Рішення
від 30.06.2020 по справі 320/2244/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 червня 2020 року справа №320/2244/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради в особі відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців, державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відділу державної реєстрації виконавчого комітету Ірпінської міської ради Бившук Діни Вікторівни про визнання відмови протиправною, зобов'язання вчинити певні дії,

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" (надалі - позивач, ОСББ "Затишна домівка") з позовом до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради в особі відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців (надалі - відповідач-1, Виконавчий комітет Ірпінської міської ради), державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відділу державної реєстрації Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Бившук Діни Вікторівни (надалі - відповідач-2, державний реєстратор Бившук Д.В.), в якому просить суд:

- визнати відмову державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відділу державної реєстрації Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Бившук Діни Вікторівни №б/н від 05.12.2019 у проведенні реєстраційної дії "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах", а саме: реєстрація зміни керівника Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" протиправною;

- зобов'язати відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Ірпінської міської ради провести реєстраційну дію "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах", а саме: здійснити реєстрацію зміни керівника в Об'єднанні співвласників багатоквартирного будинку голови правління ОСББ "Затишна домівка" на ОСОБА_1.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на виконання рішення Правління ОСББ "Затишна домівка" новообрана голова Правління ОСОБА_1 04.12.2019 звернулась до відповідача із заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, зокрема, щодо зміни керівника ОСББ "Затишна домівка". Для проведення вказаних реєстраційних дій уповноваженою ОСББ особою, новообраною головою Правління ОСОБА_1 ., були надані державному реєстратору всі необхідні документи для проведення реєстраційних дій, пов'язаних зі зміною керівника ОСББ "Затишна домівка", які оформлені відповідно до вимог чинного законодавства України.

Разом з тим, 05.12.2019 державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Бившук Д.В., за відсутності визначених чинним законодавством підстав, прийняла незаконне рішення б/н про відмову у проведенні державної реєстрації таких змін, пославшись на абз. 1 п. 1 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", зазначивши, що документи подано особою, яка не має на це повноважень, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.03.2020 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

01.04.2020 на офіційну електронну адресу суду від відповідача-2 державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Бившук Д.В. надійшли письмові пояснення (а.с.НОМЕР_140-НОМЕР_73), в яких державний реєстратор зазначила, що у проведенні внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ОСББ "Затишна домівка" рішенням №б/н від 05.12.2019 було відмовлено на підставі п.8 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", оскільки при перевірці поданих позивачем документів для вчинення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, зокрема, щодо зміни керівника ОСББ "Затишна домівка", було встановлено, що у Єдиному державному реєстрі учасниками ОСББ "Затишна домівка" зазначено ОСОБА_2., ОСОБА_3., ОСОБА_4. та ОСОБА_5., у той час як у поданому протоколі загальних зборів №01/19, проведених 27.10.2019, яким вирішено відкликати діючих членів правління та обрати правління у складі відповідно до протоколу засідання правління ОСББ "Затишна домівка" №02/19 від 25.11.2019, відповідно до якого було обрано голову та заступника голови правління, загальна кількість співвласників багатоквартирного будинку - 129 осіб.

Державний реєстратор Бившук Д.В. вказує, що після зміни співвласників, голові правління потрібно було подати пакет документів для внесення змін до органів управління юридичною особою, зокрема, виключити вищезазначених громадян із складу учасників, та в пункті про учасників зазначити, що учасниками є співвласники багатоквартирного будинку.

Відповідач-1 відзиву на позовну заяву до суду не надав.

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в:

28.09.2016 відбулись установчі збори Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка", проведені за адресою: АДРЕСА_1, в яких взяли участь співвласники в кількості 4 осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 4757,4 кв.м., а саме:

- ОСОБА_2, який є власником квартир та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить 4575,60 кв.м., що є більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку;

- ОСОБА_3,

- ОСОБА_4;

- ОСОБА_5.

Проведення установчих зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" підтверджується протоколом №1 від 28.09.2016 (т.1, а.с.141-183).

На установчих зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" прийнято рішення про створення Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка", затверджено Статут Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка", обрано правління та ревізійну комісію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка", надано повноваження представнику Зборів щодо державної реєстрації ОСББ "Затишна домівка".

НОМЕР_168.09.2016 Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" зареєстроване в якості юридичної особи за номером запису 1 357 102 0000 004983, ідентифікаційний код юридичної особи: 40858658 за адресою місцезнаходження: АДРЕСА_1, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 18.02.2020 №25140700 (т.1, а.с.8-10).

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, станом на НОМЕР_174.02.2020 (а.с. 8-10), засновниками (учасниками) юридичної особи є ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5; керівником юридичної особи є ОСОБА_6.

Судом встановлено, що після створення та реєстрації ОСББ "Затишна домівка" право власності на квартири та приміщення у будинку (за адресою: 08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Давидчука, буд. НОМЕР_150) отримали НОМЕР_124 власників, що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та його архівної складової частини щодо об'єкта нерухомого майна від НОМЕР_178.02.2020 №201678668 (т.1, а.с.НОМЕР_170-НОМЕР_93), а саме: ОСОБА_7 (квартира НОМЕР_1), ОСОБА_8 (квартира НОМЕР_2), ОСОБА_9 (квартира НОМЕР_3), ОСОБА_10 (квартира НОМЕР_8), ОСОБА_11 (квартира НОМЕР_6), ОСОБА_12 (квартира НОМЕР_4), ОСОБА_13 (квартира НОМЕР_5), ОСОБА_156 (квартира НОМЕР_7), ОСОБА_146 (квартира НОМЕР_18), ОСОБА_14 (квартира НОМЕР_11), ОСОБА_15 (квартира НОМЕР_12, нежитлове приміщення НОМЕР_13), ОСОБА_16 (квартира НОМЕР_14), ОСОБА_155 (квартира НОМЕР_16, нежитлове приміщення НОМЕР_17), ОСОБА_17 (квартира НОМЕР_19), ОСОБА_18 (квартира НОМЕР_20, нежитлове приміщення НОМЕР_21), ОСОБА_19 (квартира НОМЕР_22, нежитлове приміщення НОМЕР_23), ОСОБА_20 (квартира НОМЕР_24), ОСОБА_21 (квартира НОМЕР_25), ОСОБА_22 (квартира НОМЕР_26), ОСОБА_23 (квартира НОМЕР_27, нежитлове приміщення НОМЕР_28), ОСОБА_24 (квартира НОМЕР_33), ОСОБА_150 (квартира НОМЕР_30), ОСОБА_25 (квартира НОМЕР_31, нежитлове приміщення НОМЕР_32), ОСОБА_26 (квартира НОМЕР_34), ОСОБА_27 (квартира НОМЕР_35), ОСОБА_28 (квартира НОМЕР_36), ОСОБА_29 (квартира НОМЕР_37), ОСОБА_149 (квартира НОМЕР_38), ОСОБА_30 (квартира НОМЕР_40), ОСОБА_31 (квартира НОМЕР_41), ОСОБА_32 (квартира НОМЕР_42), ОСОБА_33 (квартира НОМЕР_43), ОСОБА_34 (квартира НОМЕР_44), ОСОБА_145 (квартира НОМЕР_45), ОСОБА_35 (нежитлове приміщення НОМЕР_47), Приватне підприємство "Укрпроектбуд" (нежитлове приміщення НОМЕР_48), ОСОБА_2 (нежитлові приміщення НОМЕР_55, НОМЕР_56, НОМЕР_59, НОМЕР_58, НОМЕР_57), ОСОБА_5 (квартира НОМЕР_49, нежитлові приміщення НОМЕР_50, НОМЕР_51), ОСОБА_36 (нежитлове приміщення НОМЕР_52, НОМЕР_53, НОМЕР_54), ОСОБА_37 (нежитлове приміщення НОМЕР_60), ОСОБА_38 (нежитлове приміщення НОМЕР_63), ОСОБА_39 (нежитлове приміщення НОМЕР_62), ОСОБА_40 (нежитлове приміщення НОМЕР_61), ОСОБА_41 (нежитлове приміщення НОМЕР_64), ОСОБА_42 (нежитлове приміщення НОМЕР_67), ОСОБА_43 (нежитлове приміщення НОМЕР_66), ОСОБА_44 (нежитлове приміщення НОМЕР_65), ОСОБА_45 (нежитлове приміщення НОМЕР_68), ОСОБА_46 (нежитлове приміщення НОМЕР_69), ОСОБА_48 (нежитлове приміщення НОМЕР_72), ОСОБА_49 (нежитлове приміщення НОМЕР_71), ОСОБА_47 (нежитлове приміщення НОМЕР_70), ОСОБА_50 (нежитлове приміщення НОМЕР_74), ОСОБА_52 (нежитлове приміщення НОМЕР_73), ОСОБА_53 (нежитлове приміщення НОМЕР_76), ОСОБА_51 (нежитлове приміщення НОМЕР_75), ОСОБА_54 (нежитлове приміщення НОМЕР_77), ОСОБА_55 (нежитлове приміщення НОМЕР_78), ОСОБА_56 (нежитлове приміщення НОМЕР_79), ОСОБА_57 (нежитлове приміщення НОМЕР_80), ОСОБА_58 (нежитлове приміщення НОМЕР_81), ОСОБА_28 (нежитлове приміщення НОМЕР_82), ОСОБА_148 (нежитлове приміщення НОМЕР_85), ОСОБА_59 (квартира НОМЕР_86), ОСОБА_60 (квартира НОМЕР_88), ОСОБА_147, квартира НОМЕР_89), ОСОБА_61 (квартира НОМЕР_90), ОСОБА_62 (квартира НОМЕР_91, нежитлове приміщення НОМЕР_87), ОСОБА_65 (квартира НОМЕР_94), ОСОБА_64 (квартира НОМЕР_93), ОСОБА_63 (1/3 ч. квартири НОМЕР_92), ОСОБА_70 (1/3 ч. квартири НОМЕР_92), ОСОБА_66 (квартира НОМЕР_95), ОСОБА_67 (квартира НОМЕР_96, нежитлове приміщення НОМЕР_97), ОСОБА_68 (квартира НОМЕР_99), ОСОБА_69 (квартира НОМЕР_98), ОСОБА_71 (квартира 83), ОСОБА_4 (квартира НОМЕР_100), ОСОБА_72 (квартира НОМЕР_101), ОСОБА_73 (квартира НОМЕР_102), ОСОБА_74 (квартира НОМЕР_103), ОСОБА_75 (квартира НОМЕР_104), ОСОБА_76 (квартира НОМЕР_105), ОСОБА_77 (квартира НОМЕР_106), ОСОБА_81 (квартира НОМЕР_107), ОСОБА_78 (квартира НОМЕР_108, нежитлове приміщення НОМЕР_109), ОСОБА_79 (квартира НОМЕР_110), ОСОБА_80 (квартира НОМЕР_111, нежитлове приміщення НОМЕР_112), ОСОБА_82 (квартира НОМЕР_114), ОСОБА_56 (квартира НОМЕР_113), ОСОБА_83 (квартира НОМЕР_118), ОСОБА_84 (квартира НОМЕР_115), ОСОБА_85 (квартира НОМЕР_116), ОСОБА_86 (квартира НОМЕР_117), ОСОБА_87 (квартира НОМЕР_119), ОСОБА_88 (квартира НОМЕР_121, нежитлове приміщення НОМЕР_126), ОСОБА_89 (квартира НОМЕР_125, нежитлове приміщення НОМЕР_124), ОСОБА_90 (квартира НОМЕР_123), ОСОБА_91 (квартира НОМЕР_122), ОСОБА_92 (квартира НОМЕР_127), ОСОБА_93 (квартира НОМЕР_128), ОСОБА_94 (квартира НОМЕР_129), ОСОБА_154 (квартира НОМЕР_130), ОСОБА_95 (1/2 ч. квартири НОМЕР_132), ОСОБА_96 (1/2 ч. квартири НОМЕР_132, нежитлове приміщення НОМЕР_124), ОСОБА_3 (квартири НОМЕР_134, НОМЕР_133), ОСОБА_97 (квартира НОМЕР_136), ОСОБА_153 (квартира НОМЕР_137, нежитлове приміщення НОМЕР_138), ОСОБА_98 (квартира НОМЕР_139, нежитлове приміщення НОМЕР_140), ОСОБА_99 (квартира НОМЕР_142), ОСОБА_100 (квартира НОМЕР_146), ОСОБА_101 (квартира НОМЕР_145), ОСОБА_102 (квартира НОМЕР_144), ОСОБА_103 (квартира НОМЕР_141), ОСОБА_104 (квартира НОМЕР_147), ОСОБА_105 (квартира НОМЕР_148, нежитлове приміщення НОМЕР_149), ОСОБА_106 (квартира НОМЕР_143), ОСОБА_107 (квартира НОМЕР_150), ОСОБА_152 (квартира НОМЕР_151, нежитлове приміщення НОМЕР_152, НОМЕР_158), ОСОБА_108 (квартира НОМЕР_154), ОСОБА_109 (квартира НОМЕР_155), ОСОБА_110 (квартира НОМЕР_156), ОСОБА_111 (квартира НОМЕР_157), ОСОБА_112 (квартира НОМЕР_159), ОСОБА_113 (квартира НОМЕР_163, нежитлове приміщення НОМЕР_162), ОСОБА_114 (квартира НОМЕР_161), ОСОБА_115 (квартира НОМЕР_160), ОСОБА_116 (квартира НОМЕР_169), ОСОБА_117 (квартира НОМЕР_164, НОМЕР_165), ОСОБА_118 (квартира НОМЕР_166), ОСОБА_119 (квартира НОМЕР_172), ОСОБА_120 (квартира НОМЕР_168), ОСОБА_121 (квартира НОМЕР_167), ОСОБА_122 (9/10 ч. квартири НОМЕР_170), ОСОБА_123 (квартира НОМЕР_176), ОСОБА_124 (квартира НОМЕР_175), ОСОБА_125 (квартира НОМЕР_173), ОСОБА_151 (квартира НОМЕР_179), ОСОБА_126 (квартира НОМЕР_178, НОМЕР_177), ОСОБА_127 (квартира НОМЕР_180), ОСОБА_50 (квартира НОМЕР_174), ОСОБА_128 (НОМЕР_181), ОСОБА_129 (НОМЕР_182), ОСОБА_130 (НОМЕР_183, нежитлове приміщення НОМЕР_184), ОСОБА_131 (НОМЕР_187), ОСОБА_39 (1/2 ч. НОМЕР_185), ОСОБА_132 (1/2 ч. НОМЕР_185), ОСОБА_134 (1/2 ч. НОМЕР_188), ОСОБА_133 (1/2 ч. НОМЕР_188), ОСОБА_40 (НОМЕР_186), ОСОБА_136 (1/4 та 0,НОМЕР_178 ч. НОМЕР_189), ОСОБА_135 (0,НОМЕР_178 ч. НОМЕР_189), ОСОБА_138 (0,25 ч. НОМЕР_189), ОСОБА_137 (НОМЕР_190), ОСОБА_139 (НОМЕР_191), ОСОБА_140 (НОМЕР_192), ОСОБА_141 (НОМЕР_194), ОСОБА_142 (квартира 16), ОСОБА_144 (НОМЕР_197, нежитлове приміщення НОМЕР_196), ОСОБА_143 (НОМЕР_195), ОСОБА_100 (НОМЕР_193).

Станом на день розгляду справи ОСББ "Затишна домівка" діє відповідно до Статуту, затвердженого НОМЕР_165.11.2016 загальними зборами ОСББ "Затишна домівка" (т.1, а.с.11-НОМЕР_179).

Відповідно до пункту 4.1. Статуту ОСББ "Затишна домівка", що визначає Статутні органи об'єднання, їхні повноваження та порядок формування, визначено, що органами управління об'єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія (ревізор) об'єднання.

Відповідно до пункту 4.2. Статуту ОСББ "Затишна домівка", вищим органом управління об'єднання є загальні збори. Загальні збори вправі приймати рішення з усіх питань діяльності об'єднання, Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік.

Відповідно до пункту 4.3. Статуту ОСББ "Затишна домівка" до виключної компетенції загальних зборів належить, зокрема, обрання членів Правління об'єднання.

Згідно з пунктом 4.4. Статуту ОСББ "Затишна домівка" виконавчим органом об'єднання є правління, яке обирається і підзвітне загальним зборам. Правління здійснює керівництво поточною діяльністю об'єднання та має право приймати рішення з питань діяльності об'єднання, визначених цим Статутом.

Пункт 4.5. Статуту ОСББ "Затишна домівка" визначає, що порядок обрання і відкликання членів правління, їх кількісний склад та строки обрання встановлюються загальними зборами.

Відповідно до пункту 4.6. Статуту ОСББ "Затишна домівка" Загальні збори своїм рішенням вправі в будь-який час припинити повноваження правління чи його окремих членів.

Відповідно до пунктів 5.7, 5.8. Статуту ОСББ "Затишна домівка" рішення на загальних зборах приймаються шляхом відкритого поіменного голосування. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували співвласники (їхні представники), які разом мають більше половини від загальної кількості голосів співвласників.

Відповідно до пункту 4.16. Статуту ОСББ "Затишна домівка", Правління зі свого складу обирає голову Правління та його заступника.

Судом встановлено, що 27.10.2019 співвласниками багатоквартирного будинку (за адресою: АДРЕСА_1) проведено загальні збори, в яких взяли участь 107 осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 4646,9 кв.м., що володіють 74,3% загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1.

При цьому загальна кількість співвласників багатоквартирного будинку: 129 осіб, загальна площа всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку: 6250,6 кв.м.

Згідно порядку денного зборів заплановано вирішення таких питань:

1. Обрання голови та секретаря Зборів.

2. Відкликання членів правління ОСББ "Затишна домівка" та обрання нового складу правління ОСББ "Затишна домівка".

3. Затвердження кошторису та тарифу на утримання багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1.

За результатами розгляду питання 2 порядку денного про відкликання членів правління ОСББ "Затишна домівка" та обрання нового складу правління ОСББ "Затишна домівка" загальними зборами ОСББ "Затишна домівка" прийнято рішення, оформлене протоколом №1/19 від 27.10.2019, а саме відкликати діючих членів Правління ОСББ "Затишна домівка" та обрати Правління в наступному складі:

- ОСОБА_1;

- ОСОБА_41;

- ОСОБА_157;

- ОСОБА_95 (т.1, а.с.21-22).

За підсумками голосування даного питання "за" проголосувало 107 співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить 74,3 % загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку; "проти" - немає; "утримався" - немає.

25.11.2019 відбулось засідання Правління ОСББ "Затишна домівка" за адресою: АДРЕСА_1, на якому були присутні члени правління, обрані загальними зборами ОСББ "Затишна домівка" (протокол №1/19 від 27.10.2019): 1. ОСОБА_157 2. ОСОБА_41 3. ОСОБА_95 4. ОСОБА_1.

До порядку денного засідання Правління ОСББ "Затишна домівка" включено такі питаня:

1. Обрання головуючого засідання правління та секретаря засідання Правління ОСББ "Затишна домівка".

2. Обрання голови правління ОСББ "Затишна домівка" та заступника голови правління ОСББ "Затишна домівка".

За результатами засідання Правління ОСББ "Затишна домівка" було прийнято рішення, оформлене протоколом № 02/19 від 25.11.2019, справжність підписів членів правління на якому засвідчено приватним нотаріусом Ірпінського міського нотаріального округу Київської області Кінащук М.А. (реєстр. № 116, 117, 118, 119), відповідно до якого обрано головою правління ОСББ "Затишна домівка" ОСОБА_1, обрано заступником голови правління ОСББ "Затишна домівка" ОСОБА_41. Доручено ОСОБА_1 надати відомості державному реєстратору про зміну Голови правління (т.1, а.с. 21-23).

04.12.2019 головою правління ОСББ "Затишна домівка" ОСОБА_1 було подано до державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відділу державної реєстрації Виконавчого комітету Ірпінської міської ради заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, щодо зміни керівника ОСББ "Затишна домівка" (т.1, а.с.184-185).

Для проведення вказаних реєстраційних дій головою правління ОСББ "Затишна домівка" ОСОБА_1 разом із заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, було подано такі документи:

1. Реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

2. Рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу), а саме рішення загальних зборів ОСББ "Затишна домівка" від 27.10.2019.

3. Адміністративний збір.

4. Протокол членів правління, а саме протокол засідання правління ОСББ "Затишна домівка" від 25.11.2019.

Подання вказаного переліку документів підтверджується описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" від 04.12.2019 (т.1, а.с.24).

За результатами розгляду поданого позивачем пакету документів державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відділу державної реєстрації Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Бившук Д.В. було прийнято рішення у формі повідомлення б/н від 05.12.2019 про відмову у проведенні державної реєстрації (т.1, а.с.25).

Як вбачається з повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації б/н від 05.12.2019, підставами для такої відмови стали:

1. абз.1, п.1, ст.28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", а саме: документи подано особою, яка не має на це повноважень.

2. В Єдиному державному реєстрі засновниками Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку є ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5.

3. Відповідно до ЄДР обрання нового складу правління належить до компетенції засновників.

Не погоджуючись із вказаною відмовою державного реєстратора у проведенні реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме реєстрації зміни керівника ОСББ "Затишна домівка", позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом, з приводу чого суд зазначає таке.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон №755-IV) та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

За змістом частини першої статті 1 Закону №755-IV (тут і далі - в редакції станом на день звернення із заявою про державну реєстрацію змін від 04.12.2019) Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи (п.7); державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації, нотаріус (п.5); державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом (п.4).

Пунктом 8 частини першої статті 4 Закону № 755-IV визначений один із основних принципів, на яких базується державна реєстрація, а саме - внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Згідно з частиною 2 статті 6 Закону №755-IV державний реєстратор:

1) приймає документи;

1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

3-1) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов'язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів;

3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей;

3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Отже, відповідно до вимог вищезазначеної правової норми, державний реєстратор зобов'язаний прийняти документи від заявника та вчинити дії щодо перевірки відомостей, які зазначені в документах.

За умови подання визначених документів, державний реєстратор зобов'язаний вчинити відповідні реєстраційні дії та внести до Єдиного державного реєстру відповідні записи.

Натомість, у разі наявності недоліків при поданні документів для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, державний реєстратор наділений правом залишити подані документи без розгляду або відмовити у державній реєстрації.

Згідно з частиною 2 статті 25 Закону №755-IV порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

Частиною 4 статті 17 Закону №755-IV визначено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п'ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Тобто, аналіз наведених норм свідчить про те, що державний реєстратор, отримавши відповідні документи зобов'язаний здійснити, зокрема, перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, повноти їх відомостей, перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів та чи не має підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.

Перевіривши наявність підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації та за відсутності цих підстав державний реєстратор вчиняє реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

Пунктом 5 частини 1 статті 28 Закону №755-IV встановлено, що підставою для відмови у державній реєстрації є подання документів, що суперечать вимогам Конституції та законів України.

Згідно з частинами 3-9 статті 28 Закону №755-IV повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства. Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається. Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів. Відмова у державній реєстрації громадських формувань здійснюється у строки, встановлені статтею 26 цього Закону. Повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб'єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації розміщуються на порталі електронних сервісів у день відмови у державній реєстрації. У разі відмови у державній реєстрації документи, подані для державної реєстрації (крім документа про сплату адміністративного збору), повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення. Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Відповідно до ст. 385 Цивільного кодексу України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об'єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначає Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 29.11.2001 №2866-III (далі - Закон №2866-ІІІ).

Згідно зі ст. 1 Закону №2866-ІІІ об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

За статтею 2 Закону №2866-ІІІ цей Закон регулює: порядок створення, реєстрації, реорганізації, діяльності і ліквідації об'єднань, асоціацій; відносини суб'єктів права власності щодо користування та розпорядження спільним майном співвласників у об'єднанні; відносини між об'єднаннями та асоціаціями; відносини між об'єднаннями, асоціаціями і органами державної влади та органами місцевого самоврядування; відносини між об'єднаннями і господарюючими суб'єктами.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону №2866-III об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання й використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Відповідно до частини 4 статті 4 Закону №2866-III основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обгрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Об'єднання є юридичною особою, що створюється відповідно до закону (частина 6 статті 4 Закону №2866-III).

Статтею 6 Закону №2866-ІІІ передбачено, що об'єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об'єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.

Відповідно до статті 12 Закону №2866-ІІІ управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Об'єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об'єднання.

Отже, Закон №2866-ІІІ визначає ОСББ як юридичну особу, створену власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку для сприяння використання їх власного майна, управління, утримання і використання неподільного та загального майна, яка самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об'єднання.

Судом встановлено, що 25.11.2019, на виконання вимог Статуту та рішення загальних зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" від 27.10.2019, на засіданні правління ОСББ було прийнято рішення, оформлене протоколом № 02/19 від 25.11.2019, відповідно до якого обрано головою правління ОСББ "Затишна домівка" ОСОБА_1, обрано заступником голови правління ОСББ "Затишна домівка" ОСОБА_41. Доручено ОСОБА_1 надати відомості державному реєстратору про зміну Голови правління (т.1, а.с.21-23).

За правилами частини 1 статті 9 Закону №755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:

1) відповідних заяв про державну реєстрацію;

2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;

3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Судом встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, позивачем подано всі необхідні документи, передбачені частиною 4 статті 17 Закону №755-IV, а саме:

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну осіб, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 04.12.2019, форма якої затверджена наказом Міністерства юстиції України від 18 листопада 2016 року № 3268/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 29 серпня 2018 року № 2824/5), в якій у розділі 5 зазначено відомості про зміну керівника;

- реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

- рішення загальних зборів ОСББ "Затишна домівка" від 27.10.2019;

- рішення Правління ОСББ "Затишна домівка" від 25.11.2019;

- адміністративний збір (т.1, а.с.24).

Судом досліджено копії документів, поданих державному реєстратору для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ОСББ "Затишна домівка", які містяться в матеріалах справи, і встановлено, що у державного реєстратора не було законних підстав для залишення зазначених документів без розгляду або відмови у державній реєстрації змін, виходячи з такого.

Так, в оскаржуваному рішенні б/н від 05.12.2019 державний реєстратор Бившук Д.В., відмовляючи у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ОСББ "Затишна домівка", посилається на такі підстави:

1. абз.1 п.1 ст.28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", а саме: документи подано особою, яка не має на це повноважень.

2. В Єдиному державному реєстрі засновниками Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку є ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5.

3. Відповідно до ЄДР обрання нового складу правління належить до компетенції засновників.

Щодо подачі документів особою, яка не має на це повноважень, суд зазначає таке.

Статтею 15 Закону №755-IV визначено вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації. Зокрема, пунктом 5 частини 1 цієї статті зазначено, що заява про державну реєстрацію підписується заявником.

Пунктом 8 частини 1 статті 1 Закону №755-IV заявником, зокрема є уповноважений представник юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, - у разі подання документів для проведення інших реєстраційних дій щодо юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи.

Матеріалами справи підтверджується, що 27.10.2019 проводилися загальні збори ОСББ "Затишна домівка", результати яких оформлено відповідним протоколом загальних зборів від 27.10.2019.

За результатами розгляду питання 2 порядку денного про відкликання членів правління ОСББ "Затишна домівка" та обрання нового складу правління ОСББ "Затишна домівка" загальними зборами ОСББ "Затишна домівка" прийнято рішення, оформлене протоколом №1/19 від 27.10.2019, а саме відкликати діючих членів Правління ОСББ "Затишна домівка" та обрати Правління в наступному складі: ОСОБА_1; ОСОБА_41; ОСОБА_157; ОСОБА_95 (т.1, а.с.21-22).

Згідно з рішенням Правління ОСББ "Затишна домівка" від 25.11.2019 № 02/19, відомості державному реєстратору про зміну голови правління доручено надати ОСОБА_1 - обраній голові правління ОСББ "Затишна домівка". Саме ОСОБА_1 і було подано заяву та документи, передбачені частиною 4 статті 17 Закону №755-IV.

Крім того, пунктом 4.17. Статуту ОСББ "Затишна домівка" голова Правління забезпечує виконання рішень загальних зборів та рішень правління, діє без доручення від імені об'єднання.

Таким чином, ОСОБА_1, як обрана голова Правління, якій було доручено рішенням Правління надати відомості державному реєстратору про зміну голови Правління, є в розумінні пункту 8 частини 1 статті 1 Закону №755-IV уповноваженим представником юридичної особи у разі подання документів для проведення інших реєстраційних дій щодо юридичної особи.

Щодо підстави для відмови у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ОСББ "Затишна домівка" про те, що в Єдиному державному реєстрі засновниками ОСББ "Затишна домівка" є ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5", суд зазначає таке.

Дійсно, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань засновниками (учасниками) юридичної особи Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" є ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5.

Відповідно до частин 1-2 статті 10 Закону №2866-ІІІ органами управління об'єднання є загальні збори співвласників , правління, ревізійна комісія об'єднання. Вищим органом управління об'єднання є загальні збори.

Співвласники багатоквартирного будинку (далі - співвласники) - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (ст.1 Закону №2866-ІІІ).

Відповідно до пункту 4.1. Статуту ОСББ "Затишна домівка" органами управління об'єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія (ревізор) об'єднання.

Відповідно до пункту 4.3. Статуту ОСББ "Затишна домівка" до виключної компетенції загальних зборів належить, зокрема, обрання членів Правління об'єднання.

Пункт 4.5. Статуту ОСББ "Затишна домівка" визначає, що порядок обрання і відкликання членів правління, їх кількісний склад та строки обрання встановлюються загальними зборами.

Відповідно до пункту 4.16. Статуту ОСББ "Затишна домівка", Правління зі свого складу обирає голову Правління та його заступника.

Отже, органом управління ОСББ "Затишна домівка" є загальні збори співвласників багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1.

При цьому ані Законом №2866-ІІІ, ані Законом №755-IV, ані Статутом ОСББ "Затишна домівка" не передбачено такого органу управління юридичної особи об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, як загальні збори засновників. Цими законами та Статутом не визначені повноваження засновників об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, як юридичної особи.

Натомість, єдиним уповноваженим органом в ОСББ, який має право обирати Правління, є загальні збори співвласників багатоквартирного будинку, тобто загальні збори власників квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. Органом, уповноваженим обирати керівника, є Правління ОССБ, яке зі свого складу обирає голову Правління.

Отже, наявність в Єдиному державному реєстрі відомостей про засновників Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" не змінює повноважень загальних зборів співвласників квартир та/або нежитлових приміщень ОСББ, які визначені Законом №2866-ІІІ та Статутом ОСББ "Затишна домівка".

Виходячи з наведеного, відмова державного реєстратора у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ОСББ "Затишна домівка", з посиланням на засновників об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка", а саме ОСОБА_2., ОСОБА_3., ОСОБА_4. та ОСОБА_5., зазначених в Єдиному державному реєстрі, є необґрунтованою.

Щодо посилань державного реєстратора у рішенні про відмову у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ОСББ "Затишна домівка" на те, що відповідно до ЄДР обрання нового складу Правління належить до компетенції засновників, суд зазначає наступне.

Відмовляючи у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ОСББ "Затишна домівка" з тієї підстави, що відповідно до ЄДР обрання нового складу Правління належить до компетенції засновників, державний реєстратор мав на увазі, що оскільки засновниками ОСББ "Затишна домівка" в Єдиному державному реєстрі є ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5", саме ці особи мали право обрати новий склад Правління.

З цим твердженням погодитися неможливо.

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об'єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку (ч.1 ст.6 Закону №2866-ІІІ).

Отже, засновниками об'єднання співвласників багатоквартирного будинку є власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку, які на момент проведення установчих зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку є власниками більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.

Як вже встановлено судом, 28.09.2016 відбулись установчі збори Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка", проведені за адресою: АДРЕСА_1, в яких взяли участь співвласники в кількості 4 осіб, яким станом на 28.09.2016 належали квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 4757,4 кв.м., а саме:

- ОСОБА_2, який є власником квартир та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить 4575,60 кв.м., що є більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку;

- ОСОБА_3,

- ОСОБА_4;

- ОСОБА_5.

Отже, на момент проведення державної реєстрації Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" як юридичної особи власниками більше половини квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку за адресою: АДРЕСА_1 були 4 особи, яким належали квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 4757,4 кв.м., а саме: ОСОБА_2, який був власником квартир та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить 4575,60 кв.м., що є більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку; ОСОБА_3, ОСОБА_4; ОСОБА_5.

Відтак, вказані 4 особи і виступили засновниками Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" як юридичної особи.

Відповідно до частини 9 статті 10 Закону №2866-ІІІ до виключної компетенції загальних зборів співвласників, зокрема, відноситься: обрання членів правління об'єднання.

Аналогічні положення закріплені в пункті 4.3. Статуту ОСББ "Затишна домівка".

Як вже встановлено судом, 27.10.2019 співвласниками багатоквартирного будинку (за адресою: АДРЕСА_1) проведено загальні збори, в яких взяли участь 107 осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 4646,9 кв.м., що володіють 74,3% загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 (від загальної кількості співвласників багатоквартирного будинку: 129 осіб, та загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку: 6250,6 кв.м.), на якому прийнято рішення, оформлене протоколом №1/19 від 27.10.2019, про відкликання діючих членів Правління ОСББ "Затишна домівка" та обрання Правління в наступному складі: ОСОБА_1; ОСОБА_41; ОСОБА_157; ОСОБА_95.

Відповідно до пунктів 5.7, 5.8. Статуту ОСББ "Затишна домівка" рішення на загальних зборах приймаються шляхом відкритого поіменного голосування. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували співвласники (їхні представники), які разом мають більше половини від загальної кількості голосів співвласників.

Отже, враховуючи, що станом на 27.10.2019 загальна кількість співвласників багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 зросла до 129 осіб, а загальна площа всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 становила 6250,6 кв.м., рішення про відкликання діючих членів Правління ОСББ "Затишна домівка" та обрання Правління в іншому складі, прийняте на загальних зборах ОСББ "Затишна домівка", які проведені 27.10.2019, є законним, адже прийнято співвласниками, які разом мають більше половини від загальної кількості голосів співвласників.

Відтак, Правління у складі: ОСОБА_1; ОСОБА_41; ОСОБА_157; ОСОБА_95, було обрано на загальних зборах ОСББ "Затишна домівка", проведених 27.10.2019, у спосіб, передбачений Законом №2866-ІІІ та Статутом позивача.

З цих підстав засновники ОСББ "Затишна домівка", зазначені в Єдиному державному реєстрі - ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5", не мають повноважень обирати новий склад правління ОСББ "Затишна домівка".

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст.28 Закону № 755-IV підставою для відмови у державній реєстрації є подання документів особою, яка не має на це повноважень.

Натомість із заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, щодо зміни керівника ОСББ "Затишна домівка", звернулась уповноважений представник юридичної особи - ОСОБА_1, яка обрана у законний спосіб головою Правління ОСББ "Затишна домівка", якій рішенням Правління було доручено надати відомості державному реєстратору про зміну голови Правління.

Вказане повністю відповідає пункту 4.17. Статуту ОСББ "Затишна домівка", відповідно до якого голова Правління забезпечує виконання рішень загальних зборів та рішень правління, діє без доручення від імені об'єднання.

Таким чином, підстав для відмови у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ОСББ "Затишна домівка", виходячи з того, що тільки засновниками ОСББ "Затишна домівка" в Єдиному державному реєстрі є ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5" могло бути прийнято рішення про обрання нового складу Правління, у державного реєстратора не було.

Таким чином, відмова державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Бившук Д.В. у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ОСББ "Затишна домівка", викладена у повідомленні б/н від 05.12.2019, не відповідає вимогам Закону № 755-IV та Статуту ОСББ "Затишна домівка".

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. При цьому в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи, що державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Бившук Д.В. не доведено правомірність доводів про неможливість проведення реєстраційних дій, пов'язаних з внесенням змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме зміни керівника ОСББ "Затишна домівка", на підставі рішення Загальних зборів ОСББ "Затишна домівка", оформленого протоколом від 27.10.2019 № 01/19, та засідання Правління ОСББ "Затишна домівка", оформленого протоколом №02/19 від 25.11.2019, а інших обставин порушення позивачем вимог чинного законодавства України при поданні документів для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу судом не встановлено, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача про визнання протиправним та скасування рішення державного реєстратора б/н від 05.12.2019 про відмову у проведенні державної реєстрації зміни керівника юридичної особи.

Відповідно до частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти рішення, зокрема, про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Частиною 3 цієї статті передбачено, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

При цьому у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративний суд, виконуючи завдання адміністративного судочинства щодо перевірки відповідності їх прийняття (вчинення), передбаченим частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається та не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за такими критеріями.

У свою чергу ознакою дискреційних повноважень є право суб'єкта владних повноважень приймаючи рішення, вчиняючи дії чи утримуючись від їх вчинення, діяти з певною свободою розсуду, тобто можливістю обрати одне з кількох юридично допустимих рішень.

Разом з тим, за відсутності визначених чинним законодавством підстав для зупинення розгляду документів, поданих заявником, та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру, державний реєстратор повинен провести реєстраційні дії щодо змін до відомостей про юридичну особу.

Суд констатує, що задоволення вимоги про зобов'язання відповідача вчинити передбачені чинним законодавством дії, відступити від яких він не мав права, однак незаконно відмовився їх вчиняти, чим порушив конституційні права людини і громадянина, не є втручанням у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень.

При цьому суд, керуючись положеннями частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, розцінює неподання відповідачем відзиву на позовну заяву без поважних причин як визнання ним позову у повному обсязі.

За наведених обставин, з метою ефективного захисту порушених прав позивача, суд дійшов висновку про необхідність зобов'язання відповідача здійснити реєстраційні дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме: провести реєстрацію зміни керівника в ОСББ "Затишна домівка" на ОСОБА_1.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як встановлено судом, позивачем за подання адміністративного позову сплачено судовий збір у розмірі 2102,00 грн. згідно квитанції №0.0.1579969099.1 від 14.01.2020 на суму 2102,00 грн. (т.1, а.с.93а).

Витрати позивача, пов'язані з залученням свідків та проведенням судових експертиз відсутні.

Отже сплачений позивачем судовий збір у розмірі 2102,00 грн. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Виконавчого комітету Ірпінської міської ради на користь позивача.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Бившук Діни Вікторівни б/н від 05.12.2019 про відмову у проведенні державної реєстрації зміни керівника Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" (ідентифікаційний код: 40858658).

3. Зобов'язати Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Ірпінської міської ради провести державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на підставі документів, поданих уповноваженою особою Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" (ідентифікаційний код: 40858658) 04.12.2019.

4. Стягнути на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишна домівка" (ідентифікаційний код: 40858658, місцезнаходження: АДРЕСА_1) судовий збір у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень -Виконавчого комітету Ірпінської міської ради (ідентифікаційний код 37911135, місцезнаходження: 08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Шевченка 2-а).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Повний текст судового рішення складено 30.06.2020.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2020
Оприлюднено06.07.2020
Номер документу90207143
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/2244/20

Рішення від 30.06.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні