується до органу, що створюється та правонаступництво в майнових приватних правовідносинах, у яких орган влади виступає як юридична особа приватного права.
У випадку публічного правонаступництва перехід таких прав та обов`язків оформлюється нормативним актом, тоді як правонаступництво в майнових приватних правовідносинах здійснюється на підставі передавального акту (частина 2 статті 107 Цивільного кодексу України, пункт 7 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади , що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074). При цьому юридична особа є припиненою з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи .
Оскільки предметом розгляду у даній справі є заява стягувача про заміну боржника у виконавчому листі для виконання рішення суду в частині стягнення судових витрат, то умовою для її задоволення є встановлення обставин переходу майнових прав та обов`язків боржника ГУ ДФС у Донецькій області у процесі його реорганізації до ГУ ДПС у Донецькій області.
За інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, юридична особа Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (ГУ ДФС у Донецькій області ЄДРПОУ: 39406028) є органом державної влади, адреса зареєстрованого місцезнаходження юридичної особи: 875626, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, буд. 114; перебуває в процесі припинення з 07.08.2019 року; запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстави для його внесення - відсутні; юридичних осіб - правонаступників не визначено.
Доказів, що підтверджують перехід прав та обов`язків боржника Головного управління ДФС у Донецькій області до Головного управління ДПС у Донецькій області, зокрема, передавального акту, - суду не представлено.
Оскільки постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України у своїй сукупності підтверджують лише перехід до Головного управління ДПС у Донецькій області владних функцій та повноважень попереднього державного органу (публічне правонаступництво), тоді як перехід майнових прав, у тому числі майнових зобов`язань ГУ ДФС у Донецькій області згідно рішення суду у даній справі, який має підтверджуватись передавальним актом установи, суду не представлено, суд приходить до висновку про відсутність на даний час у цій справі підстав для застосування механізму заміни сторони виконавчого провадження, передбаченого статтею 379 КАС України, у зв`язку із чим, відмовляє у задоволенні такої заяви.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 256, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Стальремонт про заміну сторони виконавчого провадження - відмовити.
Ухвала постановлена та підписана у порядку письмового провадження 03 липня 2020 року.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Під час карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на запобігання поширення коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені ст. 295 КАС України а також інші процесуальні строки щодо апеляційного оскарження, продовжуються на строк дії такого карантину.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.
Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя А.Б. Христофоров
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2020 |
Оприлюднено | 06.07.2020 |
Номер документу | 90190643 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Христофоров А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні