ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/331
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 липня 2020 року м. Київ № 640/9139/19
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Зарен ТВ" до 3-я особаНаціональної ради України з питань телебачення і радіомовлення Товариство з обмеженою відповідальністю "Вінтаж ФМ" провизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії Суддя О.В .Головань
Обставини справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Зарен ТВ" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про:
визнання протиправним та скасування рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 574 від 18.04.2019 року про визначення переможця конкурсу та видачі ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської області;
визнання протиправним та скасування рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 18.04.2019 року про відмову у видачі ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської області;
зобов`язання Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Зарен ТВ" ліцензію на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської області.
В судовому засіданні 06.07.2020 р. оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно з ч. 3 ст. 194 КАС України.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Зарен ТВ" (66101, Одеська обл., місто Балта, ВУЛИЦЯ ЛЮБОМИРСЬКА, будинок 185, код 42382039) зареєстроване в якості юридичної особи 09.08.2018 р.; Код КВЕД 59.11 Виробництво кіно- та відеофільмів, телевізійних програм.
20.12.2018 р. Національна рада з питань телебачення і радіомовлення прийняла рішення №2264 "Про затвердження конкурсних умов", згідно з яким, розглянувши інформацію управління радіочастотного ресурсу та технічного контролю щодо наявності вільних телерадіоканалів мовлення та вільного часу на телерадіоканалах мовлення, керуючись ст. 25 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", Законом України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", Планом розвитку національного телерадіоінформаційного простору, затвердженим рішенням Національної ради від 01.12.2010 р. № 1684 (зі змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.12.2010 р. № 1294/18589, Національна рада вирішила затвердити конкурсні умови, згідно з додатком до рішення.
Оголошення опубліковано 10.01.2019 р. у газеті "Голос України" №5 (7011) та на веб-сайті Нацради.
До Національної ради на участь у конкурсі на отримання ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської обл. було подано 2 заяви від: ТОВ "ВІНТАЖ ФМ", м. Одеса ("БАЛТА ФМ"); ТОВ "ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ "ЗАРЕН ТВ", м. Балта Одеської обл. ("Балта FM").
Національна рада відповідно до передбаченої ст. 25 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" процедури провела конкурс на отримання ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської обл. та визначила його переможця. Переможцем конкурсу визначено ТОВ "ВІНТАЖ ФМ", м. Одеса ("БАЛТА ФМ") згідно з рішенням від 18.04.2019 р. №574 "Про визначення переможця конкурсу та видачу ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської обл."
Відповідно до ч.1 ст. 30 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", при проведенні конкурсу на видачу ліцензії на мовлення підставою для відмови у видачі ліцензії є перемога іншого заявника за результатами конкурсного відбору.
Розглянувши заяву ТОВ "ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ "ЗАРЕН ТВ", м. Балта Одеської обл. ("Балта FM"), Національна рада прийняла рішення від 18.04.2019 р. №575 "Про відмову у видачі ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської обл.", згідно з яким на підставі ч. 1 ст. 30 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", відмовлено ТОВ "ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ "ЗАРЕН ТВ", м. Балта Одеської обл. ("Балта FM"), у видачі ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської обл.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Зарен ТВ" - вважає рішення № 574 від 18.04.2019 р. протиправним з таких підстав.
Позивач посилається на порушення передбачених ст. 9, 25 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" принципів, а саме - відповідачем безпідставно проігноровано переваги позивача щодо відповідності конкурсним умовам порівняно з ТОВ "Вінтаж ФМ", зокрема, соціальне значення для м. Балта для забезпечення громадян місцевими новинами, фактичне місцезнаходження позивача у м. Балта, статусу позивача як регіонального мовника на відміну від ТОВ "Вінтаж ФМ", надання переваги інформаційно-аналітичним програмам.
Щодо вимоги про зобов`язання видати ТОВ "Телерадіокомпанія "Зарен ТВ" ліцензію на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської області позивач посилається на те, що вказана вимога не є втручанням у дискреційні повноваження відповідача.
Оскільки позивач краще відповідає конкурсним умовам, у випадку скасування рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 574 від 18.04.2019 року про визначення переможця конкурсу та видачі ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської області, позивач як другий учасник конкурсу, має бути визнаний переможцем.
Відповідач - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.
Відповідач зазначає, що оскаржувані рішення містять обґрунтування підстав їх прийняття. Зокрема, підставою для прийняття рішення №574 є, серед іншого, здатність ТОВ "Вінтаж ФМ" найкраще забезпечити виконання конкурсних умов, зокрема, надання переваги інформаційно-аналітичним програмам.
Також відповідач зазначає, що твердження позивача про наявність у нього більше переваг порівняно з ТОВ "Вінтаж ФМ" не відповідає дійсності; така перевага як "соціальне значення у м. Балта" у конкурсних умовах відсутнє; з поданих на конкурс документів неможливо встановити частку програмного наповнення власного мовлення, які становлять передачі місцевої тематики, оскільки це неможливо підтвердити жодними документами.
Крім того, відповідач зазначає, що позивачем надано не повну інформацію, а лише ту, яка свідчить на його користь, щодо відповідності конкурсним вимогам. Наприклад, в програмній концепції ТОВ "Вінтаж ФМ" вказано формат за тематичним спрямуванням - інформаційно-аналітичний з підбіркою музичних творів, а позивача - музично-інформаційний.
Щодо вимоги про зобов`язання видати ТОВ "Телерадіокомпанія "Зарен ТВ" ліцензію на мовлення відповідач зазначає, що видача ліцензії на мовлення можлива лише за результатами конкурсу, і у випадку скасування рішення про визначення переможця конкурсу має бути проведений новий.
3-я особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Вінтаж ФМ" - пояснень на позов не надала.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно зі ст. 14, 18 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" від 23.09.1997 р. № 538/97-ВР Національна рада здійснює регуляторні функції, передбачені законодавством України у сфері телерадіомовлення, а саме: ліцензування телерадіомовлення.
Ліцензування телерадіомовлення здійснює Національна рада.
Ліцензія Національної ради на телерадіомовлення є єдиним і достатнім документом дозвільного характеру, що надає право ліцензіату вести телерадіомовлення.
Порядок ліцензування телерадіомовлення визначається Законом України "Про телебачення і радіомовлення".
Згідно зі ст.1 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" від 21.12.1993 р. № 3759-XII ліцензія на мовлення - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, використовувати канали мовлення, мережі мовлення, канали багатоканальних телемереж; ліцензійні вимоги - кваліфікаційні, організаційні, технічні, технологічні, фінансово-економічні, особливі вимоги до телерадіоорганізацій, які мають на меті отримання ліцензії на мовлення.
Згідно з ч.1, 6, 7, 9 ст. 23 Закону № 3759-XII ліцензування мовлення здійснюється виключно Національною радою відповідно до порядку та вимог, встановлених цим Законом та Законом України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення".
Видача ліцензій на мовлення здійснюється на конкурсних засадах (за результатами відкритих конкурсів) або без конкурсів (за заявковим принципом) у випадках, передбачених цим Законом.
На конкурсних засадах здійснюється видача ліцензій на: ефірне мовлення; багатоканальне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу.
Крім випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини, ліцензія на мовлення, видана Національною радою, є єдиним і достатнім документом, що надає ліцензіату право відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, користуватися каналами мовлення за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів передбачених законом дозволів на їх експлуатацію.
Згідно з ч. 7 ст. 9 Закону № 3759-XII при проведенні конкурсів на видачу ліцензії на мовлення Національна рада керується необхідністю: забезпечення інформаційних потреб громадян, у тому числі забезпечення громадян місцевими новинами; захисту інтересів держави, протидії інформаційній агресії; захисту інтересів виробників національного аудіовізуального продукту; розвитку державної мови; захисту прав та інтересів національних меншин; захисту осіб, які опинилися на тимчасово окупованих територіях; захисту інтересів національних мовників; розвитку регіональних, місцевих і некомерційних мовників; реалізації державної політики з вивчення іноземних мов, спрямованої на забезпечення інтеграції України до європейського політичного, економічного і науково-освітнього простору.
Виходячи з цих пріоритетів Національна рада визначає на конкурсних умовах відповідні вимоги до програмної концепції мовлення.
Згідно з ч. 1, 11-18 ст. 25 Закону № 3759-XII за результатами відкритих конкурсів здійснюється видача ліцензій на мовлення, пов`язане з використанням радіочастотного ресурсу, а також мовлення на вільних каналах багатоканальних мереж.
Конкурсні умови визначаються Національною радою до оголошення конкурсу і затверджуються окремим рішенням Національної ради.
Конкурсні умови включають: а) ліцензійні умови для відповідного виду мовлення; б) вимоги до програмної концепції мовлення; в) вимоги щодо організаційно-технічних, фінансових та інвестиційних зобов`язань майбутнього ліцензіата.
Рішення про переможця конкурсу та про видачу ліцензії приймається Національною радою в місячний термін після завершення прийому заяв на отримання ліцензії.
При розгляді заяв Національна рада надає перевагу телерадіоорганізації, яка: а) здатна найкраще забезпечити виконання конкурсних умов; б) надає перевагу соціально важливим програмам (інформаційним, соціально-політичним, дитячим тощо), задовольняє інформаційні потреби національних меншин та забезпечує свободу слова; в) має перевагу у фінансово-економічних та професійно-технічних можливостях телерадіомовлення; г) є організацією суспільного телебачення і радіомовлення; ґ) протягом одного року до дня подання заяви не допускала порушень вимог цього Закону щодо розкриття інформації про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), про всіх пов`язаних осіб та про структуру власності; д) зобов`язується збільшити частку пісень державною мовою, передбачену частиною другою статті 9 цього Закону, на 5 і більше відсотків; е) здатна найкраще забезпечити інтереси виробників національного аудіовізуального продукту.
Керуючись принципами діяльності телерадіоорганізацій, визначеними цим Законом, Національна рада може розширити перелік критеріїв за умови їх публічного оголошення до кожного конкурсу.
Протягом п`яти робочих днів після протокольного оформлення підсумків конкурсу Національна рада письмово повідомляє заявників про ухвалене рішення (копія рішення надсилається або видається).
Ліцензія на мовлення оформляється і видається телерадіоорганізації, яка перемогла в конкурсі, протягом 10 днів після сплати нею грошового (ліцензійного) збору, що підтверджується відповідним документом органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, за умови, що сплату здійснено протягом місяця з дня ухвалення рішення про видачу ліцензії.
Умови ліцензії на мовлення, отриманої за результатами конкурсу, визначаються Національною радою за погодженням з майбутнім ліцензіатом відповідно до конкурсних умов та заявлених ліцензіатом характеристик мовлення і зобов`язань. Після завершення конкурсу телерадіоорганізація-переможець може взяти на себе додаткові зобов`язання, які також оформлюються як умови ліцензії.
В даному випадку згідно з матеріалами справи у конкурсі на отримання ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської обл. було подано 2 заяви від: ТОВ "ВІНТАЖ ФМ", м. Одеса ("БАЛТА ФМ"); ТОВ "ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ "ЗАРЕН ТВ", м. Балта Одеської обл. ("Балта FM").
Згідно зі змісту Конкурсних умов на отримання ліцензії на мовлення з використанням вільних радіоканалів, затверджених рішенням Національної ради 20.12.2018 р. № 2264, в них визначено необхідні умови, яким мають відповідати учасники конкурсу, і які можливо перевірити за об`єктивними критеріями.
Оскільки обоє заявлених учасників були допущені до участі у конкурсі, вони вказаним вимогам відповідали.
Щодо врахування вимог, передбачених ч. 7 ст. 9, ч. 14 ст. 25 Закону № 3759-XII, то вони здебільшого носять оціночний характер (за винятком п. г, д), і найкращу відповідність їм визначає Нацрада як колегіальний орган під час визначення переможця.
Оскільки найкраща відповідність вказаним критеріям носить переважно оціночний характер, то визначення переможця конкурсу має дискреційний характер і за загальним правилам не може бути переглянута судом.
Суд відзначає, що підстави для судового втручання у питання визначення переможця конкурсу за таких обставин можуть мати місце лише у випадку, якщо прийняте рішення про визначення переможця очевидно прийнято на порушення законодавства, тобто, відповідачем прийнято рішення про визначення переможця, що очевидно не відповідає передбаченим ч. 7 ст. 9, ч. 14 ст. 25 Закону № 3759-XII вимогам.
В даному випадку таких підстав позивачем не наведено, тоді як позивач наводить своє суб`єктивне розуміння кращої відповідності конкурсним критеріям, що не означає порушення відповідачем вимог Закону № 3759-XII при прийнятті оскаржуваного рішення від 18.04.2019 р. №574 "Про визначення переможця конкурсу та видачу ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської обл.".
За таких обставин суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 574 від 18.04.2019 р. про визначення переможця конкурсу та видачі ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської області.
Щодо рішення від 18.04.2019 р. №575 про відмову у видачі ліцензії на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської області, то воно носить похідний характер від попередньо прийнятого рішення про визначення переможця, тому підстави для його скасування також відсутні.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Зарен ТВ" ліцензію на мовлення з використанням частоти 104,5 МГц у м. Балті Одеської області суд окремо зазначає наступне.
Як зазначено вище, згідно з вимогами ст. 23 Закону № 3759-XII ліцензування мовлення здійснюється виключно Національною радою, тому у випадку скасування рішення про визначення переможця конкурсу він має бути проведений повторно з повним дотриманням процедурі з моменту його оголошення.
Заявлений позивачем спосіб захисту порушеного права (у випадку задоволення позовних вимог про визначення переможця конкурсу) фактично означає покладення на суд повноважень визначити переможця конкурсу поза конкурсною процедурою, що є виходом за межі повноважень суду і в будь-якому випадку не може бути визнано належним способом захисту права позивача.
Відповідно, в задоволенні позовних вимог в цій частині суд також відмовляє.
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позовних вимог відмовити.
2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 10.07.2020 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2020 |
Оприлюднено | 13.07.2020 |
Номер документу | 90319665 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні