Ухвала
від 10.07.2020 по справі 600/946/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження в частині позовних вимог

10 липня 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/946/20

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Брезіна Т.М., розглянувши матеріали позову Селянського (фермерського) господарства ОСОБА_1 до Неполоковецької селищної ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії, скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду позові позивач просить суд прийняти рішення, яким:

- визнати протиправною бездіяльність та зобов`язати Неполоківську селищну раду Кіцманського району Чернівецької області розглянути заяву голови СФГ Руснак ОСОБА_2 від 21 лютого 2020 року про надання їй дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення в оренду СФГ ОСОБА_1 земельної ділянки площею 6,85 га, кадастровий №7322580500:03:001:0296 для ведення особистого селянського господарства;

- визнати протиправним та скасувати рішення Неполоківської селищної ради Кіцманського району Чернівецької області №12/2020 від 21 лютого 2020 року щодо поділу земельної ділянки площею 6,85 га, кадастровий №7322580500:03:001:0296 на 7 земельних ділянок з кадастровими номерами: 7322580500:03:001:0304 площею 0,8584 га; 7322580500:03:001:0306 площею 1 га; 7322580500:03:001:0310 площею 1 га; 7322580500:03:001:0308 площею 1,0001 га; 7322580500:03:001:0309 площею 1 га; 7322580500:03:001:0307 площею 1 га; 7322580500:03:001:0305 площею 1,0001 га.

Розглянувши позов та додані до нього матеріали, суд дійшов висновку про відмову у відкритті провадження у справі в частині вимог з огляду на наступне.

У відповідності до вимог п. 4 ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Отже, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, які породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки у сфері публічно-правових відносин, вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, якщо позивач вважає, що цими рішеннями, діями чи бездіяльністю його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації.

Водночас помилковим є застосування статті 19 КАС України та поширення юрисдикції адміністративних судів на усі спори, стороною яких є суб`єкт владних повноважень, оскільки при вирішенні питання про розмежування компетенції судів щодо розгляду адміністративних та цивільних, господарських справ недостатньо застосування виключно формального критерію - визначення суб`єктного складу спірних правовідносин. Визначальною ознакою для правильного вирішення спору є характер правовідносин, з яких виник спір. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 4 КАС України публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

При цьому, суд звертає увагу, що публічно-правовим, вважається, зокрема, спір, у якому сторони правовідносин виступають одна щодо іншої не як рівноправні і в якому одна зі сторін виконує публічно-владні управлінські функції та може вказувати або забороняти іншому учаснику правовідносин певну поведінку, давати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.

Необхідною ознакою суб`єкта владних повноважень є здійснення ним публічно-владних управлінських функцій. Ці функції суб`єкт повинен виконувати саме в тих правовідносинах, у яких виник спір.

Водночас, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення, як правило, майнового приватного права чи інтересу.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

В поданому позові заявлено дві вимоги немайнового характеру, серед яких позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Неполоківської селищної ради Кіцманського району Чернівецької області №12/2020 від 21 лютого 2020 року. При цьому, судом встановлено, що на підставі оскаржуваного рішення Неполоківської селищної ради Кіцманського району Чернівецької області №12/2020 від 21 лютого 2020 року здійснено поділ земельної ділянки площею 6,85 га кадастровий №7322580500:03:001:0296 на сім земельних ділянок, шість з яких перебувають в комунальній власності та одна, з кадастровим номером 7322580500:03:001:0307 площею 1 га, передана у приватну власність, тобто існує спір про право, який має вирішуватись в порядку цивільного судочинства.

З огляду на те, що захисту у порядку адміністративного судочинства підлягають порушені права особи у публічно - правових відносинах, у яких відповідач реалізовує владні управлінські функції стосовно заявника, суд приходить до висновку, що даний спір не є публічно-правовим, оскільки заявник звертаючись з вказаною заявою зазначає, що порушене його право користування земельною ділянкою площею 6,85 га кадастровий №7322580500:03:001:0296, яка поділена на сім земельних ділянок, одна з яких передана у приватну власність.

За правилами п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо, зокрема, позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

На підставі вищезазначеного, суд дійшов висновку, що подана позовна заява, в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Неполоківської селищної ради Кіцманського району Чернівецької області №12/2020 від 21 лютого 2020 року про поділ земельної ділянки площею 6,85 га, кадастровий №7322580500:03:001:0296 на 7 земельних ділянок, не підлягає розгляду адміністративним судом, а тому суд відмовляє у відкритті провадження в цій частині позовних вимог.

Керуючись статтями 2, 19, 170, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом Селянського (фермерського) господарства ОСОБА_1 до Неполоковецької селищної ради, в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Неполоківської селищної ради Кіцманського району Чернівецької області №12/2020 від 21 лютого 2020 року про поділ земельної ділянки площею 6,85 га, кадастровий №7322580500:03:001:0296 на 7 земельних ділянок, з кадастровими номерами: 7322580500:03:001:0304 площею 0,8584 га; 7322580500:03:001:0306 площею 1 га; 7322580500:03:001:0310 площею 1 га; 7322580500:03:001:0308 площею 1,0001 га; 7322580500:03:001:0309 площею 1 га; 7322580500:03:001:0307 площею 1 га; 7322580500:03:001:0305 площею 1,0001 га.

Згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України ухвали суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково. Апеляційна скарга на ухвалу подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання.

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2020
Оприлюднено13.07.2020
Номер документу90319213
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/946/20-а

Рішення від 22.09.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 10.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 10.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні