Рішення
від 16.07.2020 по справі 640/6515/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 липня 2020 року м. Київ № 640/6515/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Добрянської Я.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ (вул. Володимирська, 83, офіс 1, м. Київ, 01033, код ЄДРПОУ 3291821230)

до Головного управління ДПС у м.Києві (вул.Шолуденка 33/19,Київ 116,04116, код ЄДРПОУ43141267), Державної податкової служби України (Львівська пл.8,Київ 53,04053, код ЄДРПОУ43005393)

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ (далі - позивач) з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі - відповідач 1), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 2), у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.01.2019 року №1041490/40239868, №1041489/40239868,№1041476/40239868,№1041487/40239868,№1041457/40239868,№1041488/40239868,№1041482/40239868, №1041483/40239868, №1041485/40239868, №1041486/40239868,№1041504/40239868, №1041496/40239868, №1041466/40239868, №1041505/40239868, №1041460/40239868 про відмову реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ №3 від 05.12.2018 року, №7 від 03.12.2018 року, №16 від 19.11.2018 року, №23 від 14.12.2018 року, №27 від 23.11.2018 року, №33 від 21.11.2018 року, №34 від 26.11.2018 року, №39 від 27.11.2018 року, №43 від 27.11.2018 року, №44 від 27.11.2018 року, №52 від 28.11.2018 року, №53 від 29.11.2018 року, №54 від 20.11.2018 року, №55 від 30.11.2018 року, №56 від 21.11.2018 року датами їх фактичного надходження;

- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві та Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ понесені судові витрати, а саме судовий збір та витрати на професійну правничу допомогу.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №3 від 05.12.2018 року, №7 від 03.12.2018 року, №16 від 19.11.2018 року, №23 від 14.12.2018 року, №27 від 23.11.2018 року, №33 від 21.11.2018 року, №34 від 26.11.2018 року, №39 від 27.11.2018 року, №43 від 27.11.2018 року, №44 від 27.11.2018 року, №52 від 28.11.2018 року, №53 від 29.11.2018 року, №54 від 20.11.2018 року, №55 від 30.11.2018 року, №56 від 21.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, які на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по податковим накладним.

ГУ ДФС у м. Києві подано відзив на адміністративний позов, в якому відповідач 1 не погоджується з позовними вимогами та вважає їх безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню з підстав, викладених у відзиві.

Державною фіскальною службою України подано відзив на адміністративний позов, в якому зазначає, що комісія Головного управління ДФС у м. Києві керується вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Відтак, комісією Головного управління ДФС у м. Києві в ході аналізу документів, які подані позивачем було встановлено, що підприємством надано не повний пакет документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товару, зберігання, транспортування. Тому, відсутність вказаних документів не дає можливості підтвердити реальність здійснення господарської операції ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ , згідно яких виписані податкові накладні, а отже, у Державної фіскальної служби України були відсутні підстави для реєстрації оскаржуваних податкових накладних.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ зареєстроване платником податку на додану вартість з 01.03.2016 року, що підтверджується наявним у матеріалах справи витягом з реєстру платників податку на додану вартість.

Як зазначає позивач, на виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України останнім було направлено до Державної фіскальної служби України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 3 від 05.12.2018 року, № 7 від 03.12.2018 року, № 16 від 19.11.2018 року, № 23 від 14.12.2018 року, № 27 від 23.11.2018 року, № 33 від 21.11.2018 року, № 34 від 26.11.2018 року, № 39 від 27.11.2018 року, № 43 від 27.11.2018 року, № 44 від 27.11.2018 року, № 52 від 28.11.2018 року, № 53 від 29.11.2018 року, № 54 від 20.11.2018 року, № 55 від 30.11.2018 року, № 56 від 21.11.2018 року.

Згідно з квитанціями про реєстрацію податкових накладних/рахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію вищевказаних податкових накладних Товариства було зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України та зазначено, що податкові накладні відповідають вимогам п.п.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .

З метою розблокування вказаних податкових накладних Позивач направив до ДФС України по зупиненим податковим накладним повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрації яких зупинено, разом із додатками щодо господарських операцій по зупиненим податковим накладним.

Проте, як зазначає позивач, комісія Головного управління ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

1)рішення від 02.01.2019 року № 1041490/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 3 від 05.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

2)рішення від 02.01.2019 року № 1041489/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 7 від 03.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

3)рішення від 02.01.2019 року № 1041476/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 16 від 19.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

4)рішення від 02.01.2019 року № 1041487/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 23 від 14.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

5) рішення від 02.01.2019 року № 1041457/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 27 від 23.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

6)рішення від 02.01.2019 року № 1041488/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 33 від 21.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

7) рішення від 02.01.2019 року № 1041482/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 34 від 26.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

8) рішення від 02.01.2019 року № 1041483/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 39 від 27.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

9) рішення від 02.01.2019 року № 1041485/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 43 від 27.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

10) рішення від 02.01.2019 року № 1041486/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 44 від 27.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

11) рішення від 02.01.2019 року № 1041504/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 52 від 28.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

12) рішення від 02.01.2019 року № 1041496/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ PIT НЯНЬ № 53 від 29.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

13) рішення від 02.01.2019 року № 1041466/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 54 від 20.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

14) рішення від 02.01.2019 року № 1041505/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 55 від 30.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

15)рішення від 02.01.2019 року № 1041460/40239868 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ № 56 від 21.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставами, що були для прийняття Головним управлінням ДФС у м. Києві оскаржуваних рішень зазначено: Ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано, підкреслити) .

Не погоджуючись з вказаними рішеннями, Позивач оскаржив їх в адміністративному порядку, подавши до Державної фіскальної служи України скарги.

Рішеннями Державної фіскальної служи України скарги ТОВ МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ залишені без задоволення, а оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

З огляду на вищевикладене, позивач звернувся до суду для захисту своїх охоронюваних законом прав та інтересів.

Вирішуючи спір по суті позовних вимог, Окружний адміністративний суд міста Києва керується нормами чинного законодавства України, які діяли під час виникнення спірних правовідносин та зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України.

Відповідно до пп.пп. 16.1.2,16.1.3, п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.10 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.п. 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон № 1797-VIII від 21.12.2016р.).

У свою чергу, відповідно до п. 74.2 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями п. 20.2 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з п.п. 201.16.1 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Одночасно, відповідно до змісту п. 10 Порядку №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Згідно з п.13 Порядку №117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 14, 15 Порядку №117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18-21 Порядку №117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Поряд з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком №117 (додаток 2 до Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.

Підпункт 1.6 п. 1 Критеріїв (лист ДФС від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Як встановлено судом, текст позовної заяви не містить посилань на спростування висновків контролюючого органу.

На підтвердження своїх доводів викладених у позовній заяві, позивачем належних доказів до суду не надано.

Із наданих позивачем до суду копій документів не можливо встановити достовірності реального здійснення господарських операцій з контрагентами по яких були виписані податкові накладні, та відповідно по яких були прийняті контролюючим органом рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Тобто відсутні конкретизовані відомості за якими господарськими операціями були виписані податкові накладні.

Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку про те, що відмова контролюючого органу у реєстрації податкових накладних №3 від 05.12.2018 року, №7 від 03.12.2018 року, №16 від 19.11.2018 року, №23 від 14.12.2018 року, №27 від 23.11.2018 року, №33 від 21.11.2018 року, №34 від 26.11.2018 року, №39 від 27.11.2018 року, №43 від 27.11.2018 року, №44 від 27.11.2018 року, №52 від 28.11.2018 року, №53 від 29.11.2018 року, №54 від 20.11.2018 року, №55 від 30.11.2018 року, №56 від 21.11.2018 року є обґрунтованою та законною, а відтак відсутні правові підстави для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною дугою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене у сукупності, суд не вбачає належних правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.01.2019 року №1041490/40239868, №1041489/40239868,№1041476/40239868,№1041487/40239868,№1041457/40239868,№1041488/40239868,№1041482/40239868, №1041483/40239868, №1041485/40239868, №1041486/40239868,№1041504/40239868, №1041496/40239868, №1041466/40239868, №1041505/40239868, №1041460/40239868 про відмову реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оцінюючи подані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини,, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд прийшов до переконання про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати позивачу не відшкодовуються.

Керуючись ст. ст. 77, 122, 123, 242, 243, 251, 255 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю МАНУФАКТУРА ВІЗУАЛЬНИХ РІШЕНЬ (вул. Володимирська, 83, офіс 1, м. Київ, 01033, код ЄДРПОУ 3291821230) - відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.07.2020
Оприлюднено20.07.2020
Номер документу90452657
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6515/19

Рішення від 16.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 19.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 28.03.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні