Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 червня 2020 р. № 520/2551/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мороко А.С.,
за участю секретаря судового засідання - Рубіної Я.О.,
представника відповідача - Халабурдіна С.В.,
розглянувши в порядку спрощеного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у м. Харкові адміністративну справу № 520/2551/2020 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області до комунального закладу охорони здоров`я Обласна база спеціального медичного постачання про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
В С Т А Н О В И В :
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі комунального закладу охорони здоров`я обласна база спеціального медичного постачання за адресою: Харківська область, м. Валки, пров. Майський, буд. 30 шляхом її знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язання припинити використання цієї будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
В обґрунтування позовних позивач зазначив, що за наслідками проведеної перевірки виявлено, що відповідачем порушено вимоги законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють реальну загрозу здоров`ю людей, у зв`язку з чим, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, 30.06.2020 подав до суду клопотання, в якому у зв`язку із великою кількістю судових засідань та запровадженням на території України карантину, просив суд перенести розгляд справи, а у випадку неможливості перенесення розгляду справи - розглядати справу без його участі.
Представник відповідача в судове засідання прибув, просив відмовити в задоволенні позову.
Враховуючи наявні в матеріалах справи докази та строки розгляду справ, встановлені КАС України, суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи та вважає за можливе розглянути дану справу без участі позивача.
Заслухавши пояснення представників відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, суд встановив наступне.
На підставі наказу № 236 від 18.09.2019 та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) № 358 від 19.11.2019 Валківським районним відділом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області в період з 19.11.2019 по 25.11.2019 проведена планова перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на території та у будівлях комунального закладу охорони здоров`я Обласна база спеціального медичного постачання за адресою: Харківська обл., м. Валки, пров. Майський, буд. 30.
За результатами проведеної перевірки посадовими особами Валківського районного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області складено акт № 256 від 25.11.2019, яким встановлено порушення відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема:
- приміщення не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";
- захист будівель від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку не виконано відповідно до вимог ДСТУ БВ.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд";
- не проведений замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок;
- дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
- для контролю працездатності мережі систем зовнішнього протипожежного водопроводу 1 раз на рік не проведено випробування на тиск та витрату води з оформлення акта;
- пожежний резервуар не захищений від замерзання води.
Вирішуючи спір по суті суд зазначає, що правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України.
Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: - здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; - складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; - звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
З аналізу вищевказаних правових норм вбачається, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, орган державного нагляду (контролю): складає або припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу або звертається до адміністративного суду з відповідним позовом щодо повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць.
На виконання виявлених порушень, відповідачем укладено з ФОП ОСОБА_1 договір № 1 від 21.12.2019 щодо виконання послуг з розробки проектно - кошторисної документації блискавкозахисту будівель та 23.12.2019 між сторонами складено акт № 1 здачі - приймання виконаних послуг; 17.03.2020 комунальним закладом охорони здоров`я Обласна база спеціального медичного постачання укладено з ТОВ "Системи протипожежного захисту" договір № 09 про надання послуг з улаштування обладнання та устаткування систем блискавкозахисту. Також, 19.12.2019 між відповідачем та науково - виробничим енергетичним підприємством "Промінь" укладено договір № 10/12 про надання послуг з комплексних електричних вимірювань електрообладнання ДК 021:201598110000-7; з акта № 2 вбачається приймання виконаних робіт від 20.12.2019 до вищевказаного договору, на замовлення виконано, зокрема: перевірку наявності кола між заземлювачами і заземленими елементами; вимірювання опору розтікання струму заземлювача; вимірювання опору ізоляції мегомметром кабельних і інших ліній; замір повного опору кола "фаза-нуль"; випробування підвищеною напругою збірних і з`єднувальних тин, ізолятора опорного окремого одноелементного, кабеля силового, апарата комутаційного. Обласною базою в якості замовника укладено з ГУ ДСНС України у Харківські договір № 10/59 про надання послуг, а саме: послуг пожежних та рятувальних служб, обслуговування та перевірки пожежних водоймищ, протягом 2 (двох) годин на об`єкті Обласної бази.
Дослідивши вказані докази, суд прийшов до висновку, що вказані вище документи свідчать про вчинення дій на усунення більшості порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які зафіксовані перевіряючими в акті № 256 від 25.11.2019.
Окремо суд зауважує, що між КЗОЗ Обласна база спеціального медичного постачання (зберігач) та КНП ХОР "Обласна дитяча клінічна лікарня" (поклажодавець) укладено договір від 01.01.2019. відповідно до умов якого поклажодавець передає, а зберігач приймає на відповідальне зберігання протягом строку цього договору майно згідно додатку 206000 штук масок медичних.
Спочатку строк дії даного договору встановлено до 31.12.2019, проте, додатковою угодою від 02.01.2020 строк зберігання продовжено до 31.12.2020.
Згідно статті 49 Конституції України охорона здоров`я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.
Також, враховуючи призначення закладу, який пов`язаний з забезпеченням медичного обслуговування громадян, з огляду на поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, суд зазначає, що зупинення та заборона експлуатації комунального закладу охорони здоров`я Обласна база спеціального медичного постачання може вплинути на реалізацію обов`язків держави щодо створення умов для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування.
Таким чином, суд приходить до висновку про відсутність підстав для застосування крайнього заходу реагування у вигляді зупинення роботи відповідача, а тому, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В :
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (місцезнаходження: вул. Шевченка, буд. 8, м. Харків, 61013, ідентифікаційний код - 38631015) до комунального закладу охорони здоров`я Обласна база спеціального медичного постачання (місцезнаходження: вул. Клочківська, буд. 366, м. Харків, 61051, ідентифікаційний код - 00182125) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 02 липня 2020 року.
Суддя А.С. Мороко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2020 |
Оприлюднено | 06.07.2020 |
Номер документу | 90192814 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мороко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні