Рішення
від 03.07.2020 по справі 902/1141/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"03" липня 2020 р. Cправа №902/1141/19

Суддя Господарського суду Вінницької області Нешик О.С., при секретарі судового засідання Шаравській Н.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба", с.Ульянівка Липовецького району Вінницької області

до Липовецької міської ради Вінницької області

про скасування рішення

учасники процесу:

представник позивача: Мельник С.Г., витяг ЄДРПОУФОПГФ (керівник);

Пасічника О.В., витяг з ЄДРПОУФОПГФ (засновник).

представник відповідача: Назаренко О.О., діє на підставі довіреності.

В С Т А Н О В И В :

До Господарського суду Вінницької області 28.12.2019 надійшла позовна заява сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" з вимогами до Липовецької міської ради Вінницької області про усунення перешкод в реалізації позивачем права на укладення договору оренди землі площею 3,2893 га по вул.Липовецька, 31 (попередня назва Чкалова), м.Липовець з кадастровим номером 0522210100:01:001:2433, що чиняться Липовецькою міською радою, шляхом визнання незаконним (протиправним) та скасування рішення 61 сесії 7 скликання Липовецької міської ради №629 від 03.09.2019 в частині: пункту 1.1, яким Липовецька міська рада встановила СТОВ "Дружба" строк дії договору оренди землі на 5 років, з моменту його укладення терміном до серпня 2024 року; пункту 1.2, яким Липовецька міська рада встановила СТОВ "Дружба" розмір орендної плати за земельну ділянку у грошовій формі в розмірі 9% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

За вказаним позовом ухвалою суду від 02.01.2020 відкрито провадження у справі №902/1141/19, вирішено її розгляд здійснити за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання.

24.01.2020 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву №02-43/51 від 22.01.2020, в якому останній, заперечуючи проти позовних вимог, зазначає наступне: "... позивач взагалі не вчиняв будь-яких активних дій щодо оформлення свого права на оренду спірної земельної ділянки. У матеріалах справи відсутні письмові докази того, що у період з 2013 року по 20.12.2017 СТОВ Дружба зверталось до Липовецької міської ради щодо передачі в оренду земельної ділянки в оренду. А отже, доводи позивача щодо відмов у прийнятті заяв Липовецькою міською радою щодо укладення договору оренди є надуманими та не відповідають зібраним матеріалам по господарській справі... .

Згідно протоколу засідання 61 сесії 7 скликання Липовецької міської ради на голосування поставлено проект рішення із поправкою, внесеною депутатом Проскурівським В.Ф. щодо передачі земельної ділянки на 5 років під 9% орендної плати.

Дане рішення та проект договору оренди надіслано позивачу 12.09.2019.

Заяви СТОВ "Дружба" від 06.09.2019 року, від 10.10.2019 року та 18.10.2019 року щодо винесення збільшення терміну оренди земельної ділянки розглянуто на засіданні 63 Сесії Липовецької міської ради 7 скликання від 21 жовтня 2019 року, однак проект рішення Липовецької міської ради "Про внесення змін до рішення 61 сесії 7 скликання від 10.09.2019 №629 "Про передачу в оренду земельної ділянки" щодо внесення зміни до п. 1.1. рішення Липовецької міської ради 61 сесії 7 скликання від 10.09.2019 №629 "Про передачу в оренду земельної ділянки", в частині строку дії договору оренди землі з "5 років" на "50 років"", не був підтриманий депутатами Липовецької міської ради 7 скликання.

Отже, приймаючи оскаржуване рішення, Липовецька міська рада діяла у межах повноважень, визначених статтею 12 ЗК України, статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування", Закону України "Про доступ до публічної інформації" та Закону України "Про оренду землі".

28.05.2020 судом постановлено ухвалу із занесенням її до протоколу судового засідання про закриття підготовчого провадження, призначено справу до розгляду по суті на 02.07.2020

На визначену судом дату (02.07.2020) з`явились представники обох сторін.

Під час судового засідання, 02.07.2020, представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити, натомість представник відповідача проти задоволення позову заперечив.

Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд оголосив про вихід до нарадчої кімнати для прийняття рішення за результатами судового розгляд справи та орієнтовний час повернення - 03.07.2020.

На оголошення вступної та резолютивної частин рішення (03.07.2020) представники сторін в судове засідання не з`явились.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до рішення 4 сесії 22 скликання Липовецької селищної ради народних депутатів від 02.06.1995 та державного акту на право постійного користування землею серії ВН 0035 №16 від 09.04.1996 року, земельна ділянка, за адресою: Вінницька область, м.Липовець, вул.Чкалова (змінено назву на Липова), 31, - перебувала в постійному користуванні ВАТ "Липовецьке АТП 10544".

11.09.2006 року на підставі рішення господарського суду Вінницької області від 22.08.2006 року по справі №5/318-06, відповідно до Реєстраційного посвідчення на об`єкти нерухомого майна, які належать юридичним особам, реєстраційний №65 від 11,09.2006, СТОВ "Дружба" зареєструвало у ВООБТІ право власності на нерухоме майно (нежитлові будівлі під літерами: А , Б , В , Г , Д , 3 , К , Л , М ), що раніше перебували у власності ВАТ Липовецьке АТП 10544 та розташовані за адресою: Вінницька область, м.Липовець, вул.Чкалова, 31.

24.01.2007 на підставі рішення Третейського суду при Товарній біржі "Капітал" від 24.01.2007, відповідно до Реєстраційного посвідчення на об`єкти нерухомого майна, які належать юридичним особам, реєстраційний №25, СТОВ "Дружба" зареєструвало у ВООБТІ право власності на нерухоме майно - будівля столової під літерою А , що раніше перебувало у власності ВАТ "Липовецьке АТП 10544" та розташоване за адресою: Вінницька область, м.Липовець, вул.Чкалова, 31.

12.07.2007 у зв`язку з ліквідацією ВАТ "Липовецьке АТП 10544" та переходом права власності на нерухоме майно (11.09.2006 та 24.01.2007), 11 сесія 5 скликання Липовецької міської ради прийняла рішення за №199 "Про припинення прав користування земельними ділянками", та пункт 2 даного рішення передбачав, що у ВАТ "Липовецьке АТП 10544" вилучити земельну ділянку площею 3.37 га, що розташована в м.Липовець по вул.Чкалова, 31 у зв`язку з ліквідацією підприємства та продажем майнового комплексу СТОВ "Дружба". Державний акт серії ВН 0035 №16 від 09.04.1996 вирішено вважати недійсним.

Як слідує з матеріалів справи, зокрема з Витягу з Державного реєстру земельного кадастру про земельну ділянку, станом на 10.04.2013 вказана вище земельна ділянка була зареєстрована як державна власність.

В подальшому, згідно відомостей зазначених в листі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області №0-2-0.2-138/0/17-17-ГЛ від 21.12.2017 (а.с. 43, том І) державним кадастровим реєстратором Безпалько Олександром Юлійовичем 28.07.2017 зареєстровано заяву ЗВ-0507661572017 про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру та внесено зміни у розділ тип власності - комунальна.

15.02.2018 СТОВ "Дружба" звернулася з завою до Липовецької міської ради про надання для ознайомлення договору оренди землі та для подальшого його заключення.

У відповідь на вказану заяву Липовецька міська рада відреагувала листом №02-43/177 від 06.03.2018, із змісту якого слідує, що заява СТОВ "Дружба" про оренду земельної ділянки не може бути розглянута у зв`язку із неповнотою зазначених в заяві даних, а також неподанням заявником передбачених законом документів.

З метою усунення вказаних у листі Липовецької міської ради недоліків заяви СТОВ "Дружба" від 15.02.2018, останнім було подано заяву про надання земельної ділянки в оренду з додатками (а.с.55, том.1).

Поряд з тим, листом №02-43/225 від 28.03.2020 Липовецька міська рада повідомила позивача про наявність недоліків в поданій заяві та необхідність їх усунення, зокрема шляхом подання, з-поміж іншого, проекту землеустрою.

17.04.2018 позивач звернувся до Липовецької міської ради з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди.

Розглянувши вказане клопотання Липовецька міська рада прийняла рішення №461 від 22.06.2018 про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі площею 3,2893 га, що розташована за адресою: м.Липовець, вул.Липова, 31 (колишня вул.Чкалова) кадастровий номер 0522210100:01:001:2433 та наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки на умовах оренди.

Як підставу прийняття вказаного рішення, в його пункті 2.3 зазначено, що технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: Вінницької область, м.Липовець, вул.Чкалова, 31, на підставі права власності на об`єкти нерухомого майна не відповідає статті 55 Закону України "Про землеустрій".

На підставі вказаного рішення, 17.10.2018 СТОВ "Дружба" звернулось до Проектної організації з проханням розробити Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

08.11.2018 року проектна організація ТОВ "Фірма "Купала" своїм листом за №226 повідомила, що Майновий комплекс СТОВ "Дружба" знаходиться в межах сформованої земельної ділянки "для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства", за кадастровим номером 0522210100:01:001:2433, що перебуває у комунальній власності. На цій ділянці відсутні будь-які будівлі, споруди, що є у власності інших юридичних (фізичних) осіб. Відповідно до ст.123 Земельного кодексу України, надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої у Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою. Та рекомендовано повторно звернутися до міської ради про надання в оренду вищевказаної земельної ділянки.

20.11.2018 СТОВ "Дружба" звернулося з клопотанням до Липовецької міської ради з наступними проханнями:

- передати СТОВ "Дружба" із земель комунальної власності в оренду строком на 50 років земельну ділянку (кадастровий № 0522210100:01:001:2433), що розташована за адресою: м.Липовець, вул.Липова, 31 (колишня вул.Чкалова) загальною площею 3,2893 га для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства;

- розмір орендної плати встановити на рівні діючої для Товариства ставки земельного податку.

27.11.2018 Липовецька міська рада своїм листом за №02-43/885 від 27.11.2018 повідомила, що клопотання СТОВ "Дружба" "Про передання земельної ділянки в оренду" буде розглядатися на черговій сесії міської ради.

В подальшому, 07.12.2018 СТОВ "Дружба" звернулася із заявою до Липовецької міської ради з проханням запросити на сесію Липовецької міської ради представника СТОВ "Дружба"; надати право виступу та включити до порядку денного сесії виступ представника СТОВ "Дружба" щодо клопотання "Про передання земельної ділянки в оренду" та повідомити про прийняте рішення письмово.

23.05.2019 року адвокат, представляючи інтереси СТОВ "Дружба" звернувся до Липовецької міської ради з адвокатським запитом №0320/зп_6, в якому просив повідомити на протязі п`яти робочих днів нормативні та фактичні підстави не розгляду заяв СТОВ "Дружба" від 20.11.2018 та 07.12.2018 впродовж періоду з 20.11.2018 по 23.05.2019.

У відповідь на вказане звернення Липовецька міська рада направила лист №02-42/509 від 26.06.2019, в якому зазначила, що розгляд вказаного звернення продовжено до 20 робочих днів, оскільки він потребує пошуку інформації серед значеної кількості даних.

В подальшому, 26.06.2019 Липовецька міська рада надіслала відповідь на адвокатський запит №0320/зр_6, в якому, з-поміж іншого, повідомила, що з розпорядженням про скликання сесії ради СТОВ "Дружба" могло також ознайомитися на офіційному сайті Липовецької міської ради. Окрім того, остання зазначила, що клопотання СТОВ "Дружба" про передання земельної ділянки в оренду буде розглядатися на сесії міської ради, про що СТОВ "Дружба" буде додатково повідомлено.

09.07.2019 на адресу Липовецької міської ради було направлено адвокатський запит за №0320/зп-7 в інтересах СТОВ "Дружба" із проханням, з-поміж іншого, повідомити:

- місце, дату та час сесії Липовецької міської ради до порядку денного якої включено питання про передання в оренду СТОВ "Дружба" земельної ділянки;

- повідомити прізвища, імена та по батькові посадових осіб Липовецької міської ради , що у відповідності до своїх - повідомити прізвища, імена та по батькові посадових осіб Липовецької міської ради , що у відповідності до своїх повноважень будуть доповідати на сесії Липовецької міської ради щодо передання в оренду СТОВ "Дружба" земельної ділянки;

повноважень будуть доповідати на сесії Липовецької міської ради щодо передання в оренду СТОВ "Дружба" земельної ділянки;- надати копії доповідей, висновків, виступів та повідомлень посадових осіб Липовецької міської ради, що у відповідності до своїх - надати копії доповідей, висновків, виступів та повідомлень посадових осіб Липовецької міської ради, що у відповідності до своїх повноважень будуть доповідати на сесії Липовецької міської ради щодо передання в оренду СТОВ "Дружбу" земельної ділянки.

повноважень будуть доповідати на сесії Липовецької міської ради щодо передання в оренду СТОВ "Дружбу" земельної ділянки. Листом від 19.07.2019 за №02-42/566 Липовецька міська рада повідомила, що розгляд вказаного запиту продовжено до 20 робочих днів, оскільки він потребує пошуку інформації серед зазначеної кількості даних.

07.08.2020 Липовецька міська рада надала відповідь на адвокатський запит №0320/за-7 від 09.07.20020 повідомивши, що станом на 08.08.2019 рішення про скликання сесії прийнято не було. Після прийняття відповідного рішення заявника буде повідомлено додатково про місце, дату та час сесії Липовецької міської ради до порядку денного якої включено питання про передання в оренду СТОВ "Дружба" земельної ділянки кадастровий номер 0522210100:01:001:2433. На сесії Липовецької міської ради щодо передання в оренду СТОВ "Дружба" земельної ділянки буде доповідати Лебіть Альона Миколаївна - секретар міської ради. Окрім того, роз`яснено, що з проектом рішення відносно зазначеного питання заявник може ознайомитися на офіційному сайті Липовецької міської ради.

В подальшому позивачем направлено на адресу Липовецької міської ради заяву-заперечення в якому останній зазначив наступне:

"19.08.2019 СТОВ "Дружба" ознайомившись з проектом рішення на сайті міської ради, з`ясувала, що останнє з невідомих для нас обставин не відповідає заявленим в заяві від 20.11.2018 проханням...

СТОВ "Дружба" не погоджується з п`ятирічним строком оренди, оскільки такий строк є економічно необґрунтований по своїй короткій тривалості та не відповідає строку експлуатації капітальних споруд, що знаходяться на вказаній ділянці та перебувають у власності СТОВ "Дружба".

СТОВ "Дружба" є суб`єктом середнього бізнесу та згідно Інвестиційного бізнес- проекту, передбачається інвестування із залученням іноземних інвестицій значних коштів в господарську діяльність на вказаній земельній ділянці, що створить нові робочі місця не тільки для міста, а й для району. Адже, земельна ділянка (кадастровий № 0522210100:01:001:2433), має цільове призначення: розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства , що відповідає статутній діяльності підприємства.

Більше того, зазначений проект рішення з п`ятирічним строком оренди, суперечить Інвестиційній стратегії Вінницької області, що затверджена Вінницькою обласною радою, не відповідає приписам Закону України "Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні", Закону України "Про інвестиційну діяльність" та Закону України "Про режим іноземного інвестування", в той час коли у місті уже є практика передання в оренду малому підприємництву власності територіальної громади на п`ятдесятирічний строк. За даних обставин, вважаємо, що строк оренди вказаної землі з огляду на наявність приміщень має бути не менше 50 років.

Окремо звертаємо увагу, що попередній землекористувач - Липовецьке автотранспортне підприємство № 10544, мав права безстрокового землекористування та фактично використовував дану земельну ділянку близько сорока років, що не обмежувалося Липовецькою міською радою... .

На підставі викладеного, керуючись пунктом 8 Регламенту Липовецької міської ради, Законом України "Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні", Законом України "Про інвестиційну діяльність" та Законом України "Про режим іноземного інвестування", просимо:

виключити з порядку денного та Зняти з розгляду наступної сесії проект рішення щодо оренди СТОВ "Дружба" земельної ділянки (кадастровий № 0522210100:01:001:2433), що розташована за адресою: м. Липовець, вул. Липова, 31 (колишня вул. Чкалова) загальною площею 3,2893 га, - строком на п`ять років;

передати проект рішення щодо оренди СТОВ "Дружба" земельної ділянка (кадастровий № 0522210100:01:001:2433), що розташована за адресою: м. Липовець, вул. Липова, 31 (колишня вул. Чкалова) загальною площею 3,2893 га, - строком на п`ять років, на повторний розгляд (доопрацювання) Комісії із запрошенням на засідання Комісії заявника;

надати для ознайомлення аналітичну, доповідну записки та висновок комісії, якими - обґрунтовано зменшення заявленого в заяві СТОВ "Дружба" від 20.11.2018 року п`ятдесятирічного строку оренди на п`ять років;

впродовж трьох робочих днів з дня отримання даної заяви, повідомити СТОВ "Дружба" про прийняті рішення".

03.09.2019 Липовецькою міською радою на 61 сесії 7 скликання прийнято рішення наступного змісту:

1. Передати в оренду Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю "Дружба" (код ЄДРПОУ 30803655; місцезнаходження: 22540, с. Ульянівка, вул. Першого Травня, 6, Липовецького району Вінницької області) земельну ділянку площею: 3, 2893 га, кадастровий номер: 0522210100:01:001:2433, цільове призначення: 12.04 для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (вид використання: землі автомобільного транспорту), І економіко-планувальна зона 17 оціночний район, яка розташована за адресою: м. Липовець, вул. Липова, 31, у зв`язку із розміщенням на даній земельній ділянці нерухомого майна, яке згідно інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно №92877188 та №92882904 перебуває у власності СТОВ "Дружба".

1.1. Встановити строк дії договору оренди землі на 5 років, з моменту його укладення терміном до серпня 2024 року.

1.2. Встановити розмір орендної плати за земельну ділянку відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України у грошовій формі в розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що на 2019 рік складає 434 805,43 грн. (н.г.о. 1м2 264.38 грн.) з подальшим урахуванням щорічної індексації. Орендна плата повинна вноситися щомісячно 1/12 частини її розміру, з моменту набрання чинності цього рішення, та переглядається щорічно у разі зміни умов господарювання, зміни граничних розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, зміни нормативної грошової оцінки земельних ділянок комунальної власності та в інших випадках, передбачених законом. У разі невнесення орендної плати у визначені строки, стягується пеня у розмірі 0,3 відсотка несплаченої суми за кожний день прострочення.

2. Зобов`язати директора Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" Пасічника О.В.:

2.1. у 15-денний строк, після прийняття цього рішення, укласти з Липовецькою міською радою в особі міського голови Грушка Миколи Терентійовича договір оренди землі;

2.2. у 5-денний строк, після укладення договору оренди землі, провести державну реєстрацію права користування (оренди) на земельні ділянки;

2.3. копії укладених договорів оренди землі, в 5-денний строк після державної реєстрації, подати до Липовецького відділення Немирівської ОДПІ у Вінницькій обл.

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин."

Поряд з тим, позивач вважаючи вказане рішення незаконним та протиправним звернувся до суду з даним позовом про його скасування.

Враховуючи встановлені обставини справи суд зважає на наступні законодавчі положення.

Згідно з частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України (далі по тексту - ЗК України) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" міськрада є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та законодавством України.

Статтею 124 ЗК України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди), шляхом укладання договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

За змістом статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів декількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції та Законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою, встановленому Законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами (частина 1 статті 74 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (частина 10 статті 59 зазначеного Закону).

Відповідно до статті 21 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Аналіз наведених положень нормативно-правових актів дає підстави для висновку, що на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок. Основоположними принципами виконання органом місцевого самоврядування покладених на нього обов`язків (належне урядування) є верховенство права, одним із елементів якого, в свою чергу, є принцип правової визначеності, за змістом якого обмеження основних прав людини та громадянина, втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлюваних такими обмеженнями, тобто обмеження будь-якого права має ґрунтуватися на критеріях, які дадуть особі змогу розмежувати правомірну і протиправну поведінку, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки.

Наявність рішення відповідного органу місцевого самоврядування про надання земельної ділянки в оренду у чинному земельному законодавстві визначено як обов`язкову передумову подальшого укладення договору оренди земельної ділянки, а, отже договір оренди є наслідком виконання відповідного рішення органу місцевого самоврядування, тобто прийняття рішення сесії є способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені відповідної територіальної громади, щодо регулювання земельних відносин.

При цьому варто наголосити, що згідно із загальними правилами рішення, у тому числі рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, повинні бути обґрунтованими, вмотивованими та законними.

Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) у своїх рішеннях неодноразово наголошував на важливості принципу "належного урядування". Принцип "належного урядування" передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема якщо справа впливає на такі основоположні права як майнові, державні органі повинні діяти вчасно та у належний і якомога більш послідовний спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і поліпшать якість їх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси.

Отже, суди, перевіряючи рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, насамперед повинні з`ясувати, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноважень із метою, з якою ці повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; і дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовано це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Вказані висновки наведено Касаційним господарським судом у складі Верховного Суду в постанові від 11.02.2020 по справі №914/650/19.

Таким чином, досліджуючи оскаржуване рішення на предмет його відповідності наведеним вище критеріям суд враховує наступне.

Ухвалою суду від 06.02.2020 судом витребувано у Липовецької міської ради наступні докази:

- положення та/або рішення Липовецької міської ради, яким затверджено порядок виникнення, зміни та припинення орендних відносин землі у місті Липовець (що містить правила оформлення договірних орендних відносин щодо землі в межах міста Липовець (зокрема: землі комунальної форми власності), порядок прийняття рішення, спосіб й механізм визначення орендної плати, строку оренди, зразок типового договору та інші істотні умови, зі всіма змінами та доповненнями чинними на період з січня 2012 року по даний час;

- пояснення з підтверджуючими доказами щодо підстав встановлення Липовецькою міською радою для СТОВ "Дружба" строку дії договору оренди землі - 5 років;

- пояснення з підтверджуючими доказами щодо підстав встановлення Липовецькою міською радою для СТОВ "Дружба" розміру орендної плати за земельну ділянку у грошовій формі у розмірі 9% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

На виконання зазначених вимог суду відповідачем надано лист №166/02-42 від 05.03.2020, в якому повідомлено, що за період з січня 2012 року по даний час при оформленні договірних відносин щодо земельних ділянок комунальної форми власності у м.Липовець положення та/або рішення Липовецької міської ради, яким затверджено порядок виникнення, зміни та припинення орендних відносин землі у місті Липовець (що містить правила оформлення договірних орендних відносин щодо землі в межах міста Липовець (зокрема, землі комунальної форми власності), порядок прийняття рішення, спосіб й механізм визначення орендної плати, строку оренди, зразок типового договору та інші істотні умови, зі всіма змінами та доповненнями чинними на період з січня 2012 року по даний час не приймались, оскільки чинним законодавством України не встановлено обов`язку органу місцевого самоврядування щодо прийняття відповідного положення чи рішення.

Щодо підстав встановлення Липовецькою міською радою для СТОВ "Дружба" строку дії договору оренди землі - 5 років відповідачем зазначено: "... Відповідно до витягу з протоколу №61 від 03.09.2019 року вбачається, що голова постійної комісії з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин Кицюк О.П. висловив позицію земельної комісії щодо укладення договору оренди землі на 5 років оскільки підприємство "...довіру свою ще не показали, на 5 років не більше, якщо за цей час вирубають берізки на даху будівель і ліквідують смітники, то міська рада може переглядати збільшення терміну договору оренди...".

Отже, враховуючи, що з моменту набуття права власності на будівлі, а саме з 2006-2007 років СТОВ "Дружба" ухиляється від сплати орендної плати за землю, підприємство не показало довіру, тому і земельну ділянку з кадастровим номером 0522210100:01:001:2433 надано терміном на 5 років з переважним правом орендаря на поновлення його на новий строк."

Обґрунтовуючи підстави встановлення Липовецькою міською радою для СТОВ "Дружба" розміру орендної плати за земельну ділянку у грошовій формі у розмірі 9% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки міська рада вказує: головним критерієм при визначенні розміру відсоткової ставки орендної плати міська рада вважає місце розташування земельної ділянки.

Статтею 288 Податкового кодексу України визначено лише мінімальні та максимальні межі розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у відсотках до нормативної грошової оцінки.

Оскільки, земельна ділянка З кадастровим номером 0522210100:01:001:2433 розташована у центрі міста Липовець, відповідно, прийнято рішення щодо 9% від НГО".

Також судом досліджено витяг з протоколу №61 від 03.09.2019 61 сесії 7 скликання Липовецької міської ради, із змісту якого слідує, що передумовою прийняття рішення про надання СТОВ "Дружба" земельної ділянки в оренду терміном на 5 років під 9 % була наступна хронологія події:

"Зачитав проект рішення

ВИСТУПИЛИ: Кицюк О.П депутат міської ради, голова постійної комісії з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин "Комісія розглядала дане питання СТОВ "Дружба", мала намір звернутись до сесії з певними заявами, щодо перенесення розгляду даного питання." Лебідь А. М .- секретар міської ради:

"Ситуація наступна: просять заключите договір оренди на дану земельну ділянку терміном на 50 років. Представники СТОВ Дружба брали участь в засіданні земельної комісії міської ради. Пропонувалося три проекти. Перший проект це такий, який є в наших проектах рішення - передати на 5 років, встановити відсоткову ставку 5% нормативно-грошової оцінки земель. Наступний проект рішення - передати на 50 років із встановленням 5% земельного податку, або нормативно-грошової оцінки. І третя пропозиція була внесена мною, я пропоную, якщо на 50 років то щоб депутати наступних скликань не звинувачували нас в тому що ми передаємо земельні ділянки і не думаємо про наповнення бюджету - встановити максимальний розмір орендної плати, тому що це центр міста - 12%, але термін дії 50 років.

Голова комісії - Олександр Павлович Кицюк говорив, що вони довіру свою ще не показали, на 5років не більше, якщо за цей час вирубають берізки на даху будівель і ліквідують смітники, то міська рада може переглядати збільшення терміну договору оренди".

Кицюк О.П. - депутат міської ради:

"На комісії були присутні керівник з адвокатом. Я їм задав питання: що якщо суд призначив вам 400 тис. грн.. заплатити, чому Ви не платите? Ви звертаєтесь з позовом на 100 тис. грн., що там колись хтось користувався, розміщувався цирк. Це говорить про те, що ви взагалі не хочете платити. А Ви нам розказуєте, що мільйоні інвестиції маєте вкласти. За 5 років Ви зможете: засклити вікна, поставити огорожу, ліквідувати сміттєзвалище на території колишньої автоколони. Лише після того, як ми побачимо, що щось робиться, лише тоді ми надамо земельну ділянку на 50 років. Пропозиція земельної комісії надати земельну ділянку в оренду на 5 років під 5%."

Проскурівський В.Ф. - депутат міської ради:

"Вношу пропозицію надати земельну ділянку на 5 років під 9%, хай бачать що міська рада відноситься до них скрупульозно і вимогливо."

Лебідь А.М.- секретар міської ради

Зачитала заяву-заперечення, яка надійшла від керівника СТОВ "Дружба" від 20.08.2019 року.

Грушко М. Т. - міський голова

Поставив на голосування проект рішення в цілому з поправкою депутата Проскуровського В.Ф.

ВИРІШИЛИ: рішення № 629 додається, прийнято одноголосно".

Із змісту наданих відповідачем пояснень, а також витягу з протоколу слідує, що при прийнятті оскаржуваного рішення сесія міської ради не керувалася будь-якими критеріями, на необхідності дотримання яких наголосив Касаційний господарський суд у складі Верховного суду в постанові від 11.02.2020 по справі № 914/650/19, а саме: "обґрунтованість, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонність (неупередженість); добросовісність; розсудливість; і дотримання принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційність, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовано це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку".

Натомість сесія міської ради керувалася суб`єктивними припущеннями щодо моделі поведінки СТОВ "Дружба" в майбутньому при отримання земельної ділянки в оренду, а також закликом депутата міської ради: "Вношу пропозицію надати земельну ділянку на 5 років під 9%, хай бачать що міська рада відноситься до них скрупульозно і вимогливо".

Таким чином, відповідач ніяким чином, в тому числі під час судового розгляду даної справи в суді не обґрунтовує визначений для СТОВ "Дружба" розмір орендної плати земельної ділянки, а також строк дії відповідного договору оренди.

Наведене переконливо свідчить про відповідність фактичним обставинам справи твердження позивача, що оспорювані рішення порушує його законні права та інтереси як юридичної особи, стосовно якої прийнято рішення про передачу в оренду земельної ділянки.

Також слід зазначити, що судом було досліджено питання, висвітлене позивачем в позовній заяві, щодо застосування відповідачем різних ставок орендної плати по відношенню до суб`єктів господарювання, які використовують земельну ділянку з аналогічним цільовим призначенням земельної ділянки на території м.Липовець: "Пасажирський та наземний транспорт міського та приміського сполучення" у зв`язку із чим, слід вказати наступне.

В ході судового розгляду справи судом встановлено, що станом на 06.04.2020 на території Липовецької міської ради, окрім земельної ділянки, відносно якої ухвалено оскаржуване рішення, є також земельна ділянка з аналогічним цільовим призначенням (код цільового призначення 12.04), яка використовується ТОВ "Липовецьке АТП" на підставі договору оренди.

Як слідує, з матеріалів справи, рішенням 4 сесії 5 скликання Липовецької міської ради від 12.10.2006 № 85 відносно ТОВ "Липовецьке АТП":

- затверджено проект землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою площею 0,9387 га, яка розташована по вул.Леніна, 121А;

- надано в користування на умовах оренди земельну ділянку площею 0,9387 га строком на 49 років, для обслуговування автомобільного транспорту.

- встановлено орендну плату на загальну площу 9387 кв.м 0,60 грн за 1 кв.м, що становить 5632,00 грн на рік.

На підставу вказаного рішення між Липовецькою міською радою та ТОВ "Липовецьке АТП" укладено договір оренди землі №93/03-02 від 20.10.2006.

В подальшому, 07.02.2014 на 60 сесії 6 скликання Липовецької міської ради прийнято рішення "Про внесення змін до існуючих договорів оренди землі в частині зміни орендної плати приведеної у відповідність до ст.288 Податкового кодексу України та нормативно грошової оцінки земель міста Липовець".

Відповідно до зазначеного рішення між Липовецькою міською радою та ТОВ "Липовецьке АТП" укладено додаткову угоду №2 від 08.02.2014 до Договору оренди землі №93/03-02 від 20.10.2006.

Згідно до п.1 Додаткової угоди, сторони домовилися внести зміни до п.9 розділу "орендна плата" Договору оренди землі №93/03-02 від 20.10.2006, виклавши його у новій редакції, а саме:

"9. Орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі: грошовій формі в розмірі 3% нормативної грошової оцінки землі за 1м2, що на рік складає 26189,73 грн на р/р 33219812700274, код 37336986 МФО 802015 ГУДКСУ у Вінницькій обл., код призначення платежу 13050200 орендна плата з юридичних осіб".

З викладеного слідує, що ТОВ "Липовецьке АТП" використовує земельну ділянку, (код цільового призначення 12.04) на умовах оренди, із встановленням розміру орендної плати - 3% нормативної грошової оцінки землі за 1 кв. м, строком на 49 років.

Поряд з тим, як зазначалось раніше, оскаржуваним рішенням Липовецька міська рада встановила для СТОВ "Дружба" розмір орендної плати за земельну ділянку (код цільового призначення 12.04) у грошовій формі в розмірі 9% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та строк дії договору оренди землі на 5 років, з моменту його укладення, до серпня 2024 року.

Проаналізувавши матеріали справи, судом встановлено, що Липовецькою міською радою прийнято рішення, якими встановлюються для суб`єктів господарювання різні відсоткові ставки орендної плати та терміни оренди відносно земельних ділянок з цільовим призначенням "для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства".

Таким чином, оскаржуваним рішенням Липовецької міської ради створено для СТОВ "Дружба", якому встановлено розмір орендної ставки за користування земельної ділянки в розмірі 9% від діючої нормативної грошової оцінки земель та строк оренди земельної ділянки - 5 років гірші у порівнянні з іншим суб`єктом господарювання, який діє на ринку транспортних послуг в м.Липовець та якому встановлено розмір орендної ставки у розмірі 3% від діючої нормативної грошової оцінки земель і строк оренди земельної ділянки - 49 років умови ведення господарської діяльності.

Згідно зі статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та практику Європейського суду з прав людини (далі - Суд) як джерело права.

У пунктах 127, 128 рішення Суду від 14.06.2007 у справі "Свято-Михайлівська Парафія проти України" Суд нагадав, що "закон" має бути сформульовано з достатнім ступенем передбачуваності, щоб надати громадянину можливість в розумній, залежно від обставин, мірі передбачити наслідки певної дії (див., наприклад, Rekvenyi v. Hungary [GC], no. 25390/94, paragraphs 34, ECHR 1999-III; and Ukrainian Media Group v. Ukraine, no. 72713/01, paragraph 48, 29 March 2005). Ступінь передбачуваності в значній мірі залежить від змісту акту, який розглядається, сфери, яку він має охопити, та кількості та статусу тих, кому його адресовано (див., Groppera Radio AG and Others v. Switzerlend, judgment of 28 March 1990, A no. 173, p. 26 paragraph 68).

До того ж, в національному праві має бути засіб юридичного захисту від свавільних втручань органів державної влади в права, гарантовані Конвенцією. Визначення дискреційних повноважень, якими наділені органи державної влади в сфері основоположних прав, у спосіб, що фактично робить ці повноваження необмеженими, суперечило б принципу верховенства права. Відповідно, закон має чітко визначати межі повноважень компетентних органів та чітко визначати спосіб їх здійснення, беручи до уваги легітимну мету засобу, який розглядається, щоб гарантувати особі адекватний захист від свавільного втручання (див., серед інших рішень, Amann v. Switzerland [GC], no. 27798/95, ECHR 2000-II, paragraphs 55 and 56; Rotari v. Romania [GC], no 28341/95, ECHR 2000-V, paragraphs 55-63).

Таким чином, суд вважає, що допускаючи занадто широке й довільне розуміння (тлумачення) дискреції у питанні визначення ставки орендної плати та строк дії договору оренди під час прийняття рішення від 03.09.2019 за №629, Липовецька міська рада не врахувала допустимих законних меж своїх повноважень та об`єктивних і розумних критеріїв для убезпечення позивача від свавілля, несправедливості, непрогнозованості свого рішення.

Вказаний висновок суду узгоджується із висновком Касаційного господарського суду у складі Верховного суду викладеному в постанові від 28.01.2020 по справі №904/401/18.

Також суд вважає за необхідне надати оцінку наступній позиції відповідача:

"Як вбачається з матеріалів справи, 20.09.2019 року СТОВ "Дружба" отримала лист міської ради за №02-43/707 від 12.09.2019 року з проектом договору оренди землі №149/03-04 у 3-х примірниках з підписом міського голови та завірені печаткою міської ради, у якому строк дії договору було прописана на 5 (п`ять) та розмір орендної плати 9% він нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що на 2019 рік складає 782649,77 грн. Проте, всупереч ч.4 ст.181 ГК України СТОВ "Дружба" за наявності заперечень не надіслало протягом 20 днів два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором, вважаємо, що вона прийняла пропозиції Липовецької міської ради".

Згідно з частиною першою статті 641 Цивільного кодексу України пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов`язаною у разі її прийняття.

Відповідно до приписів статті 181 Господарського кодексу України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору. За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Як слідує з матеріалів справи, відповідач надіслав на адресу позивача лист міської ради за №02-43/707 від 12.09.2019 з проектом договору оренди землі №149/03-04. При цьому в листі зазначено про направлення рішення 61 сесії 7 скликання Липовецької міської ради від 03.09.2019 № 630 "Про передачу в оренду земельної ділянки" (а.с.113, том 1).

Однак, при дослідженні позовних матеріалів судом встановлено, що на адресу позивача було фактично направлено примірник рішення 61 сесії 7 скликання Липовецької міської ради "Про передачу в оренду земельної ділянки" №630 від 03.09.2019, зміст якого в частині розміру орендної плати не відповідає дійсному змісту прийнятого під час вказаної сесії рішення, а саме зазначено про встановлення орендної плати в розмірі 5%, тоді як згідно вказаного рішення встановлено 9%.

З викладеного слідує, що на адресу СТОВ "Дружба" було направлено проект договору оренди земельної ділянки, який не відповідав змісту рішення направленого на адресу останнього.

Зазначене підтверджується Липовецькою міською радою в листі №02-43/989 від 19.12.2019 (а.с.117, том 1), яким фактично було направлено копію дійсного рішення 61 сесії 7 скликання Липовецької міської ради "Про передачу в оренду земельної ділянки" №629 від 03.09.2019.

Окрім того, матеріалами справи підтверджується, що позивач відреагував на визначені оскаржуваним рішенням сесії істотні умови договору, шляхом звернення до Липовецької міської ради із заявою від 06.09.2019 (а.с.73) в якій просив повторно винести на сесію Липовецької міської ради питання оренди земельної ділянки з більш тривалим строком оренди до 50 років.

Із змісту витягу з протоколу № 63 сесії 7 скликання Липовецької міської ради від 21.10.2019 проект рішення, запропонованого позивачем в заяві не був підтриманий депутатами Липовецької міської ради 7 скликання.

Наведене свідчить про доведення позивачем відповідачу своєї позиції про незгоду з істотними умовами запропонованого договору оренди земельної ділянки, що спростовує доводи відповідача.

Відповідно до ст.13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно з ст.74 Господарського процесуального кодексу України обов`язок доказування і подання доказів віднесено на сторони. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Статтею 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.

Відповідно до ст.86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Підсумовуючи викладене вище, суд констатує, що відповідач не подав до суду докази, які б спростовували заявлені позовні вимоги та свідчили б про обґрунтованість та правомірність прийнятого ним рішення.

З огляду на вищезазначене, приймаючи до уваги встановлені судом обставини, суд дійшов висновку про доведеність та обґрунтованість вимог позивача про скасування рішення 61 сесії 7 скликання Липовецької міської ради в частині встановлення строку дії договору оренди та розміру орендної плати у зв`язку з чим, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати, пов`язані зі сплатою судового збору, підлягають стягненню з відповідача.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 7, 8, 13, 14, 18, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 91, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 242, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати незаконним (протиправним) та скасувати рішення 61 сесії 7 скликання Липовецької міської ради № 629 від 03.09.2019 року, в частині:

пункту 1.1. яким Липовецька міська рада Вінницької області встановила сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю "Дружба" (вул.Першого Травня,6, с.Ульянівка, Липовецький район, Вінницька область, 22450, код ЄДРПОУ 30803655) строк дії договору оренди землі на 5 років, з моменту його укладення терміном до серпня 2024 року;

пункту 1.2. яким Липовецька міська рада Вінницької області встановила сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю "Дружба" (вул.Першого Травня,6, с.Ульянівка, Липовецький район, Вінницька область, 22450, код ЄДРПОУ 30803655) розмір орендної плати за земельну ділянку у грошовій формі в розмірі 9 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

3. Стягнути з Липовецької міської ради Вінницької області (вул.В.Липківського, 30, м.Липовець, Вінницька обл., 22500, код ЄДРПОУ 04325657) на користь сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" (вул.Першого Травня, 6, с.Ульянівка, Липовецький район, Вінницька область, 22450, код ЄДРПОУ 30803655) відшкодування судового збору у розмірі 1921,00 грн.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

5. Примірник повного судового рішення надіслати учасникам справи рекомендованими листами з повідомленнями про вручення поштових відправлень.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. 1,2 ст. 241 ГПК України). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (ст. ст. 256, 257 ГПК України). Відповідно до п. 17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повне рішення складено 14 липня 2020 р.

Суддя Нешик О.С.

віддрук. прим.:

1 - до справи;

2 - позивачу (вул.Першого Травня,6, с.Ульянівка, Липовецький район, Вінницька обл., 22450);

3 - відповідачу (вул.В.Липківського, 30, м.Липовець, Вінницька обл., 22500)

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення03.07.2020
Оприлюднено15.07.2020
Номер документу90386831
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —902/1141/19

Судовий наказ від 07.08.2020

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Рішення від 03.07.2020

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Нешик О.С.

Ухвала від 12.05.2020

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Нешик О.С.

Ухвала від 09.04.2020

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Нешик О.С.

Ухвала від 10.03.2020

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Нешик О.С.

Ухвала від 06.02.2020

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Нешик О.С.

Ухвала від 02.01.2020

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Нешик О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні