Постанова
від 01.07.2020 по справі 160/10967/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

01 липня 2020 року м. Дніпросправа № 160/10967/19

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Дурасової Ю.В.,

суддів: Божко Л.А., Лукманової О.М.,

секретар судового засідання: Новошицька О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Широківської районної ради Дніпропетровської області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.12.2019 (головуючий суддя Голобутовський Р.З.)

в адміністративній справі за позовом Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" до відповідача Широківської районної ради Дніпропетровської області про визнання протиправним та нечинним рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Приватне акціонерне товариство «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» звернувся 05.11.2019 року до суду з адміністративним позовом до відповідача Широківської районної ради Дніпропетровської області, просив:

- визнати протиправним та нечинним рішення Широківської районної ради Дніпропетровської області № 422-42/VІІ від 26 грудня 2018 року про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 31,6843 га, кадастровий номер 1225855300:09:009:0655 і загальною площею 53,1918 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0654, що перебувають у постійному користуванні Приватного акціонерного товариства «ІНГУЛЕЦЬКИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, та розташовані на території Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області (за межами населених пунктів).

Позов обґрунтовано тим, що рішення Широківської районної ради Дніпропетровської області № 422-42/VІІ від 26 грудня 2018 року є протиправним з огляду на порушення процедури його прийняття та оприлюднення, а також неправомірність затвердження відповідачем технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок, оскільки грошова оцінка не відповідає принципам соціальної справедливості та стабільності, що закріплені в статті 4 Податкового кодексу України.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.12.2019 позов задоволено.

Визнано протиправним та нечинним рішення Широківської районної ради Дніпропетровської області № 422-42/VІІ від 26 грудня 2018 року про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 31,6843 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0655 і загальною площею 53,1918 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0654, що перебувають у постійному користуванні Приватного акціонерного товариства «ІНГУЛЕЦЬКИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, та розташовані на території Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів.

Рішення суду першої інстанції обґрунтовано тим, що при прийнятті відповідачем рішення № 422-42/VІІ від 26 грудня 2018 року про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 31,6843 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0655 і загальною площею 53,1918 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0654, що перебувають у постійному користуванні Приватного акціонерного товариства «ІНГУЛЕЦЬКИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» Широківська районна рада Дніпропетровської області порушила вимоги частини 2 статті 13, частини 5 статті 9 Закону № 1160-IV, оскільки не оприлюднила шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту. Оспорюване рішення прийняте з порушенням принципів державної регуляторної політики, що позбавило права фізичних та юридичних осіб (у т.ч. позивача), їх об`єднань надати зауваження та пропозиції до проекту такого рішення як регуляторного акту. Здійснено посилання на правові позиції, викладені в постановах Верховного Суду від 06 березня 2019 року у справі №803/417/18, від 08 травня 2018 року у справі №461/8220/13-а, від 25 вересня 2018 року у справі № 428/7176/14-а, від 16 жовтня 2018 року у справі № 522/7868/13 та від 11 грудня 2018 року у справі № 161/13458/14-а (2а/161/550/14).

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, згідно якої просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. Посилається на те, що рішення органів місцевого самоврядування про затвердження нормативної грошової оцінки не є регуляторним актом в розумінні Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності за умови, якщо рішення про їх затвердження не містить інших правових норм, у тому числі щодо встановлення базової вартості 1 кв. м. землі у грошовому еквіваленті, що не передбачено вимогами законодавства. Рішення Широківської районної ради не містить базової вартості 1 кв. м. землі в грошовому еквіваленті, а отже не є регуляторним актом.

До суду апеляційної інстанції надійшов відзив на апеляційну скаргу, доводи якого зводяться до законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції. Просить відмовити в задоволенні вимог апеляційної скарги, залишивши рішення суду першої інстанції без змін. Зазначає, що Рішення Широківської районної ради про затвердження технічної документації з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок є нормативно-правовим регуляторним актом, оскільки суб`єкт владних повноважень змінює норми права, скасовує інший правовий акт, поширює норми цього рішення на невизначене коло осіб (податників податку з плати за землю) та спрямовує правове регулювання адміністративних відносин між регуляторним органом та іншими суб`єктами господарювання. Тому вважає, що таке рішення відповідача має проходити відповідну процедуру, а саме оприлюднення шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації не пізніше як у 10-ти денний строк після їх прийняття і підписання. Посилається на правову позицію з цього приводу Верховного Суду.

В судовому засіданні 17.06.2020 представником відповідача надані пояснення у даній справі.

У зв`язку з епідеміологічною ситуацією в Україні та оголошенням карантину, розгляд справи в судовому засіданні відкладався.

Учасники справи в судове засідання 01.07.2020 року не з`явились, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, що, відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України, не перешкоджає розгляду справи за їх відсутності.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що ПАТ «ІНГУЛЕЦЬКИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» (50064, Дніпропетровська обл., м.Кривий Ріг, вул. Рудна, 47, код ЄДРПОУ 00190905) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі.

Відкритому акціонерному товариству «ІНГУЛЕЦЬКИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» , яке в подальшому було перейменоване у Приватне акціонерне товариство «ІНГУЛЕЦЬКИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» відповідно до вимог Закону України «Про акціонерні товариства» (надалі - ПРАТ «ІНГЗК» , Позивач), у постійне користування надано землі для виробничих потреб - 31,6843 га, кадастровий номер 1225855300:09:009:0655 та 53,1918 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0654, що підтверджується Державним актом на право постійного користування землею, серія II - ДП № 002896, що виданий 26.02.1998 року Широківською селищною Радою народних депутатів Широківського району Дніпропетровської області, відповідно до рішення Широківської селищної Ради народних депутатів від 26.02.1998р. № 20-Х/ХХІІ, акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за Шр №172 (а.с. 13-14).

26.12.2018 року Широківська районна рада Дніпропетровської області розглянула клопотання Широківської селищної ради від 19.12.2018 року № 24/2-21/3 та Рішенням 422-42/VІІ від 26.12.2018 року затвердила технічну документацію з нормативно грошової оцінки земельної ділянки за межами населених пунктів загальною площею 31,6843 га, кадастровий номер 1225855300:09:009:0655 і загальною площею 53,1918 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0654, що перебувають у постійному користуванні ПРАТ «ІНГЗК» , для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, та розташовані на території Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів. Рішення 422-42/VІІ від 26.12.2018 року позивач вважає протиправним, оскільки воно не оприлюднено у відповідності но норм законодавства України (а.с. 19).

В силу листа Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області №115/119-19 від 11.03.2019 року «Про надання інформації» на запит Позивача № 05/1545 від 19.02.2019 року щодо надання інформації про дату внесення інформації до бази даних Державного земельного кадастру нормативної грошової оцінки земельних ділянок, повідомлено, що датою внесення інформації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 1225855300:09:009:0655 і 1225855300:09:009:0654 є 22.01.2019 року (а.с. 24).

У відповідь на заяву ПРАТ «ІНГЗК» від 18.02.2019 року № 133003-001210-010-07-2019 Відділ у Широківському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надіслав лист №97-4-0.37-72/179-19 від 19.02.2019 року, до якого додано Витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок загальною площею 31,6843 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0655 і загальною площею 53,1918 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0654, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельних ділянок становить 210,93 грн./кв.м (а.с. 26-30).

Позивач не погоджується з рішенням Широківського районної ради Дніпропетровської області № 422-42/VІІ від 26 грудня 2018 року про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок: загальною площею 31,6843 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0655 і загальною площею 53,1918 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0654, що перебувають у постійному користуванні ПРАТ «ІНГЗК» для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, на території Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів; просить визнати його протиправним та скасувати.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що до даних правовідносин слід застосовувати норми Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» , норми Земельного кодексу України та Закону України «Про оцінку земель» .

Досліджуючи правильність прийняття судом першої інстанції рішення, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне дослідити ряд норм законодавства, що регулюють дані правовідносини та обставини справи.

Так, стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, суб`єкти владних повноважень (до яких відноситься відповідач) мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Таким чином межі дій відповідача чітко визначені Конституцією та законами України.

Предмет даного спору стосується правомірності Рішення Широківська районна рада Дніпропетровської області 422-42/VІІ від 26.12.2018 року, а саме необхідності його оприлюднення.

Діяльність органів місцевого самоврядування регулюється Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» , який, відповідно до Конституції України, визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Стаття 26 цього Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає перелік питань, які відносяться до виключної компетенції сільських, селищних та міських рад, серед яких і питання регулювання земельних відносин та затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.

В силу частини 3 статті 201 Земельного кодексу України, частини 5 статті 5, частини 1 статті 13 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку , втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Частиною 1 статті 23 Закону України «Про оцінку земель» передбачено, що технічна документація з нормативної грошової оцінки у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою .

При цьому, згідно з частини 12 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (№1160-IV).

Слід взяти до уваги, що регуляторний акт - це прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт , який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин , а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання (ст. 1 ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» ).

Таким чином, регуляторний акт - це нормативно-правовий акт спрямований на правове регулювання господарських відносин.

Оскільки затверджена нормативна грошова оцінка визначає базові розрахункові показники та спрямована на правове регулювання господарських відносин, при цьому ці показники є обов`язковими для застосування у окремих відносинах між органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарської діяльності, а нормативна грошова оцінка може застосовуватися неодноразово і стосуватися невизначеного кола суб`єктів, тому є підстави для висновку, що рішення про затвердження нормативної грошової оцінки земель є регуляторним актом, а відтак, має бути прийняте з додержанням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (№1160-IV).

Отже, рішення Широківського районної ради Дніпропетровської області № 422-42/VІІ від 26 грудня 2018 року про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок - є нормативно-правовим регуляторним актом, оскільки прийняте уповноваженим органом суб`єкта владних повноважень, змінює норми права, скасовує інший правовий акт, поширюється на невизначене коло осіб (платників податку з плати за землю, коло яких не є конкретно визначеним, оскільки лише визначає коло суб`єктів, на які поширюється її дія, однак, жодним чином не персоніфікує їх) та спрямоване на правове регулювання адміністративних відносин між регуляторним органом та іншими суб`єктами господарювання (стаття 1 Закону № 1160-IV).

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що зазначений висновок суду першої інстанції узгоджується з правовими висновками, викладеними в Постанові Великої Палати Верховного Суду від 08 травня 2018 року у справі № 461/8220/13-а (номер рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень 74022184), Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 06 березня 2019 року у справі №803/417/18 (номер рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень 80316413).

Матеріалами справи підтверджується, що позивач отримав лист № 6/2-20/6 від 03.01.2019 року від Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області, в якому зазначено, що Широківською селищною радою завершено розроблення технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок, які перебувають в постійному користуванні ПРАТ «ІНГЗК» для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами та розташована на території Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області загальною площею 31,6843 га, кадастровий номер 1225855300:09:009:0655 і загальною площею 53,1918 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0654, тому просить з майбутнього податкового періоду при сплаті земельного податку за користування вказаними земельними ділянками враховувати нову нормативно-грошову оцінку та ставки земельного податку, встановлені на 2019 рік Широківською селищною радою (а.с. 20-21).

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги частину 3 статті 2 КАС України, згідно якої зазначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті рішення суб`єктом владних повноважень:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, при вирішенні справи, судом має бути з`ясовано чи було рішення Широківської районної ради Дніпропетровської області № 422-42/VІІ від 26 грудня 2018 року прийняте, відповідно до закону та з дотриманням встановленої процедури.

Статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (№1160-IV) визначено, що одним із принципів державної регуляторної політики є прозорість та врахування громадської думки - відкритість для фізичних та юридичних осіб , їх об`єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов`язків розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об`єднаннями, обов`язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.

Вказаний принцип прозорості та врахування громадської думки передбачений в демократичному суспільстві для недопущення узурпації влади та збереження демократичних засад, встановлених Конституцію України.

При цьому, оприлюднення регуляторних відкритих даних є втіленням принципу прозорості та врахування громадської думки.

Водночас, забезпечення здійснення державної регуляторної політики включає:

- підготовку аналізу регуляторного впливу;

- оприлюднення проектів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань, а також відкриті обговорення за участю представників громадськості питань, пов`язаних з регуляторною діяльністю;

- відстеження результативності регуляторних актів;

- оприлюднення інформації про здійснення регуляторної діяльності (ст. 5 ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» ).

Зокрема, громадяни, суб`єкти господарювання, їх об`єднання та наукові установи, а також консультативно-дорадчі органи, що створені при органах державної влади та органах місцевого самоврядування і представляють інтереси громадян та суб`єктів господарювання, мають право: подавати зауваження та пропозиції щодо оприлюднених проектів регуляторних актів, брати участь у відкритих обговореннях питань, пов`язаних з регуляторною діяльністю (стаття 6 ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» ).

При цьому, проект регуляторного акту разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п`яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта (ч. 4 ст. 9 ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» ).

Таким чином Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» встановлюється відповідна процедура що прийняття регуляторних нормативно-правових актів, яку суб`єкт владних повноважень має дотримуватися.

Так, бездоганне виконання суб`єктом владних повноважень процесуальних/процедурних норм є запорукою відповідності дій суб`єкта владних повноважень нормам законодавства України. Однак порушення суб`єктом владних повноважень, передбачених законом приписів, може бути покладено в основу скасування рішень суб`єкта владних повноважень.

Відповідно до частини 5 статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (№ 1160-IV) повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта повинно містити:

- стислий виклад змісту проекту;

- поштову та електронну, за її наявності, адресу розробника проекту та інших органів, до яких відповідно до цього Закону або за ініціативою розробника надсилаються зауваження та пропозиції;

- інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації та/або адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу, або інформація про інший спосіб оприлюднення, передбачений частиною п`ятою статті 13 цього Закону);

- інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань;

- інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об`єднаннями зауважень та пропозицій.

Частинами 6-8 статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (№1160-IV) визначено, що строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу. Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов`язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє. Оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій не може бути перешкодою для проведення громадських слухань та будь-яких інших форм відкритих обговорень цього проекту регуляторного акта.

Водночас, повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації розробника цього проекту, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених розробником цього проекту, та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці розробника проекту регуляторного акта в мережі Інтернет (ч. 2 ст. 13 Закону № 1160-IV).

Також, стаття 12 вказаного Закону визначає, що регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

На думку колегії суддів апеляційної інстанції наведені вище правові положення дають підстави для висновку, що аналіз регуляторного впливу та проект регуляторного акта, а в подальшому і сам регуляторний акт, мають бути в установленому порядку оприлюднені.

З огляду на викладене, суд першої інстанції зробив правильний висновок, що при прийнятті відповідачем рішення № 422-42/VІІ від 26 грудня 2018 року про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 31,6843 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0655 і загальною площею 53,1918 га кадастровий номер 1225855300:09:009:0654, що перебувають у постійному користуванні Приватного акціонерного товариства «ІНГУЛЕЦЬКИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» , Широківська районна рада Дніпропетровської області порушила вимоги частини 2 статті 13, частини 5 статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (№1160-IV), оскільки не оприлюднила шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту.

Рішення суб`єкта владних повноважень, прийняте з порушенням принципів державної регуляторної політики, позбавило права фізичних та юридичних осіб (у т.ч. позивача), їх об`єднань надати зауваження та пропозиції до проекту такого регуляторного акту.

Така правова позиція узгоджується із позицією, висловленою Верховним Судом України у постановах Верховного Суду від 06 березня 2019 року у справі №803/417/18, від 08 травня 2018 року у справі №461/8220/13-а, від 25 вересня 2018 року у справі № 428/7176/14-а, від 16 жовтня 2018 року у справі № 522/7868/13 та від 11 грудня 2018 року у справі № 161/13458/14-а (2а/161/550/14).

Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог.

Вищезазначене є мотивом для відхилення судом апеляційної інстанції аргументів, викладених в апеляційній скарзі, оскільки аргументи відповідача спростовуються доводами, викладеними позивачем.

На думку колегії суддів апеляційної інстанції, виходячи з обставин справи та норм законодавства України, що регулює дані правовідносини, права, свободи та інтереси позивача захищені судовим рішенням, а права та інтереси відповідача не порушені.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу рішення суду першої інстанції, тому не можуть бути підставою для його скасування.

З огляду на результати апеляційного розгляду справи, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 328, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Широківської районної ради Дніпропетровської області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.12.2019 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили 01.07.2020 та може бути оскаржена до Верховного Суду в силу п.2 ч.5 ст. 328 КАС України протягом 30 днів згідно ст. 329 КАС України з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Строки касаційного оскарження, з урахуванням п. 3 Розділу IV Прикінцеві Положення КАС України в редакції Закону № 540-IX від 30.03.2020, продовжуються на строк дії карантину.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 01.07.2020.

В повному обсязі постанова виготовлена 08.07.2020.

Головуючий суддя Ю. В. Дурасова

суддя Л.А. Божко

суддя О.М. Лукманова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2020
Оприлюднено13.07.2020
Номер документу90298926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/10967/19

Постанова від 01.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Постанова від 01.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 19.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні