Рішення
від 01.07.2020 по справі 686/3806/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/3806/20

Провадження № 2/686/2394/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2020 року Хмельницький міськрайонний суд

Хмельницької області

в складі: головуючого судді - Козак О.В.,

при секретарі - Слободянюк А.Ю.,

за участю: позивача - ОСОБА_1 ,

представника відповідача - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Хмельницькому справу за позовом ОСОБА_1 до Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації про визнання незаконним та скасування ст.5.1 статуту, визнання незаконним та скасування наказу, стягнення моральної шкоди,

встановив:

В лютому 2020 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації про визнання незаконним та скасування ст.5.1 статуту, визнання незаконним та скасування наказу, стягнення моральної шкоди .

Вобґрунтування позову позивач вказав, що він працює директором обласної дитячо-юнацької спортивної школи. З ним при прийнятті на роботу було укладено безстроковий трудовий договір, що підтверджується наказом №10-к від 04.02.16 року. Спортивна школа за організаційно-правовою формою є закладом державної форми власності обласного значення, є юридичною особою, діє на підставі Статуту, який затверджується засновником. Засновником Хмельницької ОДЮСШ є Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації (п.1.2. Статуту ХОДЮСШ). Управління молоді та спорту є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки у Казначейській службі, печатку (п.15 Положення про управління молоді та спорту).

Відповідно до п.10.7, п.10.8 Положення про управління молоді та спорту начальник управління призначає на посаду та звільняє з посади працівників управління, керівників закладів (установ) засновником яких є управління, розглядає в установленому порядку питання щодо заохочення працівників управління чи їх притягнення до дисциплінарної відповідальності.

Наказом начальника управління молоді та спорту №710 від 12.08.19 року затверджено Статут Хмельницької ОДЮСШ у новій редакції. Відповідно до п.5.1. Статуту запроваджується контрактна форма трудового договору з директором Хмельницької ОДЮСШ.

Наказом начальника управління молоді та спорту №951 від 31.10.19 року його попереджено про істотні зміни умов праці та запропоновано до 20.01.20 року укласти контракт, у разі відмови укласти контракт - звільнити його відповідно до чинного законодавства. З наказами №710 та № 951 його було ознайомлено 18.11.19 року.

Цього ж 18.11.19 року йому було вручено лист за №1058-03/2019, яким його повідомлено про запровадження істотних змін умов праці. Йому також було передано оригінал Статуту ОДЮСША, без витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб про реєстрацію Статуту у новій редакції, хоча зміни до Статуту набирають чинності з дня проведення реєстрації змін. Державний реєстратор на його усне звернення відмовив йому у наданні такого витягу.

На його звернення 11.01.20 року відповідач надав відповідь, що істотною зміною умов праці є запровадження контрактної форми трудового договору з директором Хмельницької ОДЮСШ.

20.11.19 року ним направлено лист відповідачеві з проханням надати для ознайомлення перелік істотних змін в умовах праці, надати проект контракту, а 28.01.20 року, тобто більше ніж через два місяця з дня його звернення, йому надано контракт для підписання, а не для ознайомлення з його змістом.

28.11.19 року ним направлено лист до відповідача з проханням вказати відповідно до якого законодавчого акту ним запроваджується контрактна форма роботи з директором ОДЮСШ та надати витяг з Єдиного державного реєстру про внесення змін до Статуту. На дане звернення 27.12.2019 року відповідач повідомив, що він не уповноважений надавати йому юридичні консультації з приводу його звільнення. Витяг з Єдиного державного реєстру про внесення змін до Статуту йому надано не було, хоча оригінал Статуту було передано до спортивної школи.

26.12.19 року ним направлено лист до відповідача з проханням вказати суть зміни істотних умов праці, на що 11.01.20 року відповідач надав письмову відповідь про те, що істотними змінами умов праці є введення контрактної форми трудового договору.

Він не заперечує проти переведення на контрактну форму трудового договору, за умови, що таке передбачено діючим законодавством. Разом з цим вважає, що діюче законодавство не передбачає контрактної форми роботи для керівника дитячо-юнацької спортивної школи.

Після ознайомлення зі змістом контракту він виявив явно дискримінаційні умови, а саме : строк дії контракту визначено у один рік; визначено підставою звільнення будь-яке порушення законодавства (не обов`язково грубе порушення), незалежно від вини керівника, без врахування того, що вирішення певних питань віднесено до повноважень інших посадових осіб.

Хмельницька ОДЮСШ фінансується повністю із обласного бюджету, однак як підстава звільнення визначена несплата податків до бюджету, незалежно від того чи такі кошти були перераховані до ХОДЮСШ; за затримку виплати заробітної плати, незалежно від надходження таких коштів на рахунок ОДЮСША.

З приводу визначення строку дії контракту у один рік відповідач нічого не вмотивував, не вказав чому трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк, враховуючи характер наступної роботи або умови їі виконання, або інтереси працівника.

Керівник дитячо-юнацької спортивної школи здійснює свої професійні обов`язки на постійній основні, умови роботи носять довготривалий характер оскільки пов`язані із здійсненням безперервного навчально-виховного процесу в спортивній школі, і не містять передумов вважати такий процес обмеженим у часі для переведення їх на контракт або строковий трудовий договір. Укладення трудового договору на визначений строк при відсутності зазначених умов є підставою для визнання його недійсним у частин визначення строку. Підставою для розірвання контракту також визначено несвоєчасне подання відповідачеві місячної, квартальної, річної звітності.

Відповідно до розділу 9 Статуту ХОДЮСШ встановлено, що порядок обліку та звітності ХОДЮСШ встановлюється та затверджується лише Центральним органом виконавчої влади.

Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу (затв. Постановою КМ України 05.11.2008 року за №993), п.62, встановлює, що перелік документів, які повинна мати спортивна школа, а порядок обліку та звітності затверджується Мінмолодьспортом, який 07.03.17 року наказом №946 затвердив Інструкцією форму звітності №5-ФК (річна) та її заповнення. Вищевикладене вказує на те, що у порівнянні з діючим безстроковим договором запропоновані умови контракту істотно погіршують його умови праці.

Укладення контракту у випадках, не передбачених законами України, не допускається, оскільки це знижує рівень соціальної захищеності працівників і суперечить вимогам Конвенції Міжнародної організації праці № 158 (1982 року), ратифікованої Україною 4 лютого 1994 року.

Сфера застосування контракту визначається законами України (ст.21 КЗпП України), що суттєво звужує сферу його застосування. Укладення контракту у випадках, не передбачених законами України не допускається, оскільки це знижує рівень соціальної захищеності працівників і суперечить вимогам національного законодавства і нормам міжнародного права.

Контрактна форма трудового договору не може впроваджуватись нормативними актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, актами органів місцевого самоврядування, а також колективними договорами і угодами та іншими локальними нормативними актами (абз.5 п.5 рішення Конституційного Суду України від 09.07.1998 № 12-рп/98).

З врахуванням цього є незаконним ст.5.1 Статуту Хмельницької обласної дитячо-юнацької спортивної школи. Наказ №951 від 31.10.19 року про введення контрактної форми трудового договору з директором ХОДЮСШ також є незаконним, так як прийнятий лише на підставі Статуту, суперечить вимогам ст.21 КЗпП України.

У зв`язку із психологічними переживаннями з приводу можливого звільнення з роботи у нього загострилися хвороби і він змушений був звернутися до лікарні, проходити відповідне лікування. Незаконним наказом відповідач спричинив йому моральну шкоду, оскільки він переніс моральні переживання, було порушено його нормальний ритм життя та стосунки з оточуючими та колегами по роботі, він змушений був вживати додаткових заходів для скасування вказаних наказів, які носять очевидно незаконний характер. Після ознайомлення з наказом погіршився стан його здоров`я, тому розмір моральної шкоди він визначив у 5000 грн.. З врахуванням наведеного позивач просить: визнати незаконним та скасувати ст.5.1. Статуту Хмельницької обласної дитячо-юнацької спортивної школи у частині введення для директора ОДЮСШ контрактної форми трудового договору; визнати незаконним та скасувати наказ начальника управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації за №951 від 31.10.19 року про істотну зміну умов праці директора ХОДЮСШ та звільнення ОСОБА_1 у разі відмови від укладення контракту; стягнути з відповідача на його користь 5000 грн. моральної шкоди.

В судовому засіданні позивач позвні вимоги підтримав, просив їх задоволити з підстав вказаних у позові.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог, суду пояснив, що позов необґрунтований та не підлягає задоволенню. Підзвітні організації переведено на контрактну форму з метою збільшення та посилення контролю.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно наказу Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації №10-к від 04.02.2016 року, ОСОБА_1 призначено з 04 лютого 2016 року на посаду директора Хмельницько обласної дитячо-юнацької школи на підставі його заяви від 03.02.2016 року.

Наказом Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації №710 від 12.08.2019 року затверджено статут державної установи Хмельницька обласна дитячо-юнацька школа в новій редакції.

Наказом Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації №951 від 31.10.2019 року Про істотні зміну умов праці директора ХОДЮСШ наказано: головному спеціалісту відділу з питань молоді Кочмарському С.О. забезпечити в термін до 19.11.2019 року ознайомити під підпис із даним наказом і попередженням про наступну зміну істотних умов праці директора ХОДЮСШ ОСОБА_1 ; у термін до 20.01.2020 року одержати письмове підтвердження директора на згоду продовжувати роботу на умовах трудового договору (контракту), до 20.01.2020 року підготувати та надати начальнику управління для підпису трудовий договір (контракт) з директором ХОДЮСШ; у разі незгоди зі змінами істотних умов праці, звільнити директора ХОДЮСШ відповідно до чинного законодавства України.

Згідно листа Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації №1058-03/2019 від 18.11.2019 року Про запровадження істотних змін умов праці ОСОБА_1 повідомлено, що відповідно до наказу начальника управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації від 12.08.2019 року № 710 було внесено зміни до Статуту Хмельницької обласної дитячо-юнацької спортивної школи, та зареєстровано відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , в частині призначення директора шляхом укладення контракту. Також зазначено, що для того щоб він міг детальніше ознайомитися із Статутом в новій редакції, додано до цього повідомлення оригінал Статуту та належним чином завірену копію наказу про його затвердження. Додатково повідомлено, що за його згодою на продовження роботи після запровадження контракту, його буде залишено на займаній посаді. Просили визначитися щодо згоди чи незгоди продовжувати роботу після запровадження контракту та не пізніше 18 січня 2020 підписати запропонований контракт. У разі якщо до 20 січня 2020 року від нього не надійде згода на продовження роботи в нових умовах, то 21 січня 2020 року з ним буде припинено трудові відносини на підставі пункту 6 статті 36 КЗпП України (відмова від продовження роботи у зв`язку із зміною істотних умов праці).

Листом від 17.01.2020 року директор Хмельницької обласної дитячо-юнацької спортивної школи повідомив Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації про надання згоди на запровадження контракту, якщо це не суперечить Законам України.

Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації листами від 24.01.2020 р. №84-03/2020 та від 28.01.2020р. №90-03/2020 просило ОСОБА_1 ознайомитись та повернути підписаний контракт до 28.01.2020р. та 30.01.2020р. відповідно.

Згідно пунктів 1.1, 1.2, 2.3 Статуту ХОДЮСШ, затвердженого наказом управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації №710 від 12.08.2019р., Хмельницька обласна дитячо-юнацька спортивна школа - це позашкільний навчальний заклад спортивного профілю, засновником якої та органом управління є Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації. ХОДЮСШ є юридичною особою і діє на підставі статуту, який затверджується засновником що розробляється на основі Положення та затверджується засновником.

Пунктом 5.1 Статуту ХОДЮСШ передбачено, що безпосереднє керівництво ХОДЮСШ здійснює директор, який призначається та звільняється з посади наказом засновника на підставі укладеного контракту.

Зі змісту розробленого контракту з директором "Хмельницької обласної дитячо-юнацької спортивної школи" вбачається, що на підставі цього контракту виникають трудові відносини між директором ХОДЮСШ і управлінням. Загальний строк дії цього контракту не може перевищувати одного року.

Вказані обставини підтверджуються: наказами Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації №10-к від 04.02.2016 року, №710 від 12.08.2019 року, №951 від 31.10.2019 року Про істотні зміну умов праці директора ХОДЮСШ ; листом Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації №1058-03/2019 від 18.11.2019 року Про запровадження істотних змін умов праці ; Статутом ХОДЮСШ, затвердженим наказом управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації №710 від 12.08.2019р.

Статтею 15 Цивільного кодексу України визначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.23 ч.1 Закону України Про позашкільну освіту , трудові відносини в системі позашкільної освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Частиною другою вказаної статті визначено, що керівника закладу позашкільної освіти призначає на посаду та звільняє з посади засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган.

Частиною 1 ст.10 Закону України Про позашкільну освіту визначено, що центральні та місцеві органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають заклади позашкільної освіти та які проводять діяльність у сфері позашкільної освіти, здійснюють управління діяльністю зазначених закладів освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності.

Відповідно до ст.21 ч.3 КЗпП України, особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов`язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення та організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України.

Згідно ст.25 Закону України Про освіту , права і обов`язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти. Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа) в т.ч.: приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом; укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти; розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти; затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством; здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти; здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти.

Пунктом 40 Положення Про дитячо-юнацьку спортивну школу , затвердженого Постановою КМУ №993 від 05.11.2008 року передбачено, що безпосереднє керівництво спортивною школою здійснює директор, який призначається на посаду (звільняється з посади) засновником (власником) або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства. На посаду директора спортивної школи призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту за спеціальністю фізична культура і спорт та ступенем «магістр» , стаж роботи за фахом не менш як три роки.

Отже, з наведених норм вбачається, що засновник закладу освіти або уповноважений ним орган наділений правом: затверджувати статут (його нову редакцію), укладати строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти, розривати строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти.

Щодо вимоги позивача про стягнення моральної шкоди, то слід зазначити наступне.

Відповідно до ст. 23 ЦК України особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав.

Моральна шкода полягає: 1) у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я; 2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім`ї чи близьких родичів; 3) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку із знищенням чи пошкодженням її майна; 4) у приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи.

Моральна шкода відшкодовується грішми, іншим майном або в інший спосіб. Розмір грошового відшкодування моральної шкоди визначається судом залежно від характеру правопорушення, глибини фізичних та душевних страждань, погіршення здібностей потерпілого або позбавлення його можливості їх реалізації, ступеня вини особи, яка завдала моральної шкоди, якщо вина є підставою для відшкодування, а також з урахуванням інших обставин, які мають істотне значення. При визначенні розміру відшкодування враховуються вимоги розумності і справедливості. Моральна шкода відшкодовується незалежно від майнової шкоди, яка підлягає відшкодуванню, та не пов`язана з розміром цього відшкодування. Моральна шкода відшкодовується одноразово, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ч.1 ст.1167 ЦК України, моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Відповідно до положень п.9 постанови Пленуму Верховного Суду України від 31 березня 1995 року №4 Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди передбачено, що розмір відшкодування моральної (немайнової) шкоди суд визначає залежно від характеру та обсягу страждань (фізичних, душевних, психічних тощо), яких зазнав позивач, характеру немайнових втрат (їх тривалості, можливості відновлення тощо) та з урахуванням інших обставин. Зокрема, враховуються стан здоров`я потерпілого, тяжкість вимушених змін у його життєвих і виробничих стосунках, ступінь зниження престижу, ділової репутації, час та

зусилля, необхідні для відновлення попереднього стану.

Згідно роз`яснень Пленуму Верховного Суду України в п. 5 постанови № 4 від 31.03.1995 р. "Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди" обов`язковому з`ясуванню при вирішені спору про відшкодування моральної (немайнової) шкоди підлягають: наявність такої шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинного зв`язку між шкодою та протиправними діями заподіювача та вини останнього в її заподіянні. Суд, зокрема, повинен з`ясувати чим підтверджується факт заподіяння позивачеві моральних чи фізичних страждань або втрат немайнового характеру, за яких обставин чи якими діями (бездіяльністю) вони заподіяні, в якій грошовій сумі чи в якій матеріальній формі позивач оцінює заподіяну йому шкоду та з чого він при цьому виходить, а також інші обставини, що мають значення для вирішення спору.

Моральною шкодою визнаються страждання, заподіяні громадянинові внаслідок фізичного чи психічного впливу, що призвело до погіршення або позбавлення можливостей реалізації ним своїх звичок і бажань, погіршення відносин з оточуючими людьми, інших негативних наслідків морального характеру.

Право особи на відшкодування моральної шкоди виникає за умов порушення права цієї особи, наявності такої шкоди та причинного зв`язку між порушенням та моральною шкодою. При цьому, обов`язок доведення наявності підстав для відшкодування моральної шкоди покладається на особу, що вимагає її відшкодування, що відповідає змісту ч.3 ст.12, та 81ЦПК України.

Згідно ч.ч.1,6 ст.81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

З наведеного вище вбачається, що відповідач при внесенні змін до статуту, прийнятті наказу про істотні зміни умов праці директора ХОДЮСШ діяв в межах повноважень визначених чинним законодавством України.

Не надано позивачем суду належних та допустимих доказів і на підтвердження того, що внаслідок дій відповідача йому було заподіяно моральну шкоду.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до всиновку, що в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації про визнання незаконним та скасування ст.5.1 статуту, визнання незаконним та скасування наказу, стягнення моральної шкоди, слід відмовити.

Керуючись ст.ст.2, 12, 13, 76, 81, 258, 259, 263-265 ЦПК України, ст.ст.15,23,1167 ЦК України, ст.19 ч.2 Конституції України, ст.21 ч.3 КЗпП України, ст.ст.10,23 Закону України Про позашкільну освіту , ст.25 Закону України Про освіту , Положенням Про дитячо-юнацьку спортивну школу , затвердженого Постановою КМУ №993 від 05.11.2008 року, Постановою Пленуму Верховного Суду України від 31 березня 1995 року №4 Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди , суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації про визнання незаконним та скасування ст.5.1 статуту, визнання незаконним та скасування наказу, стягнення моральної шкоди, відмовити.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Хмельницького апеляційного суду через Хмельницький міськрайонний суд.

В разі проголошення вступної та резолютивної частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Позивач: ОСОБА_1 (ІПН: НОМЕР_1 , житель: АДРЕСА_1 ).

Відповідач: Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ: 39091522, 29000, м.Хмельницький, вул.Майдан Незалежності, Будинок Рад).

Дата складання повного тексту рішення суду - 10.07.2020 року.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення01.07.2020
Оприлюднено15.07.2020
Номер документу90353485
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —686/3806/20

Рішення від 01.07.2020

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Рішення від 01.07.2020

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 15.04.2020

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 25.02.2020

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 17.02.2020

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні