ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 липня 2020 року м. Київ № 826/12067/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Приватне підприємство ІНТЕРІНВЕСТСЕРВІС-2009 доФонду державного майна України про визнання дій протиправними,
Прийняв до уваги наступне :
Приватне підприємство ІНТЕРІНВЕСТСЕРВІС-2009 звернулося до суду з позовом до Фонду державного майна України в якому просить визнати протиправними дії щодо не допуску позивача до конкурсу з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону права оренди державного нерухомого майна.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ним подані всі необхідні документи у відповідності до пунктів 7, 17 Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року №906, умов конкурсу, опублікованим у газеті "Відомості приватизації" від 11 вересня 2017 року №71 (1091), проте відповідач протиправно відмовив позивачу у допуску до конкурсу
Відповідач подав до суду письмовий відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що оскаржувані дії щодо не допуску позивача до конкурсу з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону на право оренди державного майна прийняті у повній відповідності чинному законодавству України про оренду державного майна.
Ухвалами суду від 26.09.2017 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи на 14 березня 2018 року о 14:15 год.
14.03.2018 в судовому засіданні, враховуючи неявку учасників справи, суд перейшов до розгляду справи в письмове провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне
Як слідує з матеріалів справи, у газеті "Відомості приватизації" від 11 вересня 2017 року №71 (1091) на сторінці 5 опубліковано оголошення про проведення конкурсу з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону на право оренди державного нерухомого майна. Назва об`єкта оренди та його місцезнаходження: державне нерухоме майно - частина споруди "Інженерна споруда системи охолодження об`єктів ЧАЕС" загальною площею 2500 тис. кв.м. (реєстровий номер 14310862.22.КДСЕАЧ138) за адресою: Київська область, Іванківський район, м. Прип`ять, вул. Житомирська, 1, літ. "В". балансоутримувач - ДСП "Чорнобильська АЕС".
18 вересня 2017 року позивач подав заяву про намір участі у вищезазначеному конкурсі б/н та додатки до неї.
Листом від 21 вересня 2017 року №10-16-18007 відповідач повідомив позивача про не допуск до конкурсу у зв`язку з тим, що зміст поданих документів не відповідає вимогам конкурсу.
Не погоджуючись з вказаними діями щодо не допуску до конкурсу позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" (тут і далі в редакції від 24 травня 2016 року, яка діяла на момент оголошення про проведення конкурсу) цей Закон, серед іншого, регулює організаційні відносини, пов`язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності (далі - підприємства), їх структурних підрозділів та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності.
Згідно частини першої статті 2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.
Частиною другою статті 2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" державну політику у сфері оренди здійснюють: Кабінет Міністрів України, а також Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва - щодо державного майна; органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, - щодо майна, яке належить Автономній Республіці Крим; органи місцевого самоврядування - щодо майна, яке перебуває в комунальній власності.
Орендодавцями відповідно статті 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" є, зокрема, Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва - щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, а також майна, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), що є державною власністю, крім майна, що належить до майнового комплексу Національної академії наук України та галузевих академій наук, а також майна, що належить вищим навчальним закладам та/або науковим установам, що надається в оренду науковим паркам та їхнім партнерам.
Відповідно до частини першої статті 7 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" ініціатива щодо оренди майна може виходити від фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до статті 6 цього Закону, пропозиція може надходити від орендодавців, зазначених у статті 5 цього Закону. Орендодавець може оголосити про передачу майна в оренду в порядку, встановленому цим Законом
Стаття 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" встановлює порядок укладення договору оренди.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" фізичні та юридичні особи, які бажають укласти договір оренди, направляють заяву, проект договору оренди, а також інші документи згідно з переліком, що визначається Фондом державного майна України (далі - матеріали), відповідному орендодавцеві, зазначеному у статті 5 цього Закону
Частиною першою статті 10 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" передбачено істотні умови договору оренди, а саме: об`єкт оренди (склад і вартість майна з урахуванням її індексації); термін, на який укладається договір оренди; орендна плата з урахуванням її індексації; порядок використання амортизаційних відрахувань, якщо їх нарахування передбачено законодавством; відновлення орендованого майна та умови його повернення; виконання зобов`язань; забезпечення виконання зобов`язань - неустойка (штраф, пеня), порука, завдаток, гарантія тощо; порядок здійснення орендодавцем контролю за станом об`єкта оренди; відповідальність сторін; страхування орендарем взятого ним в оренду майна; обов`язки сторін щодо забезпечення пожежної безпеки орендованого майна.
Відповідно до частини другої статті 10 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" укладений сторонами договір оренди в частині істотних умов повинен відповідати типовому договору оренди відповідного майна. Типові договори оренди державного майна розробляє і затверджує Фонд державного майна України, типові договори оренди майна, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності, затверджують відповідно Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування.
Частиною третьою статті 10 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" за згодою сторін у договорі оренди можуть бути передбачені й інші умови.
Згідно частини третьої статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" орган, уповноважений управляти державним майном, розглядає подані йому матеріали і протягом п`ятнадцяти днів після їх надходження надсилає орендодавцеві висновки про умови договору оренди або про відмову в укладенні договору оренди.
Частиною четвертою статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" встановлено, що орендодавець протягом п`яти днів після погодження умов договору оренди з органом, уповноваженим управляти відповідним майном (у випадках, передбачених цим Законом, - органом Антимонопольного комітету України), а в разі якщо заява про оренду майна не потребує узгодження (щодо оренди окремого індивідуально визначеного майна, крім нерухомого), протягом 15 днів після дати її реєстрації розміщує в офіційних друкованих засобах масової інформації та на веб-сайтах орендодавців оголошення про намір передати майно в оренду або відмовляє в укладенні договору оренди і повідомляє про це заявника.
Протягом 10 робочих днів після розміщення оголошення орендодавець приймає заяви про оренду відповідного майна.
Протягом трьох робочих днів після закінчення строку приймання заяв орендодавець своїм наказом ухвалює рішення за результатами вивчення попиту на об`єкт оренди. У разі якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди не проводиться і договір оренди укладається із заявником. У разі надходження двох і більше заяв орендодавець оголошує конкурс на право оренди.
У разі надходження заяви про оренду майна на короткий строк (не більше п`яти днів та без права продовження строку дії договору оренди) або заяви від бюджетної установи, музею, підприємства чи громадської організації у сфері культури і мистецтв (у тому числі національної творчої спілки або її члена під творчі майстерні), релігійної організації для забезпечення проведення релігійних обрядів та церемоній, громадської організації ветеранів або інвалідів, реабілітаційних установ для інвалідів та дітей-інвалідів, державних та комунальних спеціалізованих підприємств, установ та закладів соціального обслуговування, що надають соціальні послуги відповідно до Закону України "Про соціальні послуги", Пенсійного фонду України та його органів, державних видавництв і підприємств книгорозповсюдження, вітчизняних видавництв та підприємств книгорозповсюдження, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою (за винятком видань рекламного та еротичного характеру), оголошення про намір передати майно в оренду не розміщується і договір оренди укладається з таким заявником без проведення конкурсу. Законами України можуть бути визначені інші випадки передачі державного та комунального майна в оренду без проведення конкурсу.
На підставі заяви ТОВ "Мідас Консалтинг" на оренду державного нерухомого майна, розташованого за адресою: Київська область, Іванківський район, м. Прип`ять, вул. Житомирська, 1, літера "В", та згоди уповноваженого органу управління зазначеним майном - Державного агентства України з управління зоною відчуження, відповідачем здійснювалися заходи щодо передачі зазначеного майна в оренду.
В газеті "Відомості приватизації" від 31 липня 2017 року №59 (1079) опубліковано оголошення про намір передати в оренду державне нерухоме майно, а саме: частину споруди "Інженерна споруда системи охолодження об`єктів ЧАЕС" загальною площею 2500,00 тис. кв.м., розташованої за адресою: вул. Житомирська, 1, літ. "В", м. Прип`ять, Іванківський район, Київська обл., що обліковується на балансі ДСП "Чорнобильська АЕС" (далі по тексту - державне нерухоме майно).
За результатом вивчення попиту, відповідачем прийнято рішення щодо проведення конкурсу на право оренди зазначеного вище нерухомого майна.
17 серпня 2018 року наказом "Про проведення конкурсу на право оренди державного майна" №1344 утворено конкурсну комісію для проведення конкурсу на право оренди об`єкта державного майна.
11 вересня 2017 року в газеті "Відомості приватизації" №71 (1091) опубліковано інформацію про проведення конкурсу з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону на право оренди державного нерухомого майна, в якому зазначено дату, час і місце проведення конкурсу, кінцевий строк прийняття пропозицій від претендентів, перелік документів, які подаються претендентами до Фонду державного майна України, та спеціальні умови конкурсу.
Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу, що до суду не надано та матеріали справи не містять вищезазначених документів Фонду державного майна України стосовно наміру передати в оренду державне нерухоме майно, утворення конкурсної комісії та умов проведення конкурсу, проте з урахуванням того, що сторонами не оскаржуються вищезазначені документи та відомості зазначені в них визнаються сторонами, на підставі частини першої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку, що визначені у вищезазначених документах обставини не підлягають доказуванню.
Згідно частини шостої статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" порядок проведення конкурсу визначається: Кабінетом Міністрів України - для об`єктів, що перебувають у державній власності; органами, визначеними Верховною Радою Автономної Республіки Крим, - для об`єктів, що належать Автономній Республіці Крим; органами місцевого самоврядування - для об`єктів, що перебувають у комунальній власності.
У разі визначення орендаря на конкурсних засадах орендодавець надсилає копії проекту договору та інших матеріалів відповідним органам, зазначеним у частині другій цієї статті, у п`ятиденний термін після дати затвердження результатів конкурсу.
Процедуру проведення конкурсу на право оренди державного майна, зокрема цілісних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць), нерухомого майна (будівель, споруд, нежитлових приміщень) та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває у державній власності визначає Порядок проведення конкурсу на право оренди державного майна, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року №906 (далі по тексту - Порядок №906).
Відповідно до пункту 2. Порядку №906 конкурс на право оренди об`єкта оголошується орендодавцем.
Згідно пункту 3 Порядку №906 конкурс проводить конкурсна комісія, що утворюється орендодавцем. Комісія може бути утворена для проведення конкурсу щодо групи об`єктів, які належать до сфери управління одного органу, уповноваженого управляти державним майном.
За правилами, визначеними пунктом 4 Порядку №906 оголошення про конкурс щодо цілісних майнових комплексів підприємств, організацій, їх структурних підрозділів та нерухомого майна площею 100 кв. метрів і більше або такого, що перебуває на балансі морського, річкового порту, аеропорту, публікується в газеті "Відомості приватизації" та за рішенням орендодавця в інших виданнях. Оголошення щодо інших об`єктів розміщуються в газеті "Відомості приватизації" та/або в республіканських Автономної Республіки Крим, обласних, міських у мм. Києві і Севастополі виданнях за місцем розташування об`єктів оренди. Оголошення про конкурс також оприлюднюється на веб-сайтах орендодавців.
Оголошення публікується не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати проведення конкурсу і повинно містити такі відомості: інформацію про об`єкт (назва, місцезнаходження, у разі оренди цілісного майнового комплексу - також обсяг і основна номенклатура продукції, у тому числі тієї, що експортується, кількість і склад робочих місць, рівень прибутковості об`єкта за останні три роки, розмір дебіторської та кредиторської заборгованості, наявність майна в заставі, податковій заставі, в оренді); умови конкурсу; дата, час і місце проведення конкурсу; кінцевий строк прийняття пропозицій від претендентів (не більш як три робочих дні до дати проведення конкурсу); перелік документів, які подаються претендентами для участі в конкурсі.
Особи, які під час вивчення попиту виявили заінтересованість в оренді об`єкта, письмово повідомляються орендодавцем про проведення конкурсу і необхідність подання письмових пропозицій відповідно до оголошення про конкурс.
У разі коли орган, уповноважений управляти державним майном, протягом установленого законодавством строку не надав висновків (пропозицій) щодо умов оренди, орендодавець у триденний строк після опублікування оголошення про конкурс рекомендованим листом повідомляє такому органу про умови конкурсу.
Пунктом 5 Порядку №906 передбачено, що умовами конкурсу є: стартовий розмір орендної плати; ефективне використання об`єкта оренди за цільовим призначенням (у разі оренди цілісного майнового комплексу - відповідно до напряму виробничої діяльності підприємства); дотримання вимог щодо експлуатації об`єкта; компенсація переможцем конкурсу витрат, пов`язаних з проведенням незалежної оцінки об`єкта оренди, опублікуванням оголошення про конкурс у відповідних засобах масової інформації (у разі відсутності бюджетного фінансування таких витрат).
Відповідно до пункту 6 Порядку №906 основним критерієм визначення переможця є найбільший розмір орендної плати у разі обов`язкового забезпечення виконання інших умов конкурсу.
Згідно пункту 7 Порядку №906 для участі в конкурсі претендент подає на розгляд комісії такі матеріали: 1) заяву про участь у конкурсі та документи, зазначені в оголошенні про конкурс. У разі оренди цілісного майнового комплексу претендент подає також висновок органу Антимонопольного комітету про можливість передачі претенденту в оренду зазначеного майна. Якщо претендент вже подавав заяву про оренду, яка стала підставою для оголошення конкурсу, після оголошення конкурсу він подає нові пропозиції відповідно до умов конкурсу; пропозиції щодо виконання умов конкурсу, крім розміру орендної плати, пропозиція стосовно якого вноситься учасником конкурсу в день проведення конкурсу; інформацію про засоби зв`язку з ним; 2) відомості про претендента: для юридичної особи: документи, що посвідчують повноваження представника юридичної особи; посвідчені нотаріусом копії установчих документів; завірену належним чином копію звіту про фінансові результати претендента з урахуванням дебіторської і кредиторської заборгованостей за останній рік; довідку від претендента про те, що стосовно нього не порушено справу про банкрутство; для фізичної особи: копію документа, що посвідчує особу, або належним чином оформлену довіреність; завірену належним чином копію виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; завірену належним чином копію декларації про доходи або звіту суб`єкта малого підприємництва - фізичної особи - платника єдиного податку.
Пунктом 16 Порядку №906 встановлено, що конкурс проводиться з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону.
Відповідно до пункту 17 Порядку №906 документи (крім пропозиції щодо розміру орендної плати) подаються до підрозділу орендодавця, який відповідно до своїх функцій здійснює реєстрацію вхідної кореспонденції, у конвертах з написом "На конкурс" з відбитком печатки претендента. Зазначені конверти передаються голові комісії перед її черговим засіданням, під час якого конверти розпечатуються.
Згідно пункту 18 Порядку №906 подані претендентами документи розглядаються на засіданнях комісії до проведення конкурсу з метою формування списку його учасників. Зазначений список затверджується наказом орендодавця. Орендодавець протягом одного робочого дня після затвердження списку повідомляє учасникам конкурсу з використанням тих засобів зв`язку, які вони обрали, про їх допущення або недопущення (із зазначенням підстав) до подання конкурсних пропозицій щодо орендної плати. У разі коли пропозиція тільки одного претендента відповідає умовам конкурсу, аукціон з визначення розміру орендної плати не проводиться і з таким претендентом укладається договір оренди.
Системний аналіз наведених норм дає можливість зробити висновок, що відповідач отримавши заяви та додані до них документи претендентів перевіряє повноту поданого пакета документів та відповідність їх умовам конкурсу.
Матеріали справи підтверджують, що 18 вересня 2017 року позивач подав до ФДМ України заяву про участь у конкурсі та пакет документів, а саме: копію статуту підприємства; копію рішення про призначення директора; копію наказу про призначення директора; оригінал довіреності на ОСОБА_1 ; звіт про фінансові показники за 2016 рік; податкову декларацію за 2016 рік; довідку від претендента про відсутність порушеної справи про банкрутство; довідку з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; докази сплати гарантійного внеску у розмірі 42 300 грн; проект договору оренди; пропозиції щодо виконання умов конкурсу; проект договору про відшкодування витрат; довідку про досвід підприємства.
Листом "Щодо не допущення до конкурсу" від 21 вересня 2017 року №10-16-18007 відповідач повідомив позивача, що з даних фінансового звіту суб`єкта малого підприємства, відсутність інформації щодо фінансової підтримки претендента профільним інвестором проекту неможливо встановити його фінансову стабільність. Крім того інформація стосовно досвіду роботи не відображає можливість претендентів забезпечити ефективне використання об`єкта оренди, на підставі чого, враховуючи вимоги чинного законодавства, позивача не допущено до участі у конкурсі з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону на право оренди зазначеного державного майна та подання конкурсної пропозиції щодо розміру орендної плати.
Як слідує з матеріалів справи, однією з умов конкурсу було зобов`язання Орендаря надати документи, що свідчать про фінансову стабільність орендаря (завірену належним чином копію звіту про фінансові результати претендента з урахуванням дебіторської і кредиторської заборгованості за останній рік та довідку, що стосовно претендента не порушено справу про банкрутство) або про фінансову підтримку профільним інвестором проекту (офіційний документ за підписом уповноваженої особи інвестора).
Позивач до заяви про участь у конкурсі було додано : звіт про фінансові показники за 2016 рік, податкову декларацію за 2016 рік та довідку від претендента про відсутність порушеної справи про банкрутство.
Тобто, законодавством не передбачено повноважень та права конкурсної комісії тлумачити зміст поданих претендентами документів, Комісія має лише перевірити наявність вказаних документів та відповідність їх форми.
Стосовно іншої підстави відмови у допуску позивача до конкурсу, а саме: "…інформація про досвід роботи має формальний характер, з якої неможливо встановити досвід у сфері, що відповідає меті використання об`єкта оренди…", необхідно зазначити наступне.
Відповідно до наданої до доданої довідки про наявність досвіду доданої до заяви позивач засвідчив, що у переліку видів діяльності товариства зазначено 35.11 Виробництво електроенергії , 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікація . З моменту створення підприємство реалізувало багато проектів у електропостачання та виробництва електроенергії. Як приклад вказав, що підприємство може навести реалізований проект по забезпеченню спорудами електропостачання нерухомого майна, що знаходиться за адресою Київська область, Обухівський район, село Романків, вулиця Лісова 192, загальною площею 770,3 кв. м. Зокрема підприємством було збудовано та введено в експлуатацію К111-163 потужністю 400 кВА. Крім того, підприємством було збудовано автономну систему автономного забезпечення електроенергією зазначеного об`єкта, що передбачає власне виробництво електроенергії для забезпечення функціонування нерухомого майна.
Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу, що Законом України "Про оренду державного та комунального майна" та Порядком №906 не передбачено подання документів на підтвердження досвіду роботи у відповідній сфері, не передбачено вимог та критеріїв, яким має відповідати довідка про досвід роботи, а також не передбачено і того, що відсутність доказів на підтвердження досвіду роботи є підставою для недопуску для участі у конкурсі.
Отже, відповідач не мав посилатися на те, що інформація про досвід роботи має формальний характер, мотивуючи не допуск позивача до участі у конкурсі.
Поряд з цим, Судом встановлено, що в провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва перебувала адміністративна справа № 826/12264/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Правовест" до Фонду державного майна України, треті особи Державне спеціалізоване підприємство "Чорнобильська АЕС", Державне агентство України з управління зоною відчуження про визнання протиправними дій відповідача щодо не допуску позивача до конкурсу з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону на право оренди державного нерухомого майна. Назва об`єкту оренди та його місцезнаходження: державне нерухоме майно - частина споруди "Інженерна споруда системи охолодження об`єктів ЧАЕС" загальною площею 2500 тис. кв.м. (реєстровий номер 14310862.22.КДСЕАЧ138) за адресою: Київська область, Іванківський р-н, м. Прип`ять, вул. Житомирська, 1, літера "В". Балансоутримувач - ДСП "Чорнобильська АЕС", орган управління - Державне агентство України з управління зоною відчуження.
Так, у рішенні Окружного адміністративного суду м.Києва від 17.09.2019, яке набрало законної сили 18.10.2019 судом встановлено, що 27 вересня 2017 року відповідач наказом "Про затвердження протоколу засідання конкурсної комісії від 22.09.2017 №4 на право оренди державного нерухомого майна, що обліковується на балансі державного спеціалізованого підприємства "Чорнобильська АЕС" затвердив протокол засідання конкурсної комісії на право оренди державного нерухомого майна та визнано переможцем конкурсу Товариство з обмеженою відповідальністю "Солар Чорнобиль", яке запропонувало найбільший розмір орендної плати - 748 200,00 грн. 27 вересня 2017 року відповідач наказом "Про передачу в оренду державного майна" №1489 наказав укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю "Солар Чорнобиль" договір оренди нерухомого майна строком на 49 років та підготувати проект договору оренди з ТОВ "Солар Чорнобиль". Наказом від 03 жовтня 2017 року №1517 відповідач на підставі протоколу конкурсної комісії від 03 жовтня 2017 року №3 та закінчення строку дії незалежної оцінки державного нерухомого майна наказав визнати такими, що втратили чинність накази відповідача від 27 вересня 2017 року №1488, від 27 вересня 2017 року №1489, та припинити роботу конкурсної комісії, утвореної наказом відповідача від 17 серпня 2017 року №1344.
Відповідно до ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
У зв`язку з вищевикладеним, повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе у зв`язку зі зміною дій суб`єкта владних повноважень - Фонду державного майна України шляхом визнання такими, що втратили чинність наказів від 27 вересня 2017 року №1488 та №1489, а спосіб захисту прав, обраний позивачем, не є ефективним захистом прав останнього, як наслідок, задоволення позовних вимог не дозволить відновити порушені права позивача.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Як наслідок, Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до висновку, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕРІНВЕСТСЕРВІС-2009 не підлягає задоволенню.
Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕРІНВЕСТСЕРВІС-2009 - відмовити повністю.
Товариство з обмеженою відповідальністю ІНТЕРІНВЕСТСЕРВІС-2009 (03035, м.Київ, ВУЛИЦЯ МИТРОПОЛИТА ВАСИЛЯ ЛИПКІВСЬКОГО, будинок 16, код ЄДРПОУ 36516716)
Фонд державного майна України (01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, 18/9; ідентифікаційний код 00032945)
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2020 |
Оприлюднено | 15.07.2020 |
Номер документу | 90365439 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні