Рішення
від 13.07.2020 по справі 340/1894/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/1894/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Казанчук Г.П. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства Знам`янський завод Акустика про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови, -

ВИКЛАД ОБСТАВИН:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовною заявою, в якій просить стягнути з публічного акціонерного товариства Знам`янський завод Акустика (код в ЄДРПОУ 14311270) 3400,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено штраф у загальному розмірі 3400 грн., який накладено за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Оскільки відповідач добровільно не сплатив суму штрафних санкцій, позивач просить позовну заяву задовольнити повністю та стягнути з відповідача у судовому порядку.

Ухвалою судді від 16.06.2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с.32), сторонам встановлено порядок та строки для виконання процесуальних дій.

Вказану ухвалу судді було направлено на адресу відповідача, яка вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань заяві, натомість до суду повернувся конверт, з відміткою "за закінченням терміну зберігання" (а.с.36-37).

Згідно пункту 5 частини 6 статті 251 КАС України днем вручення судового рішення є день поставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Станом на час розгляду справи до суду будь-які відомості про зміну місцезнаходження відповідача не надходили.

Відтак, відповідач правом подати до суду відзив на позовну заяву не скористався, будь-яких заперечень проти позову не надано.

Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, дослідивши письмові пояснення, викладені у позовній заяві, надані докази, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство Знам`янський завод Акустика станом на 21.08.2019 року не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2018 рік у термін до 30 квітня 2019 року шляхом її подання до Комісії.

21.08.2019 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову №627-ПД-2-Е від 21.08.2019 року, якою у відношенні відповідача за не розкриття річної інформацію про емітента за 2018 рік шляхом її подання до Комісії, порушено справу про правопорушення на ринку (а.с.6). Також, зазначеною постановою запрошено керівника відповідача до сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Кіровоградській області департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень на 04.09.2019 року о 11:20 год. (а.с.6).

Відповідно до поштової квитанції, зазначена постанова направлена відповідачу на адресу, вказану в ЄДРПОУ (а.с.7).

04.09.2019 року позивачем складено Акт №464-ПД-2-Е (а.с.8), яким встановлені факти вчинення відповідачем вищевказаного правопорушення на ринку цінних паперів. При цьому зазначено, представник юридичної особи для підписання акту не з`явився.

10.09.2019 року на підставі зазначеного акту уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову №468-ПД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні товариства на 26.09.2019 року об 11 год. 00 хв. (а.с.9).

Відповідно до реєстру рекомендованих листів №1, списку згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих та поштової квитанції, зазначена постанова направлена відповідачу на адресу, вказану в ЄДРПОУ (а.с.10, 10 зворот).

26.09.2019 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову № 477-ПД-1-Е про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача за неподання особливої інформації до Комісії, застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3400,00 грн. (а.с.12).

Вищезазначена постанова направлена відповідачу, що підтверджується реєстром №1 від 30.09.2019 року рекомендованих листів, списку згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих та поштової квитанції, зазначена постанова направлена відповідачу на адресу, вказану в ЄДРПОУ (а.с.13, 13 зворот).

Несплата підприємством у законодавчо визначеному порядку та у строки накладених санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів послугувала підставою для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Кіровоградського окружного адміністративного суду з цим позовом.

При вирішенні спору суд виходить з того, що правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні, Законом України Про цінні папери та фондовий ринок, підзаконними нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 № 448/96-ВР (у редакції, чинній на час спірних правовідносин) державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно із частиною 1 статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (частини 1-4 статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").

Відповідно до вимог статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 № 3480-IV, регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:

- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- розміщення на власному веб-сайті.

За приписами пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 (надалі - Положення № 2826) розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

У ході розгляду справи встановлено, що відповідачем не розміщено річну інформацію про емітента цінних паперів за 2018 рік шляхом її подання до Комісії, чим порушено пункт 4 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712, зі змінами.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в України , державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно із частини першої статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 №2180/24712 (далі-Положення) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів, інформації, передбаченої статтями 65 - 65-2Закону України Про акціонерні товариства та пунктом 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 23 березня 2017 року № 1983-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах, строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті, опублікування відомостей про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства.

Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу ІІ Положення розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті та подання до Комісії. Квартальна інформація розкривається за перший, другий і третій квартали. Інформація щодо четвертого кварталу окремо не розкривається, а включається до регулярної річної інформації.

Регулярна квартальна інформація згідно з цим Положенням розкривається у термін не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Пунктами 3 та 4 глави 4 розділу ІІ Положення передбачено, у разі подання до Комісії документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 1 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент або його правонаступник розкриває регулярну річну інформацію відповідно до вимог цього Положення.

Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

В електронній системі Діловодство адміністративного суду інформації відсутня інформація щодо звернення відповідача із позовом про оскарження вказаної постанови та/або доказів сплати визначеною постановою штрафу, у зв`язку з чим, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно із частиною 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Витрат Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз по даній справі судом не встановлено.

Керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства Знам`янський завод Акустика про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови задовольнити.

Стягнути з публічного акціонерного товариства Знам`янський завод Акустика (код в ЄДРПОУ 14311270) 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень) штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Копію рішення суду направити сторонам.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.П. Казанчук

Дата ухвалення рішення13.07.2020
Оприлюднено15.07.2020
Номер документу90339790
СудочинствоАдміністративне
Сутьзміну місцезнаходження відповідача не надходили. Відтак, відповідач правом подати до суду відзив на позовну заяву не скористався, будь-яких заперечень проти позову не надано. Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Розглянувши справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, дослідивши письмові пояснення, викладені у позовній заяві, надані докази, суд

Судовий реєстр по справі —340/1894/20

Рішення від 13.07.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні