ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 липня 2020 року м. Київ № 826/12040/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у м. Києві до товариства з обмеженою відповідальністю Дніпрянка , третя особа: Державна податкова інспекція у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві про стягнення коштів, -
Суд прийняв до уваги таке:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Головне управління ДФС у м. Києві (далі - позивач) з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю Дніпрянка (далі - відповідач), в якій просить суд стягнути з рахунків у банках, що обслуговують відповідача суму податкового боргу у розмірі 932 941, 71 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачена сума податкового боргу, що виникла на підставі самостійно узгоджених сум податкових зобов`язань з земельного податку з юридичних осіб, орендної плати за землю з юридичних осіб, податку на нерухоме майно та податку на додану вартість, згідно податкової звітності.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.09.2017 відкрито спрощене провадження по справі.
В подальшому, позивачем подано до суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій просить задовольнити адміністративний позов ГУ ДФС у м. Києві з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог та стягнути з ТОВ Дніпрянка з рахунків у банках, що обслуговують такого платника на суму податкового боргу у розмірі 693 589,13 гривень, з них: земельний податок з юридичних осіб - 629 081, 15 грн., орендна плата за землю з юридичних осіб - 41 107, 07 грн., податок на нерухоме майно - 23 400, 55 грн.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Відповідно до інтегрованої картки платника податків, ТОВ Дніпрянка станом на дату звернення має заборгованість перед бюджетом на загальну суму 932 941, 71 грн., у т. ч. з земельного податку з юридичних осіб - 629 081, 51 грн., з орендної плати за землю з юридичних осіб - 278 794, 13 грн., з податку на нерухоме майно - 23 400, 55 грн. та з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 1 665, 88 грн.
Так, за даними інтегрованої картки платника відповідачем самостійно визначено грошові зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб на підставі: податкової декларації № 9009477181 від 05.02.2015 (за період червень-грудень 2015 року) на суму 66417, 62 грн., податкової декларації №90166913661, від 07.08.2015 (за період липень-грудень 2015 року) на суму 10011, 02 грн., податкової декларації №9021340853 від 21.02.2016 (за період січень-грудень 2016 року)на суму 225210, 12 грн., податкової декларації №9041942744 від 24.03.2016 (за період лютий-грудень 2016 року) на суму 229897,07 грн., податкової декларації №9023684348 від 19.07.2017 (за період січень-квітень 2017 року) на суму 71541, 64 грн. Також, контролюючим органом було визначено суму грошового зобов`язання в результаті контрольно-перевірочної роботи, складених за її результатами актів перевірок (копії актів перевірок додаються) та винесених на їх підставі податкових повідомлень - рішень форми Ш : №0027631503 від 27.07.2015 на суму 5580,51 грн., №0037441503 від 22.10.2015 на суму 681, 08 грн., №0014961204 від 05.04.2016 на суму 759,79 грн., №0014981204 від 05.04.2016 на суму 4206,23 грн., №0050761204 від 29.07.2016 на суму 3400,71 грн., а також нарахованої пені у розмірі 11375,36 грн.
Відповідно до даних інтегрованої картки платника, відповідачем самостійно визначено суму грошового зобов`язання з орендної плати за землю відповідно до податкової декларації №9021309141 від 20.02.2016 (за період листопад-грудень 2016 року) на суму 69500,57 грн., податкової декларації №9023684247 від 19.02.2017 ( за період січень-квітень 2017 року) на суму 187850,24 гривень. Також, контролюючим органом було визначено суму грошового зобов`язання в результаті контрольно-перевірочної роботи, складених за її результатами актів перевірок (копії актів перевірок додаються) та винесених на їх підставі податкових повідомлень-рішень форми Ш (копії податкових повідомлень - рішень додаються) : №0084281204 від 21.12.2016 на суму 9269,05 грн., №0003211204 від 30.01.2017 на суму 10484,05 грн., а також нарахованої пені у розмірі 1690,22 грн.
Сума грошового зобов`язання з податку на нерухоме майно, визначено відповідачем самостійно, відповідно до поданої податкової декларації №9021093196 від 15.02.2017 (за березень 2017 року) на суму 23400, 55 грн.
Сума грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) нарахована в інтегрованій картці платника на підставі самостійно визначеного до сплати грошового зобов`язання Відповідачем, на підставі податкової декларації №9092320087 від 19.05.2017 (за квітень 2017 року) на суму 1665, 88 грн.
Проте, як вбачається із картки особового рахунку відповідача, сплата суми податкових зобов`язань, зазначені Відповідачем у податкових деклараціях та нараховані контролюючим органом, а також суми нарахованої пені, здійснена не в повному обсязі.
В заяві про уточнення позовних вимог позивач просить задовольнити адміністративний позов ГУ ДФС у м. Києві з урахуванням заяви про зменшення позовних та стягнути з ТОВ Дніпрянка з рахунків у банках, що обслуговують такого платника на суму податкового боргу у розмірі 693 589, 13 гривень, з них: земельний податок з юридичних осіб - 629 081,15 гривень, орендна плата за землю з юридичних осіб - 41 107,07 гривень, податок на нерухоме майно - 23 400,55 грн.
Позивач вказує, що у зв`язку з тим, що загальна сума заборгованості відповідача змінилась з моменту направлення позовної заяви та в період розгляду зазначеної справи, а саме податкова заборгованість відповідача з податку на додану вартість була зменшена, для уточнення розміру позовних вимог зазначає наступне.
Станом на 19.03.2018 відповідачем за даними інформаційних систем органів ДФС та згідно платіжних доручень сплачено заявлений в адміністративному позові податковий борг з податку на додану вартість у сумі 1 665,88 гривень та орендної плати з юридичних осіб у сумі 237 678,06 гривень.
Таким чином, сума податкового боргу ТОВ Дніпрянка станом на 19.03.2018, яка підлягає стягненню за адміністративним позовом та є узгодженою складає 693 589,13 гривень, у тому числі з земельного податку з юридичних осіб - 629 081,51 гривень, з орендної плати за землю з юридичних осіб - 41 107,07 гривень, з податку на нерухоме майно - 23 400,55 гривень.
Суд встановив, що сума податкового боргу ТОВ "Дніпрянка" виникла у зв`язку із несплатою грошового зобов`язання самостійно визначеного у податкових деклараціях сум податкових зобов`язань з земельного податку з юридичних осіб, орендної плати за землю з юридичних осіб, податку на нерухоме майно, згідно податкової звітності
Відтак, суд зазначає, що згідно з ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлений законом.
Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов`язані сплачувати належні суми податків у встановлені законом терміни.
Відповідно до ст. 265 Податкового кодексу України, податок на майно складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю.
Відповідно до п. 287.1, п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою, плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно з п. 36.1, п. 36.2 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Відповідно до пп. 14.1.147, пп. 14.1.72, пп. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, плата за землю це обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Земельний податок обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також, постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу).
Землекористувачі юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі, на умовах оренди.
Згідно з п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Також, відповідно до пп. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України, платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року, подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Відповідно до підпункту 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 Податкового кодексу України податкове зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за звітний рік сплачується: а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення; б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Відповідно до пунктів 36.1-36.3, 36.5 статті 36 Податкового кодексу України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України, податкова декларація документ, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання. чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або нені, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. б) пп. 266.10.1, пп. 266.10.2, пп. 266.10.3 п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України, податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені підпунктом 266.7.2 пункту 266.7 цієї статті, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої цим Кодексом, за несвоєчасну сплату податкового зобов`язання.
Податкове зобов`язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 цього Кодексу.
Відповідно до п. 129.1, п. 129.2, п. 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахування пені розпочинається:
- при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом, (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
- при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
- при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі, у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок, відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування, відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
У разі скасування нарахованого контролюючим органом грошового зобов`язання (його частини) у порядку адміністративного та/або судового оскарження, пеня за період заниження такого грошового зобов`язання (його частини) скасовується.
Нарахування пені закінчується:
- у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань;
- у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків;
- у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);
- при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).
У разі часткового погашення податкового боргу, сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.
Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Податкова вимога надсилається (вручається), також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).
Згідно з п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Відповідно вимог до ст. 59 Податкового кодексу України, позивачем була сформована та направлена на адресу відповідача податкова вимога № 6660-25 від 24.11.2014 на суму 9 172, 40 грн. Доказів оскарження податкової вимоги, відповідачем не надано. Тож, враховуючи, що податковий борг з земельного податку з юридичних осіб не був погашений відповідачем, відповідно до приписів п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України, нова податкова вимога не формувалась позивачем та не направлялась відповідачу.
Згідно з пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Станом на час розгляду справи, відповідач не сплатив узгоджену суму грошового зобов`язання, відповідних доказів щодо сплати податкового боргу до суду не надано, отже, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 245 КАС України, при вирішенні справи по суті, суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись статтями 6, 8, 9, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у м. Києві задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпрянка" заборгованість у розмірі 693 589, 13 грн., (шістсот дев`яносто три тисячі п`ятсот вісімдесят дев`ять гривень тринадцять копійок) з них: земельний податок з юридичних осіб - 629 081, 15 грн., орендна плата за землю з юридичних осіб - 41 107, 07 грн., податок на нерухоме майно - 23 400, 55 грн, шляхом перерахування грошових коштів з рахунків, відкритих у банківських установах, обслуговуючих такого платника податків, на бюджетний рахунок Головного управління ДФС у м. Києві.
Головне управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпрянка (код ЄДРПОУ 19067805, адреса: 02224, м. Київ. вул. Броварське шосе, буд.10-А).
Державна податкова інспекція у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39469994, адреса: 02094, м. Київ, б-р. Верховної Ради, 24-Б).
Рішення суду, відповідно до частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2020 |
Оприлюднено | 15.07.2020 |
Номер документу | 90365458 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні