Рішення
від 30.06.2020 по справі 460/2546/19
ЯВОРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 460/2546/19

Провадження №2/944/535/20

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.06.2020 рокум.Яворів

Яворівський районний суд Львівської області в складі:

головуючого судді Кондратьєвої Н.А.

з участю секретаря судового засідання Юрчишина В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Яворові в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області до ОСОБА_1 , Західно-Української регіональної агропромислової біржі про визнання недійсним цільового аукціону, -

встановив:

Представник позивача звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 та Західно-Української регіональної агропромислової біржі, в якому просить визнати недійсними та скасувати цільовий аукціон з реалізації будівлі гаражу на дві автомашини "А-1" площею 48,4 кв.м., що належить Державному підприємству "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка" та укладені за його результатами договір № 11/03-19 від 29.03.2019 року купівлі-продажу майна, що перебуває у податковій заставі, договір від 25.04.2019 року купівлі-продажу майна, проданого на аукціоні, посвідчений приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Гусаком Р.Т. В обґрунтування позову покликається на те, що 29.03.2019 року Західно-Українська регіональна агропромислова біржа провела цільовий аукціон та реалізувала будівлю гаражу на дві автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , що належить Державному підприємству "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка". Цільовий аукціон проводився всупереч накладених раніше обтяжень (арештів) на вказану будівлю державним виконавцем. Покупцем майна став ОСОБА_1 В Яворівському РВ ДВС ГТУЮ у Львівській області зведене виконавче провадження ВП № 53194068 про стягнення боргу з ДП НДГХП "Сірка". На даний час у зведеному виконавчому провадженні здійснюється стягнення заборгованості заробітної плати в користь працівників підприємства в порядку черговості, в межах якого було накладено арешт на все майно ДП НДГХП "Сірка", в тому числі і на будівлю гаражу. Запис про обтяження вказаної будівлі податковою заставою було внесено лише 22.02.2019 року, відтак вказаний запис мав нижчий пріоритет та примусова реалізація такого майна була унеможливлена, така, що здійснена всупереч законам Про виконавче провадження" та "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Вважають проведення такого цільового аукціону незаконним, таким, що вчинено з грубим порушенням вимог чинного законодавства. Окрім того, продаж майна проведено за заниженою вартістю, що завдало збитків державному підприємству, оскільки згідно із висновком оцінювача ринкова ціна будівлі становить 245200,00 грн, а будівлю реалізовано за 99220,00 грн. Договір купівлі-продажу майна проданого на аукціоні підписано директором ДП НДГХП "Сірка", хоча він знав про те, що на вказану будівлю накладено арешт. На підставі наведеного, просить позов задовольнити.

Ухвалою Яворівського районного суду Львівської області від 04.06.2019 року задоволено заяву Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області про забезпечення позову. Суд постановив заборонити продаж з електронних торгів в Системі електронних торгів арештованого майна - будівлі гаражу на дві автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та заборонити відчуження вказаної будівлі.

Ухвалою судді від 14.06.2019 року у справі відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче судове засідання.

20.12.2019 року представник відповідача Західно-Української регіональної агропромислової біржі подав до суду відзив на позовну заяву, згідно із яким не визнає пред`явлені позовні вимоги, заперечує проти позову та вважає, що біржа не є належним відповідачем у даному позові, оскільки вона виконувала доручення, надані державним органом, уповноваженим здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень. Цільовий аукціон 29.03.2019 року проводився на підставі договору-доручення № 11/03 від 11.03.2019 року, відповідно до якого Головне управління ДФС у Львівській області доручило, а біржа зобов`язалася організувати та провести цільовий аукціон з продажу майна, що перебуває в податковій заставі та перерахувати виручені кошти на рахунок Державного казначейства. Контролюючий орган з урахуванням закону звернувся до суду щодо надання дозволу на погашення податкового боргу, що підтверджено постановою Львівського окружного адміністративного суду від 05.06.2018 року у справі № 813/1915/18. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду 22.10.2019 року постанову Львівського окружного адміністративного суду від 05.06.2018 року залишено без змін. Початкова ціна майна визначалася згідно звіту про оцінку майна. Відтак при організації та проведенні аукціону з продажу майна, що було у податковій заставі, біржею було дотримано всіх вимог закону. Аукціон було проведено на умовах, передбачених ст. 95 Податкового кодексу України. Просить у задоволенні позову відмовити повністю.

10.06.2020 року представник відповідача ОСОБА_1 подав до суду письмові пояснення, згідно із якими зазначає, що твердження позивача про те, що на виконанні в Яворівському РВ ДВС ГТУЮ у Львівській області перебуває зведене ВП № 53194068 про стягнення боргу з ДП Новояворівське ДГХП Сірка в межах якого накладено арешт на все майно боржника, а отже відповідно до вимог ст.ст. 19, 56, 58 ЗУ Про виконавче провадження будь-яке відчуження даної будівлі поза межами процедури ВП заборонено є необгрунтованими, оскільки ст.ст. 19, 56, 58 ЗУ Про виконавче провадження не містять прямої заборони щодо стягнення податкового боргу за рахунок майна, яке перебуває у податковій заставі. Окрім того, позивач посилається на те, що запис про обтяження даної будівлі податковою заставою було внесено 22.02.2019 року та відповідно до ч. 2 ст. 3 ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень вказаний запис про обтяження вказаної будівлі податковою заставою мав нижчий пріоритет та реалізація такого майна була унеможливлена. Однак, ч. 2 ст. 3 ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , на яку посилається позивач, не містить поняття пріоритетності записів про обтяження. Яворівський РВ ДВС ГТУЮ оскаржив постанову Львівського окружного адміністративного суду від 05 червня 2018 року у справі № 857/6035/19 до Восьмого апеляційного адміністративного суду з тих підстав, що Львівський окружний адміністративний суд не вправі був надавати позивачу дозвіл на стягнення податкового боргу за рахунок всього майна відповідача в зв`язку з тим, що на це майно було накладено арешт в процесі виконавчого провадження. Проте, в задоволенні апеляційної скарги відмовлено повністю, а постанову Львівського окружного адміністративного суду залишено без змін. Окрім того, не відповідає дійсності твердження позивача про те, що продаж майна проведено за заниженою вартістю, що завдало значних збитків ДП, оскільки початкова ціна майна, яке виставлялося на цільовий аукціон 29.03.2019 року визначалася згідно звіту про оцінку майна, складеного відповідно до ЗУ Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні . Позивачем не надано належних та допустимих доказів недостовірності чи необ`єктивності оцінки майна. Позивач покликається на те, що директор ДП Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство Сірка всупереч чинному законодавству підписав договір купівлі-продажу, на що не мав право. Однак, це також не відповідає дійсності, адже у відповідності до п. 6 Розділу V Порядку проведення цільових аукціонів з продажу майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2017 року № 518 договір купівлі-продажу майна, що укладається за результатами проведених торгів, обов`язково має бути підписаний платником податків - боржником, майно якого було продано на торгах. Також, позивач покликається на те, що ЗУ Про введення мораторію на примусову реалізацію майна , встановлена пряма заборона примусової реалізації майна державних підприємств, а відтак реалізація майна на цільовому аукціоні є незаконна. Однак, відповідно до ст. 2 ЗУ Про введення мораторію на примусову реалізацію майна для цілей цього Закону під примусовою реалізацією майна підприємств розуміється відчуження об`єктів нерухомого майна та інших основних засобів виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності цими підприємствами, а також акцій (часток, паїв), що належать державі в майні інших господарських товариств і передані до статутних капіталів цих підприємств, якщо таке відчуження здійснюється шляхом звернення стягнення на майно боржника за рішеннями, що підлягають виконанню Державною виконавчою службою. ЗУ Про введення мораторію на примусову реалізацію майна не встановлює заборони на продаж майна на цільовому аукціоні відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України. Окрім того, зазначає, що Яворівський РВ ДВС ГТУЮ безпідставно покликається на те, що порушені його права та інтереси, при цьому вказує, що ДП позбавлене власності на нерухоме майно всупереч визначених законом процедур, отже, саме ДП, як сторона правочину, має право звертатися з таким позовом до суду, а не Яворівський РВ ДВС ГТУЮ. Відтак, Яворівський РВ ДВС ГТУЮ не є належним позивачем у справі. Зважаючи на викладене, вважає позов безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає до задоволення.

Ухвалою від 10.06.2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд справи у їхній відсутності.

Представник відповідача Західно-Української регіональної агропромислової біржі в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд справи у їх відсутності за наявними матеріалами справи. У позові просив відмовити повністю.

Відповідач ОСОБА_1 та його представник в судове засідання не з`явилися, представник відповідача подав заяву про розгляд справи у їх відсутності. Просить відмовити у задоволенні позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, дослідивши долучені до матеріалів справи докази, встановив наступні обставини та дійшов наступних висновків.

Згідно ст. 15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання, шляхом передбачених ст. 16 ЦК України способами.

Згідно ч. 1 ст. 2 ЦПК України, завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно до ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.

Судом встановлено, що згідно із постановою про відкриття виконавчого провадження ВП № 54985358 від 24.10.2017 року відкрито виконавче провадження з виконання виконавчого листа № 813/873/17 від 11.04.2017 року Львівського окружного адміністративного суду про стягнення з ДП НДГХП Сірка на користь Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області 658211,48 грн з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Постановою заступника начальника Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області Мудрака П.М. про опис та арешт майна боржника від 11.03.2010 року накладено арешт на майно боржника ДП НДГХП Сірка , а саме на будівлю гаражу на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно із витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності ІН витягу 126858911 від 08.06.2018 року будівля гаражу на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 належить на праві державної власності ДП НДГХП Сірка .

Відповідно до висновку оцінювача ТОВ Периметр від 26.03.2019 року ринкова вартість об`єкту оцінки - нежитлової будівлі гаражу на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , що належить ДП НДГХП Сірка становить 245200 грн.

З Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 161150762 від 27.03.2019 року вбачається, що на будівлю гаража на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 накладений арешт відповідно до постанови про арешт майна боржника та заборони його відчуження серії і номер: 4569852, виданий 11.12.2014 року заступником начальника відділу ДВС Яворівського районного управління юстиції; постанови про арешт майна боржника та заборони його відчуження серії та номер: 40105977, виданий 17.10.2013 року відділом примусового виконання рішень управління ДВС ГУЮ у Львівській області, також майно перебуває в податковій заставі на підставі листа Головного управління ДФС у Львівській області № 1882/917.2-12 від 19.02.2019 року та акту опису майна від 26.04.2018 року. Боржником значиться ДП "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка".

Судом встановлено, що відповідно до рішення Львівського окружного адміністративного суду від 05.06.2018 року за адміністративним позовом Головного Управління ДФС у Львівській області до ДП "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка" надано дозвіл Головному Управлінню ДФС у Львівській області на погашення усієї суми податкового боргу ДП "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка" за рахунок майна, яке перебуває в податковій заставі.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду рішення Львівського окружного адміністративного суду від 05.06.2018 року залишено без змін.

Відповідно до рішення від 29.08.2018 року про погашення усієї суми податкового боргу заступник начальника Головного управління ДФС у Львівській області Парубій О.В. відповідно до ПК України та на підставі рішення суду від 05.06.2018 року вирішив здійснити погашення усієї суми податкового боргу шляхом продажу майна платника податків ДП "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка", яке перебуває у податковій заставі.

Згідно із актом № 9/33 опису майна Головного управління ДФС у Львівській області проведено опис майна ДП "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка", в тому числі гаража на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Повідомлення про проведення цільового аукціону з продажу майна, що перебуває в податковій заставі, а саме будівлі гаража на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 опубліковано в газеті За вільну Україну від 14.03.2019 року № 9 (741).

Як вбачається з долучених матеріалів участь в проведенні аукціону взяли ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , підписавши договори № 1 від 26.03.2019 року та № 2 від 26.03.2019 року про умови участі в цільовому аукціоні відповідно та сплативши гарантований внесок - по 9020,00 грн.

Відповідно до договору-доручення № 11/03 на організацію цільового аукціону від 11.03.2019 року Головне управління ДФС у Львівській області доручило Західно-Українській регіональній агропромисловій біржі здійснити продаж на цільовому аукціоні майна, що перебуває в податковій заставі і належить ДП "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка", а саме - будівлі гаража на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно із висновком про вартість майна оцінювача ТОВ Західний регіональний консалтинговий центр ОСОБА_3 ринкова вартість - будівлі гаража на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 становить 90200,00 грн.

29.03.2019 року ОСОБА_1 став переможцем цільового аукціону, що проводила Західно-Українська регіональна агропромислова біржа, з продажу будівлі гаражу на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Проведення аукціону підтверджується Протоколом № 1 цільового аукціону від 29.03.2019 року, відповідно до якого участь в аукціоні взяло два учасники, з яких ОСОБА_1 запропонував ціну 99220,0 грн та переміг у торгах.

Відповідно до договору № 11/03-19 купівлі-продажу майна, що перебуває в податковій заставі від 29.03.2019 року ДП "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка", примусову реалізацію майна якого, відповідно до постанови Львівського окружного адміністративного суду від 05 червня 2018 року у справі № 813/1915/18 здійснює Головне управління ДФС у Львівській області, в особі заступника начальника Парубій О.В. продало на цільовому аукціоні, а ОСОБА_1 купив будівлю гаражу на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Вартість товару - 99220,00 грн.

Відповідно до договору купівлі-продажу майна проданого на аукціоні від 25.04.2019 року, посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Гусаком Р.Т. ДП "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка" зобов`язався передати нерухоме майно - будівлю гаража на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 у власність ОСОБА_1 , а покупець зобов`язався прийняти нерухоме майно та сплатити за нього 99220,00 грн.

Згідно із Витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 42216863 від 18.10.2013 року на підставі постанови про арешт майна боржника та оголошення заборони його відчуження від 17.10.2013 року старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області Денисяка Т.Г. накладено арешт на все рухоме майно ДП "Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство "Сірка".

Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності ІН витягу 165044849 від 25.04.2019 року будівля гаражу на 2 автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 належить на праві приватної власності ОСОБА_1 на підставі договору купівлі-продажу від 25.04.2019 року, посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Гусаком Р.Т

Постановою про відкриття виконавчого провадження ВП № 58793990 від 03.04.2019 року відкрито виконавче провадження на підставі вимоги № Ю-1774-13 від 12.03.2019 року Головного управління ДФС у Львівській області про стягнення з ДП НДГХП Сірка на користь Головного управління ДФС у Львівській області 297737,14 грн заборгованості.

Згідно із постановою про відкриття виконавчого провадження ВП № 58797423 від 04.04.2019 року відкрито виконавче провадження з виконання виконавчого листа № 813/1981/14 від 06.05.2014 року Львівського окружного адміністративного суду про стягнення з ДП НДГХП Сірка на користь Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області 176311,50 грн заборгованості.

Згідно із платіжним дорученням № 357 від 29.03.2019 року Західно-Українська регіональна агропромислова біржа оплатила на рахунок УКДСУ в Яворівському районі 46680,27 грн. Призначення платежу - частково з реалізації заставного майна ДП НДГХП "Сірка".

Згідно із платіжним дорученням № 356 від 29.03.2019 року Західно-Українська регіональна агропромислова біржа оплатила на рахунок УКДСУ в Яворівському районі 37617,73 грн. Призначення платежу - частково з реалізації заставного майна ДП НДГХП "Сірка".

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з п. 88.1 ст. 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Пунктами 89.3, 89.8 ст. 89 Податкового кодексу України визначено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Контролюючий орган зобов`язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.

Відповідності до п. 59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. п. 95.1, 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно вимог пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Податковий кодекс України не покладає на податкову службу обов`язок перевіряти, чи накладено на майно інші обтяження, та не ставить можливість звернення до суду у залежність від наявності (чи відсутності) інших обтяжень.

Пунктом 95.7 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що продаж майна платника податків здійснюється на публічних торгах та/або через торгівельні організації. При цьому, згідно з підпунктом 95.7.3 наведеного пункту, інше майно, крім майна, зазначеного в підпунктах 95.7.1, 95.7.2, об`єкти рухомого чи нерухомого майна, а також цілісні майнові комплекси підприємств підлягають продажу за кошти виключно на цільових аукціонах, які організовуються за поданням відповідного контролюючого органу на зазначених біржах.

Цільові аукціони з продажу майна, що перебуває у податковій заставі, відбуваються згідно з Порядком проведення цільових аукціонів з продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2017 року № 518 (далі - Порядок).

Відповідно до Порядку організаторами цільових аукціонів є уповноважені товарні біржі, з якими контролюючі органи укладають відповідні договори.

Організатори аукціону вчиняють дії з проведення цільового аукціону, які визначені Порядком, та по завершенню аукціону затверджують протокол. Затверджений протокол є підставою для укладення протягом трьох днів договору купівлі-продажу майна, що передбачено пунктом 3 розділу V Порядку.

Розділом III Підготовка до проведення цільового аукціону Порядку визначено, що цільовий аукціон проводиться на підставі відповідного договору, який укладається контролюючим органом з уповноваженою товарною біржею. Майно, яке підлягає продажу на цільовому аукціоні, виставляється на аукціон за початковою ціною, що визначається контролюючим органом на підставі звіту (акта) про оцінку майна, складеного відповідно до Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні

Для організації та проведення цільових аукціонів на уповноваженій товарній біржі створюється аукціонний комітет. Аукціонний комітет установлює шкалу кроку збільшення або зменшення ціни з урахуванням попиту та пропозицій.

Організатор аукціону не пізніше, ніж за 15 днів до проведення цільового аукціону оприлюднює відповідне оголошення у засобах масової інформації та на власній веб-сторінці.

Відповідно до Порядку проведення цільових аукціонів, реалізація майна на цільовому аукціоні здійснюється за наявності не менше двох покупців. На участь в цільовому аукціоні 29 березня 2019 року було зареєстровано два учасники (учасник №1 і №2).

Судом встановлено, що під час цільового аукціону було зроблено один крок на збільшення ціни з врахуванням кроку аукціону. Пропозиція надійшла від учасника №1. В результаті цільового аукціону лот було реалізовано за ціною 99220,00 грн з ПДВ. За результатами цільового аукціону було складено та підписано Протокол цільового аукціону №1 від 29 березня 2019 року. 29 березня 2019 року на підставі протоколу цільового аукціону №1 від 29.03.2019 року було укладено та зареєстровано на Західно - Українській регіональній агропромисловій біржі договір №11/03-19 купівлі-продажу майна, що перебуває у податковій заставі.

Відтак, суд дійшов висновку, що аукціон було проведено на підставі Податкового кодексу України та наказу Міністерства фінансів України від 22.05.2017 № 518 Про затвердження Порядку проведення цільових аукціонів з продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі . Примусову реалізацію майна проводило Головне управління ДФС у Львівській області, керуючись Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 05.06.2018 року у справі №813/1915/18, Актом №9/33 опису майна від 26.04.2018 року , рішенням №300006/10/13-01-12-11-10 від 29.08.2018 року про погашення усієї суми податкового боргу, договором-дорученням №11/03 від 11.03.2019 року та постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду 22 жовтня 2019 року.

Суд критично оцінює покликання позивача на те, що майно боржника продано за заниженою вартістю, яка, за твердженням позивача, не відповідає реальній вартості майна, виходячи з наступного. Відповідно до пункту 95.10. ст. 95 Податкового кодексу України з метою реалізації майна, яке перебуває у податковій заставі, проводиться експертна оцінка вартості такого майна для визначення початкової ціни його продажу. Така оцінка проводиться у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

Даним положенням Податкового кодексу України кореспондують правила пункту 2 розділу III Порядку №518, згідно з якими майно, яке підлягає продажу на цільовому аукціоні, виставляється на аукціон за початковою ціною, що визначається контролюючим органом на підставі звіту (акта) про оцінку майна, складеного відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

Пунктом 95.12. ст. 95 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків має право самостійно здійснити оцінку шляхом укладення договору з оцінювачем. Якщо платник податків самостійно не здійснює оцінку протягом двох місяців з дня прийняття рішення про реалізацію майна, контролюючий орган самостійно укладає договір про проведення оцінки майна.

Початкова ціна майна, яке виставлялося на цільовий аукціон 29 березня 2019 року визначалася згідно звіту про оцінку майна, складеного відповідно до Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні . Звіт виконано станом на 20.02.2019 року, на замовлення Головного управління ДФС у Львівській області суб`єктом оціночної діяльності ТзОВ Західний регіональний консалтинг центр , на підставі договору з ГУ ДФС у Львівській області. Біржею, як суб`єктом оціночної діяльності, проводилось рецензування звіту про оцінку майна.

Натомість, позивач, посилаючись на занижену оцінку майна, не надав до справи належних доказів необ`єктивності та недостовірності виконаної оцінки.

Також суд критично оцінює покликання позивача на те, що що директор ДП Новояворівське державне гірничо-хімічне підприємство Сірка всупереч чинному законодавству підписав договір купівлі-продажу, на що не мав права, оскільки відповідно до п. 6 Розділу V Порядку проведення цільових аукціонів з продажу майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2017 року № 518 договір купівлі-продажу майна, що укладається за результатами проведених торгів, обов`язково має бути підписаний платником податків - боржником, майно якого було продано на торгах.

Щодо твердження позивача на те, що ЗУ Про введення мораторію на примусову реалізацію майна , встановлена пряма заборона примусової реалізації майна державних підприємств, а відтак реалізація майна на цільовому аукціоні є незаконна, такі є необґрунтованими, оскільки відповідно до ст. 2 ЗУ Про введення мораторію на примусову реалізацію майна для цілей цього Закону під примусовою реалізацією майна підприємств розуміється відчуження об`єктів нерухомого майна та інших основних засобів виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності цими підприємствами, а також акцій (часток, паїв), що належать державі в майні інших господарських товариств і передані до статутних капіталів цих підприємств, якщо таке відчуження здійснюється шляхом: звернення стягнення на майно боржника за рішеннями, що підлягають виконанню Державною виконавчою службою, крім рішень щодо виплати заробітної плати та інших виплат, що належать працівнику у зв`язку із трудовими відносинами, та рішень щодо зобов`язань боржника з перерахування фондам загальнообов`язкового державного соціального страхування заборгованості із сплати внесків до цих фондів, яка виникла до 1 січня 2011 року, та з перерахування органам Пенсійного фонду України заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Відтак, ЗУ Про введення мораторію на примусову реалізацію майна не встановлює заборони на продаж майна на цільовому аукціоні відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України.

Відповідно до ст. 12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності, які передбачають рівність прав сторін щодо подання доказів, їх дослідження та доведення перед судом їх переконливості та обов`язок кожної сторони довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 79 ЦПК України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Згідно ч. 1ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, оцінивши допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженню наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до п. 9 ст. 158 ЦПК України у випадку залишення позову без розгляду, закриття провадження у справі або у випадку ухвалення рішення щодо повної відмови у задоволенні позову суд у відповідному судовому рішенні зазначає про скасування заходів забезпечення позову.

Таким чином, на підставі вищевикладеного суд дійшов висновку про необхідність скасування заходів забезпечення позову, застосованих ухвалою Яворівського районного суду Львівської області від 04.06.2019 року шляхом заборони продажу з електронних торгів в Системі електронних торгів арештованого майна - будівлі гаражу на дві автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та заборони відчуження вказаної будівлі.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог, суд покладає судовий збір на позивача.

Керуючись ст.ст. 12, 13, 81, 89, 211, 259, 263, 264, 265, 268, 280-285 ЦПК України, -

ухвалив:

У задоволенні позову Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області до ОСОБА_1 , Західно-Української регіональної агропромислової біржі про визнання недійсним цільового аукціону - відмовити.

Скасувати заходи забезпечення позову, застосовані ухвалою Яворівського районного суду Львівської області від 04.06.2019 року шляхом заборони продажу з електронних торгів в Системі електронних торгів арештованого майна - будівлі гаражу на дві автомашини А-1 загальною площею 48,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та заборони відчуження вказаної будівлі.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом 30 днів з часу проголошення рішення через Яворівський районний суд Львівської області до Львівського апеляційного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження протягом 30 днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Відповідно до ч.3 Прикінцевих положень Цивільного процесуального кодексу України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) процесуальні строки щодо апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.

Повне найменування сторін.

Позивач - Яворівський районний відділ Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області, код ЄДРПОУ 34978144, юридична адреса: м. Яворів, вул. Львівська, 2 Львівської області.

Відповідач - Західно-Українська регіональна агропромислова біржа, ЄДРПОУ 23970563, юридична адреса: 79018, м. Львів, вул. Залізнична, 16.

Відповідач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 .

Суддя Н.А. Кондратьєва

СудЯворівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення30.06.2020
Оприлюднено13.07.2020
Номер документу90321138
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —460/2546/19

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Постанова від 30.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 30.06.2020

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Ухвала від 10.06.2020

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні