Постанова
від 14.07.2020 по справі 362/3644/20
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 362/3644/20

Провадження № 1-кс/362/942/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 липня 2020 року

слідчий суддя Васильківського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю прокурора ОСОБА_3 ,

захисника адвоката ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Василькові Київської області клопотання старшого слідчого СВ Васильківського ВП ГУ НП в Київській області капітана поліції ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно підозрюваного у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України,

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Застугна Васильківського району Київської області, українця, громадянина України, головного спеціаліста відділу управління нерухомим майном та будівництвом управління логістики Головного сервісного центру МВС України, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Лук`янiвська, буд. 62, розлученого, зареєстрованого і проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , не судимого,

В С Т А Н О В И В:

Слідчий за погодженням із прокурором звернувся до суду із клопотанням про обрання ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту.

Клопотання обґрунтовано тим, що останньому повідомлено про підозру у кримінальному провадженні № 120201101400013 05 від 06.07.2020 року за ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, вчинених за наступних обставин.

Згідно із розпорядженням Васильківського міського голови від 20.09.2016 № 212-к «Про призначення та укладання контракту з директором комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» ОСОБА_5 » ОСОБА_5 було призначено з 20 вересня 2016 року на посаду директора комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» за контрактом, згідно пункту 10 частини четвертої статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та укладено з останнім контракт з 20 вересня 2016 року по 19 вересня 2017 року.

В подальшому, відповідно до розпорядження Васильківського міського голови від 20.09.2017 №192-к «Про призначення та укладання контракту з директором комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств

м. Василькова» ОСОБА_5 » ОСОБА_5 було призначено з 20 вересня 2017 року на посаду директора комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» за контрактом, згідно пункту 10 частини четвертої статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та укладено з останнім контракт з 20 вересня 2017 року по 19 вересня 2018 року.

Відповідно до наказу № 606-ос від 20.09.2016 року «Про прийняття на роботу» ОСОБА_5 приступив до виконання обов`язків директора комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» з 20 вересня 2016 року.

Згідно із контрактом у з директором комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» від 20.09.2017, директор, серед іншого, зобов`язаний здійснювати оперативне управління підприємством, організовувати його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечувати виконання завдань підприємства, передбачених законодавством, Статутом підприємства та цим контрактом.

При цьому, згідно вищезазначеного контракту, директор має право:

-діяти від імені підприємства, представляти його інтереси у всіх вітчизняних та іноземних підприємствах, установах і організаціях;

-відкривати у банках розрахункові рахунки;

-укладати угоди на придбання і продаж товарів;

-укладати цивільно-правові (в т.ч. і авторські) договори з громадянами;

-затверджувати правила внутрішнього трудового розпорядку, положення про структурні підрозділи, посадові інструкції та інші внутрішні організаційно-розпорядчі документи підприємства;

-затверджувати організаційні структури підприємства;

-затверджувати положення про матеріальну стимулювання всіх працівників підприємства;

-заохочувати та накладати на працівників дисциплінарні стягнення відповідно до законодавства;

-приймати на роботу та звільняти працівників підприємства;

-у межах своєї компетенції видавати накази, розпорядження і давати вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів і працівників підприємства.

Таким чином, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України та примітки 1 ст. 364 КК України, є службовою особою.

Частиною 1 ст. 875 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.

Відповідно до ч. 4 ст. 882 Цивільного кодексу України, передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами.

Згідно абзацу 2 пункту 18 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (далі Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві), датою закінчення робіт (будівництва об`єкта) вважається дата їх прийняття замовником. Виконання робіт (будівництво об`єкта) може бути закінчено достроково тільки за згодою замовника.

Відповідно абзацу 4 пункту 29 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, замовник зобов`язаний прийняти в установленому порядку та оплатити виконані роботи.

У відповідності пункту 31 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, підрядник зобов`язаний:

-виконати з використанням власних ресурсів, якщо інше не встановлено умовами договору підряду, та у встановлені строки роботи відповідно до проектної та кошторисної документації;

-одержати встановлені законом дозволи на виконання окремих видів робіт;

-погодити проектну документацію з уповноваженими державними органами або органами місцевого самоврядування, якщо це передбачено договором підряду;

-передати замовнику на затвердження в установленому порядку проектну документацію у визначеній договором підряду кількості примірників, якщо забезпечення проектною документацією покладено на підрядника;

-подати замовнику звіт про використання матеріальних ресурсів та повернути їх залишок у разі, коли забезпечення виконання робіт матеріальними ресурсами повністю або частково здійснюється замовником;

-відмовитися від прийняття матеріальних ресурсів, що надаються замовником, у разі виявлення їх невідповідності вимогам нормативних документів та проектній документації;

-своєчасно попередити замовника у разі виявлення невідповідності матеріальних ресурсів, забезпечення якими здійснює замовник, нормативним документам і проектній документації та відмовитися від їх прийняття;

-вживати заходів до збереження майна, переданого замовником;

-здійснювати експертну перевірку, випробовування робіт,матеріалів, конструкцій виробів, устаткування тощо, які використовуються для виконання робіт, та повідомляти про це замовника у визначені договором підряду строки;

-своєчасно попередити замовника про те, що додержання його вказівок стосовно способу виконання робіт загрожує їх якості або придатності, та про наявність інших обставин, які можуть викликати таку загрозу;

-забезпечити страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об`єкта будівництва, якщо це встановлено договором підряду;

-передати замовнику у порядку, передбаченому законодавством та договором підряду, закінчені роботи (об`єкт будівництва);

-вжити заходів до недопущення передачі без згоди замовника проектної документації (примірників, копій) третім особам;

-забезпечити ведення та передачу замовнику в установленому порядку документів про виконання договору підряду;

-координувати діяльність субпідрядників на будівельному майданчику, якщо інше не передбачено договором підряду (субпідряду);

-своєчасно усувати недоліки робіт, допущені з його вини;

-відшкодувати відповідно до законодавства та договору підряду завдані замовнику збитки;

-інформувати в установленому порядку замовника про хід виконання зобов`язань за договором підряду, обставини, що перешкоджають його виконанню, а також про заходи, необхідні для їх усунення;

-виконувати належним чином інші зобов`язання, передбачені договором підряду, Цивільним (435-15) і Господарським (436-15) кодексами України, цими Загальними умовами та іншими актами законодавства.

Згідно пункту 91 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005 № 668, передача виконаних робіт (об`єкта будівництва) підрядником і приймання їх замовником оформлюється актом про виконані роботи.

Відповідно до п.п. 98, 99 Загальних умов укладання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (зі змінами), оплата за виконані роботи проводиться у порядку, визначеному договором підряду. Договором підряду може бути передбачено, що оплата виконаних робіт проводиться після прийняття замовником закінчених робіт (об`єкта будівництва) або поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт. У договорі підряду сторони можуть передбачати надання замовником авансу з визначенням порядку його використання. Розрахунки за виконані роботи проводяться на підставі документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість. Документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються підрядником та передаються замовнику. Замовник перевіряє ці документи і в разі відсутності зауважень підписує їх. Після підписання документів замовник зобов`язаний оплатити виконані роботи. Порядок подання підрядником документів про обсяги і вартість виконаних робіт, проведення перевірки їх достовірності, підписання та оплати замовником визначається у договорі підряду.

Вимогами п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV передбачено, що відповідальність за недостовірність відображених даних в актах виконаних робіт несуть особи, які склали та підписали ці документи.

15.11.2017 року у невстановлений у ході досудового розслідування час директор комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств

м. Василькова» ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств

м. Василькова» за адресою м. Васильків, вул. Гоголя, 32, Київської області, уклав з директором товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» ОСОБА_7 договір підряду № 0115/11 (далі Договір).

Відповідно до п. 1.1. цього Договору товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» код за ЄДРПОУ 36780675 (далі ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» або Виконавець) зобов`язується своїми силами і засобами в межах Договірної ціни цього договору, що наведена в п. 3.1. виконати капітальний ремонт дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області (далі також Об`єкт).

Пунктом 2.1. Договору передбачено, що Виконавець повинен виконати передбачені цим Договором роботи, якість яких відповідає державним будівельним нормам та проектно-кошторисній документації.

Згідно п.п. 3.1.-3.3. Договору визначено, що ціна цього договору становить 1362540, 82 грн., у тому числі ПДВ 227090, 14 грн., ціна цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін шляхом укладання додатку до Договору. Вартість робіт визначається сторонами по факту їх надання та фіксується в актах здачі-приймання виконаних робіт.

Згідно п.3.1 додаткової угоди №1 від 21.12.2017 до договору підряду № 0115/11 від 15.11.2017 ціна цього договору становить 1231378, 58 грн., в тому числі ПДВ 20%-205229, 76 грн.

Відповідно до п. 4.1. Договору, розрахунки за виконані роботи проводяться Комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» код за ЄДРПОУ 37627469 (далі КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», КП «ККП м. Василькова» або Замовник) шляхом оплати на підставі актів форми КБ-2в, КБ-3, підписаних уповноваженими представниками сторін.

Пунктами 4.2., 4.3., 4.4., 4.5. Договору передбачено, що акти виконаних робіт готує Виконавець і передає їх на підписання Замовнику. До актів виконаних робіт Виконавець надає виконавчу документацію, яка складена у відповідності до діючих нормативних документів. Замовник протягом 3 днів з дня отримання від Виконавця акту, повинен передати представнику Виконавця підписаний акт або мотивоване відмовлення від приймання робіт. У випадку мотивованої відмови Замовника від приймання робіт внаслідок наявності недоопрацювань або дефектів в роботі, сторони складають двохсторонній акт з переліком доопрацювань та термінів їх виконання. Оплата за виконані Виконавцем роботи здійснюється в українській валюті (гривнях) шляхом перерахування грошових коштів Замовником на поточний рахунок Виконавця.

Після укладання даного договору підряду ОСОБА_5 , з метою розтрати бюджетних коштів, виділених на капітальний ремонт дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області, усвідомлюючи, що здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт є обов`язковим, зловживаючи своїм службовим становищем, договір на надання послуг технічного нагляду з останнім не уклав. У зв`язку з цим послуги технічного нагляду за будівництвом під час виконання даних будівельних робіт не надавалися та контроль за будівництвом зі сторони замовника умисно не здійснювався.

В подальшому, процес здійснення будівельних робіт відбувався з відома директора ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» ОСОБА_7 та директора КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» ОСОБА_5 .

Після цього, ОСОБА_7 ,усвідомлюючи суспільнонебезпечний характерсвоїх дій,передбачаючи настанняу зв`язкуз цимсуспільно-небезпечнихнаслідків табажання настаннятаких наслідків,маючи умиселна підробленняофіційних документівдля подальшоїпередачі їх ОСОБА_5 ,достовірно знаючи,що роботиз капітального ремонту дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області виконано не в повному обсязі та з порушенням вимог ДБН В.2.3-4-2015 та вимог ДСТУБ В.2.7.-119-2011, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці склав та підписав акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року за формою № КБ-2В типова форма якого затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 №554 зі змінами «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві», до якого внесено завідомо неправдиві відомості щодо фактичного виконання робіт.

Зокрема, ОСОБА_7 до акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року від 26.12.2017 внесені завідомо неправдиві відомості із завищеними обсягами фактично виконаних будівельних робіт та використаних будівельних матеріалів, а саме щодо обсягів виконання улаштування покриттів товщиною 4 см із гарячих асфальтобетонних сумішей та кількості використаної суміші дрібнозернистої, щільної, тип В-20, марки 1.

В свою чергу, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», з метою розтрати бюджетних коштів, виділених на капітальний ремонт дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області, шляхом зловживання своїм службовим становищем, що виразилося у незалученні ним технічного нагляду за будівництвом як служби замовника та усвідомлюючи при цьому, що договір на здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт з інженером технічного нагляду як з особою, котра повинна була здійснювати технічний нагляд за будівництвом, не укладався та те, що технічний нагляд під час даного будівництва фактично ніким не здійснювався, будучи ознайомленим з відомостями із завищеними обсягами фактично виконаних будівельних робіт та використаних будівельних матеріалів, внесеними до акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року за формою КБ-2В від 26.12.2017, умисно з вказаною метою погодив та особисто підписав вказаний офіційний документ, завіривши його відтиском гербової печатки, тим самим надавши вказаному документу статусу офіційного.

Після підписання ОСОБА_5 вищевказаного документу, у відповідності до умов укладеного договору підряду № 0115/11 від 15.11.2017, разом з фінансово-бухгалтерською документацією подано вказані документи до Васильківського управління Державної казначейської служби України, яке маючи в наявності всі необхідні документи, 27.12.2017 здійснило перерахування бюджетних коштів в розмірі 1115645, 39 грн. на банківський рахунок ТОВ «УКРАЇНСЬКАІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНАКОМПАНІЯ (ЄДРПОУ 36780675) № НОМЕР_1 , відкритому в АТ КБ «ПРИВАТБАНК», з яких 392 078, 22 грн. незаконно отримано ОСОБА_8 внаслідок зловживання ОСОБА_5 своїм службовим становищем за оплату будівельних робіт та матеріалів, які фактично виконаними та використаними не були.

Відповідно висновку судової будівельно-технічної експертизи № 24/115 від 20.11.2019 загальна вартість не виконаних робіт по акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року згідно Договору №0115/11 від 15.11.2017 «Капітального ремонту дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області» становить 392078, 22 грн..

Крім того, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» та будучи службовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, діючи з прямим умислом, зловживаючи службовим становищем, вчинив розтрату бюджетних коштів на користь

ТОВ «УКРАЇНСЬКАІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНАКОМПАНІЯ (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 36780675), шляхом підписання акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2В від 26.12.2017 за грудень 2017 року на суму 1115645, 39 грн. із завищеними обсягами фактично виконаних будівельних робіт та використаних будівельних матеріалів.

Так, 15.11.2017 у невстановлений в ході досудового розслідування час директор комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств

м. Василькова» ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств

м. Василькова» за адресою м. Васильків, вул. Гоголя, 32, Київської області, уклав з директором товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» ОСОБА_7 договір підряду № 0115/11 (далі Договір).

Відповідно до п. 1.1. цього Договору товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» код за ЄДРПОУ 36780675 (далі ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» або Виконавець) зобов`язується своїми силами і засобами в межах Договірної ціни цього договору, що наведена в п. 3.1. виконати капітальний ремонт дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області (далі також Об`єкт).

Пунктом 2.1. Договору передбачено, що Виконавець повинен виконати передбачені цим Договором роботи якість яких відповідає державним будівельним нормам та проектно-кошторисній документації.

Згідно п.п. 3.1.-3.3. Договору визначено, що ціна цього договору становить 1362540, 82 грн., у тому числі ПДВ 227090, 14 грн., ціна цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін шляхом укладання додатку до Договору. Вартість робіт визначається сторонами по факту їх надання та фіксується в актах здачі-приймання виконаних робіт.

Згідно п.3.1 додаткової угоди №1 від 21.12.2017 до договору підряду №0115/11 від 15.11.2017 «ціна цього договору становить 1231378, 58 грн., в тому числі ПДВ 20%-205229, 76 грн.

Відповідно до п. 4.1. Договору, розрахунки за виконані роботи проводяться Комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» код за ЄДРПОУ 37627469 (далі КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», КП «ККП м. Василькова» або Замовник) шляхом оплати на підставі актів форми КБ-2в, КБ-3, підписаних уповноваженими представниками сторін.

Пунктами 4.2., 4.3., 4.4., 4.5. Договору передбачено, що акти виконаних робіт готує Виконавець і передає їх на підписання Замовнику. До актів виконаних робіт Виконавець надає виконавчу документацію, яка складена у відповідності до діючих нормативних документів. Замовник протягом 3 днів з дня отримання від Виконавця акту, повинен передати представнику Виконавця підписаний акт або мотивоване відмовлення від приймання робіт. У випадку мотивованої відмови Замовника від приймання робіт внаслідок наявності недоопрацювань або дефектів в роботі, сторони складають двохсторонній акт з переліком доопрацювань та термінів їх виконання. Оплата за виконані Виконавцем роботи здійснюється в українській валюті (гривнях) шляхом перерахування грошових коштів Замовником на поточний рахунок Виконавця.

Після укладання даного договору підряду ОСОБА_5 , з метою розтрати бюджетних коштів, виділених на капітальний ремонт дороги по

вул. Преображенська в м. Васильків Київської області, усвідомлюючи, що здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт є обов`язковим, зловживаючи своїм службовим становищем, договір на надання послуг технічного нагляду з останнім не уклав. У зв`язку з цим послуги технічного нагляду за будівництвом під час виконання даних будівельних робіт не надавалися та контроль за будівництвом зі сторони замовника умисно не здійснювався.

В подальшому, процес здійснення будівельних робіт відбувався з відома директора ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» ОСОБА_7 та директора КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» ОСОБА_5 ..

Після цього, ОСОБА_7 ,маючи умиселна заволодіннячужим майному великихрозмірах шляхомпідроблення офіційнихдокументів,достовірно знаючи,що роботиз капітального ремонту дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області виконано не в повному обсязі та з порушенням вимог ДБН В.2.3-4-2015 та вимог ДСТУ Б В.2.7.-119-2011, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці склав акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року за формою № КБ-2В типова форма якого затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 №554 зі змінами «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві», куди вніс завідомо неправдиві відомості щодо фактичного виконання робіт.

В свою чергу, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора

КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», з метою розтрати бюджетних коштів, виділених на капітальний ремонт дороги по

вул. Преображенська в м. Васильків Київської області, шляхом зловживання своїм службовим становищем, що виразилося у незалученні ним технічного нагляду за будівництвом як служби замовника та усвідомлюючи при цьому, що договір на здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт з інженером технічного нагляду як з особою, котра повинна була здійснювати технічний нагляд за будівництвом, не укладався та те, що технічний нагляд під час даного будівництва фактично ніким не здійснювався, будучи ознайомленим з неправдивими відомостями із завищеними обсягами фактично виконаних будівельних робіт та використаних будівельних матеріалів, внесеними до акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року за формою КБ-2В від 26.12.2017, умисно звказаною метою погодив та особисто підписав вказаний офіційний документ, завіривши його відтиском гербової печатки, тим самим надавши вказаному документу статусу офіційного.

Після підписання ОСОБА_5 вищевказаного документу, у відповідності до умов укладеного договір підряду № 0115/11 від 15.11.2017, разом з фінансово-бухгалтерською документацією подано вказані документи до Васильківського управління Державної казначейської служби України, яке маючи в наявності всі необхідні документи, 27.12.2017 здійснило перерахування бюджетних коштів в сумі 1115645, 39 грн. на банківський рахунок ТОВ «УКРАЇНСЬКАІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНАКОМПАНІЯ (ЄДРПОУ 36780675) № НОМЕР_1 , відкритому в АТ КБ «ПРИВАТБАНК», з яких 392 078, 22 грн. незаконно отримано ОСОБА_8 внаслідок зловживання ОСОБА_5 своїм службовим становищем за оплату будівельних робіт та матеріалів, які фактично виконаними та використаними не були.

З моменту перерахування даної суми коштів директор

ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» ОСОБА_7 , отримав можливістьрозпорядження нимина власнийрозсуд,внаслідок чого Васильківській міській раді Київської області завдано збитків в сумі 392078, 22 грн., що на момент вчинення злочину у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є великими розмірами.

Відповідно висновку судової будівельно-технічної експертизи № 24/115 від 20.11.2019 загальна вартість не виконаних робіт по акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року згідно Договору №0115/11 від 15.11.2017 «Капітального ремонту дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області», становить 392078, 22 грн.

16.06.2020 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

З метою запобігання спробам підозрюваного переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду; незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні; вчинити інше кримінальне правопорушення внесено дане клопотання про обрання йому запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту.

Вислухавши думку прокурора, підозрюваного, захисника та дослідивши матеріали клопотання, приходжу до наступних висновків.

З Витягу з кримінального провадження вбачається, що 06.07.2020 року відомості про вказані кримінальні діяння було внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №120201101400013 05 за ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України (а.с. 12 13, 14).

Відповідно до частини першої статті 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:

1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;

2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор;

3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Так, з доданих до клопотання матеріалів письмових доказів вбачається, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

Проте, будь-яких належних, прямих, беззаперечних, фактичних даних та/або доказів, які б свідчили про те що підозрюваний, перебуваючи на волі, може спробувати переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду; незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні; вчинити інше кримінальне правопорушення, клопотання не містить та в судовому засіданні прокурором не надано.

Зокрема, суд враховує, що за час здійснення досудового розслідування із дати встановлення органами слідства особи ОСОБА_5 до дати судового розгляду даного клопотання, останній не вжив спроб щодо свого переховування від поліції та суду, а тому вказаний ризик відсутній і прокурором не доведено.

Також, прокурором в судовому засіданні не надано доказів та не доведено тієї обставини, що підозрюваний дійсно намагався незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні.

Так, відсутні відповідні заяви осіб, які були допитані у даному кримінальному провадженні в якості свідків, про здійснення з боку ОСОБА_5 тиску на них.

Також, відповідно до відомостей довідки МВС України, ОСОБА_5 раніше не притягався до кримінальної відповідальності, а тому відсутні підстави вважати, що він може вчинити інше кримінальне правопорушення.

Відповідно до частини третьої статті 194 КПК України, слідчий суддя, суд має право зобов`язати підозрюваного, обвинуваченого прибувати за кожною вимогою до суду або до іншого органу державної влади, визначеного слідчим суддею, судом, якщо прокурор доведе обставини, передбаченіпунктом 1 частини першоїцієї статті, але не доведе обставини, передбаченіпунктами 2та3 частини першоїцієї статті.

Таким чином, у зв`язку з тим, що прокурор довів обставини, передбаченіпунктом 1 частини першоїстатті 194 КПК України, але не довів обставини, передбаченіпунктами 2та3 частини першоїстатті 194 КПК України, приходжу до висновку про відмову у клопотанні та необхідність зобов`язання підозрюваного прибувати за кожною вимогою до місцевого відділу поліції.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 176 178, 181, 184, 193, 194, 369 372 КПК України,

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання відмовити.

Зобов`язати ОСОБА_5 прибувати за кожною вимогою до Васильківського ВП ГУ НП в Київській області.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КПК України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, вважається, що ухвала не набрала законної сили.

Ухвалу може бути оскаржено безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя

Дата складення повного судового рішення 15 липня 2020 року.

СудВасильківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення14.07.2020
Оприлюднено10.02.2023
Номер документу90411818
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —362/3644/20

Постанова від 14.07.2020

Кримінальне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Марчук О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні