Рішення
від 09.07.2020 по справі 420/1993/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1993/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Кравченка М.М.;

за участі:

секретаря судового засідання - Тригубенко Ю.Г.;

представника позивача - Селіванова С.А.;

відповідачі - не з`явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень від 07.11.2019 року, зобов`язання зареєструвати податкові накладні, -

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якій просило: визнати протиправним та скасувати рішення № 1325049/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 05.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 05.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення № 1325050/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 06.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 06.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення № 1325051/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 07.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 07.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення № 1325052/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 08.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 08.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення № 1325053/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 09.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 09.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення № 1325054/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 10.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 9 від 10.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення № 1325057/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 11.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 10 від 11.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення № 1325055/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 12.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 11 від 12.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення № 1325056/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 від 13.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 12 від 13.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне. На виконання норм законодавства Позивач направив на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних наступні податкові накладні: № 4 від 05.10.2019 р. на суму 62150,00 грн., № 5 від 06.10.2019 р. на суму 62950,00 грн., № 6 від 07.10.2019 р. на суму 63900,00 грн., № 7 від 08.10.2019 р. на суму 59300,00 грн., № 8 від 09.10.2019 р. на суму 50350,00 грн., № 9 від 10.10.2019 р. на суму 63700,00 грн., № 10 від 11.10.2019 р. на суму 59850,00 грн., № 11 від 12.10.2019 р. на суму 64800,00 грн., № 12 від 13.10.2019 р. на суму 48200,00 грн. Квитанціями від 30.10.2019 року реєстрацію податкових накладних року було зупинено. Позивач, одержавши квитанції від 30.10.2019 року про зупинення реєстрації податкових накладних, у межах строку, встановленого законодавством, 30.10.2019 року направив до контролюючого органу повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій щодо постачання товару, зазначеного у податкових накладних, реєстрація яких зупинена. Однак, не дивлячись на наданні Позивачем пояснення та документи, Комісією Головного управління ДПС в Одеській області були прийняті Рішення: № 1325049/42734553 від 07.11.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 05.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1325050/42734553 від 07.11.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 06.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1325051/42734553 від 07.11.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 07.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1325052/42734553 від 07.11.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 08.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1325053/42734553 від 07.11.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 09.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1325054/42734553 від 07.11.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 10.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1325057/42734553 від 07.11.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 11.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1325055/42734553 від 07.11.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 12.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1325056/42734553 від 07.11.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 від 13.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач не погоджується з оскаржуваними рішеннями відповідача, вважає їх необґрунтованими, протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 10.03.2020 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень від 07.11.2019 року, зобов`язання зареєструвати податкові накладні було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

У відзиві на позовну заяву відповідачі вказують, що згідно з поданим Позивачем Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування від 30.10.2019 року № 1 та відповідно до Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПК/РК аналітичної системи Державної податкової служби України, ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС не було подано тих документів, які були надані до суду. Зокрема, не були подані товарно-транспортні накладні, специфікації до договору поставки винограду, видаткові накладні, рахунки на оплату, виписки по рахунку. З огляду на неподання ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС разом із повідомленням всіх необхідних документів, Комісією було винесено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Таким чином, оскаржувані рішення комісії регіонально рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації із посиланням на підставу - ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних - є повністю обґрунтованими.

Дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС (постачальник) з метою провадження господарської діяльності 28.08.2019 року уклало з ВАТ ОКТЯБРЬСКИЙ (покупець) договір поставки винограду №/2019, відповідно до умов якого в порядку та умовах, визначених договором, постачальник передає у власність покупця, а покупець приймає та оплачує виноград свіжий врожаю 2019 року (товар) у кількості 150000 кг на загальну суму 750000,00 грн. з ПДВ, поставка здійснюється на умовах само вивозу за рахунок покупця, поставка проводиться окремими партіями.

На виконання умов договору ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС поставило ВАТ ОКТЯБРЬСКИЙ товар, що підтверджується видатковими накладними № 4 від 05.10.2019 року на суму 62150,00 грн., № 5 від 06.10.2019 року на суму 62950,00 грн., № 6 від 07.10.2019 року на суму 63900,00 грн., № 7 від 08.10.2019 року на суму 59300,00 грн., № 8 від 09.10.2019 року на суму 50350,00 грн., № 9 від 10.10.2019 року на суму 63700,00 грн., № 10 від 11.10.2019 року на суму 59850,00 грн., № 11 від 12.10.2019 року на суму 64800,00 грн., № 12 від 13.10.2019 року на суму 48200,00 грн.

ВАТ ОКТЯБРЬСКИЙ сплатило позивачу грошові кошти за поставлену за договором партію товару у сумі 520000,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 2780 від 16.10.2019 року, № 2811 від 22.10.2019 року, № 2828 від 28.10.2019 року.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до вимог п.187.1 ст.187, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС сформувало податкові накладні № 4 від 05.10.2019 року на суму 62150,00 грн., № 5 від 06.10.2019 року на суму 62950,00 грн., № 6 від 07.10.2019 року на суму 63900,00 грн., № 7 від 08.10.2019 року на суму 59300,00 грн., № 8 від 09.10.2019 року на суму 50350,00 грн., № 9 від 10.10.2019 року на суму 63700,00 грн., № 10 від 11.10.2019 року на суму 59850,00 грн., № 11 від 12.10.2019 року на суму 64800,00 грн., № 12 від 13.10.2019 року на суму 48200,00 грн., виписані на покупця - ВАТ ОКТЯБРЬСКИЙ та направило їх на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманими квитанціями від 30.10.2019 року про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до про податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено, оскільки обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС на підтвердження здійснення господарських операцій, зазначених в податкових накладних № 4 від 05.10.2019 року, № 5 від 06.10.2019 року, № 6 від 07.10.2019 року, № 7 від 08.10.2019 року, № 8 від 09.10.2019 року, № 9 від 10.10.2019 року, № 10 від 11.10.2019 року, № 11 від 12.10.2019 року, № 12 від 13.10.2019 року направило до комісії регіонального рівня повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в яких було зазначено, що: Підприємство самостійно вирощує виноград і не займається перепродажем. Весь виноград власного виробництва. В додатках до цього пояснення скан копії документів, що підтверджують вид діяльності підприємства, право власності на виноградник та право користування землею, на якій він росте , та надало копії наступних документів: акт приймання-передачі матеріальних активів та цінностей від 28.12.2018 року, додаткова угода № 1 від 08.02.2019 року про внесення змін до договору оренди землі від 09.11.2009 року, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права.

Рішеннями комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 1325049/42734553 від 07.11.2019 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 05.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1325050/42734553 від 07.11.2019 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 5 від 06.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1325051/42734553 від 07.11.2019 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 6 від 07.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1325052/42734553 від 07.11.2019 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 7 від 08.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1325053/42734553 від 07.11.2019 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 8 від 09.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1325054/42734553 від 07.11.2019 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 9 від 10.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1325057/42734553 від 07.11.2019 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 10 від 11.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1325055/42734553 від 07.11.2019 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 11 від 12.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1325056/42734553 від 07.11.2019 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 12 від 13.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних в зв`язку з тим, що ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) .

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, зазначених у листі ДФС України від 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18, податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній /розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку (ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

Відповідно до п.5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно з п.7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.п.12-13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

В квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, ПН/РК відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій .

Разом з цим, посилання відповідача на пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій є досить загальним та не визначає конкретні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних необхідних документів для реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Крім того, Критеріїв ризиковості здійснення операцій в той період існували виключно у вигляді листа Державної фіскальної служби України.

Як вже було зазначено судом вище, ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС направило повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та надало копії необхідних документів, підтверджуючих здійснення операцій.

Згідно з ч.1 ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ч.ч.1-2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Згідно з пп.пп.2.1-2.2 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів. Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі - первинні документи).

Як вже було зазначено вище, в оскаржуваних рішеннях відповідач зазначив, що причиною відмови в реєстрації податкових накладних позивача стало ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Відповідно до п.23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Згідно з п.24 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується.

Відповідно до п.27 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Рішення комісії центрального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено у судовому порядку.

Разом з цим, на думку суду, у вказаних рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем чітко не зазначено підставу для відмови в реєстрації податкових накладних позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, як і не зазначено конкретно документів, відсутність яких не дала можливості прийняти рішення про їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Суд зазначає, що як на розгляд відповідачу, так і під час розгляду справи до суду позивачем були надані всі необхідні первинні документи, які стосуються даних операцій, що не мають дефекту форми, змісту або походження, та які в силу вимог Податкового кодексу України, Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704, підтверджують здійснення фінансово-господарських відносин позивача з контрагентом.

Тобто, суд прийшов до висновку, що надані первинні документи на підтвердження здійснення операцій по податковим накладним № 4 від 05.10.2019 року, № 5 від 06.10.2019 року, № 6 від 07.10.2019 року, № 7 від 08.10.2019 року, № 8 від 09.10.2019 року, № 9 від 10.10.2019 року, № 10 від 11.10.2019 року, № 11 від 12.10.2019 року, № 12 від 13.10.2019 року засвідчують факт виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань за вказаним вище договором.

Таким чином, ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС виконало обов`язок щодо надіслання до комісії регіонального рівня усіх необхідних первинних документів та пояснень на підтвердження господарських операції з ВАТ ОКТЯБРЬСКИЙ , які в сукупності підтверджують наявність підстав для реєстрації податкових накладних № 4 від 05.10.2019 року, № 5 від 06.10.2019 року, № 6 від 07.10.2019 року, № 7 від 08.10.2019 року, № 8 від 09.10.2019 року, № 9 від 10.10.2019 року, № 10 від 11.10.2019 року, № 11 від 12.10.2019 року, № 12 від 13.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З урахуванням зазначеного, суд прийшов до висновку, що у Комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були відсутні встановлені законом підстави для відмови у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС № 4 від 05.10.2019 року, № 5 від 06.10.2019 року, № 6 від 07.10.2019 року, № 7 від 08.10.2019 року, № 8 від 09.10.2019 року, № 9 від 10.10.2019 року, № 10 від 11.10.2019 року, № 11 від 12.10.2019 року, № 12 від 13.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За таких обставин, рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 1325049/42734553 від 07.11.2019 року, № 1325050/42734553 від 07.11.2019 року, № 1325051/42734553 від 07.11.2019 року, № 1325052/42734553 від 07.11.2019 року, № 1325053/42734553 від 07.11.2019 року, № 1325054/42734553 від 07.11.2019 року, № 1325057/42734553 від 07.11.2019 року, № 1325055/42734553 від 07.11.2019 року, № 1325056/42734553 від 07.11.2019 року про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС № 4 від 05.10.2019 року, № 5 від 06.10.2019 року, № 6 від 07.10.2019 року, № 7 від 08.10.2019 року, № 8 від 09.10.2019 року, № 9 від 10.10.2019 року, № 10 від 11.10.2019 року, № 11 від 12.10.2019 року, № 12 від 13.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними та належать до скасування.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року № 682-р Питання Державної податкової служби вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до ч.ч.1-2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно положень ст.9 Конституції України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.

Європейський суд підкреслює особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що в разі коли йдеться про питання загального інтересу, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах Беєлер проти Італії [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000, Онер`їлдіз проти Туреччини [ВП] (Oneryэldэz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, Megadat.com S.r.l. проти Молдови (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і Москаль проти Польщі (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Також, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах Лелас проти Хорватії (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20.05.2010 року, і Тошкуце та інші проти Румунії (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25.11.2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.

Крім того, Європейський суд з прав людини у своєму рішення по справі Yvonne van Duyn v.Home Office зазначив, що принцип юридичної визначеності означає, що зацікавлені особи повинні мати змогу покладатися на зобов`язання, взяті державою, навіть якщо такі зобов`язання містяться в законодавчому акті, який загалом не має автоматичної прямої дії . З огляду на принцип юридичної визначеності, держава не може посилатись на відсутність певного нормативного акта, який би визначав механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конституції чи інших актах. Така дія названого принципу пов`язана з іншим принципом - відповідальності держави, який полягає в тому, що держава не може посилатися на власне порушення зобов`язань для запобігання відповідальності. Захист принципу обґрунтованих сподівань та юридичної визначеності є досить важливим у сфері державного управління та соціального захисту. Так, якщо держава чи орган публічної влади схвалили певну концепцію своєї політики чи поведінки, така держава чи такий орган вважатимуться такими, що діють протиправно, якщо вони відступлять від такої політики чи поведінки щодо фізичних та юридичних осіб на власний розсуд та без завчасного повідомлення про зміни у такій політиці чи поведінці, позаяк схвалення названої політики чи поведінки дало підстави для виникнення обґрунтованих сподівань у названих осіб стосовно додержання державою чи органом публічної влади такої політики чи поведінки.

У рішенні від 31.07.2003 року у справі Дорани проти Ірландії Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття ефективний засіб передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. Причому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі Салах Шейх проти Нідерландів , ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи Каіч та інші проти Хорватії (рішення від 17.07.2008 року), Європейський суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.

При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст.1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.

Рішенням Конституційного Суду України у справі № 3-рп/2003р від 30.01.2003 року визначено, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.

Згідно з п.п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до п.28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку; протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку.

З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 4 від 05.10.2019 року, № 5 від 06.10.2019 року, № 6 від 07.10.2019 року, № 7 від 08.10.2019 року, № 8 від 09.10.2019 року, № 9 від 10.10.2019 року, № 10 від 11.10.2019 року, № 11 від 12.10.2019 року, № 12 від 13.10.2019 року, подані ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою їх подання.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Згідно з п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року, заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994 року, серія A, № 303-A, п.29).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС (вул. Павла Фурдуя, 58, с. Матроска, Ізмаїльський р-н., Одеська обл., 68664, ідентифікаційний код 42734553) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, ідентифікаційний код 43142370), Державної податкової служби України (Львівська пл., 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень від 07.11.2019 року, зобов`язання зареєструвати податкові накладні - задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення № 1325049/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 05.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 05.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання.

4. Визнати протиправним та скасувати рішення № 1325050/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 06.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

5. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 06.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання.

6. Визнати протиправним та скасувати рішення № 1325051/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 07.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

7. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 07.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання.

8. Визнати протиправним та скасувати рішення № 1325052/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 08.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

9. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 08.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання.

10. Визнати протиправним та скасувати рішення № 1325053/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 09.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

11. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 09.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання.

12. Визнати протиправним та скасувати рішення № 1325054/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 10.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

13. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 9 від 10.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання.

14. Визнати протиправним та скасувати рішення № 1325057/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 11.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

15. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 10 від 11.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання.

16. Визнати протиправним та скасувати рішення № 1325055/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 12.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

17. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 11 від 12.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання.

18. Визнати протиправним та скасувати рішення № 1325056/42734553 від 07.11.2019 року комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 від 13.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

19. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 12 від 13.10.2019 року, подану ТОВ ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС за датою її подання.

20. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ІЗМАЇЛ-АГРОЛІДЕР ПЛЮС (код ЄДРПОУ 42734553) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 37836,00 грн.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.

Повний текст рішення складено 09 липня 2020 року.

Суддя М.М. Кравченко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2020
Оприлюднено13.07.2020
Номер документу90297176
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/1993/20

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 19.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні