Рішення
від 08.07.2020 по справі 460/2695/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

08 липня 2020 року м. Рівне №460/2695/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Л.А. Жуковської розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 доУправління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними, - В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації, в якому просить визнати протиправними дії управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації щодо визначення переплати за період з 01.03.2019 по 29.02.2020 в розмірі 36146,64грн. та зобов`язати сплатити кошти відповідачу.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що є багатодітною матір`ю, що підтверджується посвідченням багатодітної сім`ї. Вказує про те, що відповідачем виплачуються соціальні допомоги, а саме: допомога при народженні дитини, допомога багатодітній сім`ї, допомога малозабезпеченій сім`ї. В березні 2020 року отримала від Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації лист №1261/03-23/20, за підписом начальника управління М.Бортника в якому зазначено наступне: "Управління соціального захисту населення Здолбунівської райдержадміністрації повідомляє, що за Вами рахується переплата в сумі 36 146,64 грн.". Звертає увагу суду на те, що жодного письмового рішення (протоколу) про виникнення переплати, причини такої переплати, вказівки по якій допомозі виникла переплата, не вказано та не надано і розрахунку суми, яку вона має повернути. Враховуючи викладене, просить суд позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою суду від 29.04.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження. Розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 21.05.2020 на 10:00год.

Ухвалою суду від 21.05.2020 розгляд адміністративної справи відкладено до 28.05.2020 до 10:00год.

21.05.2020 Управлінням соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації подано відзив на позовну заяву. В обґрунтування своїх заперечень зазначає, що в ході перевірки 05.03.2020 головним державним соціальним інспектором було виявлено те, що позивач не подала інформацію про наявність транспортного засобу, а саме: причепа марки "АМС 500 Староконь" 2016 року випуску, що підтверджується результатами аналітичного пошуку ТЗ по "НАІС ДДАІ" МВС України. Рішенням Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації від 05.03.2020 позивачу надіслано повідомлення про припинення виплати державної соціальної допомоги. При зверненні за державною соціальною допомогою малозабезпеченим сім`ям з березня 2019 року по лютий 2020 року, позивач не вказувала інформацію, яка впливала на право у призначенні допомоги. Вказує про те, що Управлінням соціального захисту населення припинено допомогу з 01.03.2020 та виставлено переплату за період з 01.03.2019 по 29.02.2020 в сумі 36146,64 грн. Враховуючи викладене, вважає, що позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими та просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити повністю (а.с.69-82).

Ухвалою суду від 28.05.2020 розгляд адміністративної справи відкладено до 09.06.2020 до 14:30год.

Ухвалою суду від 09.06.2020 вирішено перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Враховуючи, що розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, то відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі- КАС України), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши позовну заяву, відзив на позовну заяву та з`ясувавши усі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення повністю.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є багатодітною матір`ю та має трьох неповнолітніх дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , що підтверджується свідоцтвами про народження (а.с.40-42) та посвідченням багатодітної сім`ї серії НОМЕР_1 від 26.10.2017 (а.с.43).

09.09.2019 та 18.03.2019 позивач зверталася до відповідача з заявами про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям (а.с.72-73, 76-77).

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям була призначена позивачу.

05.03.2020, в ході перевірки, головним державним соціальним інспектором виявлено, що позивач не подала інформацію про наявність транспортного засобу, а саме: причепа марки "АМС 500 Староконь" 2016 року випуску, який перебуває за позивачем на обліку з 10.05.2016, що підтверджується результатами аналітичного пошуку ТЗ по "НАІС ДДАІ" МВС України (а.с.80).

Розпорядженням Управління соціального захисту населення від 05.03.2020 П/В: 723 позивачу з 01.03.2020 припинена виплата допомоги та вказано про нарахування переплати за період з 01.03.2019 по 29.02.2020, у зв`язку з недостовірними даними про майновий стан (а.с.81).

Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації листом від 11.03.2020 №1261/03-23/20 повідомило ОСОБА_1 про наявність переплати в сумі 36146,64 грн.

Вважаючи дії відповідача щодо визначення переплати протиправним, позивач звернулася з даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" від 01.06.2000 № 1768-III (далі - Закон №1768-III) спрямований на реалізацію конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім`ям і сприяння їх економічній самостійності.

Відповідно до абз.2 ст. 1 Закону №1768-III (так і надалі у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (далі - державна соціальна допомога) - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї.

Сім`я - це особи, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки (абз.4 ст. 1 Закону №1768-III).

Малозабезпечена сім`я - сім`я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний дохід нижчий, ніж прожитковий мінімум для сім`ї (абз.5 ст. 1 Закону №1768-III).

Згідно з ст. 3 Закону №1768-III право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім`ї, які постійно проживають на території України.

Статтею 4 Закону №1768-III передбачено, що заява про надання державної соціальної допомоги подається уповноваженим представником сім`ї до місцевої державної адміністрації або до виконавчого комітету сільської, селищної ради. Виконавчий комітет сільської, селищної ради передає заяву про надання державної соціальної допомоги до місцевої державної адміністрації.

Відповідно до ст.7 Закону №1768-III державна соціальна допомога не призначається у випадках, коли:

-працездатні члени малозабезпеченої сім`ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої і вищої освіти протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за особами з інвалідністю I групи або дітьми з інвалідністю віком до 18 років, за особами з інвалідністю II групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку; фізичних осіб, які надають соціальні послуги);

-з`ясовано, що малозабезпечена сім`я має додаткові джерела для існування, а також хто-небудь із її складу протягом 12 місяців перед зверненням за наданням державної соціальної допомоги здійснив покупку або оплатив послуги на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім`ї;

-у власності чи володінні малозабезпеченої сім`ї є друга квартира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 квадратний метр на одного члена сім`ї та додатково 10,5 квадратного метра на сім`ю, чи більше одного автомобіля, транспортного засобу (механізму).

За наявності обставин, передбачених у частині першій цієї статті, державна соціальна допомога може бути призначена місцевою державною адміністрацією на підставі рішень районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій та виконавчих комітетів міських і районних у містах (у разі їх створення) рад у разі, якщо, зокрема, у малозабезпеченій багатодітній сім`ї виховуються троє або більше дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої і вищої освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років).

Частиною 4 статті 7 Закону №1768-III якщо сім`єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

З аналізу наведених норм, судом встановлено, що малозабезпечені сім`ї, які постійно проживають на території України та з поважних або незалежних від неї причин мають середньомісячний сукупний дохід нижчий, ніж прожитковий мінімум для сім`ї, мають право на отримання від держави державної соціальної допомоги.

Водночас, суд зазначає, що перелік підстав для відмови у призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, встановлений ст.7 Закону №1768-III, є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

Поряд з цим, ч.4 ст.7 Закону №1768-III встановлено підстави для припинення виплати соціальної допомоги.

Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 №250 (далі - Порядок №250) визначає умови призначення і виплати малозабезпеченим сім`ям державної соціальної допомоги, передбаченої Законом України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям".

Пункт 2 Порядку №250 кореспондує з абз.2 ст. 1 Закону №1768-III.

Відповідно до п.3 Порядку №250 призначення і виплата соціальної допомоги здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення) за зареєстрованим місцем проживання або місцем фактичного проживання уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї.

Згідно з п.6 Порядку №250 для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім`ї подає органу соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім`ї; декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї; до декларації не включаються державна соціальна допомога, призначена відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям"; нарахована субсидія за спожиті житлово-комунальні послуги; сплачені членами сім`ї аліменти; грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, на час її проведення, безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на час здійснення зазначених); довідку про наявність та розмір земельної частки (паю); довідку встановленої форми про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, про безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.

Для призначення соціальної допомоги на наступний строк уповноважений представник сім`ї подає заяву і декларацію про доходи та майно.

Пунктом 9 Порядку №250 рішення про призначення соціальної допомоги або про відмову в її наданні приймається органом соціального захисту населення протягом десяти календарних днів із дня подання заяви і надсилається наступного після його прийняття дня уповноваженому представнику малозабезпеченої сім`ї.

У разі прийняття рішення про відмову в наданні соціальної допомоги орган соціального захисту населення письмово повідомляє про це уповноваженого представника сім`ї із зазначенням підстав відмови та порядку оскарження рішення.

Відповідно до п.10 Порядку №250 соціальна допомога не призначається у разі, коли:

-працездатні члени малозабезпеченої сім`ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за особами з інвалідністю I групи або дітьми з інвалідністю віком до 18 років, за особами з інвалідністю II групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку; фізичних осіб, які надають соціальні послуги);

-під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов сім`ї з`ясовано, що малозабезпечена сім`я має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно (здача у найм або оренду житлового приміщення (будинку) або його частини; один чи кілька членів сім`ї працюють без оформлення трудових відносин у встановленому порядку; можливість отримання доходу від утримання худоби, птиці, інших тварин; дохід від народних промислів, використання наявної сільськогосподарської техніки, вантажної машини, мікроавтобуса тощо);

-особи, які входять до складу малозабезпеченої сім`ї, протягом 12 місяців перед зверненням за наданням соціальної допомоги здійснили купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку тощо або оплатили послуги з навчання, будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв`язку тощо (крім житлово-комунальних послуг, у межах норм споживання та медичних послуг, пов`язаних із забезпеченням життєдіяльності) в сумі, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім`ї;

-у власності чи володінні малозабезпеченої сім`ї є друга квартира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 кв. метр на одного члена сім`ї та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю, чи більше одного автомобіля, транспортного засобу (механізму).

За наявності обставин, передбачених в абзацах другому-шостому цього пункту, державна соціальна допомога може бути призначена органом соціального захисту населення на підставі рішень районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій та виконавчих комітетів міських і районних у містах (у разі їх створення) рад або утворених ними комісій у разі, коли, зокрема, у малозабезпеченій багатодітній сім`ї виховуються троє або більше дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років).

Згідно з п.12 Порядку №250 у разі коли особами, які входять до складу сім`ї, навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру, виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Пунктом 28 Порядку №250 передбачено, що якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення, зокрема, визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення.

У ході розгляду справи, судом встановлено, що підставою для припинення виплати позивачу соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та нарахування переплати було те, що при зверненні за державною соціальною допомогою малозабезпеченим сім`ям позивач не вказала інформацію, яка впливала на право у призначенні допомоги, а саме: про наявність транспортного засобу - причепа марки "АМС 500 Староконь" 2016 року випуску.

При цьому, суд зазначає, що позивачем не заперечується факт наявності у її сім`ї причепа марки "АМС 500 Староконь" 2016 року випуску, який був посталений на облік 10.05.2016. Проте, даний причеп було продано для громадянки ОСОБА_5 у жовтні 2016 року та передано всі документи на даний причеп.

Таким чином, позивачем не заперечується, що у декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 18.03.2019 та від 09.09.2019 транспортний засіб - причеп марки "АМС 500 Староконь", 2016 року випуску нею не декларувався.

Водночас, відповідно до розділу 3 "Транспортні засоби" акта обстеження матеріально - побутових умов Новосілківської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області №837 від 11.12.2018 підтверджується, що в ОСОБА_6 (чоловік ОСОБА_1 ) наявний транспортний засіб ВАЗ 21-11, 1986 року випуску.

Акт обстеження матеріально - побутових умов №837 від 11.12.2018 будь - яких відомостей щодо наявності у позивача транспортного засобу - причепу марки "АМС 500 Староконь" 2016 року випуску не містить.

Щодо тверджень позивача, що форма декларації не дозволяє зазначити наявність майна - причепа, оскільки в ній є вказівка на зазначення лише автомобілів, суд зазначає наступне.

Форма декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 204 від 22.07.2003 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.08.2003 за №709/8030 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Розділом IV декларації передбачено внесення відомостей про транспортні засоби, які зареєстровані в установленому порядку та перебувають у власності за або володінні членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні / будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей).

Відповідно до ст.1 Закону України "Про автомобільний транспорт" причіп - транспортний засіб без власного джерела енергії, пристосований для буксирування автомобілем.

Згідно з ч.3 ст.34 Закону України "Про дорожній рух" державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.

Підпунктом 1.10 розділу 1 "Загальні положення" Правил Дорожнього руху передбачено, що причіп - транспортний засіб, призначений для руху тільки в з`єднанні з іншим транспортним засобом.

З аналізу наведених норм, судом встановлено, що причеп є транспортним засобом, який підлягає державній реєстрації, відповідно, він належить до декларування

Проте, графа 2 розділу IV декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги містить назву транспортних засобів лише "Автомобіль марки", і не містить графи щодо зазначення відомостей про причепи, які в силу закону також є транспортними засобами.

При цьому, суд зазначає, що за змістом ч. 4 ст. 7 Закону № 1768-ІІІ, якщо сім`єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення.

Дана нора кореспондує з п. 28 Порядку №250

Таким чином, для припинення виплати соціальної допомоги має бути така підстава, як надання недостовірних відомостей чи приховування відомостей, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, основною ознакою яких є навмисність.

Слід звернути увагу на те, що значення слова "навмисно" трактується як вчинення дії з певною метою, з певним наміром і синонімами даного слова є, зокрема: "зумисно", "нароком", "на зло", "свідомо", "спеціально".

У ході розгляду справи, відповідачем не надано суду жодного належного доказу навмисності позивача на подання недостовірних відомостей чи їх приховування та не наведено жодних обґрунтувань і мотивів, яким чином факт відсутності декларування причепа впливає або міг вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям та на визначення її розміру.

У сукупності викладених обставин, суд дійшов висновку, що дії відповідача щодо припинення виплати соціальної допомоги позивачу та нарахування їй переплати є протиправними.

Водночас, суд зауважує, що позивач звернувся до суду з позовними вимогами лише про визнання таких дій відповідача неправомірними. Проте, визнання дій протиправними, не призведе до ефективного захисту порушеного права позивача та поновлення порушеного права.

Відповідно до ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Суд звертає увагу на те, що ст.13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі "Чахал проти Об`єднаного Королівства" (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

Засіб захисту, що вимагається зазначеною статтею повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушених прав позивача є визнанням протиправним та скасування розпорядження Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації П/В: 723 від 05.03.2020, яким ОСОБА_1 припинено виплату соціальної допомоги з 01.03.2020, з вказівкою нарахувати переплату за період з 01.03.2019 по 29.02.2020.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи наведене, позивачем на підставі належних та допустимих доказів доведено обставини на яких ґрунтуються її вимоги, а відповідачем не доведено правомірність своїх дій, відтак позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення.

Підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.139 КАС України, - відсутні, оскільки позивач звільнена від сплати судового збору.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації (вул. Василя Жука, 1, м.Здолбунів, Рівненська область, 35705, ЄДРПОУ 03195458) про визнання дій протиправними, - задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації щодо визначення ОСОБА_1 переплати за період з 01.03.2019 по 29.02.2020 в розмірі 36146,64грн. та зобов`язати сплатити кошти Управлінню соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації П/В: 723 від 05.03.2020, яким ОСОБА_1 припинено виплату соціальної допомоги з 01.03.2020, з вказівкою нарахувати переплату за період з 01.03.2019 по 29.02.2020.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 08 липня 2020 року.

Суддя Л.А. Жуковська

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2020
Оприлюднено09.07.2020
Номер документу90259073
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/2695/20

Рішення від 08.07.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Л.А. Жуковська

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 29.04.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні