Справа № 420/1585/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 липня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Кравченка М.М.;
за участі:
секретаря судового засідання - Тригубенко Ю.Г.;
представника позивача - Нікішева О.В.;
представника позивача - Захарової Д.А.;
представника відповідача - Палтеки В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати податкову накладну, -
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якій просило: визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.01.2020 року № 1435401/43285018; визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України від 22.01.2020 року № 1635/43285018/2; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 11.12.2019 року № 1 на загальну суму 242500,00 грн. у т. ч. ПДВ 48500,00 грн., подану Товариством з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД датою її фактичного отримання.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне. Товариством з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД 11.12.2019 року через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДПС України було направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 11.12.2019 року. Реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується квитанцією від 27.12.2019, надісланою ДПС України та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД було надіслано повідомлення № 1 від 27.12.2019 року щодо надання пояснення та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. За результатами розгляду пояснень та копій документів, надісланих ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД , комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області було прийнято рішення № 1435401/43285018 від 08.01.2020 року, яким ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД було відмовлено в реєстрації податкової накладної. Не погоджуючись з прийнятим рішенням № 1435401/43285018 від 08.01.2020 року, керуючись п.56.23 ст.56 Податкового кодексу України, 16.01.2020 року ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД до ДПС України було направлено скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами розгляду вищевказаної скарги щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, Головою комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1635/43285018/2 від 22.01.2020 року, яким скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Позивач вважає, що прийняті відповідачами рішення № 1435401/43285018 від 08.01.2020 року та № 1635/43285018/2 від 22.01.2020 року є необґрунтованими, протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 11.03.2020 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати податкову накладну було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.
У відзиві на позовну заяву відповідачі вказують, що ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД (Продавець) направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкову накладну № 1 від 11.12.2019 року СФГ ОСОБА_1 (Покупець) щодо постачання Суміш біоорганічна вермікомпостна ЗЛАТО ПОЛЕ 2 ґатунку, ТУ У 20.1-43285018-001:2019, нефасована . ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД після отриманій квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної було відправлено засобами електронного зв`язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності операцій по відновленим ПН/РК. За наслідком розгляду Повідомлення, комісією ГУ ДПС в Одеській області прийнято рішення № 1435401/43285018 від 08.01.2020 - відмовлено у реєстрації податкових накладних, з підстав не надання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Позивачем разом із повідомленням не було надано жодних первинних та розрахункових документів, банківських виписок на підтвердження здійснення господарських операцій з постачання вищевказаного товару СФГ ОСОБА_1 . Аналізуючи документи надані TОB ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД неможливо встановити реальність здійснення господарської операції щодо спірної податкової накладної № 1. Як наслідок, Головним управлінням ДПС в Одеській області було прийнято оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням ДПС України № 1635/43285018/2 від 22.01.2020 скаргу ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Таким чином, рішення ГУ ДПС в Одеській області № 1435401/43285018 від 08.01.2020 та рішення ДПС України № 1635/43285018/2 від 22.01.2020 року є повністю обґрунтованими.
У відповіді на відзив позивач зазначає, що ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД і СФГ ОСОБА_1 є зареєстрованими платниками ПДВ, їх свідоцтва на той час не були анульовані і договори про визнання електронних документів з підприємством не були розірвані, відносно вказаних осіб не були порушені справи про банкрутство, рішеннями судів вони не визнавалися фіктивним, вони відсутні в Реєстрі боржників, а також податковими органами відносно них не приймалось рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку, так само не подано ними до суду позовів про припинення цих осіб та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів цих суб`єктів господарювання, і не подано ними позовів до суду до вказаних осіб про визнання недійсним укладеного ним договору купівлі-продажу № 1-12 від 11.12.2019 року та застосування визначених законодавством заходів, пов`язаних із визнанням цього договору недійсним, а також щодо стягнення в дохід держави коштів, отриманих за цим договором. Відсутні і вироки судів по кримінальних справах, які набрали законної сили та згідно яких директорів та / або засновників цих підприємств було визнано винними у вчинені злочинів, передбачених ст.ст. 205, 212 КК України. У відзиві відповідачів по справі не наведено, доводів на користь: неможливості реального здійснення ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД господарської операції зі вказаним вище контрагентом з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виконання робіт або послуг; фактичного нездійснення ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД чи його контрагентом підприємницької діяльності саме в період отримання ним товарів від ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД , відсутності у вказаних підприємств саме в цей період фізичних, технічних та технологічних можливостей для вчинення дій, що становлять зміст господарських операцій з ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД , зокрема відсутності кваліфікованого персоналу, основних фондів, приміщень для їх зберігання; відсутності відповідних ліцензій та інших дозвільних документів, що необхідні для ведення певного виду господарської діяльності; збитковості проведеної операцій та системності такої, взагалі відсутній аналіз будь - який аналіз податкової звітності та первинних документів на предмет отримання прибутку чи збитку сторонами від такої операції; здійснення вказаної господарської операцій без ділової мети та її обліку операцій безвідносно до її реального економічного змісту з умислом завдати шкоду інтересам держави; відсутності зв`язку проведеної господарської операції з господарською діяльністю ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД , так і СФГ ОСОБА_1 .
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД з метою провадження господарської діяльності 11.12.2019 року уклало з СФГ ОСОБА_1 договір купівлі-продажу № 1-12. Відповідно до Специфікації № 1 до Договору № 1-12 від 11.12.2019 року ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД поставляє товар покупцю (суміш біоорганічна вермікомпостна ЗЛАТО ПОЛЕ 2 ґатунку, ТУ У 20.1-43285018-001:2019, нефасована, 60,625 т, 4000,00 грн./т, на суму 242500,00 грн., ПДВ 20 % 48500,00, всього з ПДВ 291000,00 грн.).
Здійснення господарської операції з постачання товару відповідно до Специфікації № 1 від 11.12.2019 року підтверджується оформленою та підписаною видатковою накладною № 1 від 11.12.2019 року. На виконання умов договору купівлі-продажу № 1-12 від 11.12.2019 року ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД виставило рахунок на оплату № 1 від 11.12.2019 року, згідно виписки з розрахункового рахунку від 11.12.2019 року від СФГ ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ 31847221) було зараховано грошові кошти у сумі 242500,00 гривень, у т.ч. ПДВ - 20 %, що дорівнює 48500,00 гривень.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до вимог п.187.1 ст.187, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД сформувало податкову накладну № 1 від 11.12.2019 року, виписану на покупця - СФГ ОСОБА_1 , на товар (суміш біоорганічна вермікомпостна ЗЛАТО ПОЛЕ 2 ґатунку, ТУ У 20.1-43285018-001:2019, нефасована, 60,625 т, 4000,00 грн./т) на суму 242500,00 грн. з загальною сумою ПДВ за основною ставкою 48500,00 грн. та направило її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 27.12.2019 року про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено, оскільки обсяг постачання товару/послуги 3101 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД на підтвердження здійснення господарських операцій, зазначених в податковій накладній від 11.12.2019 року № 1 направило до комісії повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. В яких було зазначено, що: ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ продало суміш субстрату СФГ Слабенко СС по ВН № 1 від 11.12.2019 року, яка була внесена засновниками в статутний капітал згідно протоколів Загальних зборів Учасників. Вся сировина, яка закуплена за звітній період буде перероблена на суміш субстрат для подальшої реалізації. В ЄРПН ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Більш детальне пояснення та документи, що розкривають зміст операції додаються , та надало копії наступних документів: протокол № 2 Загальних зборів учасників ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД від 22.10.2019 року; акт приймання-передачі майна № 1 від 28.10.2019 року; технічні умови Суміш біоорганічна вермікомпостна ЗЛАТО ПОЛЕ ; акт приймання-передачі майна № 2 від 28.10.2019 року; сертифікат відповідності від 26.12.2019 року.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 08.01.2020 року № 1435401/43285018 було відмовлено у реєстрації податкової накладної ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД № 1 від 12.12.2019 року в зв`язку з тим, що ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
Не погоджуючись з рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 08.01.2020 року № 1435401/43285018 ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД 16.01.2020 року подало скаргу до Державної податкової служби України, в якій просило скасувати рішення комісії регіонального рівня та за ре реєструвати податкову накладну.
До вказаної скарги ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД додало наступні документи: акти приймання-передачі майна від 28.10.2019 року, банківські виписки за грудень 2019 року, договір оренди транспортного засобу від 27.11.2019 року, договір оренди від 01.12.2019 року, протокол загальних зборів № 2 від 22.10.2019 року, видаткові накладні за грудень 2019 року, сертифікат відповідності від 26.12.2019 року, технічні умови від 26.11.2019 року.
Державна податкова служба України за результатами розгляду скарги ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД на рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 08.01.2020 року № 1435401/43285018 прийняла рішення від 22.01.2020 року № 1635/43285018/2, яким залишила скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п.12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п.13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, зазначених у листі ДФС України від 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18, податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній /розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку (ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
Відповідно до п.5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Згідно з п.7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п.п.12-13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
В квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, ПН/РК відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій .
Разом з цим, посилання відповідача на пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій є досить загальним та не визначає конкретні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних необхідних документів для реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Крім того, Критеріїв ризиковості здійснення операцій в той період існували виключно у вигляді листа Державної фіскальної служби України.
Як вже було зазначено судом вище, ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД направило повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та надало копії необхідних документів, підтверджуючих здійснення операцій.
Згідно з ч.1 ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно з пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Відповідно до п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Згідно з пп.пп.2.1-2.2 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів. Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі - первинні документи).
Як вже було зазначено вище, в оскаржуваному рішенні відповідач зазначив, що причиною відмови в реєстрації податкової накладної позивача стало ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Відповідно до п.23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Згідно з п.24 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується.
Відповідно до п.27 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Рішення комісії центрального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено у судовому порядку.
Разом з цим, на думку суду, у вказаних рішеннях про відмову в реєстрації податкової накладної та про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін відповідачами чітко не зазначено підставу для відмови в реєстрації податкової накладної позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, як і не зазначено конкретно документів, відсутність яких не дала можливості прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Суд зазначає, що на розгляд відповідачу позивачем були надані всі необхідні первинні документи, які стосуються даних операцій, що не мали дефекту форми, змісту або походження, та які в силу вимог Податкового кодексу України, Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704, підтверджують здійснення фінансово-господарських відносин позивача з контрагентом.
Під час розгляду справи суд встановив, що ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД 10.10.2019 року було зареєстроване за юридичною адресою: 65045, Одеська обл., місто Одеса, вул. Базарна, буд. 61, оф. 211, основним видом діяльності зазначено: код КВЕД 20.15 Виробництво добрив і азотних сполук (основний). ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД є платником податку на прибуток на загальній системі оподаткування. ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД було зареєстроване, як платник податку на додану вартість 01.12.2019 року за індивідуальним податковим номером 432850115531, що підтверджується Витягом платника ПДВ № 915534500853 від 13.11.2019 року.
З метою здійснення діяльності з виробництва добрива ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД уклало угоди щодо отримання в користування певного рухомого та нерухомого майна, зокрема: нежитлового приміщення, офісу № 211 загальною площею 14 кв. м, розташоване на другому поверсі будівлі Адміністративного корпусу, що знаходиться за адресою: 65045, Одеська обл., м. Одеса, вулиця Базарна, будинок 61 на підставі Договору суборенди від 10.10.2019 року; складові частини об`єкта нерухомого майна: літ. Ж (площею 40,5 кв. м), літ. И (площею 11,9 кв. м), що розташовані по вул. Придорожна, буд. 56, с. Новоселівка, Березівського району, Одеської області, на підставі Договору оренди від 01.12.2019 року; транспортного засобу, а саме: екскаватора - навантажувача JCB ЗСХ, державний реєстраційний номер: НОМЕР_1 , рік випуску: 2011, в справному технічному стані на підставі Договору оренди від 27.11.2019 року. Загальна чисельність працівників ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД на даний час складає 3 (три) штатні одиниці, серед яких: директор, водій автотранспортних засобів та підсобний робітник, що підтверджується затвердженим Штатним розписом ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД від 29.11.2019 року.
ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД було розроблено та затверджено Технічні умови щодо виробництва суміші біоорганічної вермікомпостної ЗЛАТО ПОЛЕ ТУ У 20.1-43285018-001:2019, які було перевірено ДП Одесастандартметрологія Мінекономрозвитку України та внесено до бази даних Технічні умови України . Якість та безпечність продукції, що виробляється ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД відповідно до Технічних умов підтверджується Сертифікатом відповідності № UA.C.187.0140-19 від 26.12.2019 року.
Відповідно до Технічних умов суміш біоорганічна вермікомпостна ЗЛАТО ПОЛЕ 2 ґатунку, ТУ У 20.1-43285018-001:2019, нефасована одержується шляхом переробки органічних відходів сільського господарства та відходів домогосподарств органічного походження, відходів переробки овочів та фруктів, інших органічних відходів рослинного та тваринного походження кільчастими дощовими черв`яками загону Haplotaxida сімейства Lumbricidae роду Eiseniafetida (красний каліфорнійський черв`як, черв`як Старатель , Дендробена Венета).
Згідно п.3.5. Технічних умов Біогумус виробляється безпосередньо зі спеціально підготовленого субстрату. Під час виготовлення субстрату використовується наступна сировина: Гній великої рогатої худоби, овечий, кінський, свинячий або пташиний згідно з діючою НД; органічні рештки трав`яного та овочевого походження згідно з діючою НД; органічні рештки плодового походження згідно з діючою НД. Дозволено використовувати іншу сировину згідно з іншими чинними нормативними документами виробника, яка за своїми показниками забезпечує відповідність вимогам цих ТУ.
Відповідно до п.3.6. Технічних умов основним технологічним засобом при переробці субстрату на Біогумус є бурт або ложе. Субстрат після закінчення процесу ферментації за необхідністю змішується з дерновою землею або піском, закладається в бурти на рівній поверхні і заселяється черв`яками разом із субстратом, в якому вони знаходяться.
Протоколом Загальних зборів Учасників ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД № 2 від 22.10.2019 року учасниками (засновниками) Товариства було сформовано (наповнено) статутний капітал, шляхом передачі Товариству, окрім іншого, права власності на належне їм рухоме майно, а саме: 10000 сімей кільчастих дощових черв`яків загону Haplotaxida сімейства Lumbricidae роду Eisenia fetida (черв`як Старатель ). Вказане майно було оцінено у розмірі 1000000,00 (один мільйон) гривень 00 копійок; 400 т субстрату для розведення черв`яків. Вказане майно було оцінене у розмірі 880000,00 (вісімсот вісімдесят тисяч) гривень 00 коп. Факт передачі вказаного рухомого майна підтверджується Актами приймання-передачі майна від 28.10.2019 року.
В результаті зазначеної процедури з певного обсягу субстрату було отримано Суміш ЗЛАТО ПОЛЕ , що підтверджується картками складського обліку щодо внутрішнього переміщення матеріалів.
З урахуванням зазначеного, діяльність ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД спрямована саме на вироблення, а не придбання готової продукції, тому об`єм сировини, яку було придбано може не дорівнювати та відрізнятися від об`єму готової продукції
Тобто, суд погоджується з позивачем, що застосований відповідачем критерій ризиковості здійснення операцій, який було застосовано в якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної, не може бути застосований до діяльності ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД , тому що лише на підставі відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі податкових накладних, неможливо перевірити обсяги виробництва продукції.
Тобто, суд прийшов до висновку, що надані позивачем до відповідачів первинні документи на підтвердження здійснення операцій по податковій накладній № 1 від 11.12.2019 року засвідчують факт виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань за вказаним вище договором.
Таким чином, ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД виконало обов`язок щодо надіслання до комісії регіонального рівня та до ДПС України усіх необхідних первинних документів та пояснень на підтвердження господарських операції, які в сукупності підтверджують наявність підстав для реєстрації податкової накладної № 1 від 11.12.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З урахуванням зазначеного, суд прийшов до висновку, що у Комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були відсутні встановлені законом підстави для відмови у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД № 1 від 11.12.2019 року.
Крім того, оскільки всі необхідні документи було надано позивачем до ДПС України під час подання скарги, проте незважаючи на вже наявні відомості щодо обсягів сировини, процесу виробництва, відсутності ознак фіктивності підприємства та здійснених господарських операцій, ДПС України фактично було безпідставно та необґрунтовано відмовлено в задоволенні скарги та реєстрації податкової накладної ТОВ ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД .
Таким чином, рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.01.2020 року № 1435401/43285018 та рішення Державної податкової служби України від 22.01.2020 року № 1635/43285018/2 є протиправними та належать до скасування.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року № 682-р Питання Державної податкової служби вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Згідно положень ст.9 Конституції України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.
Європейський суд підкреслює особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що в разі коли йдеться про питання загального інтересу, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах Беєлер проти Італії [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000, Онер`їлдіз проти Туреччини [ВП] (Oneryэldэz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, Megadat.com S.r.l. проти Молдови (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і Москаль проти Польщі (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Також, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах Лелас проти Хорватії (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20.05.2010 року, і Тошкуце та інші проти Румунії (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25.11.2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.
Крім того, Європейський суд з прав людини у своєму рішення по справі Yvonne van Duyn v.Home Office зазначив, що принцип юридичної визначеності означає, що зацікавлені особи повинні мати змогу покладатися на зобов`язання, взяті державою, навіть якщо такі зобов`язання містяться в законодавчому акті, який загалом не має автоматичної прямої дії . З огляду на принцип юридичної визначеності, держава не може посилатись на відсутність певного нормативного акта, який би визначав механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конституції чи інших актах. Така дія названого принципу пов`язана з іншим принципом - відповідальності держави, який полягає в тому, що держава не може посилатися на власне порушення зобов`язань для запобігання відповідальності. Захист принципу обґрунтованих сподівань та юридичної визначеності є досить важливим у сфері державного управління та соціального захисту. Так, якщо держава чи орган публічної влади схвалили певну концепцію своєї політики чи поведінки, така держава чи такий орган вважатимуться такими, що діють протиправно, якщо вони відступлять від такої політики чи поведінки щодо фізичних та юридичних осіб на власний розсуд та без завчасного повідомлення про зміни у такій політиці чи поведінці, позаяк схвалення названої політики чи поведінки дало підстави для виникнення обґрунтованих сподівань у названих осіб стосовно додержання державою чи органом публічної влади такої політики чи поведінки.
У рішенні від 31.07.2003 року у справі Дорани проти Ірландії Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття ефективний засіб передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. Причому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі Салах Шейх проти Нідерландів , ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи Каіч та інші проти Хорватії (рішення від 17.07.2008 року), Європейський суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.
При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст.1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.
Рішенням Конституційного Суду України у справі № 3-рп/2003р від 30.01.2003 року визначено, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.
Згідно з п.п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Відповідно до п.28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку; протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку.
З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 11.12.2019 року № 1 на загальну суму 242500,00 грн. у т. ч. ПДВ 48500,00 грн., подану Товариством з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД датою її фактичного отримання.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Згідно з п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року, заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994 року, серія A, № 303-A, п.29).
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД (вул. Базарна, 61, оф. 211, м. Одеса, 65045, ідентифікаційний код 43285018) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, ідентифікаційний код 43142370), Державної податкової служби України (Львівська пл., 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати податкову накладну - задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.01.2020 року № 1435401/43285018.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України від 22.01.2020 року № 1635/43285018/2.
4. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 11.12.2019 року № 1 на загальну суму 242500,00 грн. у т. ч. ПДВ 48500,00 грн., подану Товариством з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД датою її фактичного отримання.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД (код ЄДРПОУ 43285018) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2102,00 грн.
6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЛАТО ПОЛЕ ЛТД (код ЄДРПОУ 43285018) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2102,00 грн.
Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.
Повний текст рішення складено 08 липня 2020 року.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2020 |
Оприлюднено | 09.07.2020 |
Номер документу | 90258868 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні