ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 липня 2020 року м. Київ № 440/770/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу
за позовомГоловного управління Державної податкової служби у Полтавської області до третя особа, Виконавчого комітету Ірпінської міської ради; Комунального підприємства "Правочин" в особі Київської обласної філії КП "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів Товариство з обмеженою відповідальністю "Абаго 44" проскасування рєєстраційної дії, зобов"язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Головне управління Державної податкової служби у Полтавській області (далі - позивач та/або ГУ ДПС у Полтавській області/контролюючий орган) з позовом до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради (далі-відпвідач-1), Комунального підприємства Правочин в особі Київської обласної філії комунального підприємства Правочин Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області (далі - відповідач-2), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю Абаго 44 (далі - третя особа та/бо ТОВ Абаго 44 ) та просить суд:
- скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю Абаго 44 (код ЄДРПОУ 40255059) від 14.12.2018 року №13571070004004333 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських утворень;
- зобов`язати Виконавчий комітет Ірпінської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських утворень запис стосовно скасування запису від 14.12.2018 року №13571070004004333.
Ухвалою Полтавського Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.03.2019 року справу №440/770/19 передано на розгляд до Окружного адміністративного суду міста Києва.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.04.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/770/19.
Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначає, що на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження ТОВ Абаго 44 було проведено внесення змін до установчих документів та державну реєстрацію платника податків за адресою: вул. Полтавський шлях, б. 175 в місті Полтава. При цьому, у місті Полтаві вулиці Полтавський шлях, 175 не існує. Внаслідок вказаних обставин, контролюючий орган зазначає, що позбавлений можливості виконувати функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно-перевірочної роботи.
Представниками відповідачів відзив на позовну заяву не подано, заяв та клопотань до суду не надходило, причини не подання відзиву на позовну заяву не відомі.
Представником третьої особи відношення до позову не висловлено, заяв та клопотань до суду не надходило, поштовий конверт із поштовим відправленням ухвали суду повернувся до суду із відміткою пошти за місцем обслуговування в Полтаві такої вулиці не має. Уточніть, будь ласка, адресу .
Справа вирішується на підставі наявних в ній матеріалів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що Комунальним підприємством Правочин в особі Київської обласної філії комунального підприємства Правочин Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських утворень запис стосовно скасування запису від 14.12.2018 року №13571070004004333 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю Абаго 44 (код ЄДРПОУ 40255059), зокрема, зміни місцезнаходження третьої особи на: 61034, Полтавська область, м. Полтава, Київський район, вул. Полтавський шлях, б. 175.
Листом № 3252/9/16-31-50-08-13 від 20.12.2018 року ГУ ДПС у Полтавській області просило надати інформацію Управління з питань містобудування та архітектури виконавчого комітету Полтавської міської ради щодо існування у плані міста Полтави адреси - вул. Полтавський шлях, б. 175.
Листом від 14.01.2019 року Управління з питань містобудування та архітектури виконавчого комітету Полтавської міської ради листом №01-02-01-16/53 повідомило контролюючий орган, що відповідно до наявних в нього документів в м. Полтава відсутня адреса вул. Полтавський шлях, б. 175.
В подальшому, позивачем складено акт №181/16-31-50-12 від 31.01.2019 року щодо перевірки місцезнаходження платника податків (посадових осіб платника податків) за податковою адресою, де зазначено, що місцезнаходження ТОВ Абаго 44 не встановлено, визначена в реєстрі даних податкова адреса у місті Полтава відсутня.
Зазначене й зумовило звернення позивача із даним адміністративним позовом.
Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями законодавства, чинного станом на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року №755-IV (далі по тексту - Закон України №755-IV).
Відповідно до частини другої статті 6 Закону України №755-IV державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи.
Відповідно до частини третьої статті 35 Закону №755-IV засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону.
Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (частина четверта статті 35 Закону).
Згідно частини четвертої статті 17 Закону України №755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою; 3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування; 12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону; 13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.
Як випливає із пояснень представника позивача, працівниками відділу адміністрування та контролю за відшкодуванням ПДВ території обслуговування ДПІ у м.Полтаві управління податків та зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Полтавській області здійснено вихід за адресою: м. Полтава, вул. Полтавський шлях, б. 175.
За результатами проведених заходів складено акт №181/16-31-50-12 від 31.01.2019 року щодо перевірки місцезнаходження платника податків (посадових осіб платника податків) за податковою адресою, де зазначено, що місцезнаходження ТОВ Абаго 44 не встановлено, визначена в реєстрі даних податкова адреса у місті Полтава відсутня.
Відповідно до статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Згідно з частиною першою статті 7 Закону №755-ІV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини другої статті 9 Закону №755-ІV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи.
Положеннями частини шостої статті 13 Закону №755-ІV передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру, зокрема, таких відомостей:
дата та номер запису про взяття на облік як платника податків та зборів, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, - у день отримання відомостей про скасування державної реєстрації їх припинення, а також у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження;
дата взяття на облік як платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, реєстраційний номер платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження.
Згідно зі статтею 10 Закону №755-ІV якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Разом з цим, державним реєстратором внесено до Державного реєстру запис, який фактично не відповідає дійсності, а тому, відповідно до положень статті 10 Закону №755-ІV, такі відомості, що містяться в державному реєстрі, є недостовірними.
Відповідно до підпункту 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України - контролюючі органи звергаються до суду у випадках, передбачених законодавством.
Контролюючі органи, серед інших функцій, повинні забезпечувати достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням (підпункт 19-1.1.8 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України).
Підпунктом 20.1.2. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, зокрема, право податкового органу для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України надано право контролюючим органам в установленому законом порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Частина перша статті 25 Закону №755-ІV закріплює, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо, зокрема, скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.
У відповідності до пункту 3 частини п`ятої статті 25 Закону №755-ІV суб`єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті, зокрема, проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини).
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про необхідність скасування запису про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю Абаго 44 (код ЄДРПОУ 40255059) від 14.12.2018 року №13571070004004333 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських утворень, оскільки реєстрація юридичної особи за неіснуючою адресою позбавляє контролюючі органи можливості виконати свої функції стосовно належного обліку та контрольно-ревізійної роботи даного підприємства.
При цьому суд зазначає, що Закон №755-ІV не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, а тому це дає підстави стверджувати про відсутність порушень із боку державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Абаго 44 .
Що ж стосується позовних вимог про зобов`язання Виконавчого комітету Ірпінської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських утворень запис стосовно скасування запису від 14.12.2018 року №13571070004004333 суд зазначить наступне.
У відповідності до положень пункту 2 частини 1 статті 25 Закону №755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо, зокрема, скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.
Аналіз наведеного вказує про відсутність підстав для зобов`язання Виконавчий комітет Ірпінської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських утворень запис стосовно скасування запису від 14.12.2018 року №13571070004004333, оскільки так дії здійснюються в порядку пункту 2 частини 1 статті 25 Закону №755-IV.
Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про наявність підстав для часткового задоволення адміністративного позову.
Відповідно до частини 1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Згідно частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Приймаючи до уваги те, що матеріали адміністративної справи не містять в собі доказів понесення позивачем судових витрат пов`язаних із залученням свідків та проведення експертиз, а стягнення сплаченого судового збору, з урахуванням приписів КАС України не передбачено, суд приходить до висновку про відсутність підстав для стягнення з відповідача на користь ГУ ДПС у Полтавській області суми сплаченого ним судового збору.
Керуючись статтями 9, 72, 73, 77, 139, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області (36000, м. Полтава, вул. Єврейська, б. 4, код ЄДРПОУ 43142831) до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради (08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Шевченка, б. 2-а, код ЄДРПОУ 05408846), Комунального підприємства Правочин в особі Київської обласної філії комунального підприємства Правочин Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, б. 44-б, код ЄДРПОУ 42099492) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю Абаго 44 (61034, Полтавська область, м. Полтава, Київський район, вул. Полтавський шлях, б. 175, код ЄДРПОУ 40255059) задовольнити частково.
2. Скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю Абаго 44 (код ЄДРПОУ 40255059) від 14.12.2018 року №13571070004004333 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських утворень.
3. В іншій частині позову - відмовити.
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2020 |
Оприлюднено | 13.07.2020 |
Номер документу | 90298007 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні