Рішення
від 16.07.2020 по справі 200/4096/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 липня 2020 р. Справа№200/4096/20

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд: у складі головуючого судді Аканова О.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (місцезнаходження: 87547, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Митрополитська, 175, код ЄДРПОУ 38652962) до комунального некомерційного підприємства "Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер" (місцезнаходження: 84333, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Кирилкіна, 10, код ЄДРПОУ 01990766) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позаплановою перевіркою приміщень та території комунального некомерційного підприємства "Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер" встановлені порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, які створюють загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації, ускладнюють гасіння пожежі. Посилаючись на приписи статті 67 Кодексу цивільного захисту України позивач вказав, що наявність цих порушень є підставою для застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) зазначеного об`єкту.

Ухвалою суду від 21 квітня 2020 року відкрито провадження у справі; розгляд справи вирішено проводити в порядку спрощеного позовного провадження; призначено судове засідання на 21 травня 2020 року о 14:30 год.

Ухвалою суду від 21 травня 2020 року відкладено розгляд справи на 18 червня 2020 року о 13:00 год.

Ухвалою суду від 18 червня 2020 року відкладено розгляд справи на 16 липня 2020 року о 15:30 год.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.

Комунальне некомерційне підприємство "Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер"є юридичною особою, зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 01990766, місцезнаходження: 84333, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Кирилкіна, 10.

На підставі наказу від 02 січня 2020 року №2 "Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) відповідно до доручення Прем`єр-міністра України", посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) №52 від 29 січня 2020 року, посадовими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області у період з 29 січня 2020 по 30 січня 2020 року проведено позапланову перевірку відповідача щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. В ході перевірки було виявлено низку порушень вимог законодавства, зміст яких викладено у акті від 30 січня 2020 року №57.

Так, згідно вказаного акта, перевіркою встановлені порушення Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ), а саме:

Диспансерне відділення ВП КНП ОКПД , м. Слов`янськ, вул. Ярослава Мудрого, 24-а:

- приміщення не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5 - 56:2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту ;

- будівлю не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасаді або іншому видному місці, освітлювальними у темний час доби;

- сходові клітини, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням;

- приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ІSО 6309: 2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ІSО 6309: 1987, IDT);

- плани евакуації на випадок пожежі не виконані згідно вимог ДСТУ 7317:2013 Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання;

- працівники об`єкта не дотримуються встановленого протипожежного режиму;

- не надано акт прихованих робіт прокладання електропроводів (1-й поверх);

- лінії живлення до кожного кондиціонера не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії;

- електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту;

- не здійснено з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення (крокв, лат) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано акт проведення робіт;

- відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті не визначено необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння окремо для кожної будівлі, поверху та приміщень;

- не здійснено технічне обслуговування вогнегасників;

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку після індексу ПК відсутній порядковий номер крану та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

- пожежні кран-комплекти не обслуговуються і не перевірені на працездатність шляхом пуску води. Не заведений журнал обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів;

- пожежні кран-комплекти не укомплектовані важелем для полегшення відкривання вентиля;

- не закрито з`єднувальні електророзподільні коробки кришками в коридорі;

Стаціонарне відділення ВП КНП ОКПД , Донецька обл., Слов`янський р-н, сел. Райгородок, пров. Ювілейний 2-г:

- приміщення не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5 - 56:2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту ;

- будівлю не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасаді або іншому видному місці, освітлювальними у темний час доби;

- сходові клітини, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням;

- приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки.Знаки безпеки, їх кількість. а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ІSО 6309: 2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір 6309: ІSО 6309: 1987, IDT);

- плани евакуації на випадок пожежі не виконані згідно вимог ДСТУ 7317:2013 Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання ;

- біля місця розташування пожежного гідранта не встановлено покажчик з нанесенням на ньому: літерного індексу ПГ, цифровим зазначенням відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева);

- біля місць розташування пожежної водойми не встановлено покажчик з нанесенням на ньому: літерного індексу ПВ, цифровим зазначенням запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми;

- допущено покриття підлоги (лінолеумом) у коридорах . Не надані документи підтверджуючі його пожежну небезпеку, яка повинна бути не вища ніж: Т2 - помірнонебезпечна за токсичністю продуктів горіння; Д2 - з помірною димоутворювальною здатністю; РП2 - локально поширювати полум`я поверхнею (або РП1- не поширювати);

- не укомплектовано пожежний щит згідно норм належності, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 x 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.

- на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку після індексу ПК відсутній порядковий номер крану та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

- пожежні кран-комплекти не обслуговуються і не перевірені на працездатність шляхом пуску води. Не заведений журнал обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів;

- пожежні кран-комплекти не укомплектовані важелем для полегшення відкривання вентиля;

- ПК не укомплектовані пожежним стволом однакового діаметру із пожежним рукавом.

- відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті не визначено необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння окремо для кожної будівлі, поверху та приміщень;

- не здійснено технічне обслуговування вогнегасників;

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту;

- не закрито з`єднувальні електророзподільні коробки кришками в коридорі;

- не здійснено з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- допускається встановлення вимикача та розетки на горючій основі, без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж 0.01 метра.(кабінет бухгалтерії);

- відсутнє освітлення зовнішніх пожежних драбин;

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення (крокв, лат) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано акт проведення робіт;

- не вказано місце зберігання ключів від підвального приміщення;

- допускається захаращення евакуаційного виходу меблями;

- допускається куріння за межами спеціально відведених місць (сходові клітки);

Котельня:

- електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту;

- пожежні кран-комплекти не укомплектовані важелем для полегшення відкривання вентиля;

- ПК не укомплектовані пожежним стволом однакового діаметру із пожежним рукавом.

- допускається куріння за межами спеціально відведених місць;

- приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ІSО 6309: 2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ІSО 6309: 1987, IDT);

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення (крокв, лат) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано акт проведення робіт;

- не здійснено з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- допускаються до роботи в котельні особи, які не пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму та не отримали відповідних кваліфікаційних посвідчень;

Пральня:

- електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту;

- пожежні кран-комплекти не укомплектовані важелем для полегшення відкривання вентиля;

- ПК не укомплектовані пожежним стволом однакового діаметру із пожежним рукавом.

- приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ІSО 6309: 2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ІSО 6309: 1987, IDT);

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення (крокв, лат) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано акт проведення робіт;

- не здійснено з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

Сторожка:

- приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ІSО 6309: 2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ІSО 6309: 1987, IDT);

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення (крокв, лат) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано акт проведення робіт;

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

- приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309: 2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309: 1987, ІDT).

- допускається використання електронагрівальних приладів (електрочайник) в місцях де їх застосування заборонено.

Забезпечення техногенної безпеки:

- не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, з розрахунку 1 протигаз і 1 респіратор на особу і додатково 2 % від загальної кількості працюючого персоналу.

Встановлені порушення створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.

Судом встановлено, що відповідач був ознайомлений з актом перевірки та зазначив, що зауважень до акта не має, про що свідчить відповідний запис та підпис.

Докази усунення встановлених порушень, відсутні в матеріалах справи.

08.07.2020 року до суду представником позивача надано акт перевірки виправлених порушень від 07.07.2020 №1, в якому зазначено про невиконання заходів попереднього акту №57 від 30.01.2020 року, а саме:

Не виконані заходи з попереднього акту:

Диспансерне відділення ВП КНП ОКПД м. Слов`янськ вул. Ярослава Мудрого 24-А

- приміщення не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5 - 56:2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту .

- сходові клітини ,коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням.

- плани евакуації на випадок пожежі не виконані згідно вимог ДСТУ 7317:2013 Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання.

працівники об`єкта не дотримуються встановленого протипожежного режиму.

- не надано акт прихованих робіт прокладання електропроводів. 1-й поверх).

лінії живлення до кожного кондиціонера не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії.

- електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту.

- не здійснено з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення ( крокв, лат ) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано акт проведення робіт.

- відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті не визначено необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння окремо для кожної будівлі, поверху та приміщень.

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

- пожежні кран-комплекти не обслуговуються і не перевірені на працездатність шляхом пуску води. Не заведений журнал обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів.

Стаціонарне відділення ВП КНП ОКПД , сел. Райгородок, пров. Ювілейний 2-Г

- приміщення не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5 - 56:2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту .

- будівлю не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасаді або іншому видному місці, освітлювальними у темний час доби.

сходові клітини ,коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням.

- приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309: 2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309: 1987, ІDT).

- плани евакуації на випадок пожежі не виконані згідно вимог ДСТУ 7317:2013 Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання .

- біля місця розташування пожежного гідранта не встановлено покажчик з нанесенням на ньому :літерного індексу ПГ, цифровим зазначенням відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева).

- біля місць розташування пожежної водойми не встановлено покажчик з нанесенням на ньому :літерного індексу ПВ, цифровим зазначенням запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми.

- допущено покриття підлоги (лінолеумом) у коридорах. Не надані документи підтверджуючі його пожежну небезпеку, яка повинна бути не вища ніж:

Т2 - помірнонебезпечна за токсичністю продуктів горіння; Д2 - з помірною димоутворювальною здатністю; РП2 - локально поширювати полум`я поверхнею (або РП1- не поширювати).

- не укомплектовано пожежний щит згідно норм належності, а саме:

вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 x 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.

на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку після індексу ПК відсутній порядковий номер крану та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів.

пожежні кран-комплекти не обслуговуються і не перевірені на працездатність шляхом пуску води. Не заведений журнал обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів.

пожежні кран-комплекти не укомплектовані важелем для полегшення відкривання вентиля.

- ПК не укомплектовані пожежним стволом однакового діаметру із пожежним рукавом.

підповідальним за пожежну безпеку на об`єкті не визначено необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння окремо для кожної будівлі, поверху та приміщень.

- не здійснено технічне обслуговування вогнегасників.

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

- електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту.

- не закрито з`єднувальні електророзподільні коробки кришками в коридорі

- не здійснено з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

- допускається встановлення вимикача та розетки на горючій основі, без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж 0.01 метра.(кабінет бухгалтерії).

- відсутнє освітлення зовнішніх пожежних драбин.

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення ( крокв, лат ) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано акт проведення робіт.

- не вказано місце зберігання ключів від підвального приміщення.

- допускається захаращення евакуаційного виходи меблями.

- допускається куріння за межами спеціально відведених місць (сходові клітки).

Котельня.

- електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту.

- пожежні кран-комплекти не укомплектовані важелем для полегшення відкривання вентиля.

- ПК не укомплектовані пожежним стволом однакового діаметру із пожежним рукавом

допускається куріння за межами спеціально відведених місць.

- приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309: 2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309: 1987, ІDT).

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення ( крокв, лат ) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано акт проведення робіт.

- не здійснено з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

- допускаються до роботи в котельні особи, які не пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму та не отримали відповідних кваліфікаційних посвідчень.

Пральня:

- електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту.

- пожежні кран-комплекти не укомплектовані важелем для полегшення відкривання вентиля.

- ПК не укомплектовані пожежним стволом однакового діаметру із пожежним рукавом

приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309: 2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309: 1987, ІDT)

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення ( крокв, лат ) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано акт проведення робіт.

- не здійснено з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

Сторожка:

- не здійснено з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення ( крокв, лат ) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано акт проведення робіт.

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

- приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309: 2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309: 1987, ІDT).

- допускається використання електронагрівальних приладів (електрочайник) в місцях де їх застосування заборонено.

Забезпечення техногенної безпеки

- не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, з розрахунку 1 протигаз і 1 респіратор на особу і додатково 2 % від загальної кількості працюючого персоналу.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до абзацу 2статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V(далі - Закон України від 05 квітня 2007 року № 877-V), державний нагляд (контроль) є діяльністю уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбаченихзаконом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-Vпередбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Положеннями статті 64 Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року №5403-VI встановлено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (частина 2статті 64 Кодексу цивільного захисту України).

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи (частина 3статті 64 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 грудня 2015 року №1052 (далі - Положення №1052), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

У пункті 3 вказаного Положення визначено, що основними завданнями ДСНС України є, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

В силу пункту 12 частини 1статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту Україниу разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Положеннями статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Суд вважає, що такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, оскільки стосуються, зокрема, протипожежних норм.

Суд зазначає, що виявлені факти недотримання відповідачем вимог пожежної безпеки, встановлені актом перевірки від 30 січня 2020 року № 57, та актом від 07 липня 2020 №1, створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей.

Надані відповідачем документи не є доказом виконання акту перевірки від 30.01.2020року.

Виходячи зі змісту заявлених вимог, аналізу норм, які регулюють спірні відносини, та встановлених фактичних обставин на підставі оцінки поданих сторонами доказів в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другоїстатті 139 Кодексу адміністративного судочинства Українипідстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту - комунального некомерційного підприємства "Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер" (місцезнаходження: 84333, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Кирилкіна, 10, код ЄДРПОУ 01990766) до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

З урахуванням внесених до КАС України змін згідно з Законом України від 29 березня 2020 року № 3275 про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019). Даний строк продовжується на строк дії такого карантину.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.О. Аканов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2020
Оприлюднено17.07.2020
Номер документу90415633
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/4096/20-а

Ухвала від 16.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 23.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 16.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 18.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні