Рішення
від 06.07.2020 по справі 640/26216/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/137

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 липня 2020 року м. Київ № 640/26216/19

за позовомГоловного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві до Товариства з обмежено відповідальністю "РВС" прозастосування заходів реагування Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмежено відповідальністю "РВС" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі ТОВ "РВС", місцезнаходження юридичної особи: 01021, м. Київ, вул. Інститутська, буд. 22/7, приміщення 116, який здійснює господарську діяльність: вул. Героїв Дніпра, 2-А в Оболонському районі м. Києва, до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки, шляхом знеструмлення та накладення печаток на електрощит та вхідні двері приміщень будівлі.

В судовому засіданні 15.06.2020 р. оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно з п. 3 ст. 194 КАС України.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

На підставі наказу від 11.10.2019 р. №856 Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві "Про проведення планових перевірок", вирішено провести планову перевірку додержання суб`єктами господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, в тому числі, і щодо ТОВ "РВС", місцезнаходження юридичної особи: 01021, м. Київ, вул. Інститутська, буд. 22/7, приміщення 116, який здійснює господарську діяльність: вул. Героїв Дніпра, 2-А в Оболонському районі м. Києва, 04.11.2019 р.

Перевірка вказаного об`єкта проведена у період з 04.11.2019 р. по 08.11.2019 р. згідно посвідчення на проведення перевірки від 30.10.2019 р. №6892, про що складено акт №725.

Під час перевірки був присутній директор ТОВ "РВС " ОСОБА_1 .

Згідно акту встановлено наступні порушення норм пожежної і техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

1. не на всіх дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку вказано після літерного індексу "ПК " порядковий номер крана та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів на порушення п.2.2. глава 2 розділ V ППБУ;

2. двері евакуаційних виходів замкнені на замки, які не відкриваються зсередини без ключа на порушення п. 2.27 глава 2 розділ III ППБУ;

3. не проведено технічне обслуговування існуючих вогнегасників на 1-му поверсі відповідно до вимог Правил експлуатації вогнегасників на порушення п. 3.17 глава 3 розділ V ППБУ;

4. існуюча система протипожежного захисту (система пожежної сигналізації) знаходиться у не робочому стані на порушення п. 1.1 глава 1 розділ V ППБУ;

5. не забороняється внесення зміни до елементів системи вентиляції повітря, які перешкоджають поширенню пожежі (не передбачено автоматичне блокування електроприймачів системи вентиляції в разі спрацювання системи пожежної сигналізації) в порушення п. 11.4.ДБН В.2.5-67:2013 на порушення п.2.18. глава 2. розділ ІV ППБУ;

6. на 1-му поверсі кран-комплекти не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом а також важелем для полегшення відкривання вентиля на порушення п.2.2 глава 2 розділ V ППБУ;

7. не забороняється застосовування будівельних матеріали з вищими показниками пожежної небезпеки (на 1-му поверсі оздоблення стін коридору виконано матеріалом з вищою пожежною небезпекою ніж Г2,В2,Д2,Т2 в порушення п.7.3.3. ДБН В.1.1-7) на порушення п.2.23 глава 2 розділ ІІІ ППБУ;

8. не забороняється застосовування будівельних матеріали з вищими показниками пожежної небезпеки (оздоблення стін сходової клітки виконано матеріалом з вищою пожежною небезпекою ніж Г1,В1,Д2,Т2 в порушення п.7.3.3. ДБН В.1.1-7) на порушення п.2.23 глава 2 розділ ІІІ ППБУ;

9. влаштовано відкрите прокладання електропроводів і кабелів транзитом через сходову клітку на порушення П.1.18 глава 1 розділ ІV ППБУ;

10. на 1-му поверсі відсутні двері сходових кліток на порушення п.2.37 глава 2 розділ ІІІ ППБУ:

11. не всі приміщення обладнані системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації) в порушення додатку А (обов`язковий) в порушення ДБН В.2.5-56:2014 на порушення п. 1.2 глава 1 розділ V ППБУ;

12. не розроблено та не вивішено на видимих місцях плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі на порушення п.5 розділ ІІ ППБУ;

13. на 2-му поверсі на підлозі на шляхах евакуації влаштовано перепади висот в порушення п.7.3.8. ДБН В.1.1-7 на порушення п. 2.23. глава 2 розділ ІІІ ППБУ;

14. на 2-му поверсі пожежний кран-комплект не розміщений у вбудованому або навісній шафці, яка має отвір для провітрювання і пристосована для опломбування та візуального огляду її без розкривання на порушення п.2.2 глава 2 розділ V ППБУ;

15. під час експлуатації об`єкта не забороняється зниження рівня його пожежної безпеки (вікна сходових кліток типу СК1 не обладнані пристроями для їх відчинення з рівня сходових площадок, маршів в порушення п. 7.3.26 ДБН В.1.1-7) на порушення п. 22 розділ ІІ ППБУ;

16. не надано підтвердження проходження навчання на курсах цивільного захисту керівного складу на порушення ст. 20 КЦЗУ; ПКМУ від 23.10.2013 №819;

17. не надано матеріали стосовно визначення помірної небезпечності щодо токсичності продуктів горіння, помірної димоутворювальної здатності та відповідності групи поширення полум`я РП1, РП2 щодо покриття підлоги у коридорах 2-го поверху на порушення п.2.28 глава 2., розділ ІІІ ППБУ;

18. під час експлуатації об`єкта не забороняється зниження рівня його пожежної безпеки (вихід зі сходової клітини на покрівлю не передбачено через протипожежні двері 2-го типу в порушення п.8.6 ДБН В.1.1-7) на порушення п. 22 розділ ІІ ППБУ;

19. під час експлуатації об`єкта не забороняється зниження рівня його пожежної безпеки (у місцях перепаду висоти покрівлі більше ніж 1 м не влаштовано зовнішні пожежні драбини в порушення п.8.8 ДБН В.1.1-7) на порушення п. 22 розділ ІІ ППБУ;

20. не забороняється знімання пристроїв для самозачинення дверей сходових кліток на порушення п.2.37 глава 2 розділ ІІІ ППБУ.

Акт підписано представником відповідача без пояснень і зауважень.

Згідно ч. 2ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожеженебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Оскільки виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмежено відповідальністю "РВС" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі ТОВ "РВС", місцезнаходження юридичної особи: 01021, м. Київ, вул. Інститутська, буд. 22/7, приміщення 116, який здійснює господарську діяльність: вул. Героїв Дніпра, 2-А в Оболонському районі м. Києва, до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки, шляхом знеструмлення та накладення печаток на електрощит та вхідні двері приміщень будівлі.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві - вважає, що порушення вимог законодавства є такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, тому підтримує позовні вимоги.

Також представником позивача повідомив, що після проведення планової перевірки і по червень 2020 р. відповідачем не звертався з заявами щодо проведення позапланової перевірки щодо усунення виявлених порушень.

Відповідач - Товариство з обмежено відповідальністю "РВС" - відзиву на позов не надав; повідомлявся про час та місце розгляду справи за адресою реєстрації юридичної особи (01021, м. Київ, вул. Інститутська, буд. 22/7, приміщення 116).

Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та задовольняє їх з таких підстав.

Згідно зі ст. 64 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.12 р. № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно ст. 65 Кодексу № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: 1) центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування.

Згідно ст. 66 Кодексу № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно ч. 1 ст. 67 Кодексу № 5403-VI до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: 1) здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; 11) складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; 12) звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно ч. 2 ст. 68 Кодексу № 5403-VI у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

В даному випадку планова перевірка додержання ТОВ "РВС" вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, який здійснює господарську діяльність: вул. Героїв Дніпра, 2-А в Оболонському районі м. Києва, про що складено акт №725 від 08.11.2019 р., проведена з передбачених законодавством підстав.

Станом на час прийняття рішення у справі відомості щодо вжиття відповідачем заходів до усунення виявлених порушень відсутні.

За таких обставин у суду відсутні підстави для того, щоб ставити під сумнів висновок позивача про те, що порушення вимог законодавства є такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

За таких обставин суд задовольняє позовні вимоги.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Товариства з обмеженою відповідальністю "РВС" (місцезнаходження юридичної особи: 01021, м. Київ, вул. Інститутська, буд. 22/7, приміщення 116, код 30043310), яке здійснює господарську діяльність: вул. Героїв Дніпра, 2-А в Оболонському районі м. Києва, до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки, шляхом знеструмлення та накладення печаток на електрощит та вхідні двері приміщень будівлі.

3. Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 06.07.2020 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.07.2020
Оприлюднено09.07.2020
Номер документу90259967
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/26216/19

Постанова від 28.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Рішення від 06.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні