Постанова
від 09.07.2020 по справі 300/2228/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2020 рокуЛьвівСправа № 300/2228/19 пров. № А/857/3193/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі :

головуючого судді Большакової О.О.,

суддів Кушнерика М.П., Старунського Д.М.,

з участю секретаря судового засідання Чопко Ю.Т.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Тлумацької районної ради Івано-Франківської області, конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП Тлумацька ЦРЛ про визнання протиправним та скасування рішення за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2020 року (суддя першої інстанції Матуляк Я.П., м. Івано-Франківськ, повний текст складено 04.02.2020),

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Тлумацької районної ради Івано-Франківської області, конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП Тлумацька ЦРЛ про визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії, оформлене протоколом за № 2 від 13.09.2019 в частині не допуску до участі в конкурсі.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 4 лютого 2020 року у задоволенні позову відмовлено.

Із таким судовим рішенням не погодився позивач та подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального і процесуального права, невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просив скасувати оскаржуване рішення і постановити нове - про задоволення позовних вимог. При цьому, позивач зазначив, що відповідач, відмовляючи в допуску до конкурсу позивачу, протиправно застосував положення наказу Міністерства охорони здоров`я України №1977 від 31.10.2018 в частині встановлення однією з вимог до кандидатів на посаду директора КНП Тлумацька ЦРЛ наявність 5-річного стажу на керівних посадах. Ні сам наказ Міністерства охорони здоров`я, ні Довідник не є нормативно-правовими актами. Зазначений вище наказ не подано на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України. З цих підстав вважає протиправним рішення конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП Тлумацька ЦРЛ , викладене в протоколі №2 від 13.09.2019, в частині не допуску його до участі в конкурсі та просив його скасувати.

Тлумацька районна рада подала до Восьмого апеляційного адміністративного суду відзив на апеляційну скаргу, в якому вказала про законність і обгрунтованість оскаржуваного рішення і безпідставність доводів апелянта.

У судове засідання сторони не з`явились, хоча були належним чином повідомлені про час та місце судового розгляду справи завчасно - 30 червня 2020 року, що підтверджено телефонограмою.

Про причини неявки суду повідомлено не було і клопотань про відкладення слухання справи також не подано.

Тому, судом ухвалено про розгляд справи за відсутності сторін.

Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги з таких мотивів.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 20.06.2019 рішенням Тлумацької районної ради за №000-23/19 утворено конкурсну комісію з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП Тлумацька ЦРЛ .

Рішенням конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП Тлумацька ЦРЛ , викладеним в протоколі №1 від 12.08.2019, затверджено зміст оголошення про конкурс, визначено, в тому числі, кваліфікаційні вимоги до претендентів, зокрема стаж роботи на керівних посадах 5 років та вирішено розмістити оголошення на офіційному сайті Тлумацької районної ради (а.с. 70-72).

10.09.2019 позивач подав до Тлумацької районної ради заяву та пакет документів відповідно до вимог вищевказаного оголошення, серед яких, зокрема, копію трудової книжки (а.с.77).

Відповідно до протоколу №2 від 13.09.2019 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Тлумацька ЦРЛ Тлумацької районної ради Івано-Франківської області, конкурсною комісією, за наслідком розгляду заяви ОСОБА_1 та доданих до неї документів, рішення щодо допущення до участі у конкурсі не прийнято у зв`язку з відсутністю необхідного 5-річного стажу роботи на керівних посадах (а.с. 40-47).

Апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для скасування вказаного рішення з таких мотивів.

Механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я визначено Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 (далі - Порядок).

Пунктами 4 та 5 Порядку встановлено, що підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади. Конкурс складається з таких етапів: прийняття рішення про проведення конкурсу; формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу); підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам); проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу); оприлюднення результатів конкурсу.

За вимогами пункту 8 Порядку для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу).

Конкурсна комісія:

- оприлюднює оголошення про проведення конкурсу;

- встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог;

- встановлює вимоги до конкурсних пропозицій;

- оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу;

- перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам;

- приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур;

- забезпечує відкритість конкурсу відповідно до вимог цього Порядку;

- оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасників конкурсу;

- відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання керівникові органу управління, який призначає такого кандидата на посаду керівника закладу;

- здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком (п.24 Порядку).

Як встановлено судом, на виконання вимог Порядку, рішенням конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП Тлумацька ЦРЛ , викладеним в протоколі №1 від 12.08.2019 затверджено зміст оголошення про конкурс та визначено, в тому числі, кваліфікаційні вимоги до претендентів, зокрема стаж роботи на керівних посадах 5 років.

Вказана кваліфікаційна вимога включена відповідачем згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 78 Охорона здоров`я , затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України №117 від 29.03.2002 із змінами згідно наказу Міністерства охорони здоров`я України №1977 від 31.10.2018.

Довідником встановлено кваліфікаційні вимоги до генерального директора (директора) закладу охорони здоров`я, де серед іншого встановлено - стаж роботи на керівних посадах: для закладів національного рівня - не менше 10 років, обласного рівня - 7 років, районного рівня - 5 років. Для керівників закладів охорони здоров`я, які надають тільки первинну медичну допомогу, - не менше 3-х років стажу за основною спеціальністю або одного року на керівних посадах (Розділ Генеральний директор (директор)/начальник (завідувач) закладу охорони здоров`я , підрозділ Квалфікаційні вимоги , абзац 3).

Вказані вимоги набрали чинності 01.01.2019 згідно наказу Міністерства охорони здоров`я України №1977 від 31.10.2018.

Твердження позивача про те, що зазначені вимоги вступають в дію з 01.01.2022 жодним чином не підтверджені, оскільки як зазначено в тексті Довідника, з цієї дати набирає чинності попередній пункт, який стосується вимог до освіти кандидата та в якому безпосередньо вказано дата набрання чинності.

В той же час, як встановлено судом, стаж позивача на керівних посадах становить 10 місяців, що підтверджується копією трудової книжки від 01.08.1988 (а.с.77).

Доводи апелянта, що зазначений Довідник не має обов`язкового характеру суд відхиляє з таких підстав.

Відповідно до пунктів 1, 2 Наказу Про впровадження випуску Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 Охорона здоров`я від 29 березня 2002 року №117 наказано:

- запровадити для застосування з 2 квітня 2002 року погоджений з Міністерством праці та соціальної політики України Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 Охорона здоров`я (далі - Довідник);

- усім користувачам застосовувати Довідник відповідно до Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затверджених Міністерством праці та соціальної політики України і вміщених у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників, випуск 1.

З огляду на це, а також те, що накази Міністерства охорони здоров`я України, видані в межах повноважень, передбачених законом, є обов`язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими держадміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та громадянами (абзац 4 пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. №267) доводи про рекомендаційний характер Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 Охорона здоров`я є безпідставними.

Також є безпідставними та обґрунтовано не взято до уваги судом першої інстанції доводи позивача щодо того, що ні Наказ, яким затверджено Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 Охорона здоров`я , ні Наказ, яким внесено зміни до останнього, не проходили державну реєстрацію, а тому такі не є обов`язковими до застосування.

Так, підпунктом е пункту 5 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року N 731, передбачено, що на державну реєстрацію не подаються акти рекомендаційного, роз`яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз`яснення, у тому числі податкові, тощо), нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші).

З огляду на те, що Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 Охорона здоров`я , затверджений Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29 березня 2002 року №117, є тарифно-кваліфікаційним довідником, тобто нормативно-технічним документом, він не підлягає держаній реєстрації у порядку, передбаченому зазначеним Положенням.

Отже, правильним є висновок, що при визначенні вимог для претендентів на зайняття посади директора комунального некомерційного підприємства Тлумацька центральна районна лікарня відповідач в обов`язковому порядку мав враховувати вимоги Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. Охорона здоров`я затвердженого та впровадженого в дію наказом Міністерства охорони здоров`я України № 117 від 29.03.2002 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики України.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 30 січня 2020 року у справі № 640/5556/19.

Положеннями пункту 31 Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1094, передбачено, що за рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі в конкурсі у разі: неподання ним необхідних документів; його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій; наявності у претендента незнятої або непогашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або провадити певні види діяльності; наявності судового рішення, яке набрало законної сили, за яким претендент визнаний винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією.

Відтак, зважаючи на відсутність у позивача необхідного стажу, встановленого до кандидата на посаду директора закладу охорони здоров`я, апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що відповідачем правомірно вирішено питання щодо неможливості участі позивача у конкурсі на заміщення вакантної посади директора КНП Тлумацька ЦРЛ .

З огляду на викладене вище, суд першої інстанції вжив заходів до всебічного і повного дослідження обставин справи і прийняв законне і обґрунтоване рішення .

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), Проніна проти України (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v.) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

За таких обставин, колегія суддів дійшла до висновку про те, що суд першої інстанції вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права та при дотриманні норм процесуального права, при цьому судом були повно і всебічно з`ясовані обставини в адміністративній справі з наданням оцінки аргументам учасників справи, а доводи апеляційної скарги їх не спростовують.

Враховуючи, що апеляційний суд залишає в силі рішення суду першої інстанції, то в силу вимог частини шостої статті 139 КАС України судові витрати новому розподілу не підлягають.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст.ст. 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2020 року без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя О. О. Большакова судді М. П. Кушнерик Д. М. Старунський Повний текст постанови складено 10 липня 2020 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2020
Оприлюднено13.07.2020
Номер документу90328776
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2228/19

Постанова від 09.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Рішення від 04.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 06.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні