Святошинський районний суд міста Києва
ун. № 759/8849/20
пр. № 3/759/4807/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 липня 2020 року суддя Святошинського районного суду міста Києва Жмудь Вікторія Олексіївна, розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Києва, українця, громадянина України, номер картки - платника податків невідомий, який здобув вищу освіту, одружений, має на утриманні двох малолітніх дітей, працює на посаді менеджера в ТОВ Екотехноінвест , зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212 21 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 порушив встановлений порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а саме: за результатами аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіт), поданого політичною партією Ми-кияни (код ЄДРПОУ 40103826) (далі - Партія) за ІV квартал 2019 року за підписом уповноваженої особи Партії ОСОБА_1 до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство), встановлено неповноту інформації, а саме: у пп. 1 п. 2.1 глави 2 розділу І Відомості про майно, у тому числі за кордоном, що перебуває на праві користування політичної партії Звіту Партії відображено інформацію про об`єкт нерухомості, що використовується Партією на праві користування за адресою: АДРЕСА_2 , та зазначено термін користування вказаним майном 1 рік (до 17.05.2019); у пп. 1 п. 2.1 розділу ІІІ Відомості про внески на користь політичної партії, у тому числі за кордоном, залежно від виду внеску відображено інформацію про внесок нерухомим майном (офіс) за адресою: АДРЕСА_2 ; до Звіту Партії не долучено жодного документа, який підтверджує право користування вказаним майном або продовження терміну дії договору оренди приміщення за вказаною адресою; також, до Звіту Партії не додано документів, що підтверджують здійснення внеску на користь Партії у вигляді нерухомого майна за вказаною адресою, що є порушенням ч. 12 ст. 17 Закону, пп. 2 п. 10 розд. ІІ Положення про порядок подання Звіту. Своїми діями ОСОБА_1 порушив ст. 212 21 КУпАП.
У судовому засіданні ОСОБА_1 пояснив, що за результатами аналізу попередніх звітів, у кожному відповідному висновку НАЗК зазначено, що попередні звіти, аналогічні за змістом звіту за ІV квартал 2019 року, оформлені відповідно до законодавства, а відображена у них інформація є повною та достовірною. Таким чином, з огляду на попередні позитивні висновки НАЗК, він не усвідомлював протиправності своїх дій.
Таким чином, вислухавши пояснення ОСОБА_1 , ретельно дослідивши матеріали справи, а саме: протокол про адміністративне правопорушення № 50-30/82 від 27.05.2020, який складений стосовно ОСОБА_1 ; копію витягу зі Звіту політичної партії Ми-кияни про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру; копію договору про співробітництво № 10/04/ПЧ/19 від 18.05.2020; копію Акту від 14.01.2020 про проведення аналізу Звіту політичної Ми-кияни про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІV квартал 2019 року за період з 01.10.2019 по 31.12.2019 року; копію висновку про результати аналізу про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру № 812 від 20.03.2020; копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, суддя дійшла такого висновку.
Згідно зі ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови.
Положеннями ст. 251 КУпАП передбачено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також іншими документами.
Згідно зі ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Тобто, з вказаних норм вбачається, що притягнення особи до адміністративної відповідальності, можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Положеннями ст. 212 21 КУпАП встановлена адміністративна відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Відповідно до ч. 5 ст. 15 Закону України Про політичні партії в Україні розмір (сума) внеску у формі робіт, товарів або послуг визначається на основі ринкової вартості ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку за методологією, розробленою та затвердженою Національним агентством з питань запобігання корупції за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Положеннями ч. 12 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні передбачено, що до звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру додаються копії документів, що підтверджують відображені у звіті відомості (у тому числі копії платіжних документів, довідок установ банків про рух коштів на рахунках).
Згідно з пп. 2 п. 10 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315, до Звіту додаються копії документів, що підтверджують відображені у звіті відомості (у тому числі копії платіжних документів, довідок установ банків про рух коштів на рахунках, копії фінансової звітності).
Як встановлено в судовому засіданні ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії Ми-кияни (код ЄДРПОУ 40103826), до Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІV квартал 2019 року не долучив копії документів, що підтверджують відомості про об`єкт нерухомості за адресою: АДРЕСА_2 , що використовується політичною партією Ми-кияни на праві власності або використовується нею на праві користування, що підтверджується матеріалами справи в їх сукупності.
Таким чином, враховуючи, що по справі зібрано достатньо доказів, які у сукупності не викликають сумнівів у своїй достовірності і допустимості, та які підтверджують вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212 21 КУпАП, є всі підстави для притягнення його до адміністративної відповідальності.
Разом з тим, відповідно до положень ч. 2 та 3 ст. 38 КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій і четвертій цієї статті.
Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушення, передбаченого ст. 212 21 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Як встановлено у судовому засіданні адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212 21 КУпАП, вчинене ОСОБА_1 14.01.2020 року.
Часом виявлення даного правопорушення є 13.03.2020, тобто дата складання Акту про проведення аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Ми-кияни за ІV квартал за період з 01.10.2019 по 31.12.2019 року.
Справа про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 згідно із вхідним штемпелем надійшла до Святошинського районного суду міста Києва 29.05.2020 року.
У зв`язку з тим, що протокол про адміністративне правопорушення не відповідав вимогам ст. 256 КУпАП, постановою Святошинського районного суду міста Києва від 09.06.2020 матеріали справи повернуто до Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупціїдля належного оформлення.
Повторно справа про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 відповідно до вхідного штемпелю надійшла до суду 06.07.2020 року, тобто після закінчення строків, передбачених ст. 38 цього Кодексу.
З огляду на вищенаведене, строки накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212 21 КУпАП, закінчилися, а відтак, провадження у справі стосовно нього підлягає закриттю.
Керуючись ст. 38, п. 7 ст. 247, ст. 212 21 , ст. 252, 283-285, 294 КУпАП, суддя,
ПОСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212 21 КУпАП.
Провадження в справі про адміністративне правопорушення, передбаченого ст. 212 21 КУпАП, стосовно ОСОБА_1 закрити на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП - у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 Кодексу.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Святошинський районний суд міста Києва.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Святошинського
районного суду міста Києва В.О. Жмудь
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2020 |
Оприлюднено | 15.07.2020 |
Номер документу | 90382621 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Святошинський районний суд міста Києва
Жмудь В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні