ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 липня 2020 року м. Київ № 640/11849/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Мазур А.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу, за заявою про скасування заходів реагування вжитих
за позовомДочірнє підприємство з іноземними інвестиціями "АВІАКУР`ЄР" до Головне управління Державної податкової служби у м. Києві Державна податкова служба України провизнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
Дочірнє підприємство з іноземними інвестиціями "АВІАКУР 'ЄР" (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, в якому просить: визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 24.05.2019 №1171037/30313449, №1171038/30313449, №1171041/30313449, №1171040/30313449, №1171039/30313449; від 27.05.2019; №1172519/30313449, №1172514/30313449, № 1172515/30313449, №1172517/30313449, №1172513/30313449, №1172512/30313449, №1172518/30313449, №1172516/30313449, №1172511/30313449 від 30.052019 №1177942/30313449, зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 272 від 17.04.2019, № 277 від 17.04.2019, № 291 від 18.04.2019, № 301 від 19.04.2019, № 309 від 19.04.2019, №336 від 22.04.2019, № 347 від 22.04.2019, № 376 від 24.04.2019, № 377 від 24.04.2019, № 378 від 24.04.2019, № 387 від 25.04.2019, № 399 від 26.04.2019, № 409 від 26.04.2019, № 410 від 26.04.2019, № 411 від 26.04.2019; стягнути на корить позивача судові витрати.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.07.2019 відкрито спрощене позовне провадження у справі.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем у встановленому законодавством порядку складено та направлено до контролюючого органу податкові накладні, реєстрацію яких необґрунтовано зупинено та запропоновано надати пояснення та/або копії документів. Позивачем зазначено, що первинні документи на підтвердження показників, зазначених у податкових накладних було надано. Однак, комісією прийнято рішення про відмову у прийнятті податкових накладних. Оскаржувані рішення позивач вважає необґрунтованими, прийнятими з порушенням норм законодавства та без дослідження наданих позивачем документів та пояснень.
Позивач наголошує на тому, що його діяльність є відкритою і зрозумілою, операції фактично виконуються та відсутні будь-які підстави для віднесення підприємства до ризикових платників податку, відносно вищезгаданих податкових накладних операції також є зрозумілими та формування податкових накладних є обов`язковим в силу проведеної попередньої оплати або наданих послуг. Підстави як зупинення реєстрації, так і відмови у реєстрації не містять чіткого визначення підстав для вчинення таких дій та прийняття такого рішення. Відтак, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
У відзиві на позовну заяву, Державна фіскальна служба України зазначила, що Державною фіскальною службою було розроблено проекти критеріїв ризиковості платника податків, відповідно до вказаних критеріїв, податкова накладна перевіряється на наявність відсікаючих ознак. За результатами перевірки поданих документів, було встановлено, що позивачем не надало повний пакет документів щодо реальності здійснення господарської операції, тому комісія дійшла до висновку про достатність підстав для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та просить відмовити у задоволенні позову.
Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві проти задоволення позовних вимог заперечувало, вказавши про правомірність оскаржуваних рішень, прийнятих у межах наданих контролюючому органу повноважень, у зв`язку з не поданням позивачем документів достатніх для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкових накладних.
У відповіді на відзив позивач зазначає про те, що у відзиві лише процитовано норми податкового законодавств без визначення критеріїв ризиковості стосовно саме позивача та конкретних причин відмови у реєстрації податкових накладних, тому просить задовольнити позов в повному обсязі
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань позивача зареєстровано як юридичну особу, код за ЄДРПОУ 30313449. Основним видом діяльності позивача є інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (Код КВЕД 52.29).
15.10.2012 між позивачем, (виконавець) та ТОВ ЕГЛО Україна , (замовник) укладено договір №24/АК/2012, за умовами якого, замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання з отримання та зберігання вантажу замовника на митному складі тимчасового зберігання, перевірці документів та підготовці їх до декларування, випуску вантажу замовника на митному пості виконавця.
Позивачем протягом квітня 2019 відповідно до договору №24/АК/2012 надано послуги на загальну суму 15424,80 грн, у т.ч. ПДВ 2570,80 грн., про що сторонами складено акт №333/19 від 22.04.2019..
Оплата послуг здійснена 02.05.2019, про що підтверджується випискою з рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 336 від 22.04.2019.
13.05.2019 позивачем отримано квитанцію, за якою реєстрація податкової накладної була зупинена, оскільки, податкова накладна відповідала вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів.
21.05.2019 за № 93/19 позивачем було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1171037/30313449 від 24.05.2019 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання копій розрахункових документів та банківських виписок
13.06.2019 позивачем з метою адміністративного оскарження подано до ДФС України скаргу на рішення 1171037/30313449 від 24.05.2019, яку не прийнято податковим органом, у зв`язку із пропуском 10 - денного строку з дня набрання чинності рішенням комісії контролюючого органу.
11.02.2012 між позивачем, як виконавцем та ТОВ Вітор Системо , як замовником укладено договір №12/АК/2012 за умовами якого, замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання з отримання та зберігання вантажу замовника на митному складі, перевірці документів та підготовці їх до декларування, випуску вантажу замовника на митному пості виконавця.
Позивачем протягом квітня 2019 надано послуги на загальну суму 6851,52 грн, у т.ч. ПДВ 1141,92 грн, про що сторонами складено акт №319/19 від 17.04.2019 .
Оплата здійснена 18.04.2019, що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 291 від 18.04.2019.
13.05.2019 позивачем отримано квитанцію, за якою реєстрація податкової накладної була зупинена, оскільки, податкова накладна відповідала вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів.
23.05.2019 за № 102/19 позивачем було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1172519/30313449 від 27.05.2019 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання позивачем копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
14.06.2019 позивачем з метою адміністративного оскарження подано до ДФС України скаргу на рішення № 1172519/30313449 від 27.05.2019.
Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 19.06.2019 року №31576/30313449/2 скаргу залишено без задоволення, у зв`язку з порушенням п. 3 Порядку розгляду скарг на рішення комісії регіонального рівня, які приймаються про реєстрацію податкової накладної/розрахунку/коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних"(надалі Порядок 117).
11.10.2012 між позивачем, як виконавцем та ТОВ Белімо Україна сервоприводи і автоматичні регулятори , як замовником був укладений договір №11/АК/2012, за умовами якого, замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання з отримання та зберігання вантажу замовника на митному складі тимчасового зберігання, перевірці документів та підготовці їх до декларування, випуску вантажу замовника на митному пості виконавця.
Позивачем протягом квітня 2019 надано послуги на загальну суму 6466,56 грн., у т.ч. ПДВ 1077,76 грн., про що сторонами складено акт №364/19 від 26.04.2019.
Оплата надійшла 17.04.2019 року, що підтверджується платіжним дорученням № 1380 від 17.04.2019.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 277 від 17.04.2019.
13.05.2019 позивачем отримано квитанцію, за якою реєстрація податкової накладної була зупинена, оскільки, податкова накладна відповідала вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів.
23.05.2019 за № 101/19 позивачем було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1172514/30313449 від 27.05.2019 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання позивачем копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
13.06.2019 позивачем з метою адміністративного оскарження подано до ДФС України скаргу на рішення № 1172514/30313449 від 27.05.2019.
Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 19.06.2019 року №31516/30313449/2 скаргу залишено без задоволення з підстав ненадання позивачем розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
12.10.2012 між позивачем, як виконавцем та ТОВ Велесгард , як замовником укладено договір №17/АК/2012, за умовами якого, замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання з отримання та зберігання вантажу замовника на митному складі тимчасового зберігання, перевірці документів та підготовці їх до декларування, випуску вантажу замовника на митному пості виконавця.
Позивачем протягом квітня 2019 надано послуг на загальну суму 7714,08 грн., у т.ч. ПДВ 1285,68 грн., про що сторонами складено акт №318/19 від 17.04.2019.
Оплата здійснена 24.05.2019, що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 272 від 17.04.2019.
13.05.2019 позивачем отримано квитанцію №909774929 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
23.05.2019 позивачем за № 95/19 було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.05.2019 № 1172515/30313449 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
14.06.2019 позивачем з метою адміністративного оскарження подано до ДФС України скаргу на рішення № 1172515/30313449 від 27.05.2019.
Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 19.06.2019 року №31575/30313449/2 скаргу залишено без задоволення у зв`язку з порушенням п. 3 Порядку 117.
25.04.2016 між позивачем, як виконавцем та ТОВ Гледекс , як замовником укладено договір №148, за умовами якого, замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання з обслуговування транспортних засобів на митному терміналі.
Позивачем протягом квітня 2019 надано послуги зони митного контролю на загальну суму 660,00 грн., у т.ч. ПДВ 110,00 грн., про що сторонами складено акт №1069 від 22.04. 2019.
Оплата наданих послуг здійснена 19.04.2019, що підтверджується платіжним дорученням № 347 від 19.04.2019.
Відповідно до 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 301 від 19.04.2019.
13.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9097743524 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
23.05.2019 позивачем за № 103/19 було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.05.2019 № 1172517/30313449 було відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання позивачем копій документів: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункові документи, банківські виписки з особистих рахунків.
14.06.2019 позивачем до ДФС України подано скаргу на рішення № 1172517/30313449 від 27.05.2019.
Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 19.06.2019 №31577/30313449/2 скаргу залишено без задоволення у зв`язку з порушенням п. 3 Порядку 117.
11.10.2012 року між позивачем, як виконавцем та ТОВ Єврокліма Україна (замовник) укладено договір №10/АК/2012, з отримання та зберігання вантажу замовника на митному складі тимчасового зберігання.
Позивачем протягом квітня 2019 надано послуги на загальну суму 6466,56 грн, у т.ч. ПДВ 1077,76 грн, про що сторонами складено акт №363/19 від 26.04.2019.
Оплата здійснена 08.05.2019, що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 411 від 26.04.2019.
14.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9099118950 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
23.05.2019 позивачем за № 97/19 було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.05.2019 № 1172513/30313449 було відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання позивачем копій документів: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункові документи, банківські виписки з особистих рахунків.
14.06.2019 позивачем з метою адміністративного оскарження подано до ДФС України скаргу на рішення 27.05.2019 № 1172513/30313449.
Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 19.06.2019 року №31573/30313449/2 скаргу залишено без задоволення у зв`язку з порушенням п. 3 Порядку 117.
11.10.2012 року між позивачем (виконавець) та ТОВ Єврокліма Центр (замовник) укладено договір №9/АК/2012, за умовами якого, замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання з отримання та зберігання вантажу замовника на митному складі тимчасового зберігання, перевірці документів та підготовці їх до декларування, випуску вантажу замовника на митному пості виконавця.
Позивачем протягом квітня 2019 за договором надано послуги на загальну суму 7105,44 грн, у т.ч. ПДВ 1184,24 грн, про що сторонами складено акт №361/19 від 26.04.2019.
Оплата здійснена 08.05.2019, що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 409 від 26.04.2019.
14.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9099117693 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
23.05.2019 позивачем було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.05.2019 № 1172512/30313449 було відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання позивачем копій документів: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункові документи, банківські виписки з особистих рахунків.
14.06.2019 позивачем з метою адміністративного оскарження подано до ДФС України скаргу на рішення 27.05.2019 № 1172512/30313449.
Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 19.06.2019 року №31578/30313449/2 скаргу залишено без задоволення у зв`язку з порушенням п. 3 Порядку 117.
15.02.2018 між позивачем (виконавець) та ТОВ Єнто Фішинг (замовник) укладено договір №210/АК/2018, за умовами якого, замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання з отримання та зберігання вантажу замовника на митному складі тимчасового зберігання.
Позивачем протягом квітня 2019 надано послуги за договором на загальну суму 6940,56 грн, у т.ч. ПДВ 1156,76 грн, про що сторонами складено акт №330/19 від 19.04. 2019.Оплата здійснена 22.04.2019.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 309 від 19.04.2019.
13.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9097744857 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
23.05.2019 позивачем за № 99/19 були подані до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.05.2019 № 1172518/30313449. Підстава відмови - ненадання позивачем копій документів: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункові документи, банківські виписки з особистих рахунків.
12.10.2012 між позивачем (виконавець) та ТОВ Йотунгард Україна (замовник) укладено договір №19/АК/2012 за умовами якого, замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання замовника з отримання та зберігання вантажу замовника на митному складі тимчасового зберігання.
Позивачем протягом квітня 2019 за договором надано послуги на загальну суму 10423,80 грн, у т.ч. ПДВ 1737,30 грн, про що сторонами складено акт №342/19 від 22.04 2019.
Оплата здійснена 23.04.2019. що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 347 від 22.04.2019.
13.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9097736478 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
23.05.2019 позивачем за №100/19 було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.05.2019 № 1172516/30313449. Підстава відмови - ненадання позивачем копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування; розрахункові документи, банківські виписки з особистих рахунків.
27.01.2015 між позивачем (виконавець) та ТОВ БАРВИ ШВИДКОСТІ (замовник) укладено договір №108/АК/2015, за умовами якого, виконавець приймає на себе зобов`язання з отримання та зберігання вантажу замовника на митному складі тимчасового зберігання.
Позивачем протягом квітня 2019 надано послуги на загальну суму 2241,96 грн, у т.ч. ПДВ 373,66 грн, про що сторонами складено акт №347/19 від 24.04.2019
Оплата здійснена 25.04.2019, що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 377 від 24.04.2019.
13.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9097742343 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
22.05.2019 Відповідачем 1 прийняті письмові пояснення позивача та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції від позивача.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.05.2019 № 1171038/30313449. Підстава відмови - ненадання позивачем розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
Також позивачем протягом 2019 ТОВ БАРВИ ШВИДКОСТІ надано послуги на загальну суму 4834,2 грн, у т.ч. ПДВ 805,70 грн, про що сторонами складено акт №352/19 від 25.04.2019 .
Оплата здійснена 02.05.2019. що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 387 від 25.04.2019.
14.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9099104576 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
21.05.2019 позивачем за №92/19 було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.05.2019 № 1171041/30313449. Підстава відмови - ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
13.06.2019 позивачем з метою адміністративного оскарження подано до ДФС України скаргу на рішення від 24.05.2019 № 1171041/3031344.
Скаргу не прийнято у зв`язку із пропуском 10-деннинго строку на оскарження.
Також, позивачем протягом квітня 2019 ТОВ БАРВИ ШВИДКОСТІ надано послуги щодо складання та оформлення ПД, інші послуги (карантин), митне оформлення вантажу на загальну суму 4163,64, у ї.ч. ПДВ 693,64 грн, про що сторонами складено акт №348/19 від 24.04 2019.
Оплата здійснена 25.04.2019. що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 378 від 24.04.2019.
13.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9097740773 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
21.05.2019 позивачем за №91/19 було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.05.2019 № 1171040/30313449. Підстава відмови - ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
13.06.2019 позивачем з метою адміністративного оскарження подано до ДФС України скаргу на рішення від 24.05.2019 № 1171040/3031344.
Скаргу не прийнято у зв`язку із пропуском 10-деннинго строку на оскарження.
Також, позивачем згідно договору №108/АК/2015 протягом квітня 2019 надано послуги щодо складання та оформлення ПД, інші послуги (карантин), митне оформлення вантажу на загальну суму 6372,48 грн, у т.ч. ПДВ 1062,08 грн, про що сторонами складено акт №346/19 від 24.04. 2019.
Оплата здійснена 25.04.2019. що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 376 від 24.04.2019.
13.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9097742502 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
21.05.2019 позивачем за №89/19 було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.05.2019 № 1171039/30313449. Підстава відмови - ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
13.06.2019 позивачем з метою адміністративного оскарження подано до ДФС України скаргу на рішення від 24.05.2019 № 1171039/3031344.
Скаргу не прийнято у зв`язку із пропуском 10-деннинго строку на оскарження.
25.08.2016 року між ДПІІ АВІАКУРЄР (виконавець) та ТОВ Електроприводи Белімо Україна (замовник) укладено договір №156/АК/2016, за умовами якого, замовник доручає, а виконавець приймає на себе, зобов`язання з отримання та зберігання вантажу.
Позивачем протягом квітня 2019 надано послуги на загальну суму 7012,20 грн, у т.ч. ПДВ 1168,70 грн, про що сторонами складено акт №362/19 від 26.04.2019 .
Оплата здійснена 08.05.2019. що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 410 від 26.04.2019.
14.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9099116019 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
23.05.2019 позивачем за №96/19 було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.05.2019 № 1172511/30313449. Підстава відмови ненадання позивачем копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування; розрахункові документи, банківські виписки з особистих рахунків.
14.06.2019 позивачем з метою адміністративного оскарження подано до ДФС України скаргу на рішення від 27.05.2019 № 1172511/30313449..
Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 19.06.2019 року №31574/30313449/2 скаргу залишено без задоволення у зв`язку з порушенням п. 3 Порядку 117.
12.04.2011 між позивачем та ТОВ Хенкель Баутехник Україна) укладено договір про надання послуг складського зберігання №АVD_01/05/2011, за умовами якого позивач зобов`язуються надавати послуги складського зберігання, у тому числі: приймання товару, зберігання товару, комплектацію, включаючи упаковку, відвантаження та інші послуги (п. .1 Договору).
Позивачем протягом квітня 2019 надано послуги зберігання на загальну суму 100661,05 грн, у т.ч. ПДВ 16776 грн, про що сторонами складено акт №А-128 від 26.04.2019.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач подав на реєстрацію податкову накладну № 399 від 26.04.2019.
Оплата здійснена 15.05.2019. що підтверджується випискою по рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ Райффайзен банк Аваль .
14.05.2019 позивачем отримано квитанцію № 9099116718 про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та копії документів.
27.05.2019 позивачем за №108/19 було подано до ДФС України письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.05.2019 № 1177942/30313449. Підстава відмови - ненадання позивачем копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
13.06.2019 позивач звернувся зі скаргою на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.05.2019 № 1177942/30313449.
Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 19.06.2019 року №31399/30313449/2 скаргу залишено без задоволення у зв`язку з ненаданням позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, розвантаження продукції, складських документів інвентаризаційні описи); у тому числі рахунки-фактури/інвойси.
Вважаючи рішення від 24.05.2019 №1171037/30313449, №1171038/30313449, №1171041/30313449, №1171040/30313449, №1171039/30313449; від 27.05.2019 №1172519/30313449, №1172514/30313449, № 1172515/30313449, №1172517/30313449, №1172513/30313449, №1172512/30313449, №1172518/30313449, №1172516/30313449, №1172511/30313449; від 30.052019 №1177942/30313449 протиправними, а своє право порушеним, позивач звернувся із даним позовом до суду.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають в процесі складення та реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, регулюються зокрема положеннями статті 201 Податкового кодексу України.
Згідно з підпункту "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Закону "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" ( у редакції чинній на момент виникнення спірних відносин), установлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 р. зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 р. № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 1 грудня 2017 не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.
Вказаною Постановою Кабінету Міністрів України затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пунктів 5-7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних., Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Пунктом 12 Порядку №117 зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до пункту 13 Порядку №117 зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних., у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Суд встановив, що Критерії ризиковості платника податку затверджені листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 яких комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, контролюючий орган дійшов висновку про відповідність податкових накладних позивача критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Проте, комісією податкового органу не визначено будь-якої із підстав щодо встановлення ризиковості Дочірнього підприємства з іноземними інвестиціями "АВІАКУР`ЄР", а відповідачами не підтверджено належними доказами того, що позивач відповідає хоча б одному із критеріїв ризиковості.
Пунктами 18-21 Порядку № 117 зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як встановлено судом, що не заперечується сторонами, позивачем направлено відповідачам пояснення та копії документів до зазначених господарських операцій в податкових накладних.
Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток 2 до Порядку) та передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.
Проте, в порушення наведених вимог законодавства, оскаржувані рішення відповідача містять лише загальне твердження про їх ненадання, без конкретизації конкретного переліку документів, які, на думку Комісії, не надані.
Як встановлено вище, у квитанціях ДФС України запропонував надати пояснення та/або копії документів, не вказавши конкретних документів, яких не вистачає; у свою чергу позивач направив до ДФС України відповідні пояснення щодо взаємовідносин реальності господарських операцій із замовниками послуг, доказів на підтвердження зворотного відповідачами до суду не надано.
Разом з тим, комісією податкового органу, незважаючи на надання позивачем письмових пояснень та відсутності фактичних критерії ризиковості, відмовлено у реєстрації податкових накладних № 272 від 17.04.2019, № 277 від 17.04.2019, № 291 від 18.04.2019, № 301 від 19.04.2019, № 309 від 19.04.2019, №336 від 22.04.2019, № 347 від 22.04.2019, № 376 від 24.04.2019, № 377 від 24.04.2019, № 378 від 24.04.2019, № 387 від 25.04.2019, № 399 від 26.04.2019, № 409 від 26.04.2019, № 410 від 26.04.2019, № 411 від 26.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З аналізу вказаних рішень судом встановлено, що вони не містять відомостей про те, яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд звертає увагу, що оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав для відмови в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а комісією податкового органу лише проставлено відмітки навпроти процитованих підстав для відмови без підкреслення необхідних документів, як передбачено у бланку оскаржуваних рішень.
Водночас позивач стверджує, що первинні документи, оформлені в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкових накладних, складені у відповідності до вимог законодавства та підтверджують факт реального виконання господарської операції між позивачем та замовниками послуг
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення не відповідають приписам податкового законодавства, оскільки платником податків надано всі необхідні документи на підтвердження факту здійснення господарських операцій за податковими накладними, у той час, як відповідачем зазначені документи всебічно не досліджені, а доводи платника податків не спростовані.
Таким чином, рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення, про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 272 від 17.04.2019, № 277 від 17.04.2019, № 291 від 18.04.2019, № 301 від 19.04.2019, № 309 від 19.04.2019, №336 від 22.04.2019, № 347 від 22.04.2019, № 376 від 24.04.2019, № 377 від 24.04.2019, № 378 від 24.04.2019, № 387 від 25.04.2019, № 399 від 26.04.2019, № 409 від 26.04.2019, № 410 від 26.04.2019, № 411 від 26.04.2019 є протиправними та підлягають скасуванню.
Окремо суд зазначає, що відсутність чітко виписаної у законодавстві процедури, що передбачала б зрозумілі підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, не може бути поставлена у провину позивачу, тоді як відповідальність за це має нести держава (в даному випадку в особі відповідача як контролюючого органу).
Згідно п. 70 рішення Європейського суду з прав людини у справі RYSOVSKYY v. UKRAINE (Рисовський проти України), заява № 29979/04, Судом проаналізовано поняття "належне урядування", а саме.
Аналізуючи відповідність цього мотивування Конвенції, Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах "Беєлер проти Італії" [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, "Онер`їлдіз проти Туреччини" [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, "Megadat.com S.r.l. проти Молдови" (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), п. 119).
Щодо позовної вимоги зобов`язати ДФС України зареєструвати податкові накладні № 272 від 17.04.2019, № 277 від 17.04.2019, № 291 від 18.04.2019, № 301 від 19.04.2019, № 309 від 19.04.2019, №336 від 22.04.2019, № 347 від 22.04.2019, № 376 від 24.04.2019, № 377 від 24.04.2019, № 378 від 24.04.2019, № 387 від 25.04.2019, № 399 від 26.04.2019, № 409 від 26.04.2019, № 410 від 26.04.2019, № 411 від 26.04.2019, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.19, п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (із змінами; далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.
При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Відтак, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкових накладних та/або розрахунків підлягають скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень пункту 19 та пункту 20 Порядку № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 272 від 17.04.2019, № 277 від 17.04.2019, № 291 від 18.04.2019, № 301 від 19.04.2019, № 309 від 19.04.2019, №336 від 22.04.2019, № 347 від 22.04.2019, № 376 від 24.04.2019, № 377 від 24.04.2019, № 378 від 24.04.2019, № 387 від 25.04.2019, № 399 від 26.04.2019, № 409 від 26.04.2019, № 410 від 26.04.2019, № 411 від 26.04.2019.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно і всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до положень статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України).
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.".
Згідно з ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідачі правомірність своїх дій та прийнятих рішень не довели, натомість доводи позивача знайшли своє підтвердження та обґрунтування.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем за подання до суду адміністративного позову сплачений судовий збір у загальному розмірі 28815 грн.
Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Дочірнього підприємства з іноземними інвестиціями "АВІАКУР`ЄР" (04073, м. Київ, вул. Марка Вовчка, 14, код ЄДРПОУ 30313449) задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову у такій реєстрації від 24.05.2019 №1171037/30313449, №1171038/30313449, №1171041/30313449, №1171040/30313449, №1171039/30313449; від 27.05.2019 №1172519/30313449, №1172514/30313449, № 1172515/30313449, №1172517/30313449, №1172513/30313449, №1172512/30313449, №1172518/30313449, №1172516/30313449, №1172511/30313449, від 30.052019 №1177942/30313449, про відмову у реєстрації податкових накладних № 272 від 17.04.2019, № 277 від 17.04.2019, № 291 від 18.04.2019, № 301 від 19.04.2019, № 309 від 19.04.2019, №336 від 22.04.2019, № 347 від 22.04.2019, № 376 від 24.04.2019, № 377 від 24.04.2019, № 378 від 24.04.2019,№ 387 від 25.04.2019, № 399 від 26.04.2019, № 409 від 26.04.2019, № 410 від 26.04.2019, № 411 від 26.04.2019.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська пл. 8, код ЄДР: 39292197), зареєструвати податкові накладні Дочірнього підприємства з іноземними інвестиціями "АВІАКУР`ЄР" № 272 від 17.04.2019, № 277 від 17.04.2019, № 291 від 18.04.2019, № 301 від 19.04.2019, № 309 від 19.04.2019, №336 від 22.04.2019, № 347 від 22.04.2019, № 376 від 24.04.2019, № 377 від 24.04.2019, № 378 від 24.04.2019, № 387 від 25.04.2019, № 399 від 26.04.2019, № 409 від 26.04.2019, № 410 від 26.04.2019, № 411 від 26.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Стягнути на користь Дочірнього підприємства з іноземними інвестиціями "АВІАКУР`ЄР" (04073, м. Київ, вул. Марка Вовчка, 14, код ЄДРПОУ 30313449) за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДР: 39439980).понесені витрати зі сплати судового збору у сумі 14407 грн. (чотирнадцять тисяч чотириста сім) грн. 50 коп.
Стягнути на користь Дочірнього підприємства з іноземними інвестиціями "АВІАКУР`ЄР" (04073, м. Київ, вул. Марка Вовчка, 14, код ЄДРПОУ 30313449) за рахунок бюджетних Державної фіскальної службу України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська пл. 8, код ЄДР: 39292197) понесені витрати зі сплати судового збору у сумі у 28 815 грн. (двадцять вісім тисяч вісімсот п`ятнадцять) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішенням суду може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя А.С. Мазур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2020 |
Оприлюднено | 15.07.2020 |
Номер документу | 90391106 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні