Постанова
від 06.07.2020 по справі 621/1630/20
ЗМІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 621/1630/20

Пр. № 3/621/261/20

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 липня 2020 року м. Зміїв

Суддя Зміївського районного суду Харківської області Вельможна І.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора Зміївської ТЕС ПАТ "Центренерго", адреса фактичного місця проживання та реєстрації: АДРЕСА_1 , дані про притягнення до адміністративної відповідальності відсутні,

за частиною 1 статті 185-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

в с т а н о в и в :

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 19.06.2020, складеного детективом Національного бюро Третього відділу детективів Четвертого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України Черкашиним В.В., ОСОБА_1 ставиться в вину порушення, передбачене частиною 1 статті 185-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за таких обставин.

У рамках досудового розслідування у кримінальному провадженні №52019000000001110 від 10.12.2019 за підписом керівника структурного підрозділу детективів - старшого детектива - Керівника Третього відділу детективів Четвертого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України Корнійця П.Ю. направлено запит №0443-142/15725 від 04.05.2020 (в порядку п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону України Про Національне антикорупційне бюро України , ст.ст. 2, 39, 84, 92, ч. 1, ч. 2 ст. 93, ст. 99, ч. 2, ч. 3 ст. 100 КПК України) до Зміївської ТЕС ПАТ Центренерго про надання в строк не більше трьох робочих днів інформації у вигляді копій документів (на паперовому носії) по фінансово-господарським взаємовідносинам із ТОВ Актан-Дніпро (ЄДРПОУ 41095565), TOB ТК Альтера Груп (ЄДРПОУ 41993166) за період 2018-2019, а саме: договорів, додаткових угод, специфікацій, рахунків, накладних, товарно-транспортних накладних, актів виконаних робіт, довідок про виконані роботи, ресурсних відомостей, дефектних актів, кошторисів, калькуляцій, актів вхідного контролю, платіжних документів, висновків, сертифікатів тощо.

У вказаному запиті описано статус Національного антикорупційного бюро України, а також необхідність запитуваної інформації для виконання завдань, визначених ст. 1 Закону України Про Національне антикорупційне бюро України , пов`язаних із досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні № 52019000000001110 від 10.12.2019.

Крім того, у запиті вказано про передбачену законом відповідальність за ненадання інформації до Національного антикорупційного бюро України.

Листом за №25/403-2318 від 12.05.2020 (який надійшов до Національного антикорупційного бюро України 15.05.2020 за вх. № 142/13957- 04) за підписом директора Зміївської ТЕС ПАТ Центренерго ОСОБА_1 відмовлено у наданні запитуваної інформації (у вигляді копій документів) із зауваженням, що п. 5 ч. 1 ст. 17 Закону України Про Національне антикорупційне бюро України передбачено право працівників Національного бюро отримувати від установ, підприємств та організацій незалежно від форми власності інформацію про операції, рахунки, вклади правочини фізичних та юридичних осіб, яка необхідна для виконання обов`язків Національного бюро на підставі рішення Директора Національного бюро або його заступника, погодженого з прокурором. Також, у листі вказано про те, що Зміївська ТЕС ПАТ Центренерго не має статусу юридичної особи, є відокремленим підрозділом ПАТ Центренерго , яким встановлений певний порядок взаємодії структурного підрозділу із правоохоронними та контролюючими органами під час надходження запитів, проведення перевірок, слідчих дій тощо, та передбачений Кримінальним процесуальним кодексом України порядок здійснення тимчасового доступу.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону України Про Національне антикорупційне бюро України встановлено, що Національному бюро та його працівникам для виконання покладених на них обов`язків надається право за рішенням керівника структурного підрозділу Національного бюро витребовувати в установленому законом порядку у вказаному в запиті вигляді та формі від інших правоохоронних та державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій інформацію, необхідну для виконання обов`язків Національного бюро. Суб`єкти, яким адресовано зазначений запит, зобов`язані невідкладно, але не більше ніж протягом трьох робочих днів, надати відповідну інформацію. У разі неможливості надання інформації суб`єкт повинен так само невідкладно у письмовій формі повідомити про це Національне бюро з обґрунтуванням причин. Національне бюро за зверненням відповідного суб`єкта може продовжити строк надання інформації на строк не більше двох календарних днів.

Ненадання Національному бюро на його запит інформації, надання завідомо недостовірної інформації чи не в повному обсязі, порушення встановлених законом строків її надання, повідомлення третіх осіб стосовно того, що про них збирається така інформація, забороняються і тягнуть за собою відповідальність, передбачену законом.

Таким чином, ОСОБА_1 , знаходячись на посаді директора Зміївської ТЕС ПАТ Центренерго (юридична та фактична адреси розташування: Балаклійське шосе, смт. Слобожанське, Зміївський район, Харківська область), діючи умисно, шляхом підписання від імені Зміївської ТЕС ПАТ Центренерго , як підприємства, якому адресовано запит, листа за № 25/403- 2318 від 12.05.2020, не надав інформацію Національному антикорупційному бюро України на запит його посадової особи, а саме керівника структурного підрозділу детективів - старшого детектива - Керівника Третього відділу детективів Четвертого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України Корнійця П.Ю. № 0443- 142/15725 від 04.05.2020, тобто вчинив адміністративне правопорушення у виді ненадання інформації Національному антикорупційному бюро України на запит його посадових осіб, передбачене ч. 1 ст. 185-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Від ОСОБА_1 надійшли пояснення, де він зазначає, що вину у вчиненні правопорушення він не визнає, просить закрити провадження в справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Ознайомившись з протоколом про адміністративне правопорушення та доданими до нього матеріалами, дійшов наступного:

У відповідністю зі статтею 254 Кодексу України про адміністративні правопорушення, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.

У відповідністю зі статтею 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Протокол про адміністративне правопорушення не відповідає вимогам ст. 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Так, ч. 1 ст. 185-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність за ненадання інформації Національному антикорупційному бюро України на запит його посадових осіб, надання завідомо недостовірної інформації чи не в повному обсязі, порушення встановлених законом строків її надання, повідомлення третіх осіб стосовно того, що про них збирається така інформація, або невиконання інших законних вимог посадових осіб Національного антикорупційного бюро України.

Відповідно до положень п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону України Про Національне антикорупційне бюро України Національному бюро та його працівникам надано право витребувати за рішенням керівника структурного підрозділу та одержувати в установленому законом порядку у вказаному в запиті вигляді та формі інформацію, необхідну для виконання покладених на них обов`язків , у тому числі відомості про майно, доходи, видатки, фінансові зобов`язання осіб, які ними декларуються у встановленому законом порядку, відомості про використання коштів Державного бюджету України, розпорядження державним або комунальним майном. Інформація на запит Національного антикорупційного бюро має бути надана суб`єктом, якому цей запит був адресований, невідкладно, але не більше ніж протягом трьох робочих днів. У разі неможливості надання інформації суб`єкт повинен так само невідкладно у письмовій формі повідомити про це Національне бюро з обґрунтуванням причин.

При цьому, положення вказаної норми слід розглядати в сукупності з приписами ст. 1 та ст. 16 Закону, якими визначені завдання та обов`язки Національного антикорупційного бюро України.

Так, згідно статті 16 Закону України Про Національне антикорупційне бюро України , Національне бюро: 1) здійснює оперативно-розшукові заходи з метою попередження, виявлення, припинення та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності, а також в оперативно-розшукових справах, витребуваних від інших правоохоронних органів; 2) здійснює досудове розслідування кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності, а також проводить досудове розслідування інших кримінальних правопорушень у випадках, визначених законом; 3) вживає заходів щодо розшуку та арешту коштів та іншого майна, які можуть бути предметом конфіскації або спеціальної конфіскації у кримінальних правопорушеннях, віднесених до підслідності Національного бюро, здійснює діяльність щодо зберігання коштів та іншого майна, на яке накладено арешт; 4) взаємодіє з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та іншими суб`єктами для виконання своїх обов`язків; 5) здійснює інформаційно-аналітичну роботу з метою виявлення та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного бюро; 6) забезпечує особисту безпеку працівників Національного бюро та інших визначених законом осіб, захист від протиправних посягань на осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві, у підслідних йому кримінальних правопорушеннях; 7) забезпечує на умовах конфіденційності та добровільності співпрацю з особами, які повідомляють про корупційні правопорушення; 8) звітує про свою діяльність у порядку, визначеному цим Законом, та інформує суспільство про результати своєї роботи; 9) здійснює міжнародне співробітництво у межах своєї компетенції відповідно до законодавства України та міжнародних договорів України.

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1 ставиться в вину ненадання в строк більше трьох робочих днів інформації у вигляді копій документів, тобто невиконання запиту, направленого в рамках досудового розслідування кримінального провадження № №52019000000001110 від 10.12.2019.

Статтею 93 КПК України передбачено, що збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню (ст. 84 КПК України).

Відповідно до ст. 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей та документів.

Тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду ( ст. 159 КПК України).

З огляду наведеного, законодавство встановлює чіткий правовий механізм надання стороні кримінального провадження доступу до документів особою, у володінні якої вони перебувають.

Таким чином, у протоколі про адміністративне правопорушення не чітко викладено суть адміністративного правопорушення, а саме: об`єктивна сторона складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 185-13 КУпАП у формі ненадання інформації Національному антикорупційному бюро України на запит його посадових осіб.

Окрім того, слід зазначити про порушення ч. 2 ст. 254 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо строків складення протоколу про адміністративне правопорушення.

Без усунення зазначених недоліків неможливо виконати вимоги статті 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо прав особи, яка притягається до відповідальності, а також статей 245, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо повного, всебічного і об`єктивного з`ясування обставин справи.

Усунути зазначену неповноту і неправильність, допущенні при складанні протоколу про адміністративне правопорушення у судовому засіданні неможливо, тому матеріал підлягає поверненню для належного оформлення.

Керуючись статтями 245, 256, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

п о с т а н о в и в:

1. Матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за частиною 1 статті 185-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення повернути до Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України для належного оформлення.

2. Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудЗміївський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення06.07.2020
Оприлюднено07.07.2020
Номер документу90216634
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —621/1630/20

Постанова від 06.08.2020

Адмінправопорушення

Зміївський районний суд Харківської області

Вельможна І. В.

Постанова від 06.08.2020

Адмінправопорушення

Зміївський районний суд Харківської області

Вельможна І. В.

Постанова від 27.07.2020

Адмінправопорушення

Зміївський районний суд Харківської області

Шахова В. В.

Постанова від 23.07.2020

Адмінправопорушення

Зміївський районний суд Харківської області

Бібік О. В.

Постанова від 06.07.2020

Адмінправопорушення

Зміївський районний суд Харківської області

Вельможна І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні