Справа № 560/2999/20
РІШЕННЯ
іменем України
07 липня 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом першого заступника керівника Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури в інтересах держави до Новоушицької селищної ради , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Кучанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури в інтересах держави звернувся в суд з позовом до Новоушицької селищної ради, третя особа Кучанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, в якому просить:
- визнати бездіяльність Новоушицької селищної ради Новоушицького району Хмельницької області щодо тривалого не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Кучанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Куча, вул. Шкільна, 3, Новоушицького району, Хмельницької області, протиправною;
- зобов`язати Новоушицьку селищну раду Новоушицького району Хмельницької області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку загальною орієнтовною площею 9,7 га, з яких: 6,1 га землі сільськогосподарського призначення (5 га рілля та 1,1 га багаторічні насадження) та земельну ділянку площею 3,6 га, яку використовує Кучанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новоушицької селищної ради Хмельницької області для розміщення та обслуговування будівель і споруд навчального закладу та знаходиться за адресою: с. Куча, вул. Шкільна, 3, Новоушицького району, АДРЕСА_1 .
В обґрунтування позовних вимог в позовній заяві та у відповіді на відзив позивач зазначив, що згідно даних державної статистичної звітності форми 6-зем станом на 01.01.2016 за Кучанською ЗОШ І-ІІІ ступенів рахується земельна ділянка загальною площею 9,7 га, з якої 6,1 га - землі сільськогосподарського призначення та 3,6 га - землі громадської забудови. Відомості про вказану земельну ділянку у Державний земельний кадастр шляхом відкриття Поземельної книги не вносились, кадастровий номер ділянці не присвоювався, Державний акт на право постійного користування землею у відділі відсутній. Згідно витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, будь-які документи на нерухоме майно (будівлі, споруди) та земельну ділянку Кучанської ЗОШ І-ІІІ ступенів не виготовлялися. Вказав, що на даний час у Кучанської ЗОШ І-ІІІ ступенів, яка розташована в с. Куча, вул. Шкільна, 3, відсутні правовстановлюючі документи на земельні ділянки загальною площею 9,7 га, а саме: 6,1 га землі сільськогосподарського призначення (5 га рілля та 1,1 га багаторічні насадження) та 3,6 га землі на яких розташована загальноосвітня школа. Зазначив, що Новоушицькою селищною радою з 25.10.2015 року (з моменту створення Новоушицької селищної об`єднаної територіальної громади) ніяких дій спрямованих на виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, яка розташована під Кучанською ЗОШ І-ІІІ ступенів не проводилося, що свідчить про повну бездіяльність засновника закладу.
Суд, ухвалою від 12.06.2020 року відкрив провадження та призначив справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Позивач у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Представник відповідача у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Надіслав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив розгляд справи проводити без участі представника Новоушицької селищної ради, та вказав, що селищною радою вживаються заходи, щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Кучанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Куча, вул. Шкільна, 3, Новоушицького району Хмельницької області. Зазначив, що 09 липня 2020 року на чергове засідання сесії Новоушицької селищної ради буде винесено на розгляд проект рішення Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок , зокрема земельну ділянку орієнтовною площею 3.6 га, яку використовує Кучанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новоушицької селищної ради Хмельницької області для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка знаходиться за адресою: с. Куча, вул. Шкільна, 3, Новоушицького району Хмельницької області.
Представник третьої особи - Кучанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Надіслав до суду заяву про розгляд справи без його участі.
Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно з частиною 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних доказів в порядку письмового провадження, так як явка сторін не визнавалася судом обов`язковою.
Суд, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, дійшов висновків, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.
Встановлено, що згідно листа №239 від 10.03.2020 відділу освіти, молоді та спорту Новоушицької селищної ради правовстановлюючі документа на земельні ділянки, які перебувають у фактичному користуванні Кучанської ЗОШ І-ІІІ ступенів відсутні.
Окрім того, згідно листа Новоушицької селищної ради №348 від 04.05.2020 питання про виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Кучанської ЗОШ І-ІІІ ступенів на сесію селищної ради не виносилося, рішення про передачу вказаної земельної ділянки у постійне користування фактичному користувачу Новоушицькою селищною радою не приймалося.
Згідно даних державної статистичної звітності форми 6-зем станом на 01.01.2016 за Кучанською ЗОШ І-ІІІ ступенів рахується земельна ділянка загальною площею 9,7 га, з якої 6,1 га - землі сільськогосподарського призначення та 3,6 га - землі громадської забудови. Відомості про вказану земельну ділянку у Державний земельний кадастр шляхом відкриття Поземельної книги не вносились, кадастровий номер ділянці не присвоювався, Державний акт на право постійного користування землею у відділі відсутній (лист відділу у Новоушицькому районі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області). Згідно витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, будь-які документи на нерухоме майно (будівлі, споруди) та земельну ділянку Кучанської ЗОШ І-ІІІ ступенів не виготовлялися. На даний час у Кучанської ЗОШ І-ІІІ ступенів, яка розташована в с. Куча, вул. Шкільна, 3, відсутні правовстановлюючі документи на земельні ділянки загальною площею 9,7 га, а саме: 6,1 га землі сільськогосподарського призначення (5 га рілля та 1,1 га багаторічні насадження) та 3,6 га землі на яких розташована загальноосвітня школа.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Відповідно до п.7 ст. 1 Закону України Про освіту засновник закладу освіти - орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа, рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов`язків засновника.
Відповідно до п. 1.2 Статуту Кучанської ЗОШ І-ІІІ ступенів, погодженого рішенням сесії Новоушицької селищної ради №27 від 29.01.2016, Новоушицька селищна рада є засновником вказаного дошкільного закладу.
Відповідно до п.п. 1.3, 1.4 Статуту, головною метою школи є забезпечення реалізації права громадян на здобуття середньої освіти.
Головними завданнями школи є: забезпечення реалізації права громадян на загальну середню освіти; формування і розвиток соціальної зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення; створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство; виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до Конституції України, державних символів України, до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови; виховання свідомого ставлення до свого здоров`я та здоров`я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров`я учнів.
Згідно до п. 4.3 Статуту оперативне управління школою здійснюється відділом освіти, молоді та спорту Новоушицької селищної ради.
Безпосереднє керівництво роботою школи здійснює директор, який призначається і звільняється з посади уповноваженим органом управління освітою з дотриманням чинного законодавства.
Відповідно до п. 5.3 Статуту фінансування школи здійснюється засновником або уповноваженим органом відповідно до встановленого законодавством порядку. Джерелом формування кошторису школи відповідно до п. 5.6 Статуту є: кошти бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі державного стандарту загальної середньої освіти; кошти отримані за надання платних послуг; кредити банків; благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
Юридична адреса школи: індекс 32645, Хмельницька область, Новоушицький район, с. Куча, вул. Шкільна, 3.
Статтею 38 Закону України Про загальну середню освіту передбачено, що заклад загальної середньої освіти серед іншого створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу, додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу та здійснює інші повноваження відповідно до статуту закладу загальної середньої освіти.
Матеріально-технічна база навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти, у тому числі закладів загальної середньої освіти відповідно до ст. 44 Закону України Про загальну середню освіту , включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством (ст. 80 Закону України Про освіту ).
Частиною 2 статті 80 Про освіту визначено що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначається Земельним кодексом України.
За приписами ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.
У частині 3 ст. 22 Закону України Про освіту передбачено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.
З урахуванням викладеного, земельна ділянка, якою користується Кучанська ЗОШ І-ІІІ ступенів має перебувати у неї на праві постійного користування.
Згідно ст.ст. 124, 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Однак, в порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України Про освіту , правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує Кучанська ЗОШ І-ІІІ ступенів не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.
Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
З огляду на наведене вказані порушення свідчать про допущену бездіяльність з боку засновника школи - Новоушицької селищної ради Хмельницької області.
Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до ст. 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.
Статтею 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, а саме: власні - 1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані - 1) здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, 8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; 9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; 10) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.
Приписами п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Статтею 12 Земельного кодексу України визначені повноваження сільських, селищних міських рад у галузі земельних відносин, до яких віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та інші.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідно до ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для усіх потреб.
Порядок надання земельних ділянок комунальної власності у користування визначений ст. 123 Земельного кодексу України.
Відповідно до ст. 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння та користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній та комунальній власності без встановлення строку.
Згідно ст. 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Частинами 1, 3 ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень встановлено, що державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до вимог цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Проте, в порушення вказаних норм законодавства правовстановлюючі документи на земельну ділянку під Кучанською ЗОШ І-ІІІ ступенів не оформлені.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону України Про освіту державну політику у сфері освіти визначає Верховна Рада України, а реалізують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, інші центральні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Положеннями ч. 3 ст. 66 Закону України Про освіту передбачено, що сільські, селищні ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти на відповідній території, мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх, забезпечують їх діяльність та розвиток.
Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №802-р Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади , на органи влади покладено обов`язок здійснення протягом вказаного часу заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт.
Відтак, Новоушицька селищна рада, є суб`єктом, який здійснює управління Кучанською ЗОШ І-ІІІ ступенів, відповідає за її матеріально - технічне забезпечення, виконує повноваження у земельній сфері щодо надання земельних ділянок у користування, здійснює контроль за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти, однак не виконала покладені на неї вищезазначеними нормами повноваження, не вжила необхідних дій для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій знаходиться Кучанська ЗОШ І-ІІІ ступенів, допускаючи протиправну бездіяльність.
На переконання суду відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться навчальний заклад, створює передумови до зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування шкільного закладу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Враховуючи наведені вище законодавчі положення, зважаючи на обов`язок Новоушицької селищної ради, як засновника Кучанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, забезпечити утримання та розвиток матеріально - технічної бази заснованого ним закладу освіти, суд вважає позовні вимоги заступника керівника Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд дійшов висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог, а отже, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз - відсутні, з врахуванням положень ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Новоушицької селищної ради Новоушицького району Хмельницької області щодо тривалого не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Кучанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Куча, вул. Шкільна, 3, Новоушицького району, Хмельницької області.
- зобов`язати Новоушицьку селищну раду Новоушицького району Хмельницької області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку загальною орієнтовною площею 9,7 га, з яких: 6,1 га землі сільськогосподарського призначення (5 га рілля та 1,1 га багаторічні насадження) та земельну ділянку площею 3,6 га, яку використовує Кучанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новоушицької селищної ради Хмельницької області для розміщення та обслуговування будівель і споруд навчального закладу та знаходиться за адресою: с. Куча, вул. Шкільна, 3, Новоушицького району, Хмельницької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 07 липня 2020 року
Позивач:Перший заступник керівника Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури в інтересах держави (вул. Українська, 19а, смт. Нова Ушиця, Новоушицький район, Хмельницька область, 32600 , код ЄДРПОУ - 02911102) Відповідач:Новоушицька селищна рада (вул. Подільська, 12, смт Нова Ушиця, Новоушицький район, Хмельницька область, 32600 , код ЄДРПОУ - 04407388) Третя особа:Кучанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (вул. Шкільна, 3, с. Куча, Новоушицький район, Хмельницька область, 32645 , код ЄДРПОУ - 23562717)
Головуючий суддя П.М. Майстер
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2020 |
Оприлюднено | 07.07.2020 |
Номер документу | 90233749 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Майстер П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні