ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
10 липня 2020 року м. Дніпросправа № 160/8090/18
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Мельника В.В. (доповідач),
суддів: Чепурнова Д.В., Сафронової С.В.,
розглянувши в м. Дніпрі клопотання Державної податкової служби України про заміну відповідача правонаступником в адміністративній справі
за апеляційною скаргою Державної податкової служби України
на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2020 року по справі
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ЗСІ
до Державної фіскальної служби України
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2020 року по справі №160/8090/18 відмовлено у задоволенні заяви Державної фіскальної служби України про виправлення описки в рішенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29 січня 2019 року по справі №160/8090/18.
Не погоджуючись з ухвалою суду першої інстанції, відповідач 29 квітня 2020 року подав апеляційну скаргу.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 25 травня 2020 року апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишено без руху та надано сток для усунення недоліків апеляційної скарги.
В межах строку для усунення недоліків на адресу Третього апеляційного адміністративного суду від Державної податкової служби України надійшло клопотання, в якому останння, зокрема, просить суд здійснити заміну відповідача - Державну фіскальну службу України на правонаступника - Державну податкову службу України.
Проаналізувавши доводи вказаного клопотання, колегія суддів дійшла таких висновків.
Згідно ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Так, Кабінетом Міністрів України 18.12.2018 року прийнято Постанову №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України , відповідно до якої постановлено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Згідно з положеннями абз. 4 ч. 2 зазначеної Постанови, Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Суд апеляційної інстанції бере до уваги і те, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права.
Така позиція щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
З огляду на вищевикладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення клопотання Державної податкової служби України про заміну відповідача - Державну фіскальну службу України її правонаступником у справі №160/8090/18.
Керуючись статтями 52, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Клопотання Державної податкової служби України про заміну відповідача правонаступником у справі №160/8090/18 - задовольнити.
Замінити відповідача - Державну фіскальну службу України на правонаступника - Державну податкову службу України в адміністративній справі №160/8090/18 за позовом за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ЗСІ до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання суддями та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення.
Головуючий - суддя В.В. Мельник
суддя Д.В. Чепурнов
суддя С.В. Сафронова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2020 |
Оприлюднено | 13.07.2020 |
Номер документу | 90327208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Мельник В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні