Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 липня 2020 р. № 520/4574/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаєва А.І. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в м.Харкові справу за позовом Приватного підприємства УКРБУДМАТ до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії -
В С Т А Н О В И В:
07.04.2020 року Приватне підприємство УКРБУДМАТ звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просило суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №1436195/32334921 від 10.01.2020, № 1345833/32334921 від 05.12.2019, № 1441912/32334921 від 21.01.2020, №1334085/32334921 від 20.11.2019, №1353859/32334921 від 17.12.2019, № 1441916/32334921 від 21.01.2020, №1345834/32334921 від 05.12.2019, №1335026/32334921 від 21.11.2019, №1335027/32334921 від 21.11.2019, №1335029/32334921 від 21.11.2019, №1440891/32334921 від 20.01.2020, № 1440888/32334921 від 20.01.2020, №1334086/32334921 від 20.11.2019, №1335025/32334921 від 21.11.2019, №1335028/32334921 від 21.11.2019, №1353860/32334921 від 17.12.2019, №1449176/32334921 від 04.02.2020;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №3 від 05.12.2019 на суму 56465,56 грн., № 6 від 08.11.2019 на суму 100239,85 грн., №8 від 23.12.2019 на суму 7200,00 грн., №12 від 24.10.2019 на суму 80000,00 грн., № 16 від 28.11.2019 на суму 21600,00 грн., №9 від 24.12.2019 на суму 26880,00 грн., №1 від 01.11.2019 на суму 210 000,60 грн., №8 від 18.10.2019 на суму 110454,00 грн., №10 від 23.10.2019 на суму 110594,40 грн., №15 від 29.10.2019 на суму 110000,38 грн., №6 від 17.12.2019 на суму 56000,40 грн., №7 від 17.12.2019 на суму 50280,00 грн., №9 від 21.10.2019 на суму 110487,59 грн., №14 від 24.10.2019 на суму 109620,00 грн., №17 від 30.10.2019 на суму 74799,90 грн., №11 від 18.11.2019 на суму 19670,03 грн., №1 від 10.01.2020 на суму 50272,80 грн. датою їх фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №13424 від 05.03.2020 року;
- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Харківській області виключити ПП УКРБУДМАТ з переліку ризикових платників податків.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивача безпідставно віднесено до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, а рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на думку позивача, підлягають скасуванню.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі за адміністративним позовом Приватного підприємства УКРБУДМАТ до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії. Повідомлено сторін, що розгляд справи відбудеться без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач, ГУ ДПС у Харківській області, надало до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначило, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
Відповідач, Державна податкова служба України, надала до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначила, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що позивачем було сформовано податкові накладні №3 від 05.12.2019 року, № 6 від 08.11.2019 року, №8 від 23.12.2019 року, №12 від 24.10.2019 року, № 16 від 28.11.2019 року, №9 від 24.12.2019 року, №1 від 01.11.2019 року, №8 від 18.10.2019 року, №10 від 23.10.2019 року, №15 від 29.10.2019 року, №6 від 17.12.2019 року, №7 від 17.12.2019 року, №9 від 21.10.2019 року, №14 від 24.10.2019 року, №17 від 30.10.2019 року, №11 від 18.11.2019 року, №1 від 10.01.2020 року та направлено їх для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних.
ПП УКРБУДМАТ було отримано квитанції, згідно яких реєстрація вищевказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. Також в квитанціях зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вищевказаного, позивачем було надано до контролюючого органу необхідні документи, що підтверджується повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №6 від 15.11.2019 року, №7 від 15.11.2019 року, №8 від 15.11.2019 року, №9 від 15.11.2019 року, №10 від 15.11.2019 року, №3 від 14.11.2019 року, №4 від 29.11.2019 року, №7 від 10.12.2019 року, №5 від 29.11.2019 року, №8 від 11.12.2019 року, №1 від 26.12.2019 року, №1 від 03.01.2020 року, №4 від 14.01.2020 року, №5 від 15.01.2020 року, №6 від 16.01.2020 року, №2 від 14.01.2020 року, №8 від 29.01.2020 року, №5 від 14.11.2019 року.
Позивачем було отримано рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №1436195/32334921 від 10.01.2020, № 1345833/32334921 від 05.12.2019, № 1441912/32334921 від 21.01.2020, №1334085/32334921 від 20.11.2019, №1353859/32334921 від 17.12.2019, № 1441916/32334921 від 21.01.2020, №1345834/32334921 від 05.12.2019, №1335026/32334921 від 21.11.2019, №1335027/32334921 від 21.11.2019, №1335029/32334921 від 21.11.2019, №1440891/32334921 від 20.01.2020, № 1440888/32334921 від 20.01.2020, №1334086/32334921 від 20.11.2019, №1335025/32334921 від 21.11.2019, №1335028/32334921 від 21.11.2019, №1353860/32334921 від 17.12.2019, №1449176/32334921 від 04.02.2020.
Також, рішенням Головного управління ДПС у Харківській області про відповідність/невідповідність податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 7660 від 04.02.2020 на підставі пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 включено Приватне підприємство УКРБУДМАТ до переліку ризикових підприємств відповідно до пункту 8 Критерії ризиковості платника податку - підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій; наявна негативна податкова інформація по контрагентах.
Суд зазначає, що Податковий кодекс України (далі по тексту - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Так, згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з п.201.16. ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21 лютого 2018 року (далі за текстом - Порядок № 117) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п.13 Порядку № 117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зокрема зазначається критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Пунктом 14 Порядку № 117 визначено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з п.п. 15-16 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. 18 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Пунктом 22 Порядку № 117 визначено, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Згідно з п. 27 Порядку № 117 рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Відповідно до п.23, п.24 Порядку № 117 Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня. Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується.
Судом встановлено, що позивачем на підтвердження реальності господарських операцій з контрагентами було надано до контролюючого органу необхідні документи, що підтверджується повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №6 від 15.11.2019 року, №7 від 15.11.2019 року, №8 від 15.11.2019 року, №9 від 15.11.2019 року, №10 від 15.11.2019 року, №3 від 14.11.2019 року, №4 від 29.11.2019 року, №7 від 10.12.2019 року, №5 від 29.11.2019 року, №8 від 11.12.2019 року, №1 від 26.12.2019 року, №1 від 03.01.2020 року, №4 від 14.01.2020 року, №5 від 15.01.2020 року, №6 від 16.01.2020 року, №2 від 14.01.2020 року, №8 від 29.01.2020 року, №5 від 14.11.2019 року.
Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №1436195/32334921 від 10.01.2020, № 1345833/32334921 від 05.12.2019, № 1441912/32334921 від 21.01.2020, №1334085/32334921 від 20.11.2019, №1353859/32334921 від 17.12.2019, № 1441916/32334921 від 21.01.2020, №1345834/32334921 від 05.12.2019, №1335026/32334921 від 21.11.2019, №1335027/32334921 від 21.11.2019, №1335029/32334921 від 21.11.2019, №1440891/32334921 від 20.01.2020, № 1440888/32334921 від 20.01.2020, №1334086/32334921 від 20.11.2019, №1335025/32334921 від 21.11.2019, №1335028/32334921 від 21.11.2019, №1353860/32334921 від 17.12.2019, №1449176/32334921 від 04.02.2020 є протиправними, а тому підлягають скасуванню.
Враховуючи висновки суду про протиправність оскаржуваних рішень, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №3 від 05.12.2019 на суму 56465,56 грн., № 6 від 08.11.2019 на суму 100239,85 грн., №8 від 23.12.2019 на суму 7200,00 грн., №12 від 24.10.2019 на суму 80000,00 грн., № 16 від 28.11.2019 на суму 21600,00 грн., №9 від 24.12.2019 на суму 26880,00 грн., №1 від 01.11.2019 на суму 210000,60 грн., №8 від 18.10.2019 на суму 110454,00 грн., №10 від 23.10.2019 на суму 110594,40 грн., №15 від 29.10.2019 на суму 110000,38 грн., №6 від 17.12.2019 на суму 56 000,40 грн., №7 від 17.12.2019 на суму 50280,00 грн., №9 від 21.10.2019 на суму 110487,59 грн., №14 від 24.10.2019 на суму 109620,00 грн., №17 від 30.10.2019 на суму 74799,90 грн., №11 від 18.11.2019 на суму 19670,03 грн., №1 від 10.01.2020 на суму 50272,80 грн. датою їх фактичного подання.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №13424 від 05.03.2020 року та зобов`язання Головного управління Державної податкової служби у Харківській області виключити ПП УКРБУДМАТ з переліку ризикових платників податків, суд зазначає наступне.
Як зазначено представником ГУДПС у Харківській області, ПП УКРБУДМАТ було віднесене рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020 № 7660, а не рішенням яке зазначив позивач від 05.03.2020 № 13424.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11 грудня 2019 року затверджено Порядок, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом - Порядок № 1165).
Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Так, контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку відповідно до Порядку, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1165 від 11 грудня 2019 року, а саме: підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій; наявна негативна податкова інформація по контрагентах.
Судом встановлено, що оскаржуване рішення не містить жодної мотивації підстав та причин віднесення підприємства до ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платників податку за ознакою - "підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій", та не містить доказів наявності податкової інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланнями на відповідні документи.
Отже, в даному випадку рішенням відповідача до позивача безпідставно застосовано п.8 Критеріїв ризиковості платника податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознакою " підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій; наявна негативна податкова інформація по контрагентах ".
Таким чином, рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про відповідність/невідповідність податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 7660 від 04.02.2020 року, яким включено ПП УКРБУДМАТ до переліку ризикових підприємств відповідно до пункту 8 Критерії ризиковості платника податку - підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій; наявна негативна податкова інформація по контрагентах, не відповідає вимогам пунктів 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесене необґрунтовано.
Разом з цим, внесення позивача до переліку ризикових платників, перешкоджають провадженню господарської діяльності останнього з огляду на те, що всі податкові накладні, які реєструє позивач в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, автоматично зупиняються і це створює перешкоди в здійсненні господарських операцій.
Судом зі змісту позовної заяви встановлено, що позивач зокрема просить суд визнати протиправним та скасувати рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №13424 від 05.03.2020 року.
Як зазначено представником ГУДПС у Харківській області, ПП УКРБУДМАТ було віднесене рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020 № 7660, а не рішенням яке зазначив позивач від 05.03.2020 № 13424.
Таким чином, ПП УКРБУДМАТ включено до переліку ризикових платників податку саме рішенням від 04.02.2020 № 7660, протилежного судовим розглядом не встановлено, а позивачем не доведено.
За таких обставин, позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №13424 від 05.03.2020 року задоволенню не підлягають, у вказаній частині права позивача не порушені.
Відповідно до ч.2 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
З огляду на висновки суду про протиправність рішення відповідача та для ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визнати протиправним і скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про відповідність/невідповідність податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 7660 від 04.02.2020 року, яким включено ПП УКРБУДМАТ до переліку ризикових підприємств відповідно до пункту 8 Критерії ризиковості платника податку - підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій; наявна негативна податкова інформація по контрагентах.
З огляду на висновки суду щодо протиправності рішення відповідача та для належного відновлення порушених прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Харківській області виключити ПП УКРБУДМАТ з переліку ризикових платників податків.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є такими, що підлягають частковому задоволенню.
Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства УКРБУДМАТ (61067, м. Харків, пров. Мітинговий, буд. 37) до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (61057,м. Харків, вул. Пушкінська, 46), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №1436195/32334921 від 10.01.2020, № 1345833/32334921 від 05.12.2019, № 1441912/32334921 від 21.01.2020, №1334085/32334921 від 20.11.2019, №1353859/32334921 від 17.12.2019, № 1441916/32334921 від 21.01.2020, №1345834/32334921 від 05.12.2019, №1335026/32334921 від 21.11.2019, №1335027/32334921 від 21.11.2019, №1335029/32334921 від 21.11.2019, №1440891/32334921 від 20.01.2020, № 1440888/32334921 від 20.01.2020, №1334086/32334921 від 20.11.2019, №1335025/32334921 від 21.11.2019, №1335028/32334921 від 21.11.2019, №1353860/32334921 від 17.12.2019, №1449176/32334921 від 04.02.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №3 від 05.12.2019 на суму 56465,56 грн., № 6 від 08.11.2019 на суму 100239,85 грн., №8 від 23.12.2019 на суму 7200,00 грн., №12 від 24.10.2019 на суму 80000,00 грн., № 16 від 28.11.2019 на суму 21600,00 грн., №9 від 24.12.2019 на суму 26880,00 грн., №1 від 01.11.2019 на суму 210000,60 грн., №8 від 18.10.2019 на суму 110454,00 грн., №10 від 23.10.2019 на суму 110594,40 грн., №15 від 29.10.2019 на суму 110000,38 грн., №6 від 17.12.2019 на суму 56000,40 грн., №7 від 17.12.2019 на суму 50280,00 грн., №9 від 21.10.2019 на суму 110487,59 грн., №14 від 24.10.2019 на суму 109620,00 грн., №17 від 30.10.2019 на суму 74799,90 грн., №11 від 18.11.2019 на суму 19670,03 грн., №1 від 10.01.2020 на суму 50272,80 грн. датою їх фактичного подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про відповідність/невідповідність податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 7660 від 04.02.2020 року.
Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Харківській області виключити Приватне підприємство УКРБУДМАТ з переліку ризикових платників податків.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704, 61057, Харків, вул. Пушкінська, 46) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства УКРБУДМАТ (код ЄДРПОУ 32334921, 61067, м. Харків, пров. Мітинговий, буд. 37) сплачений судовий збір в сумі 35734 (тридцять п`ять тисяч сімсот тридцять чотири) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду із врахуванням приписів Закону України № 540-IX від 30 березня 2020 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)".
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2020 |
Оприлюднено | 15.07.2020 |
Номер документу | 90364657 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні