Постанова
від 23.12.2008 по справі 2-а-5695/08
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-5695/08

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2008 року м. Чернігі в

Чернігівський окружний ад міністративний суд у складі

головуючого судді Ткачен ко О.Є.,

розглянувши в порядку пис ьмового провадження справу з а адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенс ійного фонду України в Десня нському районі міста Черніго ва про зобов'язання нарахува ти недоплачену щомісячну дер жавну соціальну допомогу за 2006-2007 роки, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до с уду з адміністративним позов ом до управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі міста Чернігова (далі - УПФУ в Деснянському районі м іста Чернігова) про зобов'яза ння УПФУ в Деснянському райо ні міста Чернігова нарахуват и недоплачену як дитині війн и щомісячну державну соціаль ну допомогу за 2006-2007 роки.

Свої вимоги мотивує тим, що вона є дитиною війни та відпо відно до Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» їй щомісячно повинна під вищуватися пенсія на 30 відсот ків мінімальної пенсії за ві ком. Всупереч того, що держав ні соціальні гарантії дітям війни, встановлені частиною 2 статті 3 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни», не можуть бути обмежені чи скасовані іншими норматив но-правовими актами, розмір п енсії щомісячно протиправно не підвищувався на 30 відсоткі в мінімальної пенсії за віко м.

Позивач через канцелярію с уду подав заяву про розгляд с прави за його відсутності.

Представник відповідача ч ерез канцелярію суду подав п исьмові заперечення на позов , в яких позов не визнає, прос ить в його задоволенні відмо вити, а також просить розглян ути справу без участі предст авника відповідача. Свої зап еречення обґрунтовує тим, що відповідач діяв в "межах повн оважень, наданих йому закона ми України та підзаконними н ормативно-правовими актами. Відповідач зазначив, що Зако ном України «Про соціальний захист дітей війни» передбач ено, що фінансування виплат п о даному Закону проводиться з державного бюджету України , який затверджує Верховна Ра да України, а не з бюджету Пен сійного фонду України, який з атверджує Кабінет Міністрів України. Крім того, частиною 3 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування» пере дбачено, що мінімальний розм ір пенсії за віком, встановле ний абзацом першим частини 1 ц ієї статті, застосовується в иключно для визначення розмі рів пенсій, призначених згід но з цим Законом. З цього Відп овідач робить

висновок, що зазначений мі німальний розмір пенсії за в іком для перерахунків чи під вищення пенсій не застосовує ться. Також просить застосув ати термін позовної давності відповідно до статей 99, 100 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

За таких обставин суд вважа є за можливе розглянути спір по суті у письмовому провадж енні на підставі наявних у сп раві доказів.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, вс ебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивн о оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгля ду справи і вирішення спору п о суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволен ню частково з наступних підс тав.

Згідно статті 1 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» дитиною війни є ос оба, яка є громадянином Украї ни та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світов ої війни було менше 18 років.

Позивач, ОСОБА_1, народи лась ІНФОРМАЦІЯ_1 року і є дитиною війни в розумінні За кону України «Про соціальний захист дітей війни», що підт верджується посвідченням се рії АБ № НОМЕР_1 від 07.04.2003 рок у.

УПФУ в Деснянському районі міста Чернігова не заперечу є того факту, що позивач є дит иною війни в розумінні Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни».

Відповідно до статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», редакція я кої діяла до 1 січня 2008 року, діт ям війни пенсії або щомісячн е довічне грошове утримання чи державна соціальна допомо га, що виплачуються замість п енсії, підвищуються на 30 відс отків мінімальної пенсії за віком.

Статтею 46 Конституції Украї ни встановлено, що громадяни мають право на соціальний за хист, що включає право на заб езпечення їх у разі повної, ч асткової або тимчасової втра ти працездатності, втрати го дувальника, безробіття з нез алежних від них обставин, а т акож у старості та в інших вип адках, передбачених законом .

Таким чином, щомісячна доп лата до пенсії для дітей війн и є формою реалізації консти туційного права на соціальни й захист громадян, які відпов ідно до спеціального закону, є дітьми війни.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими час тиною 1 статті 28 Закону Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я», іншого нормативно-правов ого акта, який би визначав це й розмір або встановлював ін ший розмір, немає.

Суд не бере до уваги положен ня частини 3 статті 28 Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання», з якої вбачається, що м інімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом 1 частини 1 цієї статті, застос овується виключно для визнач ення розмірів пенсії, призна чених згідно з цим Законом, о скільки наявність такої норм и та відсутність іншого міні мального розміру пенсії за в іком не є підставою для відмо ви в реалізації позивачем ко нституційної гарантії та пра ва на отримання пенсії і щомі сячного підвищення на 30 відсо тків мінімальної пенсії за в іком, як це передбачається ст аттею 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» .

Відповідно до статті 7 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» фінансове забезпечення державних соці альних гарантій здійснюєтьс я за рахунок Державного бюдж ету України, а не за рахунок б юджету Пенсійного фонду Укра їни. За умови відсутності у де ржавному бюджеті коштів на в иплату щомісячних надбавок д ітям війни це створює ситуац ію правової невизначеності с тосовно джерела коштів, з яки х має виплачуватися зазначен а надбавка. Однак, в той же час , на думку суду, це не може бут и підставою для порушення пр ав громадян на соціальний за хист, в тому числі й на отрима ння надбавки до пенсії, яка п рямо передбачена законом.

Реалізація особою права, щ о пов'язане з отриманням бюдж етних коштів, яке базується н а спеціальних та чинних на ча с виникнення спірних правові дносин нормативно-правових а ктів національного законода вства, не може бути поставлен а у залежність від бюджетних асигнувань, тобто посилання органами державної влади на відсутність коштів як на при чину невиконання своїх зобов 'язань судом не приймається д о уваги. Так, наприклад, у спр аві «Кечко проти України» Єв ропейський Суд з прав людини констатував, що не приймає а ргумент Уряду щодо бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть по силатись на відсутність кошт ів як на причину невиконання своїх зобов'язань.

Відповідно до статті 22 Конс титуції України конституцій ні права і свободи гарантуют ься і не можуть бути скасован і. При прийнятті нових законі в або внесенні змін до чинних законів не допускається зву ження змісту та обсягу існую чих прав і свобод.

Відповідно до частини 1 та 2 с татті 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Положення статті 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» було зупинено н а 2006 рік згідно з Законом Украї ни «Про Державний бюджет на 200 6 рік» від 20.12.2005 p., однак у зв'язку з виключенням пункту 17 статті 77 Закону України «Про Державн ий бюджет на 2006 рік» від 20.12.2005р. ві дповідно до Закону України « Про внесення змін до Закону У країни «Про Державний бюджет на 2006 рік» від 19.01.2006 р. дію статті 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» було відновлено.

Згідно пункту 12 статті 71 Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2007 рік» з метою приведення окремих норм зак онів у відповідність із цим з аконом, зупинено на 2007 рік дію статті 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » з урахуванням статті 111 цьог о Закону.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року , було визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни (є неконституційними), т акі положення Закону Укра їни «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік», яким зупине но на 2007 рік дію статті 6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни», з урахуванн ям статті 111 цього Закону.

Згідно частини 2 статті 152 Кон ституції України Закони, інш і правові акти або їх окремі п оложення, що визнані неконст итуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Суд вважає, що невиплачена позивачу щомісячна державна соціальна допомога як дитин і війни підлягає стягненню, в раховуючи те, що право на отр имання щомісячної доплати до пенсії в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, передбаченої Законом Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», не залежить від р озміру доходів отримувача чи наявності фінансування з бю джету, а має безумовний харак тер, тому підлягають задовол енню вимоги позивача щодо ви плати недоплаченої пенсії як дитині війни з 09 липня 2007 року п о 31 грудня 2007 року.

Офіційне опублікування рі шення Конституційного Суду У країни «У справі за конститу ційним поданням 46 народних де путатів України щодо відпові дності Конституції України ( конституційності) положень с татей 29, 36, частини другої стат ті 56, частини другої статті 62, частини першої статті 66, пунк тів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 ст атті 71, статей 98, 101, 103, 111 Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2007 рік» (справа про соціальні гарантії громадян )» від 09.07.2007 р. за 6-рп/2007 було здійсн ене в журналі «Офіційний віс ник України», 2007, N 52 (27.07.2007).

Відповідач наполягає на за стосуванні строків зверненн я до адміністративного суду згідно статті 100 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, а тому позивачу слід в ідмовити в задоволенні стягн ення суми за періоди з 01 січня 2006 року по 31 грудня 2006 року, з 01 сі чня 2007 року по 08 липня 2007 року вкл ючно, так як суд не вбачає пов ажних причин пропущення стро ку звернення до суду.

Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, к рім випадків, встановлених с таттею 72 цього Кодексу.

Керуючись ст. ст. 7 - 14, ч.3 ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до управління Пенсійного фо нду України в Деснянському р айоні міста Чернігова задово льнити частково.

Зобов'язати управління Пен сійного фонду України в Десн янському районі міста Черніг ова провести перерахунок пен сії ОСОБА_1 " ОСОБА_2 з пі двищенням її розміру як дити ні війни на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком, встано вленої Законом України «Про соціальний захист дітей війн и» з 09 липня 2007 року по 31 грудня 200 7 року і здійснити відповідні виплати на користь позивача за вказаний період.

В задоволенні решти позов них вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюд жету України на користь ОСО БА_1 3 грн. 40 коп. судових витра т.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку для подання заяви про апел яційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду пр отягом десяти днів з дня її ск ладання в повному обсязі, осо бою, яка оскаржує постанову, за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України, шлях ом подання через суд першої і нстанції заяви про апеляційн е оскарження. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2008
Оприлюднено12.11.2010
Номер документу9045151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5695/08

Постанова від 23.12.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Постанова від 14.08.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук Н.В.

Постанова від 23.12.2008

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Євпак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні