Рішення
від 10.07.2020 по справі 420/945/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/945/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,

за участі представника позивача Безродної О.В. (згідно ордеру),

представника відповідача Кисильова О.М. (згідно довіреності),

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОАЗИС ОДЕСА до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ОАЗИС ОДЕСА до Головного управління ДПС в Одеській області, за результатом розгляду якого, з урахуванням заяви про зміну предмету позову, позивач просить суд:

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області від 27.09.2019 року про включення ТОВ ОАЗИС ОДЕСА (код ЄДРПОУ 42863020) до переліку ризикових платників податків.

Визнати протиправним та скасувати Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020 року № 28187 про відповідність ТОВ ОАЗИС ОДЕСА (код ЄДРПОУ 42863020) критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити ТОВ ОАЗИС ОДЕСА (код ЄДРПОУ 42863020) з переліку ризикових платників податків.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ОАЗИС ОДЕСА (код ЄДРПОУ 42863020) судовий збір у розмірі 6306 (шість тисяч триста шість) грн. 00 копійок.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що 27.09.2019 року ТОВ ОАЗИС ОДЕСА дізналося, що в Електронному кабінеті платника, в розділі СМКОР, з`явилася інформація щодо відповідності Товариства критеріям підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податків. Позивач звернувся до відповідача із листом, в якому просив провести позапланову перевірку для підтвердження невідповідності діяльності підприємства жодної з ознак, зазначених у п. 1.6 Критерії ризиковості платника податків та виключення підприємства з переліку ризикових платників податків. Відповідь на вказаний лист та рішення про внесення ТОВ ОАЗИС ОДЕСА до переліку ризикових платників податків ГУ ДПС в Одеській області позивачу не надавалось. Позивач вважає рішення щодо віднесення підприємства до переліку ризикових суб`єктів господарювання незаконним. Представник позивача зазначає, що позивач має усі необхідні матеріально- технічні ресурси та персонал для здійснення власної господарської діяльності. Критерії ризиковості платника податків і здійснення операцій станом на час прийняття рішення від 27.09.2019 року існують у вигляді листа ДФС України, тоді як листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України.

Ухвалою суду від 25.02.2020 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 30.03.2020 року.

13.03.2020 року від представника відповідача, ГУ ДПС в Одеській області, надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який ГУ ДПС в Одеській області не погоджується з доводами позивача. Представник відповідача зазначає, що з огляду на результат податкового аналізу ТОВ ОАЗИС ОДЕСА за період 22.05.2019 року по 25.09.2019 року, позивач має ознаку ймовірного вигодоформуючого та вигодотранспортуючого суб`єкта . Представник відповідача, також, звертає увагу суду, що з 01.02.2020 року діє новий Порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, передбачений Постановою КМУ від 11.12.2019 року № 1165, яким визначено, у тому числі, Критерії ризиковості платника податків на додану вартість. 04.02.2020 року ТОВ ОАЗИС ОДЕСА внесено до Переліку ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критерії ризиковості платника податків, визначених Постановою № 1165, рішення від 04.02.2020 року № 28187 про відповідність критеріям ризиковості платника податку направлено через електронний кабінет. Представник відповідача зазначає, що ТОВ ОАЗИС ОДЕСА не надало до ГУ ДПС в Одеській області документи у відповідності до п. 9 Порядку № 1165 для виключення з переліку ризикових платників податку.

Ухвалою суду від 30.03.2020 року провадження у справі зупинено до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

01.04.2020 року засобами електронного зв`язку від представника позивача надійшла відповідь на відзив на адміністративний позов, з огляду на яку, представник позивача зазначає, що Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій зареєстровані в ДФС за № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 року та введені в дію 08.08.2019 року. Представник відповідача не надав відповідну копію протоколу (рішення) комісії ГУ ДПС в Одеській області від 27.09.2019 року про визнання ТОВ ОАЗИС ОДЕСА таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податків. Разом з тим, у відзиві на адміністративний позов представник відповідача посилається на Критерії ризиковості платника податків від 21.03.2018 року у вигляді листа ДФС України № 959/99-99-07-18.

11.06.2020 року, ухвалою суду, яка занесена до протоколу підготовчого засідання, суд поновив провадження у справі за клопотанням представника позивача, у зв`язку із послабленням обмежувальних заходів та відклав підготовче засідання на 18.06.2020 року.

18.06.2020 року від представника позивача надійшла заява про зміну предмету позову, згідно з якою позивач збільшив розмір позовних вимог, у зв`язку із тим, що зі змісту відзиву на адміністративний позов позивачу стало відомо про прийняття відповідачем нового рішення від 04.02.2020 року № 28187 на виконання Постанови КМУ № 1165 від 01.02.2020 року.

24.06.2020 року від представника відповідача надійшли додаткові пояснення по справі, згідно з якими рішення про відповідність платника податку ТОВ ОАЗИС ОДЕСА прийнято відповідно до Критерії ризиковості платника податку, які зареєстровані в ДФС 05.11.2018 року.

25.06.2020 року суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті на 01.07.2020 року.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримала та просила задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти задоволення адміністративного позову з підстав, що наведені у відзиві на адміністративний позов та додаткових поясненнях.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками справи докази в їх сукупності, суд робить наступні висновки.

ТОВ ОАЗИС ОДЕСА зареєстроване юридичною особою 05.03.2019 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Основний вид економічної діяльності: 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.

Згідно з витягом № 1915534500375 від 16.05.2019 року, ТОВ ОАЗИС ОДЕСА з 01.06.2019 року зареєстровано у якості платника податку на додану вартість.

27.09.2019 року комісією ГУ ДПС в Одеській області прийнято рішення про віднесення ТОВ ОАЗИС ОДЕСА до переліку підприємств, що відповідають п. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податків .

Вказаний факт підтверджується витягом з Елоектронного кабінету платника, що наданий позивачем та не спростовується відповідачем у справі.

23.10.2019 року ТОВ ОАЗИС ОДЕСА звернулося до ГУ ДПС в Одеській області з проханням провести позапланову перевірку для підтвердження невідповідності діяльності підприємства жодної з ознак, зазначених у п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків та виключення підприємства з переліку ризикових платників податків.

Безпосередньо протоколу засідання комісії ГУ ДПС в Одеській області від 27.09.2019 року відповідач суду не надав, у зв`язку із тим, що згідно з протоколом обшуку від 07.05.2020 року, зазначений протокол було вилучено посадовими особами Управління СБ України в Одеській області, у зв`язку із проведенням досудового слідства по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 22020000000000032.

Проте, під час розгляду справи суд встановив, що підставою для прийняття комісією рішення про відповідність ТОВ ОАЗИС ОДЕСА критеріям ризиковості платника податків стала податкова інформація у вигляді податкового аналізу за період з 22.05.2019 року по 25.09.2019 року номенклатури придбання та реалізації товарів та послуг підприємством позивача у вказаний період.

Так, згідно з вказаним аналізом, ТОВ ОАЗИС ОДЕСА має ознаки вигодоформуючого та вигодотранспортуючого суб`єкту .

Позивач зазначає, що прийняття комісією вказаного рішення призвело до зупинення реєстрації податкових накладних ТОВ ОАЗИС ОДЕСА та повного зупинення діяльності товариства.

Пунктом 201.1 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (далі - Порядок № 117), цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів.

Згідно з п.2 Порядку № 117, комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Приписами п. 3 Порядку № 117 передбачено, що комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Згідно з п. 22, 23 Порядку № 117, розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення пропозицій членами комісії, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання.

Протокол засідання комісії контролюючого органу повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Суд встановив, що рішення про включення платника податків до переліку ризикових платників від 27.09.2019 року прийнято комісією ГУ ДПС в Одеській області на підставі Критеріїв ризиковості платника податків визначених листом від 29.10.2018 № 3104/4/99-99-07-05-04-13, що затверджені в.о. Голови Державної фіскальної служби України О. Власовим від 05.11.2018 року, про що зазначив відповідач у відзиві на адміністративний позов.

Так, пунктом 1.6 зазначених Критеріїв визначено, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України"; платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Відповідність платника податку Критеріям ризиковості платників податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Інформація про внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пунктів 1.1-1.6 цих Критеріїв, стає доступною платнику в Електронному кабінеті.

Разом з тим, суд зазначає, що в ДФС за № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 року зареєстровані Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій, які введені в дію 08.08.2019 року.

Підстави, з яких рішення про відповідність ТОВ ОАЗИС ОДЕСА критеріям ризиковості платника податків приймалося у відповідності до нечинної редакції Критеріїв - відповідач суду не повідомив.

Суд встановив, що рішення про віднесення підприємства позивача до переліку ризикових платників прийнято на підставі податкового аналізу діяльності ТОВ ОАЗИС ОДЕСА за період з 22.05.2019 року-25.09.2019 року. Разом з тим, належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податків матеріли справи не містять.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Суд, також, зазначає, що затверджені листом ДФС Критерії ризиковості платника податків не відносяться до нормативних актів та не можуть встановлювати нові правила поведінки для платника податку або обмежувати існуючі, оскільки листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України.

Зазначена правова позиція відповідає висновкам Верховного Суду, що наведені у постанові від 02.04.2019 року у справі № 822/1878/18.

Прийняття комісією рішення щодо внесення позивача до Журналу ризикових платників є підставою для зупинення реєстрації всіх податкових накладних товариства, тобто вказане рішення має безпосередні правові наслідки для підприємства позивача, що виявляються у зупиненні реєстрації, складених ТОВ ОАЗИС ОДЕСА податкових накладних, що в подальшому виявляється у необхідності вчинення позивачем додаткових дій для відновлення свого стану.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Зазначена постанова набрала чинності 01.02.2020 року.

Суд встановив, що 04.02.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 28187 про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку ,а саме п. 8 Критерії ризиковості платника податку.

Відповідно до пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У Разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 4 до Порядку № 1165 затверджено типову форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яка містить наступне формулювання: Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Додатком 1 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пунктом 8 яких визначено: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Аналізуючи вищенаведені норми можна вбачати, що законодавцем встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника ПДВ Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Так, вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника ПДВ має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/ розрахунку коригування.

Крім того, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

Отже, питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання Товариством для реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/ розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

Проте, з огляду на встановлені судом обставини, рішення № 28187 від 04.02.2020 року комісією регіонального рівня прийнято не за наслідками подання ТОВ ОАЗИС ОДЕСА податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/ розрахунку коригування, а на підставі наявної податкової інформацієї у вигляді податкового аналізу, що отримана з баз даних ДПС.

Тобто, відповідачем порушено встановлену Порядком № 1165 процедуру прийняття рішення № 28187 від 04.02.2020 року.

Крім того, суд зазначає, що безпосередньо форма рішення про відповідність /невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачає зазначення контролюючим органом конкретної податкової інформації, яка стала підставою для прийняття вказаного рішення на підставі п. 8 Критеріїв. Проте, оскаржуване рішення такого розшифрування не містить.

Таким чином, суд робить висновок про наявність підстав для визнання протиправними та скасування рішень комісії ГУ ДПС в Одеській області від 27.09.2019 року та від 04.02.202 року № 28187 про відповідність ТОВ ОАЗИС ОДЕСА критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язання ж ГУ ДПС в Одеській області виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, є належним способом захисту прав позивача та відповідає статті 245 КАС України, п. 6 Порядку № 1165.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд зазначає, що за звернення до суду із зазначеним позовом позивач сплатив 6306,00 грн. судового збору, що підтверджується платіжними дорученнями № 114 від 18.06.2020 року, № 24 від 29.01.2020 року.

Враховуючи вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов ТОВ ОАЗИС ОДЕСА належить до задоволення.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ОАЗИС ОДЕСА до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області від 27.09.2019 року про включення ТОВ ОАЗИС ОДЕСА (код ЄДРПОУ 42863020) до переліку ризикових платників податків.

Визнати протиправним та скасувати Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020 року № 28187 про відповідність ТОВ ОАЗИС ОДЕСА (код ЄДРПОУ 42863020) критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити ТОВ ОАЗИС ОДЕСА (код ЄДРПОУ 42863020) з переліку ризикових платників податків.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ОАЗИС ОДЕСА (код ЄДРПОУ 42863020) судовий збір у розмірі 6306 (шість тисяч триста шість) грн. 00 копійок.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Процесуальні строки, визначені рішенням суду застосовуються з урахуванням п. 3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ОАЗИС ОДЕСА (код ЄДРПОУ 42863020, адреса, Приморський бульвар, будинок 14, офіс 406, м. Одеса, 65026).

Відповідач - Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ: 43142370, адреса: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044,).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 10 липня 2020 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2020
Оприлюднено13.07.2020
Номер документу90318554
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/945/20

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 11.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 16.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 10.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні