МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 липня 2020 р. № 400/989/20 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001
про:визнання протиправним та скасування рішення від 28.10.2019 р. № 0000721424,
ВСТАНОВИВ:
Комунальна установа "Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти" Новобузької районної ради Миколаївської області звернулася до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій від 28.10.2019 р. № 0000721424.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що штраф оскаржуваним рішенням застосовано у зв`язку з несвоєчасним перерахуванням ЄСВ за період з 21.02.2019 р. по 29.03.2019 р. Дана ситуація виникла без будь-яких умисних дій чи бездіяльності позивача виключно через те, що кошти з Державного бюджету України надійшли до районного бюджету лише 29.03.2019 р. Крім того, оскаржуване рішення не містить необхідних реквізитів: найменування контролюючого органу, який сформував та видав його; дату; номер; суму; підстави, відповідно до яких накладено штраф та проведено нарахування пені.
Відповідач 30.03.2020 р. подав відзив на позов (а. с. 51-52), в якому зазначив, що відповідно до АС "Податковий блок" штрафна санкція виникла за рахунок несвоєчасного перерахування ЄСВ у відповідності до вимог ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464).
За клопотанням представників сторін справу розглянуто в письмовому провадженні.
З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
Позивач є комунальною установою, створеною відповідно до рішення Новобузької районної ради. Засновником установи є Новобузька районна рада Миколаївської області (п. 1.1 Статуту). Засновник здійснює фінансування, матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, транспортні засоби, встановлює їх статус. Позивач є закладом із статусом некомерційної (неприбуткової) бюджетної установи (п. 1.2 Статуту). Фінансово-господарську діяльність позивач здійснює на основі його кошторису, затвердженого головним розпорядником коштів (п. 5.1 Статуту). Джерелом формування кошторису позивача є, зокрема, кошти районного бюджету (п. 5.2 Статуту) (а. с. 6-11).
Рішенням відповідача від 28.10.2019 р. № 0000721424 до позивача застосовано штрафні санкції за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄСВ за період з 21.02.2019 р. до 29.03.2019 р. у розмірі 67075,46 грн та нараховано пеню в розмірі 1854,86 грн (а. с. 18).
Позивач подав скаргу на рішення до Державної податкової служби України, однак рішенням від 17.12.2019 р. рішення про застосування штрафних санкцій від 28.10.2019 р. № 0000721424 залишено без змін (а. с. 19-23).
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон № 2464.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Частиною 8 ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5 -1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки податкового органу - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок податкового органу (п. 1 ч. 10 ст. 9 Закону № 2464).
Відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону № 2464 єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Податковий орган застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464).
Крім того, на підставі ч. 10 вказаної статті на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Верховний Суд у постанові від 19.03.2019 р. по справі № 804/6540/15 висловив правову позицію, що згідно з положеннями Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" наявність таких обставин, як затримка з виплати заробітної плати, не звільняють позивача від обов`язку вчасної сплати нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та від відповідальності у разі несвоєчасної сплати єдиного внеску. Єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку на регулярній основі та згідно з положеннями статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
З огляду на викладене, суд відхиляє посилання позивача на несвоєчасність бюджетних асигнувань, наслідком чого стало виникнення кредиторської заборгованості по заробітній платі та, відповідно, несвоєчасне перерахування ЄСВ. Посилання позивача на відсутність в оскаржуваному рішенні необхідних реквізитів спростовується матеріалами справи. Зокрема, рішення від 28.10.2019 р. № 0000721424 містить найменування контролюючого органу, який його сформував, дату, номер, суму, а також підстави накладення штрафу (несвоєчасна сплата єдиного внеску) та період, за який нараховано пеню.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач довів правомірність оскаржуваного рішення, що має наслідком відмову в задоволенні позову.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову комунальної установи "Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти" Новобузької районної ради Миколаївської області (пл. Свободи, 57, м. Новий Буг, Миколаївська область, 55601, ідентифікаційний код 39595387) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 43144729) про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій від 28.10.2019 р. № 0000721424 - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.
Дата складення повного судового рішення 09.07.2020 р.
Суддя Н. В. Лісовська
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2020 |
Оприлюднено | 13.07.2020 |
Номер документу | 90297107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Лісовська Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні