Рішення
від 16.07.2020 по справі 600/643/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 липня 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/643/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лелюка О.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження справу за позовом керівника Кельменецької місцевої прокуратури Чернівецької області в інтересах держави до Ожівської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Комунальний заклад ясла-садок комбінованого типу Розумашки , про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії,

У С Т А Н О В И В:

Керівник Кельменецької місцевої прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Ожівської сільської ради про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії.

Позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Ожівської сільської ради щодо неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями дошкільного навчального закладу Розумашки с. Ожеве, пров. Шевченка, 2, Сокирянського району Чернівецької області;

- зобов`язати Ожівську сільську раду вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями дошкільного навчального закладу Розумашки с. Ожеве, пров. Шевченка, 2, Сокирянського району Чернівецької області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у межах наданого згідно з частиною четвертою статті 23 Закону України Про прокуратуру права витребувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, вивчено інформацію відділу освіти, молоді і спорту Сокирянської районної державної адміністрації Чернівецької області від 08 квітня 2020 року №01-06/298, Ожівської сільської ради від 03 квітня 2020 року №151, відділу Держгеокадастру у Сокирянському районі від 13 квітня 2020 року, за результатами якої встановлено, що на земельну ділянку під приміщенням Ожівського дошкільного навчального закладу Розумашки , який знаходиться за адресою: 60237, Чернівецька область, Сокирянський район, с. Ожеве, вул. Шевченка, 2, правовстановлюючі документи відсутні. Крім цього, з інформації, наданої відділом Держгеокадастру у Сокирянському районі Чернівецької області, вбачається, що кадастровий номер земельної ділянки не визначався. На думку позивача, відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування Ожівського ДНЗ Розумашки та освітнього процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. Поряд з цим, зволікання з оформленням правовстановлюючих документів на вказану земельну ділянку порушує законодавчо встановлений порядок регулювання земельних відносин, а тим самим інтереси держави у сфері контролю за використанням та охороною земель.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 22 травня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження задовольнити та визначити відповідачу п`ятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання заяви із запереченнями щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження; вирішено, що справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше; задоволено клопотання позивача та залучено до участі у даній справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору комунальний заклад ясла-садок комбінованого типу Розумашки ; встановлено строк для подання заяв по суті справи.

Як вбачається із матеріалів справи, 25 травня 2020 року на адресу електронної пошти відповідача, яка зазначена в позовній заяві, було відправлено ухвалу від 22 травня 2020 року.

Крім цього, позивачем на виконання положень частини другої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України при поданні даного позову до суду надіслано на адресу відповідача та третьої особи копії позовної заяви та доданих до неї документів, що підтверджується наявними у справі поштовими квитанціями та описами вкладень.

Однак своїм правом подати у встановлений судом строк відзив на позовну заяву відповідач не скористався.

Комунальний заклад ясла-садок комбінованого типу Розумашки своїм правом на подання пояснення щодо позову також не скористався.

Клопотань про розгляд справи за участю сторін до суду не надходило.

Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Беручи до уваги зміст наведених норм та відсутність клопотань сторін про розгляд справи в судовому засіданні за їх участю, суд вважає за можливе розглянути дану справу за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в межах строку, визначеного статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши наявні матеріали справи, оцінивши повідомлені обставини, які є достатніми для ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення, суд дійшов висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідно до пунктів 1 та 2 рішення Ожівської сільської ради Сокирянського району Чернівецької області XII сесії V скликання №125/12-2007 від 02 серпня 2007 року вирішено створити комунальний заклад ясла-садок комбінованого типу Розумашки та доручити виконкому Ожівської сільської ради у встановленому порядку вирішити питання фінансування комунального закладу ясел-садка комбінованого типу Розумашки та закріпити за ним майно на праві повного господарського відання.

Відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії САЕ №402488 від 16 листопада 2011 року територіальна громада села Ожеве в особі Ожівської сільської ради є власником таких об`єктів нерухомого майна: нежитлова будівля, А, загальна площа 114,80 кв. м, нежитлова будівля, Б, загальна площа 18,30 кв. м; вбиральня, В, загальна площа 2,40 кв. м; огорожа, №1-2. Вказані об`єкти знаходяться за адресою: Чернівецька область, Сокирянський район, с. Ожеве, провулок Шевченка, будинок 2. Форма власності - комунальна.

Статутом дошкільного навчального закладу (ясел-садка) Розумашки с. Ожеве Сокирянського району Чернівецької області (нова редакція), затвердженого рішенням XVI сесії Ожівської сільської ради VII скликання від 18 жовтня 2016 року №212/16-2016 (далі - Статут), визначено, що засновником дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Розумашки (далі - ДНЗ) є Ожівська сільська рада.

Згідно з положеннями розділу VII Статуту управління ДНЗ здійснюється його засновником - Ожівською сільською радою, методичні рекомендації надаються відділом освіти Сокирянської РДА.

Розділом VIIІ Статуту також передбачено, що відповідно до рішення Ожівської сільської ради №125/12-2007 від 02 серпня 2007 року ДНЗ Розумашки передано в оперативне управління земельну ділянку розміром - 0,41 га, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні ігрові майданчики і інші матеріальні цінності.

Кельменецька місцева прокуратура листом від 01 квітня 2020 року №103-1494вих-20 звернулася до Ожівської сільської ради, в якому просила, зокрема, надати інформацію про те, чи приймалось Ожівською сільською радою рішення про оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку дошкільного закладу Розумашки .

03 квітня 2020 року Ожівською сільською радою надіслано на адресу Кельменецької місцевої прокуратури листа за вих.№151, в якому зазначено, що Ожівською сільською радою рішення про оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку дитячого дошкільного навчального закладу Розумашки не приймались.

Як вбачається з листа Відділу у Сокирянському районі Міськрайонного управління у Сокирянському районі та у м. Новодністровську Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області від 13 квітня 2020 року №0-24-0.161-48/112-20, наданого на вимогу Кельменецької місцевої прокуратури про надання документів щодо земельної ділянки за адресою с. Ожеве, пров. Шевченка, 2, оскільки документація із землеустрою щодо земельної ділянки за даною адресою у відділ не надходила, відповідно, кадастровий номер не був присвоєний, правовстановлюючі документи не видавалися.

Дослідженням інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта судом встановлено, що кадастровий номер земельної ділянки за адресою: Чернівецька область, Сокирянський район, с. Ожеве, провулок Шевченка, будинок 2, відсутній.

Згідно листа Ожівської сільської ради Сокирянського району Чернівецької області від 15 квітня 2020 року №169 рішення про оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку ДНЗ Розумашки не приймались.

За таких обставин Кельменецька місцева прокуратура Чернівецької області в інтересах держави звернулась до адміністративного суду із цим позовом.

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.

Згідно зі статтею 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до вимог частини третьої статті 23 Закону України Про прокуратуру прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Частинами третьою, четвертою та п`ятою статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Як вбачається із матеріалів справи, прокурор, звертаючись до суду із цим позовом в інтересах держави у спірних правовідносинах, набув статусу позивача, оскільки у даному випадку орган, уповноважений здійснювати функції щодо оформлення належним чином правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться комунальний заклад ясла-садок комбінованого типу Розумашки , засновником якого є Ожівська сільська рада, відсутній.

Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону України Про прокуратуру наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.

Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Виключно з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у випадку, якщо захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, прокурор має право отримувати інформацію, яка на законних підставах належить цьому суб`єкту, витребовувати та отримувати від нього матеріали та їх копії.

Відповідно до пункту 1 абзацу п`ятого частини четвертої статті 23 Закону України Про прокуратуру у разі відсутності суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесений захист законних інтересів держави, а також у разі представництва інтересів громадянина або представництва інтересів держави у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави з метою встановлення наявності підстав для представництва прокурор має право витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ і організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, що знаходяться у цих суб`єктів, у порядку, визначеному законом.

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначення компетенції державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти врегульовані Законом України Про освіту від 05 вересня 2017 року №2145-VIII (далі - Закон №2145-VIII).

Згідно частини першої статті 25 Закону №2145-VIII права і обов`язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти.

Частиною другою статті 25 Закону №2145-VIII передбачено, що засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа) здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти.

Відповідно до частини шостої статті 25 Закону №2145-VIII засновник закладу освіти зобов`язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

Відповідно до частини першої статті 80 Закону №2145-VIII до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Згідно частини другої статті 80 Закону №2145-VIII порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Частиною першою статті 92 Земельного кодексу України передбачено, що право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Відповідно до пункту а частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Згідно частини першої, другої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до частини першої статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Статтями 125, 126 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Статтею 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - Закон №1952-IV) визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону №1952-IV загальними засадами державної реєстрації прав є: 1) гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; 2) обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; 2-1) одночасність вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об`єктом незавершеного будівництва та державної реєстрації прав; 3) публічність державної реєстрації прав; 4) внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; 5) відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

З аналізу зазначених норм вбачається, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених відповідно до вимог закону. При цьому відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель, а також призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням.

Відповідно до частини першої статті 38 Закону України Про дошкільну освіту (далі - Закон №2628-III) матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону №2145-VIII визначено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Згідно частини третьої статті 66 Закону №2145-VIII сільські, селищні ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та початкової освіти.

Частиною другою статті 19 Закону №2628-III передбачено, що органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, враховуючи інтереси дітей з особливими освітніми потребами, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти; здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про освіту , цього Закону та положень про них.

Статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Тобто, законодавцем визначено, що органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень повинні забезпечувати реалізацію державної політики у сфері освіти на відповідній території, у тому числі щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки та на будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна дошкільних закладів освіти, з метою нормального їх функціонування.

Судом встановлено, що згідно Статуту дошкільного навчального закладу (ясел-садка) Розумашки с. Ожеве Сокирянського району Чернівецької області (нова редакція), затвердженого рішенням XVI сесії Ожівської сільської ради VII скликання від 18 жовтня 2016 року №212/16-2016, дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Розумашки створено на підставі рішення сесії Ожівської сільської ради №125-12-2007 від 02 серпня 2007 року.

Засновником дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Розумашки (далі - ДНЗ) є Ожівська сільська рада. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування ДНЗ, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей (Загальні положення Статуту).

Загальними положеннями Статуту також визначено, що дошкільний навчальний заклад є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, ідентифікаційний код, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства (для державних і комунальних закладів).

Управління дошкільним закладом здійснюється його засновником Ожівською сільською радою (Розділ VII Статуту).

Рішенням Ожівської сільської ради №125/12-2007 від 02 серпня 2007 року ДНЗ Розумашки передано в оперативне управління земельну ділянку розміром - 0,41 га, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні ігрові майданчики і інші матеріальні цінності, про що зазначено у розділі VIII Статуту.

Розділом ІХ Статуту також передбачено, що джерелами фінансування ДНЗ є кошти, у тому числі засновника.

Відповідно до листа Відділу освіти, молоді та спорту Сокирянської районної державної адміністрації Чернівецької області №01-06/298 від 08 квітня 2020 року, направленого на адресу Кельменецької місцевої прокуратури, будівля дитячого дошкільного навчального закладу с. Ожеве Розумашки перебуває на балансі Ожівської сільської ради.

Таким чином, майно комунального закладу ясла-садка комбінованого типу Розумашки належить до комунальної власності територіальної громади с. Ожеве Сокирянського району Чернівецької області.

Тому Ожівська сільська рада як орган місцевого самоврядування та засновник комунального закладу ясла-садка комбінованого типу Розумашки повинна забезпечити оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під указаним дошкільним навчальним закладом.

Однак незважаючи на законодавчо встановлений обов`язок щодо оформлення права користування земельною ділянкою, Ожівська сільська рада, являючись засновником комунального закладу ясла-садка комбінованого типу Розумашки , виконуючи повноваження у земельній сфері щодо надання земельних ділянок у користування, здійснюючи контроль за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти, не виконала покладені на неї вищезазначеними нормами повноваження, а саме: не вжила необхідні заходи для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій розташований зазначений дошкільний навчальний заклад, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

Враховуючи викладене, суд погоджується із твердженням позивача про те, що відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Вказані порушення свідчать про допущену бездіяльність з боку засновника комунального закладу ясла-садка комбінованого типу Розумашки .

Пунктом 4 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Таким чином, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не вжиття заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею комунального закладу ясла-садка комбінованого типу Розумашки с. Ожеве, вул. Шевченка, 2, Сокирянського району Чернівецької області та зобов`язання вчинити такі дії.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків. Особливості визначення шкоди, заподіяної протиправними (незаконними) індивідуальними актами та/або рішеннями, зазначеними у частині першій статті 266-1 цього Кодексу, встановлюються Законом України Про банки і банківську діяльність та Законом України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб .

Відповідно до статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно статей 74-76 Кодексу адміністративного судочинства України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до частини першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Станом на час розгляду справи доказів вжиття заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку до суду не надано.

Відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву.

Зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, то відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.

Керуючись статтями 9, 72, 73, 74, 76, 77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов керівника Кельменецької місцевої прокуратури Чернівецької області в інтересах держави до Ожівської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Комунальний заклад ясла-садок комбінованого типу Розумашки , про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Ожівської сільської ради щодо неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями дошкільного навчального закладу Розумашки с. Ожеве, пров. Шевченка, 2, Сокирянського району Чернівецької області.

Зобов`язати Ожівську сільську раду вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями дошкільного навчального закладу Розумашки с. Ожеве, пров. Шевченка, 2, Сокирянського району Чернівецької області.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 16 липня 2020 року.

Повне найменування учасників справи:

Позивач - керівник Кельменецької місцевої прокуратури Чернівецької області (вул. Грушевського, 32, м. Сокиряни, 60200, код ЄДРПОУ 02910120).

Відповідач - Ожівська сільська рада (Чернівецька область, с. Ожеве, вул. Головна, 119, 60237, код ЄДРПОУ 04417990).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Комунальний заклад ясла-садок комбінованого типу Розумашки (Чернівецька область, Сокирянський район, с. Ожеве, вул. Шевченка, 2, 60237, код ЄДРПОУ 35125937).

Суддя О.П. Лелюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2020
Оприлюднено17.07.2020
Номер документу90417187
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/643/20-а

Рішення від 16.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 22.05.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні