Рішення
від 01.07.2020 по справі 922/691/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" липня 2020 р.м. ХарківСправа № 922/691/20

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Смірнової О.В.

при секретарі судового засідання Деньковичі А.Й.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Заступника керівника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області в інтересах держави, в особі Чугуївської міської ради, м. Чугуїв Харківської області до Приватного підприємства "АВА-Стандарт", м. Київ про стягнення 1058549,92 грн., розірвання договору, зобов`язання вчинити певні дії за участю :

прокурора - Горгуль Н.В., посв. № 036152 від 29.10.2015 року;

позивача - не з`явився;

відповідача - не з`явився,

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Х Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі Чугуївської міської ради (позивач) звернувся до господарського суду Харківської області з позовом до Приватного підприємства "АВА-Стандарт", в якому просить:

- стягнути з відповідача на користь позивача заборгованість за договором оренди земельної ділянки в сумі 1058549,92 грн.;

- розірвати договір від 17.10.2007 року оренди земельної ділянки площею 15,2655 га з кадастровим номером 6312000000:14:001:0004, яка знаходиться за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул. Червоноармійська, нижче житлової забудови, зареєстрований у Чугуївському районному відділі реєстрації Харківської регіональної філії Державного підприємства "Центр ДЗК при Держкомземі України", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.10.2007 року за №040768200061;

- зобов`язати Приватне підприємство "АВА-Стандарт" повернути Чугуївській міській раді Харківської області, шляхом складання акту прийому-передачі, земельну ділянку площею 15,2655 га з кадастровим номером 6312000000:14:001:0004, яка знаходиться за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул. Червоноармійська, нижче житлової забудови у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому одержано її в оренду.

Прокурор мотивує свої вимоги неналежним виконанням відповідачем грошових зобов`язань за договором оренди землі від 17.10.2007 року, зареєстрований у Чугуївському районному відділі реєстрації Харківської регіональної філії Державного підприємства "Центр ДЗК при Держкомземі України", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.10.2007 року за №040768200061.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 10.03.2020 року відкрито провадження у справі, підготовче засідання призначено на 30.03.2020 року на 12:00 год.

Водночас Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 року з 12 березня до 3 квітня 2020 року на усій території України запроваджено карантин.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 19.03.2020 року, з метою дотримання постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року № 211, суд відклав розгляд справи № 922/691/20.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 12.05.2020 року, з метою дотримання принципу розумності строків розгляду справи, призначено підготовче засідання на 18.05.2020 року на 12:30 год.

У судовому засіданні 18.05.2020 року оголошено перерву до 10.06.2020 року 11:40 год.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 10.06.2020 року закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 01.07.2020 року на 11:30 год.

Представник прокуратури у судовому засіданні 01.07.2020 року підтримав позов, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник позивача у судове засідання 01.07.2020 року не з`явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судове засідання 01.07.2020 року не з`явився, письмовий відзив не надав, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується ухвалами суду, які направлялись на адресу відповідача та повернулись на адресу суду з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою".

Відповідно до частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Оскільки відповідач у строк, встановлений частиною 1 статті 251 Господарського процесуального кодексу України, не подав до суду відзив на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, за висновками суду, у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого справа №922/691/20 розглядається судом за наявними у ній документами відповідно до частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення прокурора, оцінивши надані ним докази, суд встановив такі обставини.

Згідно ст. 131-1 Конституції України прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Рішенням Конституційного суду України від 08.04.1999 року у справі № 1-1/99 встановлено, що прокурор або його заступник самостійно визначає та обґрунтовує в позовній заяві, в чому полягає порушення інтересів держави чи в чому існує загроза інтересам держави. Інтереси держави можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності у статутному фонді. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо. Державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Із врахуванням того, що «інтереси держави» є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає із посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Частиною 4 ст. 53 ГПК України встановлено, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Органом, уповноваженим здійснювати функції держави у спірних правовідносинах є Чугуївська міська рада, оскільки відповідно до ст. 29 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами, сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 4 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що одним із принципів місцевого самоврядування є судовий захист прав місцевого самоврядування.

Пункт 8 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" зазначає, що право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів.

Статтею 143 Конституції України передбачено, що носієм права комунальної власності є територіальні громади, які здійснюють правління майном безпосередньо, або через утворені ними органи місцевого самоврядування.

Отже, з огляду на ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор може заявити позов в інтересах держави, який виражається в інтересах частини українського народу - членів територіальної громади, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює саме орган місцевого самоврядування, хоча він, цей орган, навпаки покликаний ці інтереси захищати.

Такий підхід узгоджується з Європейською хартією місцевого самоврядування 1985 року (ратифікована Законом України від 15 липня 1997 року № 452/97-ВР), яка передбачає, що органи місцевого самоврядування, при вирішенні відповідної частини публічних (суспільних) справ (public affairs) діють під власну відповідальність в інтересах місцевого населення, й у правовій системі держав-учасниць, зокрема у сфері адміністративного контролю органами самоврядування, має забезпечуватись співмірність (баланс) між заходами контролю та важливістю інтересів, які контролюючий орган має намір захищати (ст. 3, ст. 8).

Крім того, ч. 1 ст. 62 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що держава фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економічним, ефективним витраченням коштів та належним їх обліком. Вона гарантує органам місцевого самоврядування доходну базу, достатню для забезпечення населення послугами на рівні мінімальних соціальних потреб.

Таким чином, дотримання належного економічного регулювання земельних правовідносин, забезпечення своєчасності та повноти надходжень платежів з орендної плати до місцевих бюджетів беззаперечно становить державний інтерес, а несплата орендної плати за користування земельною ділянкою комунальної власності, відсутність поповнень територіальних бюджетів є порушенням інтересів держави. Відсутність наповнень бюджету у вигляді орендної плати ослаблює економічні основи Держави та місцевого самоврядування, позбавляє можливості здійснення належного та найбільш повного фінансування соціальних та інших потреб територіальної громади, розвитку інфраструктури м. Чугуїв.

Разом з тим, Чугуївською міською радою заходи щодо усунення порушень не вживались.

За таких обставин, враховуючи невжиття органом місцевого самоврядування заходів до усунення порушення законодавства у частині несплати орендної плати за користування земельною ділянкою, вбачаються правові підстави для звернення прокурора з даним позовом до суду в межах своєї компетенції.

Суд установив, що 17.10.2007 між Чугуївською міською радою (позивач, орендодавець) в особі міського голови Мінаєвої Г.М. та Приватним підприємством "АВА-Стандарт" (відповідач, орендар) укладено договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6312000000:14:001:0004 (далі - Договір), яка розташована за адресою: Харківська область, м. Чугуїв, по вул. Червоноармійській, нижче житлової забудови, з метою розташування об`єкта стаціонарної рекреації.

Договір пройшов державну реєстрацію у Чугуївському районному відділі реєстрації Харківської регіональної філії Державного підприємства "Центр ДЗК при Держкомземі України", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.10.2007 року за №040768200061.

17.10.2007 року між орендодавцем та орендарем підписано акт приймання передачі, згідно з яким орендодавець передав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку, розташовану в м. Чугуєві Харківської області (нижче житлової забудови вул. Червоноармійській), площею 15,2655 га, кадастровий номер 6312000000:14:001:0004, з метою розташування об`єкта стаціонарної рекреації.

Згідно з інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 31.01.2020 року з кадастровим номером 6312000000:14:001:0004 належить на праві власності Чугуївській міській раді та перебуває в оренді у Приватного підприємства "АВА-Стандарт".

Відповідно до п.2 Договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею - 15,2655 га, у тому числі для розміщення та обслуговування кемпінгів, будинків відпочинку або проведення відпусток - 12,5761 га, піски (включаючи пляж) - 2,6894 га.

Згідно з п.3 Договору на земельній ділянці немає об`єктів нерухомого майна.

Відповідно до п.7 Договору його укладено на 25 (двадцять п`ять) років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 2 (два) місяці до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендаря про намір продовжити його дію.

Відповідно до п.п.8-10 Договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 24493,14 грн. на рік у розмірі 1 відсотку до нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції. Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця. Орендна плата вноситься на спеціальний міський бюджетний рахунок.

Рішенням господарського суду Харківської області від 19.09.2011 року у справі № 5023/6523/11 п.8 Договору викладено в наступній редакції: Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 201591,85 (двісті одна тисяча п`ятсот дев`яносто одна грн., вісімдесят п`ять коп.) гривень на рік, у розмірі 3 (трьох) відсотків до нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Згідно з витягом із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.01.2020 року, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6312000000:14:001:0004 площею 15,2655 га станом на 31.01.2020 року становить 13419693,86 грн.

Відповідно до п.п. 19-21 Договору він набирає чинності після досягнення домовленості з усіх істотних умов, підписання його сторонами та його державної реєстрації. Передача земельної ділянки орендарю здійснюється у п`ятиденний строк після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі.

За умовами п.28 Договору правами орендодавця є, зокрема, вимагати від орендаря, своєчасного внесення орендної плати.

В силу п.32 Договору обов`язком орендаря є зокрема, у відповідності з цим договором своєчасно вносити орендну плату.

Згідно з п. 38 Договору дія договору припиняється шляхом його розірвання за: взаємною згодою сторін; рішенням суду на вимогу однієї із сторін у наслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також інших підстав, визначених законом.

У п.41 Договору зазначено, що за невиконання або неналежне виконання договору сторони несуть відповідальність відповідно до закону та цього договору.

Прокурор зазначає, що в порушення ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України, ст. 14.1.136 Податкового кодексу України, ст. 526 Цивільного кодексу України, п.п. 8-10, п. 32 Договору відповідачем не сплачується орендна плата за користування зазначеною земельною ділянкою.

Так, згідно з розрахунком заборгованості з орендної плати за користування земельною ділянкою площею 15,2655 га в м. Чугуїв, вул. Червоноармійська (кадастровий номер 6312000000:14:001:0004), наданим Чугуївською міською радою, встановлено, що орендна плата вноситься Приватним підприємством "АВА-Стандарт" несвоєчасно і не в повному обсязі, наприклад, з 01.03.2017 року по 31.12.2017 року нараховано орендної плати 316502,21 грн., проте вона взагалі не сплачувалась орендарем. Протягом 2018 року нараховано 402590,82 грн., з яких сплачено лише 63133,93 грн. Протягом 2019 року нараховано орендної плати 402590,82 грн., проте вона взагалі не сплачувалась орендарем.

Таким чином, згідно з розрахунком заборгованості наданим Чугуївською міською радою, з орендної плати за користування земельною ділянкою площею 15,2655 га., в м. Чугуїв, вул. Червоноармійська (кадастровий номер 6312000000:14:001:0004), орендарем Приватним підприємством "АВА-Стандарт", за період з 01.03.2017 року по 31.01.2020 року виникла заборгованість за Договором оренди земельної ділянки від 17.10.2007 року в сумі 1058549,92 грн.

Невиконання орендарем обов`язків за Договором в частині оплати орендних платежів, стало підставою для звернення прокурора з позовом до відповідача.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, з урахуванням правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.

Згідно з ч. 1 ст. 13 Конституції України земля є об`єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди.

Статтею 93 Земельного кодексу України передбачено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно зі ст. 792 Цивільного кодексу України, за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Земельна ділянка може передаватись у найм разом з насадженнями, будівлями, спорудами, водоймами, які знаходяться на ній, або без них.

Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

За приписами ст. 1 Закону України "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Однією з істотних умов договору оренди є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ст. 15 Закону України "Про оренду землі").

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

В розумінні ст. 286 Господарського кодексу України орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності.

Пунктом 14.1.136 ст. 14 Податкового кодексу України передбачено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

В силу вимог ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, і платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно зі ст. 24 Закону України "Про оренду землі", орендодавець має право вимагати від орендаря, зокрема, своєчасного внесення орендної плати.

Як встановлено судом, у порушення умов Договору, відповідач має заборгованість зі сплати орендної плати за користування землею за період з 01.03.2017 року по 31.01.2020 року у розмірі 1058549,92 грн., що підтверджується долученим до матеріалів справи розрахунком боргу.

Станом на день розгляду справи в суді, відповідач заборгованість не сплатив та не надав суду жодних доказів, які б спростовували суму заявленого боргу.

Підсумовуючи викладене, враховуючи фактичні обставини справи та наведені норми законодавства, відповідач визнається судом таким, що прострочив виконання свого зобов`язання з оплати орендної плати за Договором у розмірі 1058549,92 грн., а тому позовні вимоги про стягнення вказаних грошових коштів суд вважає обґрунтованими, підтвердженими доданими до матеріалів справи доказами та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про розірвання Договору та зобов`язання відповідача повернути спірне нерухоме майно, суд зазначає таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 651 ЦК України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Згідно з ч. 3 ст. 26 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", на вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірвано за рішенням суду у разі невиконання сторонами своїх зобов`язань та з інших підстав, передбачених законодавчими актами України.

Виходячи з положень ч. 3 ст. 285, ст. 286 ГК України, ст. 762 ЦК України, ст.ст. 18, 19 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", п. 32. Договору, орендар зобов`язаний своєчасно і в повному обсязі сплачувати орендну плату. Факт несплати такої свідчить про істотне порушення умов договору.

Згідно із ст. 782 ЦК України, наймодавець має право відмовитися від договору найму і вимагати повернення речі, якщо наймач не вносить плату за користування річчю протягом трьох місяців підряд.

Матеріалами справи підтверджується, що, зокрема, не спростовано відповідачем, факт несплати орендної плати протягом більше трьох місяців. Дана обставина свідчить про істотне порушення умов Договору з боку відповідача.

З огляду на викладене, суд вбачає обґрунтованими позовні вимоги про розірвання Договору та зобов`язання відповідача повернути Чугуївській міській раді Харківської області, шляхом складання акту прийому-передачі, земельну ділянку площею 15,2655 га з кадастровим номером 6312000000:14:001:0004, яка знаходиться за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул. Червоноармійська, нижче житлової забудови у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому одержано її в оренду

Згідно зі ст. 129 Конституції України, до основних засад судочинства належить змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, тобто кожна сторона спору повинна довести ті обставини, на які посилається, відповідними доказами.

Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно із ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи викладене, позовні вимоги є обґрунтованими, заявленими відповідно до вимог чинного законодавства та підлягають задоволенню.

Відповідно до положень ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається на відповідача.

На підставі ст.ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст. 651, 762, 792 Цивільного кодексу України, ст.ст. 93, 206 Земельного кодексу України, ст.ст. 1, 13, 21, 24 Закону України "Про оренду землі", ст. 288 Податкового кодексу України та керуючись ст.ст. 12, 13, 73, 74, 76-79, 91, 129, 232, 233, 236 - 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "АВА-Стандарт" (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 33-Б, код ЄДРПОУ 33608531) на користь Чугуївської міської ради (63503, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Старонікольська, 35-А, код ЄДРПОУ 21227883) заборгованість за договором оренди земельної ділянки в сумі 1058549,92 грн.

Розірвати договір від 17.10.2007 року оренди земельної ділянки площею 15,2655 га з кадастровим номером 6312000000:14:001:0004, яка знаходиться за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул. Червоноармійська, нижче житлової забудови, зареєстрований у Чугуївському районному відділі реєстрації Харківської регіональної філії Державного підприємства "Центр ДЗК при Держкомземі України", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.10.2007 за №040768200061.

Зобов`язати Приватне підприємство "АВА-Стандарт" (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 33-Б, код ЄДРПОУ 33608531) повернути Чугуївській міській раді Харківської області (63503, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Старонікольська, 35-А, код ЄДРПОУ 21227883), шляхом складання акту прийому-передачі, земельну ділянку площею 15,2655 га з кадастровим номером 6312000000:14:001:0004, яка знаходиться за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул. Червоноармійська, нижче житлової забудови у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому одержано її в оренду.

Стягнути з Приватного підприємства "АВА-Стандарт" (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 33-Б, код ЄДРПОУ 33608531) на користь прокуратури Харківської області (код 02910108, банк отримувач: Державна казначейська служба України м. Київ, код 820172, рахунок UA178201720343160001000007171, код класифікації видатків бюджету - 2800) судовий збір у сумі 20082,30 грн.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судові рішення у справі набирають законної сили, відповідно до ст.ст. 241, 284 Господарського процесуального кодексу України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Східного апеляційного господарського суду в установленому законом порядку протягом двадцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 06.07.2020 року.

Суддя О.В. Смірнова

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення01.07.2020
Оприлюднено08.07.2020
Номер документу90231794
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/691/20

Ухвала від 22.09.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Смірнова О.В.

Рішення від 01.07.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Смірнова О.В.

Ухвала від 10.06.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Смірнова О.В.

Ухвала від 18.05.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Смірнова О.В.

Ухвала від 12.05.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Смірнова О.В.

Ухвала від 19.03.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Смірнова О.В.

Ухвала від 10.03.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Смірнова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні