Справа № 697/114/20
Провадження № 2/697/273/2020
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 червня 2020 року
Канівський міськрайонний суд Черкаської області
в складі: головуючого-судді Льон О.М.
за участю секретаря с/з Дрянової Н.В.
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області, Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на стороні відповідача: Департамент освіти і науки Черкаської ОДА, Комунальний заклад Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Таганчанської сільської ради Черкаської області про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати,
ВСТАНОВИВ:
До Канівського міськрайонного суду звернулася ОСОБА_1 з позовом до Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області, Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації, про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати. Позов обґрунтовує тим, що вона у період з 28.08.1997 працює в Таганчанській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Черкаської області на посаді педагога-організатора та вчителя хімії. Станом на 05.12.2019 Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації не забезпечив виплату їй заробітної плати за вересень, жовтень та листопад 2019 року у зв`язку з відсутністю міжбюджетного трансферу від Таганчанської сільської ради ОТГ до Канівської РДА. Згідно розрахункової відомості по Таганчанській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка, яка була надана за місцем роботи, за період з вересня 2019 року по листопад 2019 року відповідачами було нараховано, але не виплачено заробітної плати на суму 16151,83 грн. Вона неодноразово зверталася до відповідачів з вимогою щодо виплати заборгованості по заробітній платі, але виплат проведено не було. Просить стягнути з відповідачів на її користь заборгованість по заробітній платі в сумі 16151,83 грн.
В ході розгляду справи проведено наступні процесуальні дії:
23.01.2020 ухвалою судді Канівського міськрайонного суду провадження у справі відкрито, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання на 13.02.2020.
13.02.2020 на адресу суду від відповідачів по справі надійшли відзиви на позовну заяву.
Ухвалою суду від 13.02.2020 до участі у справі залучено якості третіх осіб Комунальний заклад Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Таганчанської сільської ради Черкаської області та Департамент освіти і науки Черкаської ОДА, розгляд справи відкладено на 24.02.2020.
24.02.2020 до суду надійшли пояснення третьої особи по справі (а.с.83-86).
Ухвалою суду від 05.06.2020 витребувано докази у справі.
У судове засідання позивач ОСОБА_1 та її представник адвокат Блажієвський М.І., який діє на підставі ордеру серії ЧК №008042 від 13.12.2019 (а.с.10) не з`явилися, від позивача надійшла заява про розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги підтримує повністю, просить суд їх задовольнити (а.с.75).
У судове засідання представник відповідача - Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області - Невкритий В.М. , який діє на підставі довіреності від 28.01.2020 (а.с.71) не з`явився, надав до суду заяву про завершення розгляду справи за його відсутності (а.с.165). На попередніх судових засіданнях позовні вимоги не визнавав, про що надано відзив на позов. Пояснював, що відповідач Таганчанська сільська рада ОТГ Черкаської області є роботодавцем позивача, починаючи з грудня 2019 року. До цього часу та у період виникнення заборгованості з вересня по листопад 2019 роботодавцем ОСОБА_3 був Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської РДА Черкаської області, який займався нарахуванням заробітної плати та надав довідку про нараховану заробітну плату. Тому вимоги позивача пред`явлені до Таганчанської сільської ради ОТГ є незаконними та необґрунтованими. Крім того, вказував, що у передавальному акті про передачу з балансу Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської РДА Черкаської області до Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області матеріальних цінностей та активів бюджетних установ (комунальних закладів) не зазначено про існування дебіторської та кредиторської заборгованостей. Вважає, що Канівська РДА в особі відділу освіти мала б виплатити позивачу заборгованість по заробітній платі, а вже потім вирішувати це питання з Таганчанською сільською радою ОТГ. У задоволенні позову просив відмовити.
У судове засідання представник відповідача - Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації Черкаської області не з`явився, надав до суду заяву про проведення судового засідання у письмовому провадженні, підтримує поданий відзив на позов у повному обсязі, відповідно до якого позовні вимоги не визнав повністю, у задоволенні позову просить відмовити. На попередніх судових засіданнях представник відповідача Ворона М.В. , який діяв на підставі довіреності від 27.01.2020 (а.с.58) пояснював, що на підставі табелів обліку використання робочого часу та підрахунку заробітку, що надавалися керівниками закладів освіти Таганчанської ОТГ, відділом освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації здійснювалося нарахування заробітної плати. Розрахункові відомості надавалися до Таганчанської ОТГ. Після отримання міжбюджетного трансферту відділом освіти, молоді, спорту та культури Канівської райдержадміністрації забезпечувалася виплата заробітної плати. Додатковими угодами № 6, № 1 від 05.09.2019 внесено зміни до договорів № 1, 2 від 15.01.2019, якими зменшено суму субвенцій до фактично наданих (використаних) Таганчанською ОТГ, чим по суті припинено зобов`язання за договорами. До закінчення бюджетного періоду 2019 року додаткові угоди щодо внесення змін до цих договорів, а також нові договори щодо надання субвенцій на утримання закладів освіти Таганчанської ОТГ не укладалися. Затримка у виплаті заробітної плати виникла з причини відсутності міжбюджетного трансферту з бюджету Таганчанської ОТГ до районного бюджету, а тому відділ освіти не мав можливості забезпечити виплату заробітної плати педагогічним працівникам, при цьому нарахування заробітної плати здійснювалося вчасно.
У судове засідання представник третьої особи - Комунального закладу Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Таганчанської сільської ради Черкаської області не з`явився, про день та час розгляду справи був повідомлений належним чином, про що в матеріалах справи міститься рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.149), про причини неявки суд не повідомлено.
У судове засідання представник третьої особи - Департаменту освіти і науки Черкаської ОДА - Данилевський В.В. не з`явився, на попередньому судовому засіданні просив розглянути справу за його відсутності та врахувати надані ним пояснення на позов (а.с.83-86), відповідно до яких зазначив, що з часу утворення Таганчанської ОТГ та прийняття бюджету, до об`єднаної територіальної громади надходив фінансовий ресурс на здійснення видатків у сфері освіти. З бюджету Таганчанської ОТГ при затвердженні державного бюджету на 2019 рік було передбачено освітню субвенцію у сумі 4205700 грн. для забезпечення виплати заробітної плати педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти, розташованих на території громади. Станом на 01.01.2019 Таганчанською ОТГ не було здійснено прийом закладів освіти у комунальну власність громади, а тому з метою їх утримання та забезпечення належних умов функціонування між Таганчанською сільською радою ОТГ та Канівською районною радою було укладено договори від 15.01.2019 №№1,2 за якими було передбачено надання Канівською районною радою послуг Таганчанській ОТГ щодо управління закладами освіти, розташованими на території громади, яка у свою чергу зобов`язана була перерахувати кошти освітньої субвенції на зазначені цілі. 05.09.2019 до вище зазначених договорів від 15.01.2019 було внесено зміни, за якими зменшено суму субвенцій до фактично використаних, тим самим припинено зобов`язання за договором. Затримка у виплаті заробітної прати за вересень-листопад 2019 року виникла з причин відсутності договірних зобов`язань та неперерахуванням міжбюджетного трансферу з бюджету Таганчанської ОТГ до району бюджету. Прихована заборгованість із заробітної плати педагогічних працівників по освітній субвенції за вересень-листопад 2019 року становить 423,1 тис. грн. Таганчанська ОТГ має невикористаний перехідний залишок освітньої субвенції станом на 01.01.2020 у розмірі 793,8 тис. грн., які можливо спрямувати на покриття кредиторської заборгованості із заробітної плати педагогічним працівникам. Вважає, що невиплата заробітної плати педагогічним працівникам допущена з вини Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області.
Свідок ОСОБА_5 у судовому засіданні показав, що він працював заступником начальника з виховної роботи навчального закладу - Комунального закладу Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Таганчанської сільської ради Черкаської області , власником якого була Канівська районна рада. У кінці листопада місяця 2019 року даний навчальний заклад було передано на баланс Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області та в подальшому ліквідовано 12.02.2020. До 31.08.2019 йому було виплачено заробітну плату, заборгованостей не було, а починаючи з 01.09.2019 по 17.09.2019 у нього є заборгованість по заробітній платі, яку він через суд не захотів стягувати, тому що вже з 18.09.2019 був переведений до нової школи. Консультувався з юристами щодо звернення до суду з позовом, та йому було роз`яснено про звернення до суду з позовом до роботодавця.
Свідок ОСОБА_6 у судовому засіданні показала, що вона працює соціальним педагогом у навчальному закладі. Пояснила, що до листопада 2019 школа відносилася до Канівської районної ради. Вона має заборгованість по заробітній платі з 01.09.2019 по 19.09.2019, та в подальшому її було переведено на роботу до нового навчального закладу, кого було зобов`язано виплатити їй заробітну плату при звільненні їй не відомо.
Суд, дослідивши та перевіривши зібрані у справі докази, приходить до наступного висновку.
За правилами ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Стаття 13 ЦПК України передбачає, що суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КЗпП України право громадян України на працю тобто на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державою мінімального розміру, включаючи право на вільний вибір професії, роду занять і роботи, забезпечується державою. Держава створює умови для ефективної зайнятості населення, сприяє працевлаштуванню, підготовці і підвищенню трудової кваліфікації, а при необхідності забезпечує перепідготовку осіб, вивільнюваних у результаті переходу на ринкову економіку.
Відповідно до статті 3 КЗпП України законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами.
Статтею 43 Конституції України передбачено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Судом встановлено та вбачається з матеріалів справи, що позивача ОСОБА_1 переведено на посаду педагога-організатора та вчителя хімії Таганчанської середньої школи з 28.08.1997, що підтверджується записом у трудовій книжці серії НОМЕР_1 від 28.08.1977 (а.с.4).
З листа-повідомлення в.о. начальника Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації №09-02/867 від 05.12.2019 (а.с.5) адресованому позивачу вбачається, що станом на 05.12.2019 Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської РДА не має можливості забезпечити виплату заробітної плати педагогічним працівникам за вересень, жовтень, листопад 2019 року у зв`язку відсутністю міжбюджетного трансферту від Таганчанської ОТГ до Канівської РДА. Заробітна плата за вказаний період не зареєстрована в органах державного казначейства і не відображена у Додатку 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за вересень, жовтень 2019.
Заробітна плата за вересень, жовтень, листопад 2019 року нарахована відповідно наданих табелів обліку використання робочого часу, тарифікаційного списку працівників Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка. Заборгованість по невиплаченій заробітній платі відображена у довідці про доходи.
З довідки в.о. начальника Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації №98 від 05.12.2019 про доходи (а.с.6) вбачається, що ОСОБА_1 дійсно працює у Таганчанській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації за основним місцем роботи та займає посаду вчителя хімії. За вересень, жовтень та листопад місяці 2019 року ОСОБА_1 нараховано 20147,82,80 грн. заробітної плати, з яких підлягає до сплати 16151,83 грн.
За вимогами ч. 1 ст. 21 Закону України Про оплату праці , працівник має право на оплату своєї праці відповідно до актів законодавства і колективного договору на підставі укладеного трудового договору.
Відповідно до статті 115 КЗпП України та статті 24 Закону України Про оплату праці , заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата. У разі коли день виплати заробітної плати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні.
Сторонами у справі не оспорюється заявлений розмір заборгованості по заробітній платі, що підлягає до стягнення у розмірі 16151,83 грн. без утримання з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів, але відповідачі не приходять до згоди за рахунок якого бюджету та коштів необхідно сплатити позивачу ОСОБА_1 дану заборгованість.
Так, у судовому засіданні встановлено та не заперечувалося сторонами, що 23.12.2018 на території Канівського району було утворено Таганчанську об`єднану територіальну громаду Черкаської області (далі - Таганчанська ОТГ).
Згідно з частиною 3 статті 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громада об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.
Відповідно до ч. 10 ст.8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад бюджет об`єднаної територіальної громади розробляється з урахуванням особливостей підготовки місцевих бюджетів, визначених бюджетним законодавством.
Частиною четвертою статті 67 Бюджетного кодексу України (далі - БК України) передбачено, що бюджети об`єднаних територіальних громад, місцеві ради яких набули повноважень за результатами перших виборів до 15 жовтня року, що передує плановому, формуються відповідно до цього Кодексу на плановий бюджетний період з урахуванням таких особливостей, зокрема:
1) доходи цих бюджетів визначаються відповідно до статей 64 та 69-1 цього Кодексу;
2) видатки та кредитування цих бюджетів визначаються відповідно до статей 89 і 91 цього Кодексу;
3) відносини між цими бюджетами та державним бюджетом визначаються відповідно до статей 97, 99, 100, 103-2, 103-4 і 108 цього Кодексу.
Відповідно до п.9 ч.1 ст. 69 БК України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать, зокрема, субвенції, що надаються з інших бюджетів за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду таких бюджетів.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 89 БК України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад належать видатки на освіту, що включають, окрім іншого, дошкільну освіту, загальну середню освіту (загальноосвітні навчальні заклади усіх ступенів, навчально-виховні комплекси).
Пунктом 6 частини першої, частиною другою статті 97 БКУ визначена освітня субвенція, як трансферт місцевим бюджетам, що може передбачатися у Державному бюджеті України. Порядок та умови надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 103-2 БК України освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у таких типах закладів освіти: 1) початкові школи, гімназії, ліцеї (крім дошкільних підрозділів (відділень, груп); 2) спеціальні школи, санаторні школи; 3) спеціалізовані мистецькі школи (школи-інтернати), школи-інтернати (ліцеї-інтернати) спортивного профілю, військові (військово-морські) ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою, наукові ліцеї, наукові ліцеї-інтернати, гімназії та ліцеї, у складі яких є інтернати з частковим або повним утриманням учнів; 4) дитячі будинки, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри; 5) заклади професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти; 6) заклади фахової передвищої освіти і коледжі державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти.
Пунктом 3 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6, передбачено, що субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів освіти. Залишки коштів за субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази закладів та установ освіти.
Таким чином, можна зробити висновок, що з часу утворення Таганчанської ОТГ та прийняття бюджету, до об`єднаної територіальної громади надходив фінансовий ресурс, що спрямовується на здійснення видатків у сфері освіти та фінансування закладів освіти повинно було здійснюватися з районного бюджету за рахунок коштів Таганчанської об`єднаної територіальної громади.
Відповідно до ч. 13 ст. 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад щодо передачі бюджетних установ зазначено, що до завершення процесу передачі фінансування бюджетних установ, що здійснювалося за рахунок районних бюджетів, продовжує здійснюватися за рахунок відповідних районних бюджетів. При цьому, за рахунок відповідних районних бюджетів слід розуміти як міжбюджетний трансферт Таганчанської ОТГ до Канівського районного бюджету, що регулюється нормами статей 93, 101 БК України.
Відповідно до частин першої, третьої статті 93 та частини другої статті 101 БК України місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету. Передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладання договору. Верховна Рада Автономної Республіки Крим та місцеві ради можуть передбачати у відповідних бюджетах міжбюджетні трансферти, зокрема, субвенції на утримання об`єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об`єктів спільного користування, дотації та інші субвенції. Умови надання зазначених субвенцій визначаються відповідним договором сторін, якщо інше не встановлено БК України.
Згідно з пунктом 8 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6, відповідні місцеві ради мають право:
- передавати кошти субвенції та залишки субвенції минулих років у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
- перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції між відповідними типами закладів та установ освіти, що визначені у статті 103 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов`язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
- розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків закладів та установ освіти, що визначені у статті 103 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.
З матеріалів справи вбачається, що з метою утримання та забезпечення належних умов функціонування закладів освіти, що обслуговують громаду Таганчанської ОТГ, у тому числі Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка, між Таганчанською сільською радою ОТГ в особі голови Лактіонова О.М., (як Надавачем) та Канівською районною радою в особі голови Зоця М.М., (як Отримувачем) 15.01.2019 було укладено наступні договори.
Так, за Договором № 1 від 15.01.2019 (а.с.62 на звороті,63) передбачено надання іншої субвенції відповідно до статей 93, 101 БК України для забезпечення належних умов функціонування, зокрема, закладів освіти, що входять до об`єднаної територіальної громади Таганчанської сільської ради. Відповідно до п.2.2 цього Договору виконавчий комітет Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області зобов`язується перераховувати районному бюджету іншу субвенцію на проведення видатків, зазначених у п. 1.1 Договору, в обсягах, затверджених у сільському бюджеті, та вносити уразі необхідності, зміни до визначеної договором суми видатків.
З Договору №2 від 15.01.2019 (а.с.8,61 на звороті,62) вбачається надання та використання у 2019 році, зокрема, освітньої субвенції з державного бюджету, передбаченої в сільському бюджеті на утримання Таганчанської загальноосвітньої школи. Відповідно до п.3.1 цього Договору сума субвенції передбаченої в сільському бюджеті на 2019 рік становить 5500800 грн., в тому числі: освітня субвенція 4205700 грн.
П.4.1.1. Договору №2 від 15.01.2019 передбачено обов`язок Надавача протягом 2019 року профінансувати субвенцію з сільського бюджету Канівському районному бюджету в обсягах передбачених в сільському бюджеті на 2019 рік.
Додатковою угодою № 1 від 05.09.2019 внесено зміни до вище вказаного договору №2 від 15.01.2019 (а.с.59), а саме п.3.1 даного договору викладено в наступній редакції: Сума субвенції передбаченої в сільському бюджеті на 2019 рік становить 4015405,36 грн., в тому числі: освітня субвенція за фактичним використанням 2720305,36 грн. Таким чином, зменшено суму субвенцій до фактично наданих (використаних) Таганчанською ОТГ.
В судовому засіданні сторонами не заперечувалося, що до закінчення бюджетного періоду 2019 року додаткові угоди щодо внесення змін до цих договорів, а також нові договори щодо надання субвенцій на утримання закладів освіти Таганчанської ОТГ не укладалися.
З Акту узгодження проблемних питань по Таганчанській ОТГ від 20 листопада 2019 року (а.с.66) вбачається, що комісією встановлено заборгованість (зарплата з нарахуваннями) по освітній субвенції (педагогічні працівники) за вересень-жовтень 2019 року. Визначено необхідність здійснення нарахування заробітної плати педагогічним працівникам за листопад 2019 року.
Також комісією у даному Акті зазначено про необхідність Таганчанській сільраді ОТГ для виплати заробітної плати за вересень-листопад 2019 року передати міжбюджетний трансферт до Канівського району у обсязі необхідному для виплат, оскільки школи у вересні-листопаді не були прийняті у власність громади. Канівському району та Таганчанській ОТГ внести відповідні зміни до рішень про місцеві бюджети на 2019 рік. Таганчанській ОТГ здійснити заходи щодо перерахування міжбюджетних трансфертів Канівському району до 27.11.2019. Канівському району забезпечити виплату заробітної плати до 05.12.2019. Даний акт було складено комісією у складі, зокрема, начальника фінансового відділу, бухгалтерського обліку і звітності Таганчанської ОТГ Вовк С.О. , якою було здійснено помітку: (після рішення сесії ОТГ будуть заключні угоди по фінансуванню субвенції) .
З листа Державної казначейської служби від 03.11.2017 № 16-08/1011-18370 Щодо зобов`язань, взятих учасником бюджетного процесу (а.с.68) вбачається надання роз`яснення, відповідно до яких розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов`язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік органами Казначейства.
Листом голови Канівської РДА від 21.01.2020 № 148/01-01-45 (а.с.69) голові Таганчанської сільської ради ОТГ доведено про необхідність усунення заборгованості по заробітній платі педагогічним працівникам за вересень-листопад 2019 року на загальну суму 400636,69 грн. під час процесу передачі закладів освіти до об`єднаної територіальної громади.
На виконання ухвали суду від 05.06.2020, Канівською РДА Черкаської області 23.06.2020 надано меморіальні ордери №5 зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій за вересень 2019- листопад 2019 року (а.с.150-162) з яких вбачається, що відділом освіти Канівської РДА педагогічним працівникам по с. Таганча Канівського р-ну, зокрема, ОСОБА_1 заробітна плата не нараховувалась та не виплачувалася.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що затримка у виплаті заробітної плати за вересень-листопад місяці 2019 року позивачу ОСОБА_1 , яка працювала педагогом-організатором та вчителем хімії у Таганчанській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Черкаської області виникла з причини відсутності міжбюджетного трансферту з бюджету Таганчанської ОТГ до районного бюджету. За відсутності відповідного міжбюджетного трансферту відділ освіти не мав можливості забезпечити виплату заробітної плати педагогічним працівникам, при цьому нарахування заробітної плати здійснювалося вчасно. Можливості використати інші кошти районного бюджету на погашення заборгованості із заробітної плати, відповідач Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації не мав, оскільки відповідно до п. 8 ч.1 ст. 7 БК України бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.
Відповідно до вимог ст. 77 ЦПК України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, що не стосуються предмета доказування.
Відповідно до ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Посилання представника відповідача Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області адвоката Невкритого В.М. на Акт інспекційного відвідування від 03.01.2020 (а.с.42-48), як підтвердження відсутності порушення трудового законодавства зі сторони ОТГ, суд оцінює критично, оскільки з самого Акту вбачається, що документи щодо нарахування та виплати заробітної плати за період з вересня-листопада 2019 року у виконавчому комітеті Таганчанської сільської ради відсутні.
Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог та необхідність стягнення з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі за період з вересня 2019 року по листопад 2019 року в розмірі у розмірі 16151,83 грн. без утримання з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів.
З огляду на викладене, підстав для задоволення позовних вимог пред`явлених до Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації суд не вбачає.
Згідно ст.430 ЦПК України суд допускає негайне виконання рішень у справах про присудження працівникові виплати заробітної плати, але не більше ніж за один місяць. В зв`язку з цим, рішення суду в цій частині підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ч.1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Судом встановлено, що позивачем при зверненні до суду з позовом судовий збір сплачено не було, оскільки ОСОБА_1 є звільненою від цих витрат, а тому з відповідача Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області на користь держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 840,80 грн.
Враховуючи викладене, та керуючись ст.ст.4, 12, 77, 81, 141, 258, 259, 263-265, 268, 354, 430 ЦПК України, ст. 115 КЗпП України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 до Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області, Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на стороні відповідача: Департамент освіти і науки Черкаської ОДА, Комунальний заклад Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Таганчанської сільської ради Черкаської області про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати - задовольнити частково.
Стягнути з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області (код ЄДРПОУ 04411349, с. Таганча, вул. Центральна, 104, Канівського р-ну Черкаської області, 19052) на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , яка проживає за адресою: с. Таганча Канівського р-ну, Черкаська область, заборгованість по заробітній платі у розмірі 16151,83 (шістнадцять тисяч сто п`ятдесят одна гривня 83 коп.) грн. без утримання з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів.
Стягнути з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області (код ЄДРПОУ 04411349, с. Таганча, вул. Центральна, 104, Канівського р-ну Черкаської області, 19052) на користь держави судовий збір у розмірі 840,80 (вісімсот сорок гривень 80 коп.) грн.
В іншій частині позову відмовити.
Рішення суду в частині стягнення заробітної плати підлягає до негайного виконання, але не більше ніж за один місяць.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення суду складено 03 липня 2020 року.
Головуючий О . М . Льон
Суд | Канівський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2020 |
Оприлюднено | 08.07.2020 |
Номер документу | 90250805 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Канівський міськрайонний суд Черкаської області
Льон О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні