КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відкриття провадження в адміністративній справі
13 липня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/2526/20
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Черниш О.А.
розглянула матеріали адміністративного позову
позивач: товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Лемінг ЛТД" (55201, Дніпропетровська область, м. Жовті Води, вул. Гагаріна, 29, код ЄДРПОУ 20210739)
відповідач: Управління Державного агентства рибного господарства у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Архітектора Паученка, 64/53, код ЄДРПОУ 43332895)
про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И Л А:
Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Лемінг ЛТД" звернулось до суду з адміністративним позовом до Управління Державного агентства рибного господарства у Кіровоградській області, в якому просить:
- визнати протиправними дії Управління Державного агентства рибного господарства у Кіровоградській області щодо відмови (лист від 03.03.2020 року №2-012/200-20) у погодженні режиму рибогосподарської експлуатації ділянки водосховища "Іванівське" площею 59,97 га в адміністративних межах Олександрійського району Кіровоградської області;
- зобов`язати Управління Державного агентства рибного господарства у Кіровоградській області повторно розглянути проект режиму рибогосподарської експлуатації ділянки водосховища "Іванівське" площею 59,97 га в адміністративних межах Олександрійського району Кіровоградської області, та прийняти рішення відповідно до вимог чинного законодавства.
Переданий на вирішення суду спір згідно зі статтею 19 КАС України належить до юрисдикції адміністративних судів. Справа відповідно до статей 20, 22, 25 КАС України підсудна Кіровоградському окружному адміністративному суду.
Позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161 КАС України. Підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі, передбачених статтями 169, 170 КАС України, не встановлено.
При вирішенні питання про відкриття провадження у справі встановлено, що рішення у ній може вплинути на права та обов`язки Державного агентства рибного господарства України, яке позивач вказав у позові третьою особою.
Частиною 2 статті 49 КАС України передбачено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Відповідно до статті 50 КАС України якщо в результаті ухвалення судового рішення сторона може набути право стосовно третьої особи або третя особа може пред`явити вимоги до сторони, така сторона зобов`язана сповістити цю особу про відкриття провадження у справі і подати до суду заяву про залучення її до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору. До такої заяви повинні бути додані докази про направлення її копії особі, про залучення якої як третьої особи подана заява.
Предметом спору в даній справі є спонукання відповідача розглянути проект режиму рибогосподарської експлуатації позивачем ділянки водосховища "Іванівське".
За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", режим рибогосподарської експлуатації водного об`єкта - установлена на відповідний термін сукупність вимог, умов та заходів щодо обсягів робіт з відтворення водних біоресурсів за їх віковими та видовими характеристиками, строків лову, типів і кількості знарядь та засобів лову, обсягів вилучення, регламентації любительського і спортивного рибальства, ощадливого використання водних біоресурсів рибогосподарського водного об`єкта (його частини).
Відповідно до статті 9 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, відповідно до покладених на нього завдань серед іншого належить погодження режимів рибогосподарської експлуатації водних об`єктів та контроль за діяльністю спеціальних товарних рибних господарств.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 895 затверджено Положення про Державне агентство рибного господарства України, відповідно до пункту 1 якого Державне агентство рибного господарства України (Держрибагентство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра енергетики та захисту довкілля і який реалізує державну політику у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства, безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства.
Суд вважає, що у спірних правовідносинах Державне агентство рибного господарства України має юридичну заінтересованість, яка ґрунтується на матеріально-правових відносинах зі сторонами, що обумовлює необхідність залучення його до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору. Питання, на чиїй стороні прийматиме участь у справі ця третя особа, буде вирішено за наслідками розгляду її пояснень, поданих на підтримку позову або його заперечення.
Згідно з частинами 1, 2 статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Відповідно до пункту 10 частини 6 статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Частинами 1, 2 статті 257 КАС України передбачено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Вказана справа не відноситься до переліку справ, які підлягають розгляду виключно за правилами загального позовного провадження, є справою незначної складності (п.10. ч. 6 ст.12 КАС України), а тому її слід розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до частини 5 статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Згідно з частиною 8 статті 262 КАС України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Керуючись статтями 49, 50, 171, 174, 248, 256, 260-262 КАС України, суддя -
У Х В А Л И Л А:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.
2. Здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
3. Залучити до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державне агентство рибного господарства України (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а, код ЄДРПОУ 37472282).
4. Встановити позивачу порядок та строки для виконання процесуальних дій:
4.1. у разі отримання відзиву відповідача на позов - протягом 5 днів з дня його отримання:
- подати до суду відповідь на відзив у порядку, передбаченому статтею 163 КАС України, та додаткові докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтується відповідь;
- одночасно направити копії відповіді на відзив та додаткових письмових доказів іншим учасникам справи;
- разом з відповіддю на відзив подати до суду документи, що підтверджують надіслання (надання) цієї відповіді і доданих до неї доказів іншим учасникам справи.
4.2. у разі отримання пояснень третьої особи щодо позову або відзиву - протягом 5 днів від дня їх отримання:
- подати до суду відповідь на такі пояснення у порядку, передбаченому частиною 3 статті 165, частиною 2 статті 176 України, та додаткові докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтується відповідь;
- одночасно направити копії відповіді та додаткових письмових доказів іншим учасникам справи;
- разом з відповіддю подати до суду документи, що підтверджують надіслання відповіді і доданих до неї доказів іншим учасникам справи.
5. Встановити відповідачу порядок та строки для виконання процесуальних дій:
5.1. протягом 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі:
- подати до суду відзив на позов (щодо його визнання чи заперечення) у порядку, передбаченому статтями 162, 175 КАС України, та наявні докази (якщо вони не надані позивачем) у порядку, передбаченому статтею 79 КАС України;
- одночасно направити копії відзиву та письмових доказів іншим учасникам справи;
- разом з відзивом подати до суду документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
5.2. у разі отримання пояснень третьої особи щодо позову або відзиву - протягом 5 днів від дня їх отримання:
- подати до суду відповідь на такі пояснення у порядку, передбаченому частиною 3 статті 165, частиною 2 статті 176 України, та додаткові докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтується відповідь;
- одночасно направити копії відповіді та додаткових письмових доказів іншим учасникам справи;
- разом з відповіддю подати до суду документи, що підтверджують надіслання відповіді і доданих до неї доказів іншим учасникам справи.
5.3. у разі отримання відповіді позивача на відзив - протягом 5 днів від дня його отримання:
- подати до суду заперечення у порядку, передбаченому статтею 164 КАС України, та додаткові докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтується заперечення;
- одночасно направити копії заперечення та додаткових письмових доказів іншим учасникам справи;
- разом з запереченням подати до суду документи, що підтверджують надіслання заперечення і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
6. Встановити третій особі порядок та строки для виконання процесуальних дій:
6.1. протягом 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі:
- подати до суду пояснення щодо позову (щодо його підтримки чи заперечення) у порядку, передбаченому статтями 165, 176 КАС України, та наявні докази (якщо вони не надані позивачем) у порядку, передбаченому статтею 79 КАС України,
- одночасно направити копії пояснення та письмових доказів іншим учасникам справи;
- разом з поясненнями подати до суду документи, що підтверджують надіслання (надання) пояснень і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
6.2. у разі отримання відзиву відповідача на позов - протягом 5 днів з дня його отримання:
- подати до суду пояснення щодо відзиву на позов у порядку, передбаченому статтями 165, 176 КАС України, та наявні докази (якщо вони не надані раніше) у порядку, передбаченому статтею 79 КАС України,
- одночасно направити копії пояснення та письмових доказів іншим учасникам справи;
- разом з поясненнями подати до суду документи, що підтверджують надіслання (надання) пояснень і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
7. Подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
8. Докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, що їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.
9. Розгляд справи по суті розпочнеться через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі. Справу буде розглянуто без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
10. Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України за веб-адресою: http://court.gov.ua/fair/sud1170/.
11. Копію ухвали надіслати учасникам справи. Відповідачу та третій особі надіслати також копію адміністративного позову разом із доданими до нього документами.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2020 |
Оприлюднено | 15.07.2020 |
Номер документу | 90339758 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні