Господарський суд міста києва
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про залучення третіх осіб та відкладення підготовчого судового засідання
м. Київ
07.07.2020Справа № 910/3591/20
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Олешківська СЕС" (вул. Антенна 8, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69057; код ЄДРПОУ 40831589)
До Державного підприємства "ЕНЕРГОРИНОК" (вул. Симона Петлюри, 27, м. Київ 32, 01032; код ЄДРПОУ 21515381)
Про стягнення 2 026 038,43 грн.
Суддя Бондаренко Г.П.
Секретар судового засідання Лебович А.О.
Представники учасників процесу:
від позивача: не прибув;
від відповідача: Сніжко В.Ю., довіреність № 60 від 01.07.20.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Олешківська СЕС" (далі - позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Державного підприємства "Енергоринок" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості 2 026 038,43 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов`язань за договором №15572/01 від 17.09.2018 та актом купівлі-продажу від 30.06.2019 щодо своєчасної сплати за постачання електричної енергії. У зв`язку із цим позивач просить стягнути з відповідача суму заборгованості в розмірі 2 026 038,43 грн, яка складається із сум: основного боргу в розмірі 1 912 049,27 грн, суми нарахованої пені в розмірі 55 213,29 грн, інфляційного збільшення в розмірі 22 944,59 грн, 3 % річних в розмірі 35 831,28 грн. Також позивач просить покласти на відповідача судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 30 390,58 грн.
16.03.2020 Господарський суд міста Києва постановив ухвалу про відкриття провадження у справі, розгляд справи № 910/3591/20 ухвалив здійснювати у порядку загального позовного провадження та призначив підготовче засідання у справі на 14.04.2020.
31.03.2020 через відділ канцелярії суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.
07.04.2020 від відповідача надійшло клопотання відповідача про відкладення розгляду справи.
14.04.2020 засобами електронного поштового зв`язку (15.04.2020 засобами поштового зв`язку) до суду надійшло клопотання позивача про розгляд справи без участі представника позивача, відповідь на відзив та уточнена позовна заява.
В судовому засіданні 14.04.2020 суд на місці ухвалив відкласти підготовче судове засідання на 09.06.2020. Сторін про дату наступного судового засідання було повідомлено ухвалою-повідомленням від 14.04.2020.
04.06.2020 через відділ канцелярії суду від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, призначеної на 09.06.2020.
У судовому засіданні 09.06.2020 судом прийнято до розгляду заяву про уточнення позовних вимог та зазначено, що в подальшому позовні вимоги розглядатимуться з урахуванням даної заяви, підготовче засідання відкладено на 07.07.2020.
06.07.2020 через відділ канцелярії суду від відповідача надійшли клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору №01/22-3252 від 03.07.2020, №01/22-3254 від 03.07.2020 та №01/22-3255 від 03.07.2020.
07.07.2020 у судове засідання прибув представник відповідача. Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, підтвердження чого наявне у матеріалах справи.
В судовому засіданні відповідач підтримав подані ним клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору.
Суд перейшов до розгляду клопотання відповідача про залучення до участі у справі №910/3591/20 Кабінету Міністрів України в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору №01/22-3252 від 03.07.2020, клопотання відповідача про залучення до участі у справі №910/3591/20 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору №01/22-3254 від 03.07.2020 та клопотання відповідача про залучення до участі у справі №910/3591/20 Міністерства енергетики України в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору №01/22-3255 від 03.07.2020.
У вищевказаних клопотаннях відповідач просить залучити до участі у даній справі Кабінет Міністрів України, Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг та Міністерство енергетики України в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача.
В обґрунтування даних клопотань відповідач зазначає про таке.
Діяльність Оптового ринку електричної енергії України, на момент виникнення спірних правовідносин, регулювалась спеціальним законодавством у сфері енергетики, в тому числі нормативно-правовими актами органів державної влади - Кабінету Міністрів України, Міністерства енергетики України та постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Кабінет Міністрів України є органом, який здійснює формування та реалізацію державної політики в електроенергетиці, шляхом прийняття фундаментальних постанов, які забезпечували функціонування Оптового ринку електричної енергії та впровадження нового ринку електроенергетики, в тому числі забезпечення реалізації положень Закону України Про ринок електричної енергії в частині забезпечення розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України. І наразі Держава в особі Кабінету Міністрів України забезпечує реалізацію гарантій держави по впровадженню нового ринку електричної енергії та положень Закону України Про ринок електричної енергії та виконання зобов`язань взятих на себе зобов`язань щодо вреулювання проблемних питань діяльності енергетичної галузі.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Національна комісія) є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України. Саме Національна комісія регулювала платіжно-розрахункові відносини на Оптовому ринку електричної енергії України, у спірний період, шляхом встановлення алгоритму розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання. Оскільки розрахунок з виробниками електроенергії з альтернативних джерел енергії має здійснюватися виключно відповідно до постанов Національної комісії, відповідач не має повноважень самостійно розпоряджатися коштами на поточному рахунку із спеціальним режимом використання, оскільки це порушить права та обов`язки Національної комісії.
Міністерство енергетики України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, який забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, а також на якого покладено функції по розробці та впровадженні негайних заходів направлених на здійснення розрахунків на ринку електричної енергії в межах передбачених спеціальним законодавством.
Відповідно до ст. 50 Господарського процесуального кодексу України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи.
Якщо суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до розгляду встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Отже, у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону України "Про ринок електричної енергії", формування та реалізацію державної політики в електроенергетиці здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та інші органи державної влади відповідно до законодавства.
За таких обставин, враховуючи що Кабінет Міністрів України здійснює формування та реалізацію державної політики в електроенергетиці, шляхом прийняття постанов, які забезпечують функціонування Оптового ринку електричної енергії (ОРЕ), приймаючи до уваги, що діяльність ОРЕ регулюється спеціальними законодавством у сфері енергетики, нормативно - правовими актами органів державної влади - Міністерства енергетики та захисту довкілля України та постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання відповідача та залучити до участі у справі Кабінет Міністрів України, Міністерство енергетики України та Національну комісію, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
Статтею 177 Господарського процесуального кодексу України визначено, що завданнями підготовчого провадження є, зокрема, остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу (пункт 1 частини 1 статті 177 Господарського процесуального кодексу України).
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 182 Господарського процесуального кодексу України, у підготовчому засіданні суд вирішує питання про вступ у справу інших осіб, заміну неналежного відповідача, залучення співвідповідача, об`єднання справ і роз`єднання позовних вимог, прийняття зустрічного позову, якщо ці питання не були вирішені раніше.
Пунктом 2 частини 2 статті 183 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного Господарським процесуальним кодексом України строку підготовчого провадження, зокрема, у випадку залучення до участі або вступу у справу третьої особи.
Таким чином, з огляду на залучення до участі у справі третіх осіб, з метою належної підготовки справи для розгляду по суті, дотримання процесуальних прав сторін, рівності сторін перед законом і судом, змагальності, дотримання принципів господарського судочинства та виконання завдань підготовчого провадження, суд відкладає розгляд справи.
Керуючись статтями 50, 120, 177, 182, 183, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва
УХВАЛИВ:
1. Задовольнити клопотання Державного підприємства "Енергоринок" про залучення до участі у справі № 910/3591/20 Кабінету Міністрів України в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору № 01/22-3252 від 03.07.2020, клопотання відповідача про залучення до участі у справі № 910/3591/20 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору № 01/22-3254 від 03.07.2020, клопотання відповідача про залучення до участі у справі № 910/3591/20 Міністерства енергетики України в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору № 01/22-3255 від 03.07.2020.
2. Залучити до участі у справі № 910/3591/20 в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача : Кабінет Міністрів України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, буд. 12/2; ЄДРПОУ 00019442), Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19; ЄДРПОУ 39369133), Міністерство енергетики України (03035, м. Київ, вул. В. Липківського, 35; ЄДРПОУ 37552996).
3. Зобов`язати позивача не пізніше 2 днів з дня вручення даної ухвали направити копії позовної заяви із доданими до неї матеріалами, відповіді на відзив та заяви про уточнення позовних вимог третім особам, докази чого надати суду до наступного судового засідання.
4. Зобов`язати відповідача не пізніше 2 днів з дня вручення даної ухвали направити копію відзиву на позовну заяву із доданими матеріалами третім особам, докази чого надати суду до наступного судового засідання.
5. Запропонувати третім особам надати пояснення в порядку, передбаченому статтями 168 та 179 Господарського процесуального кодексу України. Повідомити третіх осіб, що пояснення щодо позову можуть бути подані протягом 15 днів з дня отримання копії позовної заяви , але в будь-якому випадку не пізніше закінчення строку підготовчого провадження, у випадку продовження процесуального строку судом, але не менше, ніж строк карантину, пов`язаного з запобіганню поширенню короновірусної хвороби (COVID-19).
6. Відкласти підготовче судове засідання на 11.08.20 о 12:50 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал № 19 .
7. Повідомити, що явка учасників справи або їх уповноважених представників є обов`язковою, та про обов`язок сторін повідомляти суд про причини неявки. З урахуванням епідеміологічної ситуації в України, сторони можуть подати до суду заяви про розгляд справи за їхньої відсутності.
8. Повідомити учасників справи, що всі письмові пояснення та інші документи по справі сторони можуть бути подані засобами поштового зв`язку, а також подані на електронну адресу суду inbox@ki.arbitr.gov.ua з зазначенням номеру справи та прізвища судді у справі та скріплення їх Електронним цифровим підписом.
9. Повідомити сторін про можливість участі у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням програми Microsoft Teams. Повідомити учасникам судового процесу облікові записи Microsoft Teams судді Бондаренко Г.П.: Bondarenko_judge@ki.arbitr.gov.ua та секретаря судового засідання Лебович А.О.: lebovych.a@ki.arbitr.gov.ua.
10. Порядок роботи з технічними засобами відеоконференцзв`язку під час судового засідання затверджений наказом Державної судової адміністрації України від 23.04.2020 N 196 "Про затвердження Порядку роботи з технічними засобами відеоконференцзв`язку під час судового засідання в адміністративному, цивільному та господарському процесах за участі сторін поза межами приміщення суду".
11.1. Для участі у судовому засіданні в режимі відеоконференції учасник справи повинен попередньо зареєструватись з використанням власного електронного підпису в Системі та перевірити наявні у нього власні технічні засоби на відповідність технічним вимогам, визначеним для роботи з обраною для проведення відеоконференції Системою.
11.2. Учасник справи подає заяву про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду, зразок якої наведено в додатку 2 до зазначеного Порядку, не пізніше ніж за п`ять днів до судового засідання. Копія заяви в той самий строк надсилається учасником, що подав заяву, іншим учасникам справи. За відсутності в матеріалах справи належних доказів підтвердження повноважень особи на представництво інтересів учасника справи, подати відповідні докази разом із заявою про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.
11.3. Головуючий суддя приймає рішення про можливість проведення засідання в режимі відеоконференції за умови наявності у суді відповідної технічної можливості (наявність обладнання та можливість його використання у визначений день і час). Про прийняте рішення головуючим суддею учасники справи інформуються засобами телефонного зв`язку (електронної пошти), вказаними у заяві, щодо технічної можливості проведення засідання в режимі відеоконференції або відсутності такої можливості.
11.4. Учасник, що бере участь у судовому засіданні в режимі відеоконференцзв`язку, зобов`язаний: зайти та авторизуватися в Системі за 10 хвилин до початку судового засідання; активувати технічні засоби (мікрофон, навушники та камера) та перевірити їх працездатність шляхом тестування за допомогою Системи; очікувати запрошення Секретаря до участі в судовому засіданні. Підтвердження особи учасника відбувається шляхом його авторизації в Системі із застосуванням електронного підпису. Система не дає можливості участі в судовому засіданні у режимі відеоконференції неавторизованим учасникам.
12. Відповідно до частини 1 статті 235 дана ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - http://ki.arbitr.gov.ua/sud5011/gromadyanam/csz/, а також у Єдиному державному реєстрі судових рішень - www.reyestr.court.gov.ua.
Повний текст ухвали складено: 09.07.2020
Суддя Г.П. Бондаренко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2020 |
Оприлюднено | 10.07.2020 |
Номер документу | 90282078 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Бондаренко Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні